Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

istvan78

Mie mi se pare ca daca folosesti un sector de autostrada pentru a deservi trafic local, cam strici tot scopul autostrazii. Autostrada e sosea expres, de tranzit, un flux de mii de masini pe zi care intra-ies pe noduri apropiate pe langa oras, cu soferi grabiti la servici sau cu alte probleme, eventual "veseliti" de la petreceri, ar/va crea un "punct negru" pe autostrada.

In plus cum vei rezolva taxarea autostrazii (care va veni!) daca traficul local depinde de ea?

De asta, traficul local trebuie asigurat, in conditii de siguranta, pe drumuri locale. Deci "sporirea capacitatii" pe DN7 nu intra in conflict cu constructia A3. Fluxul de trafic local nu trebuie sa se suprapuna peste fluxul de tranzit de pe A3.

P.S. Da, realizez ca A3 in zona Tg. Mures nu va fi doecamdata drum de tranzit, pentru ca nu se continua inca mai departe, dar continuarea va urma, de la Ungheni catre moldova si intr-o buna zi poate si catre Brasov.
Realizez si ca asemenea cazuri se suprapunere sunt multe in zonele dens populate si prospere ale Germaniei etc..., dar paralela nu poate fi facuta cu zone unde aproape toate drumurile sunt la standard de autostrada deja... noi vorbim la alta scara.

panda80

#2671
Aproape oriunde traficul local este mult peste cel de tranzit. Daca o autostrada este construita doar pentru tranzit, cu noduri rare si departe de localitati, atunci ea nu va avea trafic suficient si drumurile locale vor ramane la fel de aglomerate si cu la fel de multe riscuri, deci beneficiul autostrazii asupra zonei traversate va fi si el mult mai mic. Autostrazile trebuie sa aiba noduri suficiente si sa deserveasca foarte bine comunitatile de pe parcurs, daca acei soferi de care vorbesti tu ar merge pe DN riscul de accident ar fi mai mare decat daca ar merge pe autostrada.
De exemplu in Europa de Vest distanta medie parcursa de un sofer pe autostrada este de doar aproximativ 40 km, ceea ce arata ca autostrazile sunt folosite in special pentru navete scurte/medii.

istvan78

Zici tu ca traseele autostrazilor aflate in constructie la noi nu au trafic de tranzit care sa justifice autostrada? DN1, DN7, DN2, DN15, DN6 sunt supra-aglomerate cu trafic local?

S-apoi ce numesti tu trafic "local"? Vorbesti de parcursuri medii de 40Km? Cata lume in Romania face naveta mai mult de 40Km? Am notat in postarea mea ca nu ne putem compara cu zone din Germania unde milioane de oameni fac naveta de 20-100Km intr-un areal restrans si aproape toate drumurile extra-vilane sunt la standard de autostrada... cu 3-5 benzi pe sens. In Romania autostrazile deocamdata au minimul de 2 benzi pe sens si sunt menite pentru calatorii mai lungi, iar  un parcurs de 40Km nu e "trafic local", nu avem nicio aglomerare urbana care sa se intinda pe 40Km, nici macar Bucurestiul.

Concret, aici vorbim de legatura Aeroport - Ungheni - Tg.Mures, care e 8Km dupa calculele de aici. Altfel evaluezi un drum de 40Km fata de unul de 8Km.

MRS

@Istvan78
As adauga si traficul de pe DN5 la nevoia de autostrada



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

dr4qul4

ganditi-va doar ca, in mod normal, trebuie sa existe autobuze intre oras si aeroport. Daca autobuzele acestea vor avea statie la fiecare km, vom avea 8 statii, si de fiecare data cand opreste, se va face coloana.

In plus, in preajma oraselor mari, sunt foarte multi care opresc sau vireaza pe stradute, localitatile invecinate ajungand sa fie adevarate cartiere. Si atunci, drumul trebuie sa aiba minim 2 benzi pe sens, eventual separator median ca sa nu te trezesti ca intoarce vreunul.

DN7, pana la Baldana, este extrem de aglomerat. La orele de varf se merge in coloana. Chiar dublat de autostrada..autostrada care este totusi la o distanta considerabila ca si timp.

Eu, folosesc DN71+DN7 cand ma intorc de la tara. Pe autostrada e mai lung doar cu 15-20 km. Dar 20 de km inseamna 40%!
In plus, evit Militariul si ca timp castig aproape dublu (cand stateam in Aviatiei....era mai mult decat dublu).
Daca nu era dublat, era dezastru. Si bine ca are si trotuar, ca altfel avea vehicule stationate pe prima banda.

Asa ca... Avem nevoie de 2 benzi pe DN-urile dublate de autostrazi, dar doar la intrarea in orase. 1-2-5-10 km....asta poate fi stabilit doar in functie de populatia orasului si a zonei metropolitane.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ashbird

Update DN1S
Parcurgerea in sensul DN1-DN13 Sercaia-Hogiz 24 de km
Traseu
Album

Am inceput cu un semn care prevesteste:



intrarea in PARAU


caluti liberi




Venetia :) de jos









Comana de jos



Un podet inca nefinisat +copii la joaca (pusesera pietre pe rosturile de dilatare)






Cuciulata



Hopa:)


Poarta 2




intrarea tirurilor


sensul unic din Fantana


Fantana



Intersectia spre Hogiz la stanga


continuare spre DN13 si un parc solar





Dn13

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

istvan78

Quote from: dr4qul4 on September 08, 2015, 03:10:45 PM
ganditi-va doar ca, in mod normal, trebuie sa existe autobuze intre oras si aeroport. Daca autobuzele acestea vor avea statie la fiecare km, vom avea 8 statii, si de fiecare data cand opreste, se va face coloana.

Autobuzul de aeroport trebuie sa deserveasca si satele devenite suburbii dpf. functional, de pe traseu, chiar daca nu opreste la fiecare colt de strada. Deci autobuzul oricum nu poate merge pe autostrada.
Iar daca se efectueaza lucrari ample de "sporire a capacitatii", sunt sigur ca se pot prevedea si alveole pt. statiile de autobuz, indiferent de numarul lor... astfel incat autobuzul sa nu opreasca pe banda de circulatie. De fapt asta n-ar trebui sa se intample nicaieri pe strazi sau drumuri mai importante, in oras sau in afara.

dr4qul4

exact. dar cand ai doar 1 banda pe sens....sigur nu ai alveole.

DN1S..wow. arata bine. cat timp le-a luat aceasta reciclare in situ?  poate fi o solutie pe foarte multe drumuri distruse de la noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

istvan78

#2678
Da, recilarea in situ, facuta corect, pare o solutie excelenta pentru toate soselele ce nu suporta fluxuri mari de trafic greu. Si avem mii de Km de astfel de drumuri in stare deplorabila - DJ-uri in primul rand.
Vestea buna e ca CNADNR a deschis licitatie pentru 7 seturi complete de utilaje pentru reciclare in situ. Deci fiecare regionala va avea propriul set complet, de pus la treaba in foc continuu. Ar merita urmarit progresul procedurii de achizitie, daca cineva are posibilitatea...

dragos76

Când mă refeream dacă e nevoie de acea lărgire a DN-ului în contextul A3, tocmai la traficul de tranzit mă gândeam. Pentru că odată cu A3 acest trafic va dispărea, și atunci și DN-ul va fi mai aerisit. Acuma, în ce măsură, care anume e proporția trafic local/de tranzit, poate un recensământ auto poate clarifica.

pasadia

Pe DN1S anul asta au lucrat, s-au apucat prin primavara (mai-iunie). Sunt putini kilometri, oricum.
Insa sa nu laudam lucrarea inainte de a vedea cum rezista in timp.

horatiu.cosma

Chiar daca se va dota fiecare regionala cu un set complet de astfel de utilaje, nu trebuie sa ne asteptam ca vor lucra la foc continuu. Pana la urma e mai ieftin decat o refacere totala a drumului, dar tot carpeala in bataie de joc e cea mai ieftina.

alecu26

cu reciclarea in situ se faceau bani la greu in trecut. Practic Romstrade asa s-a lansat: si-a cumparat un utilaj, si dupa aia au urmat licitatii cu dedicatie. Totul se recicla la rece sau la cald.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

DN intre Saliste si Cunta , dupa ce traficul de tranzit a revenit pe aceasta portiune
in zonele de intrare/iesire ( nodul Saliste , nodul Cunta ) , plus localitati se circula in coloana.....in rest acceptabil pt un DN...totusi , ma gandesc cu ingijorare la perioada ce urmeaza ( ploi abundente )....de obicei soferii conduc fix la fel ca si pe vreme buna si consecintele se vad

nodul Saliste









Politia ( alaturi de restaurante si benzinarii ) , probabil se bucura de aceasta revenire







nodul Cunta



cu putin noroc , la primavara scapam de acest semn





momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dan74

Firmele care au castigat "reciclarea in situ" de pe DN76 intre Beius si Oradea sunt:
1. SC Viarom Construct SA – SC Autoprima Serv SRL între kilometrii 133+660 şi 150+000     - 8.75 mil lei + TVA
2. SC Eldi Clau SRL – SC CMS SRL între km 150+000 şi 166+000    - 11.73 mil lei + TVA
3. SC Trameco SA – SC Drumuri Bihor SA – SC Group DCM SRL – SC Kuter International Romania SRL între km 166+000 şi 180+794    - 11.52 mil lei + TVA.
Detalii aici: http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/prefectura-anunta-firmele-care-au-castigat-licitatiile-pentru-modernizarea-dn-76-intre-oradea-si-beius-122865.html