Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

DN2 nu se foloseste ca un drum 2+2.
Sunt unii care merg doar pe banda legala si te obliga sa treci complet pe contrasens cand depasesti.
Iar majoritatea (inclusiv eu) merg incalecat pe marcajul dintre banda si acostament, ceea ce inseamna ca se circula efectiv pe 3 benzi in 75% din cazuri. SIngura diferenta fata de 2+1 e ca acum banda suplimentara e la alegere, sau mai bine zis dupa tupeu.
In localitati, unde viteza se reduce se circula ceva mai mult pe 2 benzi. Dar stiti de ce se reduce viteza? Pentru ca in fata e unul care merge tot incalecat si nu poate fi depasit fara sa incalci linia continua (marcaj hasurat rezonator in mare parte). Degeaba in urma lui se circula pe 2 benzi daca de el nu trece nimeni.
Mai mult, avem si acum zone unde apare banda pentru viraj la stanga iar pentru inainte ramane 1+1 clasic! https://goo.gl/maps/LJ46bnWb3Co

Asadar, haideti sa ne punem de acord ca 2+1 NU va aduce modificari majore in ceea ce priveste capacitatea (eu unul cred ca va scadea dar nesemnificativ). In schimb va aduce imbunatatiri majore in ceea ce priveste siguranta.

Dar nu vad cum am putea pune parapeti. Platforma drumului nu ne permite, schimbarea standardului va dura mai mult ca A7, montarea lor va insemna un calvar iar panta actuala a drumului va duce la acumulari mari de apa pe banda de viteza!!! Chiar si daca punem sarma intre sensuri, sub ea se va acumula nisip si mizerie care va bloca scurgerea apei. Cum credeti ca se va circula in siguranta pe banda a 2-a cu 2 roti peste o pelicula de 5 cm de apa?
In plus sa nu uitam ca suntem campioni mondiali la "infiptul in parapet si insule de calmare"

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Eu nu am spus niciodata ca este 2x2, chiar am mentionat 2x2 ca un eventual upgrade.
Militez pentru un singur lucru: NU PROFILELOR ASIMETRICE ce implica restrictionarea la o singura banda. DN2 nu este pentru asa ceva.
Precum am mai spus... NJ e ok atat timp cat profilul este simetric. Chiar cu eventualitatea reducerii acostamentului numai la 1m ca sa nu mai circule lumea pe el. Dar profil asimetric este crima curata.
Iar pana la 2x2 avem multe de rezolvat pe DN2.... denivelari de intersectii, interziceri de viraje la stanga in si de pe DN pasaje subterane pentru pietoni in vre-o 15 localitati de pe traseu si multe alte maruntisuri care nu sunt in prezent si care provoaca accidente...
MACAR DACA AM MARCA SANTIERELE DE PE DN2 si am marca drumul cu elemente reflectorizante si tot ar fi ceva.

voicul

Sa inteleg ca va fi 2+1 alternativ in noua zona?


Ionut

Am uitat sa va spun ieri ca am trecut pe-acolo. Se circula 2+1 alternativ, da. Mai toate marcajele erau facute deja de ieri. Deja se circula pe zonele extinse.

Hercule

Cum se circula in conditiile 2+1? Banuiesc ca vanzoleala 2+1 DN2 e mai mare pe forum decat circulatia efectiva 2+1 pe Valea Oltului.
Deșteaptă-te române!

dumbravaandrei

Am explicat mai sus care e diferenta intre DN2 si alte DN-uri (inclusiv DN7 pe Valea Oltului) :)

GDPR

Ionut, reabilitarea podetului de langa Turnul Spart este finalizata?

Ionut

Da, se mai lucreaza doar la Viaductul Carligu Mic.

GDPR


GDPR

#4149
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a anunțat, luni, finalizarea lucrărilor pe cele două șantiere deschise în ultimele luni pe DN7 - Valea Oltului, în zona Câineni-Boița și în zona viaductului de la Cârligu Mic, și reluarea traficului în zonă în condiții normale.

Quote"Am ținut foarte mult să finalizăm aceste lucrări înaintea minivacanței de 1 Decembrie pentru a se putea circula în condiții normale pe acest traseu foarte aglomerat", a declarat ministrul Bușe, în timpul vizitei la Câineni, unde s-a lucrat pentru extinderea drumului cu încă o bandă.

Începând de luni, în zona Câineni-Boița, situată la granița dintre județele Vâlcea și Sibiu, se poate circula pe trei benzi pe un sector de peste 10 kilometri.

La rândul său, Cătălin Homor, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că au fost ridicate semafoarele de la viaductul Cârligu Mic, iar traficul se desfășoară normal în zonă.

agerpres.ro

LE Avem si comunicat MT pe tema asta: http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1377-28112016

QuoteDe astăzi se va circula, fără restricții, în zona Comunei Câineni, astfel:
•pe 3 benzi, pe un tronson de aproximativ 3 km;
•pe 4 benzi, pe un tronson de aproximativ un km.

Lucrările executate pe întregul sector pentru lărgirea platformei drumului au inclus lucrări de poduri, de consolidare a zidurilor de sprijin, montarea parapetului, drenajul și scurgerea apelor, lucrări la sistemul rutier precum și conservarea in situ a sitului arheologic Turnu Spart (Boița).

Lucrările ce rămân de finalizat pentru anul 2017 sunt :
•cercetarea arheologică preventivă la situl arheologic Turnu Spart;
•realizarea proiectului tehnic specific pentru conservarea sitului arheologic Turnu Spart (Boița), de către un subcontractant de specialitate, desemnat în urma procedurii de achiziție.
Lucrările vor reîncepe în luna aprilie 2017 și vor fi finalizate în totalitate în luna mai 2017, însă nu vor mai fi impuse restricții de circulație în zonă.

Vizita ministrului a continuat pe malul Lacului Cozia, acolo unde, luna trecută, au demarat lucrările de consolidare a Viaductului pe DN7. În acest moment, traficul este reluat și pe acest sector.

Acum e clar de ce au durat atata lucrarile de largire  ;)

voicul

#4150
Despre ce vorbesc oamenii astia in comunicatele astea?

10 km pe 3 benzi? Cand si de unde au mai scos 3 km? Eu stiam doar de 7.
Dar hai sa zicem ca sunt 10. (mai bine decat 7, ca 10 sunt mai multi),

Ce este la Caineni Mari? Unde sunt 3 km cu 3 benzi si 1km pe 4 benzi?

Filmare de acum 1 luna. La minutul 43.30 se termina Caineni Mari. Poate imi indica si mie in filmarea asta sau oricare, unde sunt aceste sectiuni.



GDPR

^Vad ca au refacut comunicatul de pe Agerpres, probabil ca a fost o eroare. Acum scriu ca:

QuotePotrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, în zona Câineni a fost deschisă circulației, fără restricții, o porțiune modernizată în lungime de aproape șapte kilometri. Este vorba de aproximativ trei kilometri pe care drumul a fost lărgit la trei benzi și patru kilometri pe care există patru benzi de circulație.

In schimb, comunicatul MT a ramas neschimbat, adica 3 + 1 km   :p

cristi5

#4152
Quote from: vancouver on November 28, 2016, 01:52:07 AM
Bai oameni buni, voi frizati logica elementara, afirmand ca 2+1 are capacitate mai mare decat 1+1. Este pur si simplu o ineptie. Cum puteti sa credeti asa ceva. Cristi5, credeam ca ai o gandire logica. Daca pe zona de 1 banda vine un anumit numar de masini, de unde vreti voi sa apara pe zona de 2 altele in plus care sa creasca capacitatea ? ? ? :

OK ai vazut raspunsul lui frunzaverde, care e scris in termeni generali.

Vreau sa-ti raspund si eu, daca tot m-ai intrebat. Logica ta inteleg ca e bazata pe ideea ca drumul are capacitatea celui mai ingust punct al sau. Pe 2+1 cel mai ingust punct e o banda cu parapet. (de pe care nu poti iesi sa depasesti). Daca propozitia ta ar fi adevarata,2+1 are avea capacitatea mai mica decat 1+1, pentru ca 1+1 e mai larg decat o banda (se poate patrunde uneori pe contransens, pe banda aia simpla cu parapet, nu).

Eu cred ca ideea asta e ok, dar ceva mai macro: drumul are capacitatea tronsonului sau cu capacitate minima..

Hai sa comparam un tronson de 2km dintr-un 2+1 cu doua alternante de 1 km fiecare, cu 2 km de  1+1

Presupunem ca
- pe sensul de 1+2 (deci o banda pe sens la inceput, 2 benzi pe sens la sfarsit) intra un vehicul lent pe care-l notam cu A. Soferul e functionar public :) si vrea sa conduca cu viteza legala. 90 sa zicem.
- in spatele lui sunt un numar mare de soferi exasperati, care sunt gata sa mearga cu 110.  Ii notam cu B, C, D...
- din sens opus vine trafic foarte intens (il notam cu <<<<<<<<)

Luam distanta de siguranta intre vehicule 100m, iar depasirea la viteza relativa 20 km/h dureaza 18 secunde  (vezi formula) adica 600m la 120 km/h. Deci pe un km de 2 benzi vor ramane dupa prima depasire 400m, adica mai pot trece 4 masini. Cred ca anticipezi care va fi concluzia dar hai sa ilustram grafic.

Dupa primul km, drumul arata ca mai jos. A este functionarul public, B-J sunt soferii exasperati. 2 caractere=100 m


--------------------------------------------------------
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
                     /--------------------\
--------------------/                      \------------
J I H G F E D C B A
--------------------------------------------------------


Cand se intra pe zona de 2 benzi, exasperatii incep sa depaseasca. B tocmai a depasit, C e bizon si l-a depasit si pe B.

--------------------------------------------------------
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
                     /--------------------\
--------------------/         E   D        \------------
R P O N M L K J I H   G   F        A  B        C 
--------------------------------------------------------


La final, D si E reusesc sa treaca (E la mustata). Dedesubt vezi ce s-ar fi intamplat in acelasi timp pe 1+1

--------------------------------------------------------
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
                     /--------------------\
--------------------/                      \------------
Z Y X W V U T S R Q P O N M L K J I H G F AE  D      B           C
--------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
W V U T S R Q P O N M L K J I H G F E D B A       C   
--------------------------------------------------------


Pe 1+1 functionarul public A a ajuns exact acolo unde ar fi ajuns pe 2+1, pt ca el merge constant cu 90. Doar bizonul C a avut curaj/inconstienta sa depaseasca. Asadar, in timpul necesar pt A sa parcurga acesti 2 km (80 de secunde), pe 2+1 trec cu 3 vehicule mai mult decat pe 1+1. Pe ora asta inseamna cu 135 de vehicule mai mult. Asta in modelarea mea simpla, facuta aici pe un colt de masa. In modelarea mult mai complexa a suedezilor, diferenta e de 200 (1500-1300), 400 pe ambele sensuri.

Deasemenea hai sa observam ca 100m e o distanta de siguranta generoasa, ca in depasire se merge mai rapid si nu se lasa distanta de siguranta cand se depaseste in coloana, deci ar fi incaput mai multi exasperati.

Pe 1,5 + 1,5 daca traficul din contrasens e chiar intens, diferentele nu pot fi mari. Poate ar fi depasit mai multi in 2km/80 de secunde. Chiar daca sunt cu 2-3 mai multi decat pe 2+1, eu cred ca plusul de confort si siguranta de pe 2+1 merita toti banii.


vancouver

Voi discutati despre un drum 1+1 PE CARE INCA SE MAI FAC DEPASIRI. Pai daca se mai fac depasiri, atunci nu se circula la capacitate. Un drum 1+1 are capacitatea maxima atunci cand se circula bara la bara pe ambele sensuri, dar inca cu viteza buna (70-80). Sigur ca asta este o situatie pur teoretica, in practica nu exista un flux de trafic perfect - asta e alta discutie. Dar noi daca discutam de capacitatea maxima a unui drum 1+1, DE PRAGUL DE LA CARE CIRCULATIA SE TRANSFORMA IN AMBUTEIAJ, ei bine acest prag este cel in care nu mai are loc nici o depasire si se merge cu 70-80km/h.

Capacitatea unui drum 1+1 in conditiile de mai sus este de 1800 de vehicule pe ora pe sens, cu maxim 50-60 camioane, sau 2000 vehicule pe ora fara camioane. Pe zi asta inseamna (regula grosiera) de 10 ori mai mult. Adica MZA 16.000 - 20.000. (este gresit calculul 24 x 1800 x 2 = 86.000 o suma fabuloasa). Legat de Valea Prahovei sunt zile cu MZA 40.000, adica 35.000 hehicule intr-un sens si 5.000 in celalalt. Ambuteiajul este mecanismul de autoreglare al drumului, prin care acest debit este repartizat pe mai mult de 3-4 ore de varf, cum e normal la un drum standard, si anume pe Valea Prahovei se circula 15-20 de ore pe zi cu 1.500-2.000 vehicule pe ora si astfel se ating valorile fabuloase de 40.000. Asta nu inseamna ca un drum 1+1 are capacitate 40.000. Ambuteiajul este momentul in care s-a terminat cu capacitatea. Practic capacitatea este nivelul de trafic mediu anual pe care-l duce un drum fara ambuteiaje majore. Nivelul MZA de 16.000 este cvasi-universal recunoscut in Europa ca limita pentru o circulatie civilizata pe drumuri 1+1.

Frunzaverde vorbeste de Suedia si de debite (nu de capacitati) de 6000-10000 vehicule. Asta e cu totul alta poveste. Se refera la nivelul considerat de suedezi a fi decent. Ei nu iau ca acceptabil 16.000, ci 10.000. Asta in conditiile in care, asa cum am aratat, in conditii speciale de vacanta, si 40.000 de vehicule pot tranzita un drum 1+1, ce-i drept cu stop-and-go si viteza medie de 30-40 km/h si o curba de repartizare orara atipica. Aceasta valoare de 10.000 din Suedie nu are nici o legatura cu CAPACITATEA maxima a unui drum 1+1, iar prin trecerea la 2+1 nu se creste capacitatea, ci se pastreaza fluenta traficului, inclusiv din punct de vedere al depasirilor. Ei se lauda in Suedia cu cresterea capacitatii de la 10.000 la 16.000 pe 2+1. Chestia este ca 16.000 erau oricum posibile si pe 1+1.


Si oricum, numai pentru ca suedezii vorbesc de niste cifre, asta nu poate sa frizeze logica. Repet cu pretul enervarii voastre: drumul 2+1 are pe min. 50% din lungime doar 1 banda pe fiecare sens. Capacitatea maxima este data intotdeauna de punctul cel mai slab, de gatuire. Ce trece pe acolo merge apoi mai departe. Mai multe masini nu pot fi teleportate pe acel drum. NIMENI, DAR ABSOLUT NIMENI DIN VOI NU A CONTRAZIS ARGUMENTAT ACEST FAPT ELEMENTAR. Dar tot o dati cu alte argumente pe ocolitelea, de parca logica matematica ar avea mai multe variante.


Raspundeti la intrebarea: DE UNDE VIN MASINILE IN PLUS CARE CRESC CAPACITATEA, DACA PE ZONA DE 1 BANDA NU TRECE DECAT UN ANUMIT FLUX DE MASINI ? Daca torn 1 litru de lapte printr-o palnie stramta in 20 de secunde, degeaba am mai jos o alta palnie mai larga, prin care ar putea trece laptele mai repede. Acel litru de lapte ajunge in sticla numai fix in 20 de secunde !   :lol:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.