Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

carutasul

Da înțeleg ( și sunt trist :) ). Din punct de vedere legal nu cred că erau obligați să o anuleze, asta a fost decizia lor ( cine știe ce balaur e îngropat- sau mai degrabă e plătit și neîngropat de Romstrade pe acolo) . Acum însă, ca să fiu optimist ca de obicei, ar fi un moment favorabli ca o nouă licitație, care să cuprindă și centuri ocolitoare pentru Radomirești și Dăneasa ( ca să nu fiu obraznic să zic și Pestra că ar însemna un nou pod peste Olt și na, famelie mare, renumerație după buget) să aducă Roșiori-ul la 30 de minute de Caracal, cam la fel ca Drumul taberei de București :)   Hai băieți, fiți isteți, așa poate scăpați și de balaurul din trecut :)

carutasul

Azi cei de la CNAIR schimbau parapeții pe podul de peste centură la Bragadiru (pe DN6) . Una din benzile pe sensul de mers spre Alexandria era blocată. se pare că va dura cel puțin câteva zile.

jaston

#6227
Domnilor, am si eu o mare nedumerire.
Poate primesc si eu o explicatie. Vad de cateva zile incoace lucrari de asfaltare pe suprafete intinse la unele drumuri nationale care sunt bune , pe care se poate circula frumos pe ele. Si, pe de alta parte, sunt multe drumuri nationale si judetene cu gropi si denivelari de iti rupi masina in doua.  N ar fi logic sa repari sau sa asfaltezi zonele cele mai distruse si apoi restul?



alexa_adrian2001

Se apropie alegerile. Nu stii??? Asfaltul tot timpul a fost material de alegeri.

Nu ar fi rau sa vii cu cateva exemple. Poate ca persoane de acolo vor putea sa iti confirme/infirme folosul reasfaltarilor.

perfidus

#6229
^^
:D
Gorj: Au început asfaltările pe DN 67 D, Târgu Jiu – Tismana

QuoteSecția de Drumuri Naționale Târgu Jiu a început asfaltările pe DN 67 D Târgu Jiu – Tismana. Se lucrează la tronsonul Târgu – Jiu – Peștișani. Conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova a comunicat la nivel local că dacă vremea se va menține frumoasă lucrările vor continua și cu tronsonul Peștișani – Tismana.



Sursa GdS

Intr-adevar drumul acela l-am facut anul asta pe portiuni si nu e mai rau ca multe altele din zona, insa avea nevoie de cateva reparatii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

carutasul

Pe DN5 la 1Decembrie se așternea uzura. De fapt păreau că au așternut deja în cea mai mare parte, acum lucrau pe banda laterală spre București.
Am fost pentru prima dată după mult timp în București pe acolo și mi se pare că CNAIR s-a întrecut pe sine: sunt patru giratorii dacă am numărat bine, cred că cel de la intrarea în 1 Decembrie e al cincilea :)

AlexxC

@perfidus
In filmarea de mai sus se asterne asfalt intro zona reasfaltata anul trecut,zona ce nu necesita reasfaltare.
Fiind la intrare in Tg Jiu unde traficul este mare au audienta buna vs zona Tismana care necesita reparatii ,dar nu are trafic...impact vizual redus.
Concluziile in parcare.

luc

Starea la zi și sfaturi excelente pentru zonele în lucru DN76:

"Pentru cei ce tranziteaza DN76 in septembrie, se lucreaza pe toate tronsoanele unde sunt contracte in derulare. Tronsonul Lunca – Varfurile a fost tras pe linie moarta... Se lucreaza pe tronsonul Ionesti-Varfurile (12 km), si pe tronsonul cel mai lung din Dusesti si pana la intrarea in Baile Felix (36 km). Lucrari si pe segmentul Dealul Bitii - Dusesti, la coborare catre Rabagani si la intrarea in Dusesti... Daca doriti sa scapati de Oradea-Dusesti, va recomandam ruta Oradea-Les-Tinca-Beius. Se asfalteaza si portiunea dintre Vintere si Tinca (cu un semafor in zonele unde e agregatul de asfalt) dar chiar daca e mai lung putin, castigati timp si, nu schimbati vitezele non stop. De asemenea, scapati si de praf... In ce priveste tronsonul Cristioru de Jos - Varfurile, atentie marita in zona alunecarii de teren unde acele izvoare active (pentru care nu ia nimeni nici o masura), au distrus din nou o portiune de 50 de metri de asfalt,cu denivelari foarte mari...In rest nu mai sunt portiuni neasfaltate, dar nu au fost rezolvate denivelarile dintre casete.Va recomandam atentie sporita deci, in special noaptea. Daca doriti sa ocoliti aproape tot, deci si zona Cristioru de Jos - Varfurile, (pentru ca Varfurile-Ionesti nu se poate ocoli), atunci alegeti Oradea-Tinca-Beliu-Bocsig-Varfurile. Intre Oradea si Dusesti exista semafoare in zona Hidisel sau in rest, traficul este dirijat la paleta. Pe tronsonul Ionesti-Varfurile sunt cateva semafoare, dar se lucreaza, pe cei aproape 14 km sunt si cateva portiuni bune, chiar daca scurte.Exista un semafor la Hidiselul de Sus la urcare pe panta dinspre Oradea catre Beius."

Sursa: https://www.facebook.com/784085338281534/posts/2675996849090364/

NGC

Ieri a fost lansata licitatia "Consolidare DN 57 km 137+500 – km 152+990 Nicolinț – Oravița (proiectare faza DTAC+PT+Asistență tehnică din partea proiectantului)".

Valoare estimata: 530.618,00 RON fara TVA

Durata contractului: 120 zile

Fonduri: Bugetare

Termen depunere oferte: 25.10.2019

mihaimai

#6234
@carutasul
în proiect mai sunt prevăzute 3, deci in total vor fi 7! deocamdată le-au executat pe cele inutile și care încurcă traficul. Cele utile (unul in Jilava și două in 1 Decembrie) nici nu s-au apucat de ele.

dr4qul4

Eu nu inteleg de ce le fac atat de inalte. SUnt proiectate pe post de trambuline?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Raducu Popa

Din capitolul ''Cum sa mai furam niste bani prin PNDL", astazi episodul Marea reabilitare anuntata cu surle si trambite, in vara,  a tronsonului din DN15, Bicaz-Poiana Largului,  judetul Neamt, cu o lungime de circa 40 km.
Am vrut sa vad maretul santier, unde se lucreaza "ca la autostrada".

Citez din https://vestea.net/arsene-si-cuc-inca-o-descindere-pe-drumul-dezvelit-bicaz-poiana-largului/ :

,,O investiție în valoare de 302 milioane de lei, unde se lucrează foarte intens! E ca la autostradă! Sunt 14 foreze care toarnă coloane de sustinere pe acest sector de drum. Se intervine simultan în mai multe puncte pe acest traseu, se muncește inclusiv noaptea, pentru recuperarea întârzierilor din lunile trecute, când a plouat foarte mult.
Lucrarea este extrem de complexă, necesitând consolidări ale versanților care provoacă alunecări de teren. Au fost identificate 74 de puncte de calamitate și s-au executat foraje la adâncime pentru identificarea zonelor cu rocă sănătoasă. Pe numai 480 de metri sunt fixate 600 de coloane cu diametrul de 1.080 cm, forate la adâncimi de până la 23 de metri!"

302 mil lei, inseamna o medie de circa 7.5 mil/km.
Eram curios unde sunt acele 600 de coloane pe o distanta de 480 m. Nu le-am identificat.
Nu se lucreaza si la reabilitarea podurilor si podetelor, care sunt construite in anii 50-60, cand s-a realizat barajul Izvorul Muntelui, multe dintre ele aflate in stare de degradare avansata.
In amonte de drumul national, discutand cu localnicii, exista pe tot traseul puturi de captare, in zona existand numeroase izvoare. Nu se reabiliteaza complet, ci numai acele portiuni unde terenul a luat-o la vale pana acum, mai ales in ultimii 10-15 ani, cand a crescut traficul usor si greu (multe camioane cu lemne), desi era o interdictie de tonaj.























Raducu Popa

#6238





Probabil la aceasta zona, se referea legat de cele 600 de coloane.


Bonus:




O zona superba, merita vizitata.

GDPR

Gropile dintr-un drum național vor fi astupate cu piatră. Asfaltul va umple doar gropile din zona inferioară a sectorului de drum. Cei care vor tranzita acest drum vor rămâne în continuare nemulțumiți de modul în care se prezintă traseul.

Asfaltul de piatră
Despre modernizarea drumului național 7A care leagă județul Hunedoara de Transalpina și județene Alba, Gorj și Vâlcea se vorbește de ani buni. A existat și un proiect, dar și un constructor desemnat, însă contractul a fost reziliat. Compania de drumuri face reparații, însă unele gropi vor fi umplute cu piatră.
"Până în iarnă vom putea să facem lucrările necesare pentru a avea siguranță în trafic, să protejăm zonele periculoase. Lucrăm la un zid de sprijin. Pe zona unde mai avem un strat de asfalt se va lucra la suprafețe întinse, iar pe zona superioară a drumului se va lucra cu așternere de strat de piatră ca să nu mai fie acele gropi foarte deranjante" susține Cristian Ispravnic, director DRDP Timișoara.
Oficialii companiei naționale de drumuri spun că au început deja lucrările de reparații. Cu toate că starea tehnică a drumului este una proastă, acesta va rămâne deschis și iarna aceasta.
"Drumul național 7A de la Petroșani până la Voineasa este un drum care a intrat în reparații. L-am preluat de la regionala Craiova în urma unei rezilieri de contract. Noi și iarna trecută l-am ținut viabil pentru a avea posibilitatea de acces înspre pârtia de schi. O vom face și în acest an", a completat Ispravnic.
Drumul Național 7A însumează 20 de kilometri pe raza administrativă a județului Hunedoara. În această vară, în Cheile Jiețului a apărut și o surpare.  Pentru acest sector de drum a existat un proiect de reparații, însă contractul a fost reziliat și urmează ca neînțelegerea să fie tranșată în instanță.
Drumul a trecut de la Craiova la Timișoara, tocmai pentru că nu au fost executate lucrările. Oficialii de la transporturi spun că pentru DN 7A e necesar un nou proiect tehnic. Asta înseamnă reluarea procedurii, inclusiv a licitației.

Gazeta de Dimineata