News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[CT] Transportul public in Constanta

Started by Harry, January 09, 2018, 07:39:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Harry

Fagadau a anuntat ca de la anul se va infiinta SC Ct Bus care va lua locul RATC. Acum sincer daca tot ii pune nume in engleza zic ca mai buna era propunerea mea de nume pe care i-am zis-o prin 2008. CT-MTA : Constanta Metropolitan Transit Authority. Si revin la o idee de a mea mai veche. In interiorul judetelor (inclusiv in localitati) si chiar a regiunilor mai mici gen Dobrogea, sa fie o singura firma de transport public (urban, interurban, feroviar local, pe apa local gen waterbuses de pe linia Tulcea - Sulina) care sa tina de autoritatea judeteana/regionala. Si inainte sa mi se reproseze ca e comunista ideea, in USA asa functioneaza MTA-urile. Spre exemplu, cel din NY opereaza in NY+12 judete din  Downstate New York + 2 judete din Connecticut.

tom_sawyer

Astfel, în urma ședinței de marți, s-a aprobat proiectul privind modernizarea transportului public în comun din municipiul Constanţa – ,,Achiziţie de mijloace de transport public – autobuze electrice cu lungimea de 10 m", precum şi proiectul de hotărâre privind participarea şi aprobarea Acordului de parteneriat a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul ,,Achiziţie de mijloace de transport public – autobuze electrice cu lungimea de 12 m".

radioconstanta.ro

Deci in total 41 de autobuze electrice, de 10 si 12 m, nu e rau deloc.

Harry

Perioada interbelica, comuna Tuzla, autobuz Ford apartinand STP


Harry

Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța aduce la cunoștința călătorilor că a început de azi, 10 august 2018, montarea și testarea primelor 4 panouri de informare, din cele 10 care urmează să fie instalate în municipiul Constanța.

Începând de anul trecut, toate autobuzele RATC sunt monitorizate și dispecerizate prin GPS. Instalarea de panouri led de informare este cea de a doua etapă, urmând ca la începutul anului viitor, coordonarea întregii activități să se realizeze din centrul de comandă aflat la sediul operatorului de transport.   

Primele 4 panouri de informare se vor monta în urmatoarele stații:
Piața CET - sens de mers str. Cumpenei: liniile 1,101C,101M
Gară (vaporaș): 5B, 2-43, 5-40, 101c, 101m
Parc gară: liniile 2-43, 5-40
Spitalul Judetean: liniile 42, 2-43, 43c, 43m

Informațiile afișate de panou sunt:
numele operatorului de transport;
data și ora;
denumirea stației;
linia, sensul de deplasare (capatul de linie);
timpul estimat în minute sau ora şi minutul în care autobuzul urmează să ajungă în staţie, conform planificării.
În cazul în care pe linia afişată nu mai sunt de efectuat curse sau nu sunt alocate vehicule va apărea mesajul " * "
alte informații generale.








Redox

#34
Quote from: yk17fox on September 12, 2018, 01:24:57 AM
Păi podul e deja acolo, ei doar scot șinele de tramvai și pun balustrăzi.

Era așa https://goo.gl/maps/8v9ME7uwxT82 (se vede aici și unde începe trotuarul, e o scară)


Care este motivul pentru care s-a renunțat la șinele de tramvai?

voicul

Pentru ca "dizal" este natural si bio. Doar vine din pamant, nu?!

E trend in RO sa se scoata tramvaiul. Ca ia lumea amenda cand merge pe sina!
Brasov a facut la fel. Bucuresti in top. Constanta de ce sa ramana in spate?

TibiV

"Vederea de jos" este de colectie... :lol:

Stiu podul, am trecut pe el de zeci de ori inainte sa fie gata A2.

Dar de ce scot sinele de tramvai ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Tramvaiele s-au scos de pe vremea lui Mazăre, ca să se lărgească bulevardele și să fie loc pentru parcat în spic, apoi paralel și pe urmă în dană triplă cu avariile aprinse. Deci tot cam atât spațiu a rămas. Bucățile astea de șină cred că sunt ultimele din oraș. Nici trolee nu mai sunt, am rămas cu niște autobuze puturoase din Ucraina și cu cazanele alea pe roți numite maxi-taxi. Am mers zilele trecute cu unul din ele, să învăț copiii să meargă la școală. Oribil. Cald de crăpai, nici un loc liber (am stat la ușa culisantă și cu capul într-o trapă ca să încap), doi conaționali beți (de origine turco-indiană), un șofer care a dat restul la 50 lei în bancnote de un leu preț de vreo 10 minute, timp în care s-a prefăcut că e și șofer (vai de participanții la trafic). Bine-înțeles, se iau doar banii, nu se dau bilete.
M-am întors cu autobuzul, condițiile în interior ceva mai civilizate. Dar să te ferească să stai în spatele lui și să nu ai recirculare la AC!
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#38
Păi tramvai nu mai e de pe vremea lui Mazăre (am scris pe topicul de transport în comun ce a mai rămas), iar șinele astea erau doar pe pod, nu mai găsești altele în tot orașul.
Podul a fost folosit așa, ani de zile, se mai desprindea câte o tablă de la șine, mai tăia un cauciuc, etc. Era jale. Acum e și mai și, podul se folosește pe jumătate, e mult trafic pentru că e una din puținele treceri din Nord în Sudul orașului (peste linia CF 800), plus că se termină în aberația de giratoriu la intersecția cu Brătianu (fost Filimon Sârbu) cu intrările și ieșirile de la Cora și din zona de depozite și industrie din inelul ăla din fața gării.

LE: că tot a ajuns postarea aici, iată un video din 1993 cu tramvaiele și troleele din Constanța. Chiar la sfârșit se vede și restaurantul "Bulevard", acolo unde este azi City Park

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Uite si o filmare mult mai recenta, din mileniul asta...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

#40
RATC Constanța dorește realizarea unui transport în comun cât mai plăcut, optimizat în funcție de nevoile cetățenilor orașului Constanța.

Utilizatorii de smartphone, laptop, tabletă pot accesa gratuit rețeaua de internet. În proximitatea chioșcurilor, vă puteți conecta gratuit la internet cu viteze mari de acces selectând rețeaua RATC free WiFi. Astfel, în urmatoarele chioșcuri au fost montate hotspot-uri WiFi:

- Eliberării – intersecția str. Dezrobirii cu str. Eliberării

- Gară 40/43 – vis a vis de Gara Centrală

- Km 4/5 – b-dul Aurel Vlaicu (lângă pod km4/5)

- Magazinul Tomis – str. Mihai Viteazu

- Tomis III – intersecția b-dul Tomis cu str. Soveja

- Vama – B-dul Tomis în dreptul ANAF Constanța

- Km 5 – șoseaua Mangaliei

- Poarta 6 – str. Brizei, Piața Roșie

- Baba Novac – intersecția str. Baba Novac cu str. Soveja

- Dacia – B-dul Tomis

- Brotăcei – str. Dobrilă Eugeniu

- Km 4 – șoseaua Mangaliei

- Primăverii – str. Eliberării


Accesul gratuit la internet va fi extins la toate punctele de vanzare bilete și abonamente. Până la sfarșitul lunii octombrie, vă veți putea conecta gratuit la internet și în apropierea următoarelor puncte:

- Bulevard – intersecția b-dul Alexandru Lăpușneanu

- CET Piață – b-dul Aurel Vlaicu

- Gară 2/5 – intersecția b-dul Ferdinand cu str. Theodor Burada – Parc Gară

- Spitalul Mare - b-dul Tomis (lângă Sitalul Județean)

- Poarta 1 – dispecerat


În plus, în autobuzele RATC au fost schimbate routere-le cu echipamente care permit un număr mai mare de conexiuni simultane la viteze 4G. Conectarea se face prin alegerea rețelei WiFi RATC-Constanța și autentificarea pe pagina de Captive Portal cu numărul personal de telefon.


Începând de anul trecut, toate autobuzele RATC sunt monitorizate și dispecerizate prin GPS. Pe lângă funcția de administrare a flotei de autobuze, o componentă a proiectului o reprezintă informarea călătorilor cu privire la timpul de așteptare sau modificările de traseu. Astfel, în strânsă legătură cu monitorizarea GPS, RATC Constanța a instalat 10 panouri led de informare în următoarele stații:



- Piața CET - sens de mers str. Cumpenei: liniile 1,101C,101M

- Gară (vaporaș): liniile 5B, 2-43, 5-40, 101c, 101m

- Gară – sens centru: liniile 5-40, 2-43

- Parc gară: liniile 2-43, 5-40

- Centru - sens gară: liniile 5-40, 2-43, 43c, 43m

- Spitalul Judetean: liniile 42, 2-43, 43c, 43m

- Dacia – sens Gară: liniile 2-43, 43m, 43c, 42

- Poarta 1: liinile 51,51b, 44, 101c

- Cap Linie Tomis Nord: liniile 3, 3b, 2-43, 42

- Tomis III – sens Institutul de Marină: liinile 102p, 102n, 1, 3

- Magazinul Tomis – sens Casa de Cultură: liniile 42, 44, 48, 51, 51b, 101c



Informațiile afișate de panou sunt:

- numele operatorului de transport;

- data și ora;

- denumirea stației;

- linia, sensul de deplasare (capătul de linie);

- timpul estimat în minute sau ora şi minutul în care autobuzul urmează să ajungă în staţie, conform planificării.

Harry


Harry

Pe 1 decembrie vor fi prezentate oficial primele 20 de autobzue noi ISUZU Cityport

Harry


Harry

#44
Sa facem o comparatie:

Isuzu Citiport - 12 metri lungime, aer conditionat, motor diesel Euro6, cutie automata de viteze, 27 de locuri pe scaune si 75 de locuri in total, senzori de parcare, camere video exterioare si interioare, sistem automat de stingere a incendiilor la motor, rampa pentru persoanele cu handicap si display electronic interior, sistem audio pentru anuntat statiile, GPS. Motorul este CUMMINS ISB6.7E6C 300B. Pret : 160.000 euro/bucata

MAZ 203 - 12 metri are 26 locuri pe scaune si 104 locuri in total, motor: Mercedes-Benz OM906LA (folosit pe Mercedes Citaro), cutie automata, aer conditionat, rampa pentru persoane cu handicap, faruri de ceata, maxim Euro V, camere video la interior, sistem audio pentru anuntat statiile, GPS.  Pret 124.000 de euro/bucata.

Si pentru ca se ia cantiate mare, preturile se duc mai jos, daca ISUZU a dus pretul undeva la 100.000 euro/autobuz, MAZ-urile ar fi fost sub 95.000 de euro/autobuz.