News:

.

Main Menu

Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BoGDaN

tunelele de pe valea oltului sunt deosebit de frumoase si foarte dese mai ales intre calimanesti-brezoi.

nu stiu daca a fost postat

http://www.youtube.com/v/g6xA7XxLMWU

nenea_hartia

Tunel feroviar acum abandonat pe fosta cale ferată forestieră cu ecartament îngust Câmpina-Valea Doftanei. Linia a fost inundată parțial în 1968 prin construirea barajului Paltinu, dar mici urme ale ei se mai găsesc încă în aval de lacul de acumulare. Fosta gară Lunca Mare a fost transformată de peste 20 de ani într-o cârciumă numită ,,Moment Poetic"! :lol:
Ulterior, tunelul a devenit unul rutier pe drumul comunal Câmpina-Valea Doftanei, actualmente DJ 102I. Mă credeți sau nu, prin tunelul acela îngust treceau mașini, camioane și inclusiv faimoasele autobuze ,,Daktari", iar eu am fost adesea pasager. Mai târziu, albia Doftanei a fost puțin mutată și drumul județean relocat pe lângă tunel.





DanCld

#17
Acum am vazut si eu reportajul legat de tunelul Izvor; povestea e cu adevarat interesanta insa daca gandim la rece problema descoperim urmatoarele:

- contract de 2 ani / 5km de tunel prin stanca? In zilele noastre cu TBM, segmente prefabricate de beton si cu o armata de chinezi probabil ca se poate insa acum 100 de ani inclusiv cimentul venea din import iar totul se facea pe santier. Totusi faptul ca in 1 an (pana a inceput razboiul) s-au sapat cateva sute de metri e de fapt adevarata performanta!

- toate zvonurile indica faptul ca la Sinaia s-ar fi sapat mai mult decat la Moroeni desi planul de lucru era saparea simultana si intalnirea la mijloc; eu zic ca si atunci, ca si acum, ochiul stapanului ingrasa vita - Sinaia era usor accesibila si in vizorul imediat al factorilor de decizie de atunci.

- lucarile reluate de nemti: problema securizarii accesului la petrol si a tranzitului acestuia spre Germania a inceput sa se puna stringent de-abia incepand cu 1943; e putin probabil ca lucrarile de atunci sa fi durat mai mult de cateva luni si e la fel de putin probabil ca muncitorii sa fi avut la dispozitie echipamente moderne. Cu sapa, tarnacopul si cu dinamita probabil ca s-au mai perforat 1-200m in zona Sinaia si foarte putin in partea cealalta.

- utilaje ingropate, lucratori executati: legende urbane. Utilajele (bine, care utilaje?) sigur au fost scoase din tunel sau furgasite intre timp iar o executie in masa ar fi lasat mult mai multe urme decat povestirile unei singure femei in varsta.

- zidul de beton de la capat: cu siguranta ca a fost construit in perioada comunista la capatul zonei sigure a tunelului, foarte probabil zona finalizata in 1914-1915. Dincolo de perete eu zic ca galeria s-a prabusit deja in mai multe locuri.

- dinamitarea intrarii dinspre Moroieni: eu imi pun problema ca lucrarile de acolo au fost executate din start mult mai putin ingrijit, au avut o amploare mult redusa si de asemenea nici nu s-au executat lucrari propriu-zise de conservare inainte de abandonarea definitiva. E foarte probabil ca o parte a tunelului sa se fi prabusit singura in perioada interbelica sau la cutremurul din 1940 iar efortul din 1944 sa se fi concentrat mai degraba pe curatarea galeriei, atat cat a fost posibil. De aceea cred ca dinamitarea intrarii a fost o masura necesara pentru a evita viitoare accidente.

My 2 cents.

reed

Un tunel de care putin lume stie.900m.Se afla in vecinatatea localitatii Maxut-Harlau(IS).El trebuia sa deserveasca linia Botosani-Harlau.http://wikimapia.org/16933236/ro/Tunelul-H%C3%A2rl%C4%83u
Construit 1990-2003





alin_simeriaveche

si de ce nu este pus in functiune daca e tot facut. arata foarte bine

ioan.deaconu

Asta e doar un exemplu de un proiect care nu a fost terminat, desi era aproape de finalizare.

Am ramas fascinat de Ramnicu Valcea - Valcele, probabil cea mai importanta ruta abandonata. Este o cale ferata spectaculoasa, numai tunele si viaducte, dar a fost oprita constructia ei la 85 % stadiu de finalizare, desi avantajele erau mai mult decat evidente, se scurta ruta Bucuresti Sibiu cu aproximativ 116 km.


Tunelul Gibei 2250 m
Inscriptia de pe el pare mai mult ironica in conditiile actuale.


Tunelul Plostina 1910 m


Si viaductul Topolog 1440 m, cel mai mare viaduct din tara, situat intre cele 2 tunele



Mai multe informatii despre calea ferata sunt mai jos.

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=859

http://www.forumtrenuri.com/t310p30-219-valcele-ramnicu-valcea

Goldmund

#21
Si unde a invins omul natura? Adica impotriva naturii ar trebui sa fie ori Dumnezeu, ori tampit, fara natura nu ar exista viata, iar Natura e intr-adevar de neinvins(japonezii nu au reusit si nici macar nu incearca...). Iar cand vad acel tunel pe care sta scris ineptia respectiva, nu mi se pare a fi tunelul unei magistrale importante...Parerea mea.

Adaug o poza a unui tunel  construit in 1877:
http://www.google.de/imgres?sa=X&biw=1680&bih=925&tbm=isch&tbnid=GbWHzQzNV9jEbM:&imgrefurl=http://www.sengerconsult.de/html/leistungen_verkehrsanlagen_kai1.html&docid=fQh2flHL6TyygM&imgurl=http://www.sengerconsult.de/assets/images/kwt_01.jpg&w=666&h=456&ei=oqV8UsulOKvf4wSm2oCgAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=190&vpy=203&dur=4414&hovh=186&hovw=271&tx=173&ty=109&page=1&tbnh=137&tbnw=194&start=0&ndsp=49&ved=1t:429,r:34,s:0,i:190

phb2


Brenner Basistunnel: STRABAG Konsortium erhält Zuschlag für Hauptbaulos Tulfes–Pfons in Tirol 04.06.2014 | STRABAG Tunnelbau

    Auftragssumme rd. € 380 Mio.
    Bietergemeinschaft aus STRABAG AG (Federführung 51 %) und Salini Impregilo (49 %)
    Bauzeit 2014–2019

Wien, 4.6.2014---Nach Ablauf der gesetzlichen Einspruchsfrist hat die Bietergemeinschaft bestehend aus STRABAG und Salini Impregilo nun auch offiziell den Zuschlag für das bislang größte Baulos des Brenner Basistunnels (BBT) erhalten. Für eine Auftragssumme von rund € 380 Mio. wird das Konsortium zwischen Tulfes und Pfons den zweiröhrigen Bahntunnel selbst sowie einen Abschnitt des Erkundungsstollens, den neuen Rettungsstollen der vorhandenen Umfahrung Innsbruck und zwei Verbindungstunnel erstellen. Die Bauzeit für die insgesamt rund 38 Tunnelkilometer umfassende Strecke soll 55 Monate betragen, der Baubeginn ist in der zweiten Jahreshälfte 2014 geplant.

Der BBT ist das Kernstück der neuen Bahnverbindung zwischen München und Verona und führt von Innsbruck nach Franzensfeste (55 km). Rechnet man die bestehende Eisenbahnumfahrung Innsbruck dazu, in die der BBT mündet, ist der Alpendurchstich 64 km lang. Er ist damit die längste unterirdische Eisenbahnverbindung der Welt. Der BBT besteht aus zwei 8,1 m breiten, eingleisigen Tunnelröhren, die in einem Abstand von 70 m verlaufen. Alle 333 Meter sind die zwei Röhren durch Stollen, sogenannte Querschläge, verbunden, die im Notfall als Fluchtwege dienen. Durch die nahezu horizontal verlaufende Tunnelstrecke entfallen künftig Steigung und Gefälle der bestehenden, über 140 Jahre alten Brennerbahntrasse. Die Gesamtkosten für das Projekt, das 2025 fertiggestellt sein soll, werden mit € 8,6 Mrd. prognostiziert.

Die STRABAG AG ist auf der TEN-1-Achse (Transeuropäische Netze, Berlin–Bologna) bereits seit dem Beginn des Baues der 41 km langen Zulaufstrecken im Unterinntal im Jahr 2000 tätig und hat dort von Erkundungsstollen bis hin zu den Herzstücken der Hauptbaulose als technische Federführerin gebaut. Seit 2009 wurde die STRABAG AG mit dem Großteil der Vorlose – ca. 9,5 km Erkundungsstollen, Zugangstunnel sowie Schächte und Kavernen – am BBT beauftragt und stellt mit der technischen Federführung ihre Qualifikation in geologisch schwierigen Verhältnissen unter Beweis. Mit dem Auftrag Tulfes–Pfons findet nicht nur eine Erweiterung der in den Vorlosen hergestellten Erkundungsstollen Richtung Süden, sondern auch der Lückenschluss zwischen dem im Jahr 1994 fertiggestellten Inntaltunnel und dem Anschluss der späteren Hauptröhren des BBT im Bereich Ahrental statt.

Source : www.Strabag.com - Pressemitteilungen 2014

alecu26

din lipsa de alt loc mai bun:

s-a finalizat asternerea caii (traverse, sine) in tunelul Gothard, cel mai lung tunel de CF din lume. Deja se paote merge de la un capat la altul cu locomotive diesel.

http://www.railwaygazette.com/news/infrastructure/single-view/view/tracklaying-completed-in-gotthard-base-tunnel.html

Un alt tunel, cel intre Lyon si Torino face pasi inainte, fiind aprobata finantarea tunelului si forarilor de proba.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

WOW de cand asteptam vestea asta.
Merci de info. Mai e putin si va fi gata!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

phb2

Brenner, suite ...

STRABAG consortium building € 300 million Eisack River Undercrossing for Brenner Base Tunnel

    Construction of two main tubes with a length of 4.3 km under the river Eisack
    STRABAG share 39 %
    Construction time of around eight years

Vienna, 24 October 2014. The construction group STRABAG, in a consortium with the Italian construction companies Salini Impregilo, Consorzio Cooperative Costruzioni CCC and  Collini Lavori, signed the € 300 million contract to build the Eisack Undercrossing section of the Brenner Base Tunnel. STRABAG holds a 39 % share in the consortium. Work is scheduled to begin this year with a planned construction time of around eight years.

The contract section is located at the southern end of the Brenner Base Tunnel near the town of Franzensfeste (Fortezza) in the Province of Bozen (Bolzano) in South Tyrol. The work comprises the construction of the two main tubes of the future Brenner Base Tunnel with a total length of 4.3 km, as well as two connecting tunnels to the existing Brenner Railway, adaptations and improvements to the existing infrastructure, and the environmental restoration of all areas after construction is completed.

Thomas Birtel, CEO of STRABAG SE: "This is an extremely demanding project from a technical point of view, as it undercrosses the river Eisack, the Brenner Motorway, the state highway and the Brenner Railway with a very low rock overburden. We look forward to this challenge."

Following award of the € 380 million Tulfes–Pfons section in Tyrol to a consortium consisting of STRABAG and Salini Impregilo, this is the second contract for STRABAG in just a few months involving what is currently the world's longest rail tunnel project.

Sourcewww.Strabag.com - Pressemitteilungen 2014

anacronox

impregilio se va ocupa de sapatura. muta camioanele de la Aciliu si sapa muntele :))))))


alecu26

O chestiune aflata mai demult care mă făcut sa zambesc: ce instrument neobișnuit credeți ca se afla în dotarea celor care fac întreținerea tunelurilor cf pe Bumbesti Livezeni?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

Quote from: alecu26 on December 30, 2015, 06:56:39 AM
O chestiune aflata mai demult care mă făcut sa zambesc: ce instrument neobișnuit credeți ca se afla în dotarea celor care fac întreținerea tunelurilor cf pe Bumbesti Livezeni?

zona miniera, deci ceva pe aburi si carbuni?