Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Da, orice oras ar trebui sa aiba o legatura decenta, 2+2, cu aeroportul.

horatiu.cosma

De acord, dar e printre prioritati aceasta legatura decenta, avand in vedere ca legatura se va face preponderent pe A3 + drum legatura?

Eurocopter

A3 nu foloseste absolut deloc traficului local Targu-Mures-aeroport. Cat de prioritara este asta nu stiu. Avand in vedere ca abia acum se atribuie castigatorul SF-ului, nu cred ca vedem utilaje in teren mai repede de 2017.

horatiu.cosma

Eu as zice ca lotul 5.1 si 5.2 folosesc chiar mult acestui trafic.


alibaba

complet inutila aceasta lucrare in contextul constructiei autostrazii. Si e o zona in care se circula decent, rar prinzi ambuteiaje in care sa fii nevoit sa inaintezi cu 20km/h

Hercule

Daca s-ar face A3 si legatura 5/2 camioanele vor iesi din oras pe acolo asa ca DN-ul va fi mult mai liber pentru acces la aeroport, mai mult nu prea este loc de largit in Cristesti si Ungheni. Parerea mea (de muresean) e ca se face degeaba largirea, daca tot sunt bani mai bine sa prelungeasca A3 pina la Acatari.

PS Sa se apuce odata de A3 ca de-abia astept sa ies la pozat. :lol:
Deșteaptă-te române!

alecu26

cred ca aceasta e o ramasita a unui proiect care prevedea dublarea la 4 benzi pana la Reghin (care chiar ar fi fost de folos). A spus North ceva pe tema asta mai demult...când explica care au fost cele cateva exceptii la reabilitarile exact pe existent din anii 90 pana azi.

Of course ca nu foloseste acel drum mai la nimic. Adica sunt alte zeci de prioritati as zice. Pentru TGM, nu neparat orasul Targu Mures asigur un asa mare aflux de calatori (ca Bucuresti la Otopeni de ex). TGM colecteaza calatori cam din toate orasele din jur: Iernut, Luds, Tarnaveni, Reghni, Sighisoara, Medias, Sibiu, Bistrita, Teius, Blaj, si de ce nu chiar si Alba Iulia si Turda-Campia Turzii.

Daca tot vor sa faca ceva in zona s-ar putea apuca de reabilitarea lui DN 14A care ar fi un excelen feeder pentru A3 sau A1..si care momentan e dezastru. Sau de centura Medias, centura Reghin...la care proiecte sunt facute inca de acu vreo 10 ani, dar au murit prin ceva sertare...sau de prelungirea actualui proiect de centura TGM care acopera doar un cadrant din cele 4.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Eurocopter

Acea largire va fi practic o sosea urbana, nu are deloc acelasi rol cu A3. Stiu, peisajul deocamdata este complet rural, dar nu poti inlocui o infrastructura interna vitala pentru un oras, cu o autostrada. Nimeni nu se va urca pe autostrada invartindu-se prin noduri pentru doar 7km (pe autostrada cu siguranta faci 2-3km in plus).

Este ca si cum DN1 Baneasa-Otopeni nu s-ar fi largit la 3 benzi in perspectiva constructiei A3. Nonsens. Rolul lor este complet diferit. Constructia de autostrazi oarecum paralele cu DN-urile in apropierea oraselor nu trebuie sa tina loc de sporirea capacitatilor de circulatie + denivelarea intersectiilor pe asemenea sectoare de drum. Noi din punct de vedere al DN-urilor, intersectiilor sau marilor bulevarde din orase suntem inca la nivel de anii 1920.

horatiu.cosma

Complet de acord, dar asta nu inseamna ca lumea nu o va lua pe A3 + drum de legatura pana la aeroport. Plus ca aici nu e largire in perspectiva constructiei A3, ci e largire dupa constructia A3(speram).

Eurocopter

Quote from: alecu26 on September 07, 2015, 05:03:15 PM
Of course ca nu foloseste acel drum mai la nimic. Adica sunt alte zeci de prioritati as zice.

Asta e un foarte raspandit cliseu Alecu pe care il aud de vreo 10 ani deja. La fel se spunea si de A3 Campia Turzii-Gilau, la fel se poate spune si de Gilau-Nadasel sau pasajele de pe centura Oradea. Cu siguranta intotdeauna se pot gasi prioritati "mai prioritare". Insa un lucru e cert. In infrastructura suntem deficitari pe absolut toate capitolele si 90% din reteaua de drum este depasita din punct de vedere tehnologic si moral, inclusiv acesti 7km din DN15. Daca acesti 7km cumva au luat fata lui DN14A in prioritizarea investitiilor, foarte bine, sa se faca, nu are niciun sens sa ne punem de-a curmezisul si apoi sa criticam ca nu se face nimic.

La fel si cu proiectul de largire a DN7 in apropierea Bucurestiului. Sunt convins ca e absolut necesara traficului local, chiar daca DN7 e 'dublat' de A1.

Eurocopter

Quote from: horatiu.cosma on September 07, 2015, 05:16:07 PM
Complet de acord, dar asta nu inseamna ca lumea nu o va lua pe A3 + drum de legatura pana la aeroport. Plus ca aici nu e largire in perspectiva constructiei A3, ci e largire dupa constructia A3(speram).

Pai hai sa vedem. Mergi din Targu Mures spre aeroport. Ai 7km de DN15 cu capacitate sporita si intersectii denivelate sau 12km pe drumuri de legatura + A3. Ce ai alege?

Stiu ca scenariul de mai sus pare un lux pentru Romania, dar aceste doua optiuni le ai disponibile ca standard minim oriunde in Europa civilizata.

horatiu.cosma

Drumul actual are 8.4 km, pe care ii faci in 8-10 minute, depinde si de trafic.

Târgu Mureș - Ungheni (4,5 Km) + Drum de legatura (4,7 Km) = 9,2 km. + bretele si intepare in DN poate ca is 10 km. Dar ii faci in conditii de siguranta ridicata in 6 minute maxim.

dr4qul4

largirea DN7 e absolut necesara.
la giratoriul DN7-DN71 se fac cozi de 10-20 masini in fiecare weekend si mai mereu se circula in coloana.

De fapt, cam orice DN, la intrare intr-un oras mare ar trebui sa aiba 2 benzi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Eurocopter

Corect, la fel cum orice acces civilizat la un aeroport international trebuie sa aiba tot minimum 2 benzi pe sens.

pasadia

Quote from: dr4qul4 on September 07, 2015, 08:09:11 PM
De fapt, cam orice DN, la intrare intr-un oras mare ar trebui sa aiba 2 benzi.

Nu la intrarea intr-un oras mare, ci pe cel putin 10 km inainte, inclusiv pe aria localitatilro intalnite. Caci altfel ajungem intr-o situatie precum cea de pe DN73 care se prezinta astfel (de la sud la nord):
- oarecum 2 benzi pe sens in Rasnov, insa una folosita ca parcare
- 1 banda pe sens intre Rasnov si Cristian, ingradita si de o trecere la nivel cu CF 203 Brasov - Rasnov
- iar 2 benzi pe sens in Cristian, din nou o banda folosita predominant pentru parcare (lucrarea de largire e recenta, din ultimii 5 ani)
- iar o banda pe sens, intre Cristian si limita Brasov, blocata de o intersectie tot mai importanta spre platforma Ina / Lubrifin
- iar 2 benzi pe sens, dupa limita administrativa a municipiului Brasov, lucrare de largire recenta, de asemenea

Per total e o struto-camila care face sa se circule mai tare pe portiunile ce legal sunt in localitati (cam 70 km/h in Cristian viteza uzuala si 90-100 km/h in Brasov) si mai incet pe portiunile care sunt intre localitati (uzual cam 40km/h intre Cristian si Rasnov).

Comparativ situatia e mult mai buna pe DN1 - 4 benzi continue inca din Codlea pana in Brasov sau pe DN11 - 4 benzi de la intersectia cu DN10

Problema pare a fi cea legata de colaborarea intre APL-urile locale si CNADNR. Cateodata chiar mi-ar conveni daca anumite portiuni de DN-uri ar fi declasate, astfel incat anumite primarii sa isi poata face treaba asa cum trebuie. Mai exact cred ca si in acest caz DN15 pe acea portiune ar trebui declasat si proiectul ar trebui cedat asocierii dintre primariile locale.