Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: horica45 on August 14, 2016, 12:21:12 PM
Aveți idee și de alți kilometri de drumuri naționale cu 4 benzi? Sau poate este o problemă pe care eu nu o sesizez, deoarece apare o diferență de aproximativ 600 de kilometri care nu știu unde sunt pe teren. Mulțumesc!

Mai imi vine in minte centura Brasov si DN73 la intrarea in Brasov (dar posibil acolo sa fie in administrarea orasului). Eventual si ceva DN1 Cluj-Gilau. DN6 la intrarea in Timisoara. Oricum nu explica diferenta de 600km. Explicatia ar fi ca si portiunile de 2x1,75 sa fie trecute la 4 benzi, adica DN2 Bucuresti-Bacau-Roman-Iasi (DN28). Plus DN1C Cluj-Dej. Dar tot nu prea iese totalul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

#3736
Nu, că au și categorie "cu trei benzi", cf. datelor de aici.
"Din totalul drumurilor naţionale, 35,2% (6193 km) erau drumuri europene, 4,2% (747 km) autostrăzi, 1,6% (281 km) drumuri cu 3 benzi de circulaţie, 10,3% (1807 km) drumuri cu 4 benzi de circulaţie şi 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi de circulaţie."

Explicația este că au inclus și tronsoanele din municipii. De fapt așa și este (teoretic) corect, ele tot drumuri naționale fiind, însă cu alt administrator. Așa se explică și cei 22 km cu șase benzi.
LE: Nu garantez că așa este, doar așa am dedus eu - nu văd altă explicație rațională.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

lupualb

#3737
Am trecut astazi pe drumul DN 1 intre Sebes si Alba Iulia. In zona izvorul lui Homosteanu, cu toate ca s-a turnat strat nou de asfalt am numarat 8 zone in care sunt cel putin 2-3 gropi, unele din ele chiar maricele. Nici nu au apucat sa traseze asfaltul cu benzi de circulatie si drumul parca e mai spart decat a fost inainte de a fi ''modernizat". Asfatul din respectivele zone are un aspect sfaramicios, de parca a trecut masina cu administrat nisip cu sare peste el.

NGC

MT a eliberat saptamana trecuta o autorizatie de construire pentru DN76.

11.08.2016: ""Finalizare lucrări între Km 75+843 - Km 82+881"din investiţia ,,Reabilitare DN 76(E79) Deva - Oradea, km 0+000 - km 184+390, Sector 1-km 69+350 - km 80+000 şi Sector 2 - km 80+000 - km 91+000, reabilitare Vârfurile - Ştei, km 69+350 - km 102-660""

Dan74

#3739
Se pare ca noul ministru al transporturilor a reusit sa-i mobilizeze pe cei de la Azvi.
Dupa 3 saptamani am descoperit mai multe sectoare asfaltate, portiuni la care nu se lucrase nimic si acum excavarile sunt terminate, pe portiunea cea mai rea, dealul Bitii, este deja un sector cu asfalt (nu stiu de ce nu se circula pe el) iar un alt sector este la stadiul de balast stabilizat. Daca s-ar fi lucrat asa din primavara sectorul Azvi ar fi fost finalizat in acest an. Eu cred ca in curand vom circula pe tot sectorul pe asfalt nou chiar daca semaforizat si pe jumatate de drum.
P.S. Ca s-a tot vorbit de trafic infernal, aseara am parcurs pe DN76 3 km intr-o ora, in zona Baile Felix.
Pe DN75 pe sectorul din Bihor sa fac lucrari de reparatii, sunt mai multe portiuni destul de lungi unde s-a pus strat nou de uzura iar pe serpentine gropile sunt o amintire, dar spre deosebire de alte carpeli acum pare a fi un lucru de calitate.

mircea

Quote from: vancouver on August 14, 2016, 02:04:59 PM
Quote from: horica45 on August 14, 2016, 12:21:12 PM
Aveți idee și de alți kilometri de drumuri naționale cu 4 benzi? Sau poate este o problemă pe care eu nu o sesizez, deoarece apare o diferență de aproximativ 600 de kilometri care nu știu unde sunt pe teren. Mulțumesc!

Mai imi vine in minte centura Brasov si DN73 la intrarea in Brasov (dar posibil acolo sa fie in administrarea orasului). Eventual si ceva DN1 Cluj-Gilau. DN6 la intrarea in Timisoara. Oricum nu explica diferenta de 600km. Explicatia ar fi ca si portiunile de 2x1,75 sa fie trecute la 4 benzi, adica DN2 Bucuresti-Bacau-Roman-Iasi (DN28). Plus DN1C Cluj-Dej. Dar tot nu prea iese totalul.

Tot pe lângă Timișoara, DN59, din Șag până în Timișoara ~8km, din Timișoara spre Arad pe DN69 ~6km.
Dar și eu cred că restul de până la 600km sunt intrările/ieșirile din marile orașe, care sunt pe 2 benzi, pentru că și ele fac parte din DN-uri.

TibiV

'Ganditi-va ca DN1 are primii 10 km pe doua benzi (de fapt 3-4 benzi) vreo 10 km...
De la Sf.Gheorghe (km 0) pana la DNCB
Nu uitati: NU conteaza indicatorul de intrare/iesire din localitate, DN-ul trece prin localitate. Si fiecare metru apartine DN-ului respetiv.
Nu stiu cati km de DN1 trec prin Brasov, de exemplu, dar sigur figureaza ca "DN1"...
Si sigur nu sunt 1+1...

Gnaditi-va ca in Bucuresti Magheru, Bratianu, Colentina, Giurgiului, Rahova/Alexandriei sunt "bulevarde" ale caror "numaratoare" intra in   "cotorizarea" DN-ului respectiv...

De exemplu, cand iesi din Bucuresti spre Alexandria-Craiova-Lugoj-Arad, iesi din Capitala pe DN6 pe la km9...
Aia 9 km sunt categoric pe 2 benzi...
Si sunt DN...

Daca ai face abstractie de distantele din interiorul localitatilor, ai vedea ca "nu iese" socoteala lungimii drumurilor...
In fond, daca undeva langa Lugoj (simplu exemplu) Politia sau CNADNR anunta un eveniment la km X, este vorba de un eveniment produs la X km de biserica Sf.Gheorghe...
Distanta masurata "snur", cu o sfoara de vreo 400 km care porneste de la Sf. Gheorghe.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#3742
Ionut,
tu decizi unde se va duce postarea asta...
Sau daca va ramane.

Eu cred ca este unica in felul ei..
Vorbeste despre km 0 ( desi corect ar fi KM 0 ) al Romaniei rutiere...
Adica biserica Sf.Gheorghe-Nou, unde se odihnesc moastele sfantului domnitor Constantin Brancoveanu, cel care a si ctitorit biserica pe la 1707...
Cel caruia turcii i-au facut cadou de ziua lui (exact in ziua in care implinea 60 de ani)... taierea capului !
Laolalta cu fii lui... :(
Dar astea sunt detalii istorice...

Pe noi ne intereseaza faptul ca acesta este KILOMETRUL ZERO al Romaniei...
Daca avem o lucrare pe DN X (DN de o cifra) la km XYZ+abc, acei "XYZ+abc" sunt masurati de aici...

Statia de tramvai Piata Sfantul Gheorge

Intram in curtea bisericii.
In centrul monumentului, jos, este o roza a vanturilor din marmura neagra.

Distantele pana la Turda (415), BIstrita(417), Cluj (448) Dej (503), Oradea (591), Satu Mare (638)...

... Sighet (661), Storojinet (533), Cernauti(527)

O privire spre biserica Sf.Gheorghe-Nou...

Aici nu este doar geografie, ci si istorie...
Cetatea Alba (491), Tighina (518), Ismail (379), Cahul (329)

Bazargic (214)

Orasele dinspre vest le avem inca pe toate

Si chiar este un monument de patrimoniu...


Cateva "precizari metodologice".
Acesta este kilometrul zero ("Km 0") pentru cele 7 drumuri nationale de cel mai inalt rang (adica cele cu o singura cifra, DN1 - DN7).
Cu alte cuvinte, daca in ultima poza vedem Caracal (168), Craiova (234) Tr.Severin (346) Lugoj (493) si Timisoara (555) atunci este vorba de distanta masurata pe DN6.
In schimb Rm.Valcea (176) si Arad (557) sunt masurate pe DN7.

In cazul oraselor care nu sunt pe DN-urile cu o cifra regula este diferita.
De exemplu, in a treia poza, Clujul este la 448 km de P-ta. Sf.Gheorghe masurat pe DN1, dar orasul Dej este la 503 km de P-ta. Sf.Gheorghe masurati in felul urmator: 448 km pe DN1 + 55 km pe DN1C.
DN1C incepe din Cluj, deci km 0 al DN1C este in centrul Clujului, iar km 55 in centrul Dejului.

Desigur, distantele reale pe care le parcurgem astazi difera datorita aparitiei centurilor, din pacate insuficiente deocamdata.
Soferul care o ia de exemplu pe centura Lugoj va parcurge o distanta mai mare decat pe DN6, prin centrul orasului, dar intr-un timp mai scurt.
Centurile au insa indicative rutiere diferite, deci kilometrajul de pe DN6 a ramas la fel.

Desi la vremea cand s-a construit monumentul de la P-ta. Sf.Gheorghe nu erau incluse autostrazile, cele 3 autostrazi care pornesc din Bucuresti se masoara tot de acolo.
De altfel in tabelul CESTRIN al studiului de trafic pe anul 2015, ele apar cu denumirea DNA1, DNA2, DNA3... :)

Obs.: am tot scris "kilometrul zero" si cu litere in "cinstea" unei prezentatoare TV care a citit "km 0" de pe promter si a pronuntat "kilometrul o" (litera o, nu cifra 0)... :D

Daca nu distingeti bine cifrele/distantele in pozele postate, le puteti vedea mult mai bine in pozele full-size aici: http://imgur.com/a/wK7lz
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

Come ooon... nu asta am zis și eu în mai puține cuvinte în postarea nu cu mult mai sus? (deși, recunosc, nu atât de poetic)  :)

Și acuma, hai să ne băgăm în subtilități:
1). Se poate demonstra foarte ușor (de exemplu comparând pozițiile de referință de la lucrarea pasajului inferior Băneasa) că kilometrajul pe DN 1 între Piața Victoriei și Arcul de Triumf nu este măsurat pe ruta [ocolită] Bd. Aviatorilor - P-ța Charles de Gaulle - Bd. Mareșal Constantin Prezan, ci de-a dreptul pe Kiseleff. Toate bune și frumoase, dar asta înseamnă că pe DN 1 putem doar intra în București, nu însă și ieși din București? [Aș putea încerca ceva bancuri cu cozile cvasipermanente de la intrarea în Comarnic, dar mă abțin.]
2). Acum ceva ani, cineva a decis (urmare a unui complex proces cognitiv) să mute km 0 al A3 de la intersecția str. Petricani / șos. Fabrica de Glucoză la km (pardon, KM) 0. Așadar, ca să înțeleg, în tot acest deceniu avem pe străzile capitalei drum național de la Sf. Gheorghe la sus-numita intersecție, iar apoi... aer?
3). În exact aceeași ordine de idei, ce ne facem cu A5, A6? Ar trebui să declarăm (și să cuantificăm la INS) drept drumuri naționale și străzile care vor duce la aceste (viitoare/poate cvasi-ipotetice) artere naționale, nu?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

horica45

Salut!
Mulțumesc pentru lămuriri.
Putem concluziona, că aproximativ  700 de km din cei 1060 reprezintă secțiuni de D.N. care se găsesc în orașe și municipii, sau mai aveți idee de secțiuni de D.N. cu 4 benzi care nu se află în orașe sau municipii pentru a putea închide lista cu D.N. menționată mai sus ?

P.S.
Îndrăznesc să mai pun o întrebare, adresată mai cu seamă celor mai în vârstă.
Aceste lărgiri de drumuri au fost realizate după anul 1990 sau anterior acestei date? Eu, din ce am mai întrebat știu doar că  secțiunea București Ploiești din D.N 1 a fost lărgită la finalul anilor 1970, dar nu garantez.

Am pus această întrebare și la CNADNR dar răspunsul a fost dezamăgitor. Voi posta răspunsul pe topicul dedicat.

Mulțumesc!

MRS

DN5 Adunatii Copaceni - Bucuresti, 17.08.2016
1. Aprilie asta urmeaza?  :o - santier 1 decembrie si pod Arges PARASIT
upload pic

gifs upload

photo sharing


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MRS

#3746

Nici urma de parapete, cu toate ca e mare hau pana jos


Trotuarele par gata pe sensul spre Bucuresti


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...