News:

.

Main Menu

Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

Sper că ionut nu se supără că am deschis un topic nou, dar cred că subiectul ar putea fi interesant. Poate ar fi bine să facem un astfel de topic şi pentru tunelurile rutiere.

Orice poze sau informaţii sunt binevenite, mai ales că România deţine un număr măricel de tuneluri feroviare. Voi începe eu:

- tunel pe Coridorul IV, la ieşire din Sighişoara către Mediaş, pe magistrala M300, construit, după cum se vede, în 1974. După mutarea aliniamentului liniei între Sighişoara şi Daneş tunelul va fi probabil abandonat:




- tunel acum abandonat pe fostul aliniament al M300, la iesire din Buşteni; aş fi recunoscător celor care ştiu când a fost construit:





iuli

Despre tunelul de la Busteni a fost un mic reportaj pe TVR HD in emisiunea Aventura Urbana. Au zis atunci si cand a fost facut si cand a fost abandonat si despre faptul ca dupa acea poarta inainte de 89 tunelul a fost folosit in ceva scop comercial. Sincer la ora asta nu mai imi amintesc detalii  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Este binevenit topicul! :)
Pentru tuneluri rutiere ar fi bun un topic daca am si avea tuneluri rutiere... cred ca sunt sub 10 in toata tara. :(

nenea_hartia

Calea ferată Salva–Vişeu de Jos
=======================
(ionut, sper că nu e o problemă, voi deschide un topic separat pentru această cale ferată, deoarece este extrem de spectaculoasă)

1) Tunelul de 2388m (da, 2.4 km, construit în 1949!) care leagă Dealu Ştefăniţei de Săcel

- intrarea dinspre Dealu Ştefăniţei:




- ieşirea de lângă Săcel:



2) Tunelul de 700 m de la Săliştea de Sus

- intrarea de la Săliştea de Sus (ieşirea către Vişeul de Jos e mai greu accesibilă pentru poze; cu toate astea, cineva a traversat pe jos tunelul chiar în faţa mea, în ciuda avertismentului montat la intrare):





ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia

Quote from: ciprebbe on September 18, 2012, 01:53:46 PM
Trei tuneluri de pe raza regionalei Braşov au intrat în reparaţii
http://www.bizbrasov.ro/2012/09/12/trei-tuneluri-de-pe-raza-regionalei-brasov-au-intrat-in-reparatii/
Tare aş fi curios unde e tunelul abandonat din poză. Ştie cineva? Mulţumesc. :)

anacronox

asta e tunelul lui Saligny din Constanta. ce legatura are cu Brasovul? din cate stiam prin tunelul asta se ajungea in perioada interbelica in portul vechi din Constanta

nenea_hartia

Quote from: anacronox on September 18, 2012, 11:05:06 PM
asta e tunelul lui Saligny din Constanta. ce legatura are cu Brasovul? din cate stiam prin tunelul asta se ajungea in perioada interbelica in portul vechi din Constanta
Ziariştii...
Oricum, mulţumesc mult pentru răspuns... :cheers:

nenea_hartia

Ieşirea dinspre Mediaş a tunelului de la Sighişoara postat mai sus; se observă că circulaţia trenurilor se face, nu ştiu de ce, doar pe un fir. Apoi, chiar dacă obiectivul aparatului a deformat ultima poză, ea corespunde totuşi realităţii, adică linia parcurge o curbă pronunţată în tunel:




nenea_hartia

#9
Tunelul mic de la Săcel, pe linia Salva-Vişeu:

- ieşirea către Săcel:






- refugiu în caz că trece trenul:


nenea_hartia

#10
- intrarea dinspre Dealu Ştefăniţei:




- garnitură de marfă venind de la Vişeu de Jos:



Redox

Eu unul habar nu aveam despre acest tunel. Foarte interesant reportajul nenea_hartia. Multumim.

isotech_ro

Quote from: nenea_hartia on September 29, 2012, 02:21:54 PM
http://www.youtube.com/v/qZD-Rp2i74w

dincolo de ineditul filmarilor, la o lucrare ABANDONATA, probabil din ratiuni economice, demarata in 1913, cu lucrari reluate in 1941 si abandonata definitiv in anii '50, filmarea reportaj este plina de INEPTII si IMBECILITATI de genul "misterios", "securitate", "oameni ziditi probabil, dincolo de peretele de beton" si multe, multe alte gogomanii ... o pitipoanca a facut un "reportaj"  :lol: documentare ioc si prostie multa  >:(

hai sa fim seriosi

isotech_ro

#14
revenind la subiect: Tunelul Beresti-Talasmani - 3330m

Situat la limita dintre judetele Galati si Vaslui se afla al doilea tunel feroviar ca lungime din Romania. Tunelul face legatura intre localitatile Beresti si Talasmani si are lungimea de 3330 metri. Este unul din putinele tuneluri de la campie, altitudinea fiind de doar 160 metri peste nivelul marii. Tunelul trece pe sub dealurile ce separa bazinele hidrografice ale Prutului si Siretului.
Constructia tunelului a inceput in iunie 1906, de inginerii italieni Pietro Bertolero si Giuseppe Giachetti, fiind finalizat in decembrie 1911.
In prezent se executa reparatii, iar prin tunel trec zilnic cate opt trenuri in fiecare sens.

http://www.youtube.com/v/mcQ2nZRdw1o