Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

disney

#300
Aveti mai jos raspunsul CNADNR de astazi la intrebarile pe care le gasiti aici.





Ionut

Acum ceva vreme, toti membrii forumului care au titluri nobiliare (Cavaler, Conte, Duce) si cu mine am lucrat la o scrisoare comuna pentru a cere explicatii Ministrului Transporturilor pentru declaratiile sale total nefericite legate de fondurile europene. Acum foarte putin timp MHN a trimis aceasta scrisoare cu acest text - vedeti si atasamentul (pdf) - catre media si, desigur, catre MT si Guvernul Romaniei.

Multumiri speciale lui nenea_hartia, frunzaverde si radutm! Si, desigur, multumiri MHN!
Dati si voi mai departe.

QuoteStimate domnule prim-ministru,

Luând notă de anumite declarații publice oficiale formulate de către domnul Ministru al Transporturilor Ioan Rus, în cadrul Dezbaterii Publice din data de 7 Octombrie 2014, cu privire la Masterplanul de Transport – domeniul Rutier, prin care domnia sa afirma: "Să fim serioși prietene, țara asta n-a trăit din fonduri europene de când e România. Nu stăm exclusiv la mâna fondurilor europene. Vom trăi din bănuții noștri" si bazându-ne pe argumentele expuse in documentul atasat, noi, membri comunitatilor ,,PeUndeMerg" si ,,Construim România", două forumuri non-partizane, neimplicate în politica de partid, interesate exclusiv de dezvoltarea infrastructurii României și activ implicate în această activitate, va transmitem cateva solicitari sintetizate in Scrisoarea Deschisa atasata.

In speranta unui raspuns clarificator, va transmitem succes in proiectele dumneavoastra!

Cu deosebita consideratie, M.H., in numele celor doua comunitati.

PDF atasat la post

alecu26

hmm...ce chestie...mai ales la licitatiile pentru bucatile de centura din nordul Bucurestiului nu s-au bagat multe firme tocmai din cauza ca nu erau pe fonduri europene si se stia ca poti primii banii la sfantul asteapta si ca vei stationa cu lucrarile la greu.

Nu prea cred ca vor reusi acolo sa primeasca aprobarea pentru trecere pe FEDER. Poate doar pentru un lot, cel unde Tehnologica Radion ar trebui sa fi zburat deja afara si sa se reliciteze.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

trebuie remarcat ca centura SUD va fi "largita la 4 benzi" si nu drum expres.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

Faină scrisoarea. Aștept cu interes răspunsul - păcat că nu va veni înainte de 16 Noiembrie.

florin74

Quote from: alecu26 on November 11, 2014, 09:22:11 AM
hmm...ce chestie...mai ales la licitatiile pentru bucatile de centura din nordul Bucurestiului nu s-au bagat multe firme tocmai din cauza ca nu erau pe fonduri europene si se stia ca poti primii banii la sfantul asteapta si ca vei stationa cu lucrarile la greu.

Nu prea cred ca vor reusi acolo sa primeasca aprobarea pentru trecere pe FEDER. Poate doar pentru un lot, cel unde Tehnologica Radion ar trebui sa fi zburat deja afara si sa se reliciteze.

Si in cazul fericit in care primesc aprobare, unele proiecte din lista vor fi purtatoare de corectii financiare (25%), mai putin centura Tg Jiu si centura Sud Bucuresti, unde contractul e deja reziliat si urmeaza o noua licitatie. (ma refer la proiectele finantate din FEDR)

Ionut

Hotnews ne citeaza legat de scrisoarea a II-a, cum a fost ea denumita de noi in forum. Multumim, Hotnews! :cheers:


adiarc

de ce nu se lucreaza absolut deloc pe centura Tg.Mures si de ce , dupa inaugurarea lucrarilor , antrepenorul general si-a retras toate utilajele si oamenii ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

medicul de garda

Surpriza, am adus raspunsuri calde de la CFR  :D. Au venit mult mai repede decat ma asteptam, nu au trecut nici 2 saptamani de cand am trimis mail. Si in timpul asta l-au si redirectionat catre "Sectorul Proiecte Europene şi Direcţia Strategie" (uite ca exista asa ceva  :o )  Multumesc pe aceasta cale CFR pentru raspunsul prompt si complet la intrebarile mele!

Intai postez intrebarile puse:
QuoteBuna ziua,

Va rog sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari legate de infrastructura CFR:

1) cand estimati ca va fi licitat proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferata Brasov-Sighisoara, parte a fostului coridor IV paneuropean? In cate loturi va fi impartit si care sunt acestea? Care este durata estimata a lucrarilor din momentul semnarii contractelor?

2) cand estimati ca va fi licitat proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferata Predeal-Brasov? Au fost realizate studiul de fezabilitate si documentatia pentru acest proiect? Daca nu, cand estimati ca se va intampla acest lucru? Care va fi viteza maxima in urma reabilitarii? Care este durata estimata a lucrarilor din momentul semnarii contractelor?

3) cand estimati ca va fi licitat proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferata Craiova-Calafat? A fost realizat studiul de fezabilitate si documentatia pentru acest proiect? Daca nu, cand estimati ca se va intampla acest lucru? Care va fi viteza maxima in urma reabilitarii? Care este durata estimata a lucrarilor din momentul semnarii contractelor?

4) care este stadiul realizarii studiului de fezabilitate pentru reabilitarea tronsonului de cale ferata Arad-Caransebes-Craiova? In cate loturi este impartit proiectul si care sunt acestea? Ce viteze maxime se vor obtine un urma reabilitarii? Cand estimati ca vor fi licitate proiectele de reabilitare ale subtronsoanelor respective?

5) care este stadiul studiului de prefezabilitate pentru constructia unei linii de mare viteza granita Ungaria-Bucuresti-Constanta? Cand estimati ca va fi finalizat? Ce trasee sunt studiate in cadrul acestuia?

6) cand estimati ca va fi licitat proiectul de constructie a unui pod nou de cale ferata la Gradistea pentru a fi repusa in functiune linia directa Bucuresti-Giurgiu? Care este durata estimata a lucrarilor din momentul semnarii contractelor? Este in strategia CFR pana in 2020 reabilitarea intregii linii Bucuresti-Giurgiu la standarde europene?

7) este in strategia CFR pana in 2020 finalizarea constructiei liniei Valcele-Ramnicu Valcea? Cat estimati ca ar costa acest proiect si cat ar dura? Se intentioneaza accesarea de fonduri europene pentru acest scop?

8) este in strategia CFR pana in 2020 reabilitarea complexului feroviar Gara de Nord, a cladirii garii si a peroanelor? Cat estimati ca ar costa acest proiect si cat ar dura? Se intentioneaza accesarea de fonduri europene pentru acest scop?

9) este in strategia CFR pana in 2020 realizarea unei legaturi feroviare directe cu Aeroportul Henry Coanda? S-au facut demersuri in acest sens pana in prezent? Cat estimati ca ar costa acest proiect si cat ar dura? Se intentioneaza accesarea de fonduri europene pentru acest scop?

10) este in strategia CFR pana in 2020 reabilitarea infrastructurii feroviare din cadrul Portului Constanta si a liniilor de acces spre port? S-au facut demersuri in acest sens pana in prezent? Cat estimati ca ar costa acest proiect si cat ar dura? Se intentioneaza accesarea de fonduri europene pentru acest scop?

11) va rog sa imi precizati, in cadrul proiectului de reabilitare a podurilor dunarene, este prevazuta si reabilitarea suprastructurii rutiere de pe portiunea podurilor? Va fi restrictionat in vreun fel traficul auto pe poduri in timpul lucrarilor? Dupa terminarea lucrarilor, liniile de pe podurile lui Saligny vor fi mentinute in circulatie?

Si raspunsul de la CFR

QuoteUrmare cererii dumneavoastră, adresată CNCF"CFR"SA, în temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi HG 123/2002 pentru aprobarea Normelor Metodologice de Aplicare, vă transmitem următoarele informaţii:



Ref.pct. 1


În vederea reabilitării, calea ferată Braşov - Sighişoara va fi împărţită în 3 loturi:


·         Braşov - Apaţa, cu termen estimat pentru începerea lucrărilor anul 2015 şi cu odurată de execuţie de circa 60 de luni;

·         Apaţa — Caţa, pentru care nu a fost încă stabilit un termen pentru începerea execuţiei lucrărilor;

·         Caţa - Sighişoara, cu termen estimat pentru începerea lucrărilor anul 2015 şi cu o durată de execuţie de circa 60 de luni.


Ref.pct. 2 (linia CF Predeal - Braşov)


Studiul de fezabilitate existent urmează a fi revizuit, nici una dintre alternativele prezentate nefiind considerată de către reprezentanţii Comisiei Europene oportună, sugerându-se analizarea unei soluţii alternative care să corespundă contextului tehnico- economic actual, data estimată pentru finalizarea documentaţiilor şi începerea lucrărilor de execuţie fiind anul 2015/2016, cu o durată estimată de execuţie a lucrărilor de 60 de luni; viteza maximă în urma reabilitării va fi de 160 km/h, pe porţiunile pe care, din punct de vedere tehnic, aceasta va fi posibilă.

Ref.pct. 3 (linia CF Craiova - Calafat)

Studiul de fezabilitate a fost elaborat, în prezent se fac demersurile necesare pentru realizarea proiectului tehnic şi pentru obţinerea finanţării necesare pentru etapele următoare; viteza maximă în urma reabilitării va fi de 160 km/h, pe porţiunile pe care, din punct de vedere tehnic, aceasta va fi posibilă; durata estimată de realizare a lucrărilor de reabilitare este de 36 de luni din momentul semnării contractului.

Ref.pct. 4 (linia CF Arad - Caransebeş - Craiova)


În vederea reabilitării, calea ferată Arad - Timişoara - Caransebeş - Craiova a fost împărţită în 2 tronsoane, astfel:


o Arad-Timişoara-Caransebeş; în prezent se evaluează ofertele în cadrul procedurii de achiziţie publică de atribuire a contractului de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF; viteza maximă în urma reabilitării va fi de 160 km/h, pe porţiunile pe care, din punct de vedere tehnic, aceasta va fi posibilă;

o Caransebeş - Drobeta Turnu Severin – Craiova; caietul de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF a fost elaborat şi se află în faza de aprobare; viteza maximă în urma reabilitării va fi de 160 km/h, pe porţiunile pe care, din punct de vedere tehnic, aceasta va fi posibilă.


Ref.pct. 5 (linia de mare viteză)


În cadrul CNCF ,,CFR" SA, este în faza de pregătire un caiet de sarcini pentru elaborarea studiului de prefezabilitate pentru linia de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontiera HU-RO - Bucureşti - Constanţa, fiind în curs de elaborare documentaţia necesară procedurii de achiziţie publică de atribuire a serviciului de consultanţă pentru realizarea studiului de prefezabilitate, termenul de finalizare al acestuia fiind influenţat atât de data semnării acordului româno-ungar pentru stabilirea de comun acord a punctelor de trecere a frontierei şi de identificarea de către AM POS-F a surselor de finanţare corespunzătoare, cât şi de prevederile viitorului Maşter Plan General de Fransport al României.

Ref.pct. 6 (Podul Grădiştea)


Ca urmare a avizării în Consiliul Interministerial de Avizare Fucrări Publice de Interes Naţional a proiectului ,,Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe", s-a impus actualizarea studiului de fezabilitate ţinând cont de alegerea unei soluţii care să utilizeze un pod nou, cu deschidere unică pe traseul existent al liniei de cale ferată cu gabarit de navigaţie şi infrastructură pentru linie CF simplă şi demolarea podului construit înainte de 1989; strategia pe termen mediu urmează a se defini funcţie de punctul de vedere al experţilor Comisiei Europene cu privire la posibilitatea finanţării obiectivului de investiţii din fonduri structurale.

Ref.pct. 7 (linia CF Rm.Vâlcea - Vâlcele)


Valoarea lucrărilor este estimată la 1.716.470.000 lei, cu o durată de realizare de 60 de luni de la data semnării contractului; finanţarea obiectivului de investiţii se va face de la bugetul de stat, prin Ministerul Fransporturilor, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, din credite externe preluate de către stat şi din alte surse, conform programelor de investiţii publice aprobate conform legii, cu suportarea de la bugetul de stat a tuturor costurilor aferente.

Ref.pct. 8 şi 9


După cum vă este cunoscut, sub coordonarea Ministerului Transporturilor, se derulează, în prezent, Proiectul de Asistenţă Tehnică pentru elaborarea unui Masterplan General de Transport (MPGT), care are ca obiectiv definirea unei strategii de dezvoltare a sectorului de transport din România pe termen scurt, mediu şi lung, respectiv pe un orizont de timp de 5-15 ani.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a transmis echipei care realizează Masterplan-ul o listă extinsă de proiecte, vizând dezvoltarea infrastructurii feroviare pe reţeaua centrală TEN-T, reţea care pe teritoriul României are o lungime de traseu de peste 2500 km.


Aceste proiecte au fost analizate şi prioritizate de echipa MPGT, având ca obiective majore asigurarea condiţiilor tehnice pentru eliminarea defectelor secţiunilor de cale ferată, eliminarea actualelor restricţii de viteză şi circulaţia trenurilor cu viteze superioare.


De asemenea, o partea proiectelor includ modernizări de staţii de cale ferată, acestea având următoarele obiective majore:


Ø  îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare a staţiei şi a serviciilor pentru călători;

Ø  creşterea calităţii serviciilor pentru călători;

Ø  creşterea veniturilor din închirieri de spaţii comerciale;

Ø  reducerea costurilor de operare şi întreţinere.


În lista proiectelor menţionate au fost incluse şi proiectele privind modernizarea complexului feroviar Gara de Nord şi realizarea unei legături feroviare directe cu Aeroportul Henri Coandă.


La ora actuală, se aşteaptă varianta finală a Masterplanului, după dezbaterea publică a acestui document care avut loc în luna octombrie 2014, variantă care va propune sumele, sursele de finanţare şi perioadele de implementare pentru fiecare proiect propus, inclusiv pentru cele două proiecte menţionate anterior.


Ref.pct. 10

În ceea ce priveşte strategia de reabilitare a infrastructurii feroviare din cadrul Portului Constanţa, gestionarul acestei infrastructuri, Compania Naţionala Administraţia Porturilor Maritime Constanta, vă poate comunica datele solicitate.

Ref.pct. 11 (Podurile dunărene)


CNCF ,,CFR" SA nu are informaţii referitoare la reabilitarea infrastructurii rutiere; în perioada lucrărilor, traficul auto va fi restricţionat pe pod pe o perioadă de circa 40 de zile; hotărârea de menţinere în circulaţie a traficului pe podurile Saligny va fi luată de către factorii de decizie ai CNCF ,,CFR" SA, după terminarea lucrărilor de reabilitare.
Trust me, I'm an east-european doctor!

MNU

Imi place mult de tot raspunsul de la pct.2... cu alte cuvinte CE le-a spus celor de la CFR: "Trebuie sa prezentati o varianta de secol XXI, nu una de secol XIX cum sunteti voi obisnuiti". :lol:

disney

#311
Aveti mai jos raspunsul CNADNR de astazi la intrebarile pe care le gasiti aici.







disney

#312
Aveti mai jos raspunsul CNADNR de astazi la intrebarile pe care le gasiti aici.





disney

#313
Aveti mai jos raspunsul CFR de astazi la intrebarile 1 - 7 ale lui frunzaverde pe care le gasiti aici.

Quote
Referitor la pct. 1

Linia Buzău - Făurei face parte din reţeaua globală TEN-T. Reţeaua TEN-T feroviară globală are pe teritoriul României o lungime de 4496,23 km, iar o parte a acesteia, în lungime de 2500 km, constituie reţeaua centrală TEN-T, care reprezintă o prioritate pentru investiţii. Liniile cf care fac parte din reţeaua centrală trebuie modernizate până în anul 2030, iar cele din reţeaua globală până in anul 2050. Ca urmare, CNCF'CFR" - SA şi-a propus finalizarea modernizării Coridorului Pan-european IV ramura nordică şi sudică (parte a reţelei centrale TEN-T Centrale), până în anul 2020. După modernizarea secţiunilor prioritare, restul reţelei TEN-T globale, printre care şi linia Buzău – Făurei, va intra într-un amplu proces de modernizare.

În aceeaşi ordine de ideei, menţionăm că, în anul 2014, prin Legea bugetului de stat pe anul 2014 nr. 356/2013 şi Hotărârea de Guvern nr. 268/09.04.2014, care a aprobat Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al CNCF ,,CFR'' SA., au fost prevăzute sume pentru lucrări de reparaţie pentru ridicare restricţii de viteză şi lucrări reparaţii terasamente, poduri şi podeţe pentru secţia de circulaţie Făurei – Buzău. Aceste lucrări au fost planificate lucrări de reparaţie şi au fost demarate procedurile specifice de contractare pentru execuţia lucrărilor cu finanţare de la Bugetul de Stat - capitolul ,,Reparaţii Curente la infrastructura feroviară publică''.

Urmare rectificării bugetare din luna iulie 2014, sumele prevăzute în sursa de finanţare mai sus-menţionată au fost retrase, iar lucrările respective, inclusiv cele programate pe secţia de circulaţie Făurei – Buzău, au fost amânate. Acestea vor fi planificate în anul 2015 şi vor fi executate odată cu acordarea sursei de finanţare.


Referitor la pct. 2

Începând cu anul 2004, anul în care s-au terminat lucrările de reabilitare pe tronsonul Bucureşti - Chitila – Brazi, CNCF ,,CFR'' SA nu a primit solicitări de trase de trenuri având viteza maximă de circulaţie de 160 km/h. Faţă de acest aspect pe tronsonul în cauză s-a stabilit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h.

CNCF ,,CFR'' SA va da curs eventualelor solicitări ale operatorilor feroviari de călători pentru trase de trenuri având viteza maximă de circulaţie de 160 km/h, întrucât parametrii geometrici ai liniei după reabilitare permit această viteză maximă.


Referitor la pct. 3

Prin Legea bugetului de stat pe anul 2014 nr. 356/2013 şi Hotărârea de Guvern nr. 268/09.04.2014, prin care s-a aprobat Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al CNCF ,,CFR'' SA, Sectorului Exploatare i s-a alocat la capitolul ,,Întreţinerea infrastructurii feroviare'' sume pentru lucrări de reparaţie şi întreţinere coridor IV Paneuropean, tronson Bucureşti – Brazi - Câmpina.

În acest context Sucursalei Regionala CF Bucureşti i-a fost repartizată suma de 2.000 mii lei cu TVA iar în urma licitaţiei organizate, a analizării ofertelor depuse, a fost desemnat un câştigător, termenul de finalizare al lucrărilor fiind 10 decembrie 2014.


Ref. pct. 4  (ERTMS)

În legătură cu problemele de natură tehnică, privind sistemele ERTMS de pe liniile reabilitate, vă comunicăm că pe linia Constanţa – Bucureşti - Cîmpina lucrările au fost finalizate şi sunt în curs de efectuare teste în regim static şi dinamic în vederea punerii în funcţiune, cu menţiunea că pe distanţele Băneasa - Fundulea şi Bucureşti – Câmpina echipamentele din cale au fost demontate şi depozitate în magazii în scopul prevenirii furturilor, deoarece funcţionarea acestora nu putea fi controlată, nefiind în circulaţie trenuri cu echipament ETCS on-board.

De asemenea, pe distanţa Buftea – Crivina se execută în prezent lucrările de montare şi testare a sistemului ETCS nivelul 2, iar pe distanţa Câmpina – Predeal lucrările de montare a echipamentelor din cale sunt suspendate din motive financiare.


Referitor la pct. 5

Punerea în circulaţie a trenurilor de călători se face la solicitarea scrisă a operatorilor de transport feroviar de călători, care stabilesc totodată  şi distanţele pe care acestea circulă.

Dotarea cu material rulant, performanţele materialul rulant şi compunerea trenurilor fac parte din domeniul de activitate al operatorului de transport feroviar de călători.


Referitor la pct. 6

În acest moment pe tronsonul Buşteni – Azuga – Predeal viteza maximă de circulaţie este de 80km/h. În urma reabilitării aceasta este şi viteza maximă admisibilă corespunzătoare traseului CF în acea zonă.


Referitor la pct. 7


Staţia Ploieşti Sud a fost modernizată în anul 2007 fiind inclusă în programul de modernizare a 15 staţii, derulat cu finanţare Credit Suisse First Boston Internaţional + alte surse, în valoare de 60 Mii. USD, acord de împrumut semnat în anul 2003.

Staţia Timişoara Nord a fost inclusă în programul de modernizare 5 staţii (Timişoara. Cratova, Cluj Napoca, Iaşi,'Constanţa) finanţat prin împrumutul BERD nr.12.936 acordat în anul 2003, în valoare 24 Mii. Euro. în anul 2008; după ce termenul de finalizare a fost depăşit şi se încheiase doar o treime din lucrările prevăzute, CNCF'CFR" - SA a reziliat contractului cu firma Poldmir Construction care executa aceste lucrări. În prezent, CNCF'CFR" - SA caută să găsească o alta sursa de finanţare pentru continuarea lucrărilor, deoarece împrumutul BERD menţionat nu mai este disponibil.

Precizăm faptul că în anul 2003 când s-au obţinut finanţările pentru modernizările acestor staţii. România nu era membră a Uniunii Europene, şi nu putea accesa fonduri europene, aderarea ţării noastre la Uniunea Europeană realizându-se la data de 1 ianuarie 2007.

Staţiile Piatra Neamţ şi Giurgiu Nord au făcut parte din programul de reabilitare a staţiilor de cale ferată aflate în oraşe reşedinţă de judeţ; staţiile Ploieşti Sud şi Timişoara Nord au fost reabilitate anterior din fonduri externe, asigurate din împrumuturi.

alecu26

Acum ca sunt toate lucrarile de constructii finalizate pe tronsonul Sibiu-Deva, cand va fi functional sistemul ITS? Ce elemente mai lipsesc pentru a fi pus in functiune la parapemtri normali de functionare, sau chiar si unii partiali?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).