Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Se poate, dar nu cu actuala guvernare.
Asteptam sa se invarta roata. Multe chestii si persoane asteapta probabil dupa asta, mai putin unii de prin CNAIR luati in vizor. ;)

NGC

Hai sa le dam de lucru si sa vedem cum stau de fapt lucrurile. ;) :p

Bine, stim ca se vor face 180 de Km anul asta si ca aproape toate tronsoanele vor fi gata anul asta ca "asa au spus constructorii", si stiti ca va credem pe cuvant, dar la fel de bine stiti si ca ne place sa ne convingem ca e asa cum ziceti si sa vedem ceva scris negru pe alb.

Sau cum ziceati voi "guralivii" de la CNAIR pentru A8 acum o luna? :D

Quote from: NGC on February 08, 2019, 12:22:49 PM
08.02.2019

Quotehttp://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/guvernul-rom%C3%A2niei-demarat-proiecte-importante-pentru

Quote
Pentru o corectă informare a opiniei publice [...].

[...]

Facem apel la cei care vehiculează informații în spațiul public să se documenteze temeinic în prealabil pentru a nu induce în eroare opinia publică.

Ei, uite de-aia, "pentru o corectă informare a opiniei publice", "pentru a nu induce în eroare opinia publică", "vrem sa ne documentam temeinic în prealabil", asa ca "facem apel la cei care vehiculează informații în spațiul public", adica CNAIR (si MT), sa ne puna la dispozitie, in format electronic si editabil, graficele de executie actuale si toate actualizarile lor pana la receptionarea tronsoanelor respective, pentru toate tronsoanele de autostrazi aflate la ora asta in lucru. E bine asa?

Cine trimite?

harapnegru

^ M-am inspirat din acest mesaj si am trimis acum solicitarea asta. Sper sa fie scrisa bine.

Quote
Stimata Doamna, Stimate Domn,

In primul rand va rog respectuos sa va prezentati cand trimiteti raspunsuri de orice fel.

Va rog sa imi comunicati imediat numarul de inregistrare al prezentei solicitari, conform art. 20, alin. (5) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Conform art. 7 si 9 din Legea 544 / 2001 actualizata, privind liberul acces la informatiile si documentele de interes public, va solicit citeva informatii si documente cu caracter public.

Mentionez ca doresc aceste informatii si documente in format electronic si editabil, conform art. 15, alin. (3) si alin. (4) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Va rog sa tineti cont de prevederile art. 22, alin. (2-1) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016, care prevede ca "în situația în care informația publică solicitată se află pe un înscris care conține atât informații la care accesul este liber, cât și informații exceptate de la liberul acces, informația publică solicitată va fi comunicată, după anonimizarea informațiilor exceptate, prevăzute la art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare".

Intrucat este vorba despre informatii publice, mentionez ca aceasta solicitare precum si raspunsul Dumneavoastra vor fi publicate pe internet, pentru a fi dezbatute de catre publicul larg.

Conform art. 15 alin. (2) din HG 123 / 2002, privind normele de aplicare a Legii 544 / 2001, "Solicitarea de informaţii de interes public sau reclamaţia administrativă se poate transmite prin mijloace electronice.".

De asemenea, conform art. 14 alin. (2) din HG 123 / 2002, "Modelele formularelor-tip ale cererii de informaţii de interes public şi ale reclamaţiei administrative sunt prezentate în anexele nr. 4 - 6.", si conform art. 14 alin. (3) din aceleasi norme, "Utilizarea formularelor-tip este facultativă. Nu poate constitui motiv de refuz al accesului la informaţiile publice dacă solicitarea este redactată într-o altă formă decât modelul prevăzut la alin. (1).".

In plus, conform art. 15 alin. (5) din HG 123 / 2002, "În aplicarea art. 7 alin. (3) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, lipsa semnăturii olografe de pe solicitarea de furnizare a informaţiilor de interes public transmise în format electronic nu poate constitui un motiv de nefurnizare a informaţiilor solicitate.".

Informatiile solicitate sunt urmatoarele:

Intrucat art. 2 litera b) din Legea 544/2001 prevede ca "În sensul prezentei legi: (...) b) prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezulta din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei;",

Deoarece art. 9 alin. (1) din Legea 544/2001 precizeaza ca pot fi solicitate si documente,

Tinand seama ca chiar modelul de solicitare de informatii din HG 123/2002 (normele de aplicare a Legii 544/2001, norme actualizate prin HG 478/2016) contine alineatul "Doresc să primesc o copie de pe următoarele documente (petentul este rugat să enumere cât mai concret documentele sau informaţiile solicitate)",

Luand in considerare Decizia Curtii de Apel Bucuresti 3762/2016 in dosarul 10683/3/2015 prin care CNAIR a fost obligata sa furnizeze documente, adica ",,raportul de început" si ,,raportul intermediar nr.1",precum si raportul intermediar nr.2 daca exista" pentru lotul Lugoj-Deva 4,

Coroborand cu art. 22, alin. (2-1) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016, care prevede ca "în situația în care informația publică solicitată se află pe un înscris care conține atât informații la care accesul este liber, cât și informații exceptate de la liberul acces, informația publică solicitată va fi comunicată, după anonimizarea informațiilor exceptate, prevăzute la art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare",

Tinand cont de motivarea Decizia Curtii de Apel Bucuresti 3762/2016 in dosarul 10683/3/2015 care a concluzionat ca "prin urmare, câtă vreme nu s-a făcut dovada informațiile solicitate de intimatul-reclamant aduc atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, ori principiului concurenței loiale, Curtea constată că recurenta-pârâtă este obligată să răspundă pozitiv la cererea nr. 92/9647/13.02.2015, așa cum corect a apreciat și instanța de fond.",

Am luat la cunostinta cu mare interes invitatia facuta de CNAIR in comunicatul care se gaseste la adresa de internet "http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/guvernul-rom%C3%A2niei-demarat-proiecte-importante-pentru" si,

Asa cum ati precizat chiar Dumneavoastra in acea invitatie, "pentru o corectă informare a opiniei publice" si "pentru a nu induce în eroare opinia publică", vreau sa ma "documentez temeinic în prealabil", asa ca "fac apel la cei care vehiculează informații în spațiul public", adica Dumneavoastra, si va solicit respectuos sa imi puneti la dispozitie prin email, in format electronic si editabil, graficele de execuție lucrări actualizate disponibile la data la care veți răspunde acestei solicitări (în format electronic editabil care trebuie să respecte clauza 8.3 [Programul de Execuție]), precum si orice actualizare a acestor grafice pana la receptionarea tronsoanelor respective, pentru toate tronsoanele de autostrazi aflate in lucru la data la care veți răspunde acestei solicitări, dar cel putin pentru:
- Autostrada A1 Lugoj-Deva lotul 3
- Autostrada A1 Lugoj-Deva lotul 4
- Autostrada A3 Rasnov-Cristian
- Autostrada A3 Iernut-Chetani
- Autostrada A3 Chetani-Campia Turzii
- Autostrada A3 Bors-Biharia
- Autostrada A10 Sebes-Turda lotul 1
- Autostrada A10 Sebes-Turda lotul 2

Cu deosebita consideratie,
Horia Negru

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Eu ma astept sa raspunda sec cu mesajul lor standard ca se pot furniza doar informatii, nu si documente, fara a tine cont de argumentatia din cerere, prevederile legale si deciziile definitile ale instantelor.

perfidus

Quote from: dancosta on March 22, 2019, 04:12:03 PM

Poate vreun alt coleg sa retrimita intrebarile? Unele nu mai sunt actuale, dar altele au ramas si sunt foarte curios ce a facut comisia aia la Oltenita timp de un an.

Poate ne ajuta colegul perfidus? Sau altcineva? :D

Quote from: perfidus on February 26, 2019, 05:05:02 PM
Vai ce sensibili au devenit, nu mai suporta obraznicia. E bine cand roata se intoarce. Ma duc sa-mi refac proviziile de popcorn. Ne auzim si in privat, cred ca ma pot implica logistic cu niste cereri.


Receptie! Doar un pic de rabdare sa aveti, e pe lista de asteptare...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

harapnegru

Raspunsul 92/19236/20.03.2019 din 26 Martie 2019 la aceste intrebari.

Quote from: harapnegru on March 17, 2019, 12:26:00 PM
Quote from: nenea_hartia on March 15, 2019, 11:07:35 PM
^ Poate îi întreabă cineva și prin ce se deosebesc Drumurile Europene de Drumurile Naționale și de Autostrăzi. Am scris și eu cu majuscule ca și ei, probabil ca să cadă pe spate telespectatorii Antena 3, impresionați până la lacrimi de ,,infrastructura majoră de transport din România".

Scuze daca le-a mai scris deja cineva despre asta, dar i-am intrebat si eu acum.

Quote
Stimata Doamna, Stimate Domn,

In primul rand va rog respectuos sa va prezentati cand trimiteti raspunsuri de orice fel.

Va rog sa imi comunicati imediat numarul de inregistrare al prezentei solicitari, conform art. 20, alin. (5) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Conform art. 7 si 9 din Legea 544 / 2001 actualizata, privind liberul acces la informatiile si documentele de interes public, va solicit citeva informatii si documente cu caracter public.

Mentionez ca doresc aceste informatii si documente in format electronic si editabil, conform art. 15, alin. (3) si alin. (4) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Va rog sa tineti cont de prevederile art. 22, alin. (2-1) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016, care prevede ca "în situația în care informația publică solicitată se află pe un înscris care conține atât informații la care accesul este liber, cât și informații exceptate de la liberul acces, informația publică solicitată va fi comunicată, după anonimizarea informațiilor exceptate, prevăzute la art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare".

Intrucat este vorba despre informatii publice, mentionez ca aceasta solicitare precum si raspunsul Dumneavoastra vor fi publicate pe internet, pentru a fi dezbatute de catre publicul larg.

Conform art. 15 alin. (2) din HG 123 / 2002, privind normele de aplicare a Legii 544 / 2001, "Solicitarea de informaţii de interes public sau reclamaţia administrativă se poate transmite prin mijloace electronice.".

De asemenea, conform art. 14 alin. (2) din HG 123 / 2002, "Modelele formularelor-tip ale cererii de informaţii de interes public şi ale reclamaţiei administrative sunt prezentate în anexele nr. 4 - 6.", si conform art. 14 alin. (3) din aceleasi norme, "Utilizarea formularelor-tip este facultativă. Nu poate constitui motiv de refuz al accesului la informaţiile publice dacă solicitarea este redactată într-o altă formă decât modelul prevăzut la alin. (1).".

In plus, conform art. 15 alin. (5) din HG 123 / 2002, "În aplicarea art. 7 alin. (3) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, lipsa semnăturii olografe de pe solicitarea de furnizare a informaţiilor de interes public transmise în format electronic nu poate constitui un motiv de nefurnizare a informaţiilor solicitate.".

Informatiile solicitate sunt urmatoarele:

In caietul de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Timisoara-Moravita apare paragraful acesta: "Infrastructura majora de transport din Romania este reprezentata de: Autostrazi, Drumuri Expres, Drumuri Europene, Drumuri Nationale principale si secundare. Aceasta infrastructura majora de transport se afla in administrarea CNAIR SA".

1) Va rog sa imi explicati detaliat prin ce se deosebesc "Drumurile Europene" de "Drumurile Nationale".
2) Va rog sa imi explicati detaliat prin ce se deosebesc "Drumurile Europene" de "Autostrazi".
3) Va rog sa enumerati toate "Drumurile Expres" aflate "in administrarea CNAIR SA" si sa precizati pentru fiecare dintre ele, in administrarea carei DRDP (sau CNAIR Central) se afla.
4) Cate accidente cu animale au avut loc pana acum pe fiecare dintre aceste "Drumuri Expres" aflate "in administrarea CNAIR SA".
5) Va rog sa precizati cand au avut loc ultimele reparatii pe fiecare dintre aceste "Drumuri Expres" aflate "in administrarea CNAIR SA" si in ce au constat ele.
6) In luna Ianuarie, referitor la iluminatul care nu functiona la acel moment pe o parte din primii 6 km ai autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti, purtatorul de cuvant al CNAIR a declarat urmatoarele: "S-au furat circa 4 kilometri de cabluri și siguranțele, rămâne ca Poliția să stabilească cine și când le-a furat. Noi am vorbit cu cei de la Aktor, ei le vor înlocui, estimez eu personal că în aproximativ două luni totul va reintra în normal", a spus Șerbănescu. Va rog sa imi spuneti data si numarul de inregistrare de iesire al sesizarii catre Politia Romana prin care ati reclamat furtul a "circa 4 kilometri de cabluri si sigurantele".

Cu deosebita consideratie,







Powered by API/PUM imgur uploader

harapnegru

Raspunsul 92/19238/20.03.2019 din 02 Aprilie 2019 la aceste intrebari.

Quote
1) Pentru sectiunea de autostrada Lugoj - Deva lotul 4, va rog sa enumerati toate claimurile constructorului de la inceputul derularii contractului si pana astazi, si pentru fiecare claim va rog sa precizati:
- data claimului
- obiectul claimului
- valoarea claimului
- stadiul claimului (acceptat, in discutie, etc)
2) Pentru sectiunea de autostrada Lugoj - Deva lotul 4, va rog sa enumerati toate actele aditionale semnate in cadrul acestui contract, si pentru fiecare act aditional va rog sa precizati:
- data actului aditional
- obiectul actului aditional
- valoarea in discutie din respectivul act aditional
3) Pentru sectiunea de autostrada Lugoj - Deva lotul 4, va rog sa precizati valoarea actualizata a contractului, luand in considerare toate actele aditionale semnate si toate claimurile rezolvate in favoarea constructorului.






Powered by API/PUM imgur uploader

dancosta

Am primit raspunsul privind cererile de finantare depuse si contractele de finantare semnate din 1 Ianuarie 2017 si pana acum. Vedeti detaliile aici.


dancosta

Quote from: NGC on March 22, 2019, 10:51:35 AM
Puteam sa ratez ocazia? :lol:



Ha, ha, ha! Buna gluma asta! :lol:

@CNAIR: A cata oara incercati sa pacaliti si / sau sa induceti in eroare?

Pai hai sa vedem cum stau lucrurile.
(...)
2) Oare zice CAB in motivarea pentru recursul pierdut de CNAIR la un proces mai vechi?

Quote from: NGC on August 04, 2017, 05:38:05 PM
Quote
La art.22 din contract intitulat "Informarea" se menționează ca prestatorul va furniza Managerului de Proiect, oricărei persoane autorizate de către Beneficiar, Autorității de Audit de la Lângă Curtea de Conturi a României, orice informații in legătura cu serviciile si cu proiectul, astfel cum Managerul de Proiect poate solicita oricând;

La art.25 intitulat "Raport" se menționează obligația prestatorului de elabora si transmite Companiei rapoarte, iar la pct.25.2 se menționează ca fiecare factura va fi însoțita de raportul aferent.

La art.27 din contract intitulat "Plati" se menționează ca plata se va efectua numai după predarea si aprobarea rapoartelor de către Beneficiar.

Curtea constată, în acord cu instanța de fond, că art. 111 din legea 544/2004 prev. "Orice autoritate contractantă, astfel cum este definită prin lege, are obligația să pună la dispoziția persoanei fizice sau juridice interesate, în condițiile prevăzute la art. 7, contractele de achiziții publice", astfel că susținerile recurentei sunt nefondate. Împrejurarea că recurenta a convenit cu co-contractantul să nu divulge informațiile de intere public decât în anumite împrejurări este lipsită de relevanță, întrucât părțile unei convenții nu pot deroga de la normele legale imperative.

Prin urmare, câtă vreme nu s-a făcut dovada informațiile solicitate de intimatul-reclamant aduc atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, ori principiului concurenței loiale, Curtea constată că recurenta-pârâtă este obligată să răspundă pozitiv la cererea nr. 92/9647/13.02.2015, așa cum corect a apreciat și instanța de fond.

Având în vedere considerentele expuse, Curtea constată că setința atacată a fost pronunțată cu aplicarea corectă a legii, motiv pentru care va respinge ca nefondat recursul, în temeiul art. 496 C. proc. civ.

[...]

Definitivă.

Pronunțată în ședința publică azi, 30 Iunie 2016.

Nu stiam de ce a scris NGC despre procesul asta si am cerut de la CNAIR contractul in cauza.

Las aici prevederile din contract ce apar in motivarea CAB. Daca imi spuneti si unde sa incarc tot contractul, il pot pune pe net.





Powered by API/PUM imgur uploader

Care va sa zica CAB i-a dat dreptate Domnului Drula, chiar daca in contract zice ca "rapoartele (...) vor deveni proprietatea exclusiva a Beneficiarului dupa plata serviciilor prestate de Prestator pentru elaborarea respectivelor documente"? :o
Asta inseamna ca CNAIR a spus din nou un lucru neadevarat?

NGC

Exact!

Daca nu ai facut-o deja, vezi sa nu uiti iar sa faci reclamatie administrativa. Ar fi in curand la scadenta Bacau - Pascani. :p

NGC

Quote from: NGC on March 14, 2019, 11:59:46 PM
Deocamdata cu titlu de zvon, umbla vorba prin targ ca si lui gura-sparta Serbanescu i se pregateste ceva drept multumire pentru activitatea din ultimii ani de inducere in eroare (puteti citi si de a minti, daca vreti) opinia publica. ;)

Apropo de asta, nu ati observat ca de cand e in colimator, parca e mai tacut ca de obicei? :lol:

disney

#1003
Quote from: harapnegru on March 17, 2019, 12:37:00 PM
Quote from: disney on February 25, 2019, 09:14:14 PM
Dupa comunicatul ala idiot, am adresat intrebarile de mai jos, exact asa cum apar.

Quote
In fabulosul comunicat care se poate gasi la adresa de mai jos, ati folosit expresiile
"Pentru o corectă informare a opiniei publice" si "Facem apel la cei care vehiculează informații în spațiul public să se documenteze temeinic în prealabil pentru a nu induce în eroare opinia publică."
http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/guvernul-rom%C3%A2niei-demarat-proiecte-importante-pentru
Drept urmare, asa cum ati invocat, "pentru o corectă informare a opiniei publice", fac "apel la cei care vehiculează informații în spațiul public", adica Dumneavoastra, sa explicati detaliat si "temeinic în prealabil pentru a nu induce în eroare opinia publică", urmatoarele lucruri:
a) Cum a fost determinata valoarea estimata pentru achizitia publica 151190 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" lansata in 30.05.2014, valoare estimata de 33.267.173 RON fara TVA, plus noi servicii similare in valoare de 6.047.668 RON fara TVA. Va rog sa imi puneti la dispozitie in format electronic documentul de justificare a acestei valori estimate.
b) Cum a fost determinata valoarea estimata pentru achizitia publica 151189 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt" lansata in 30.05.2014 si anulata in 2015, valoare estimata de 43.663.427 RON fara TVA, plus noi servicii similare in valoare de 7.937.896 RON fara TVA. Va rog sa imi puneti la dispozitie in format electronic documentul de justificare a acestei valori estimate.
c) Cum a fost determinata valoarea estimata pentru achizitia publica CN1008714 "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt" lansata in 05.02.2019, valoare estimata de 29.912.230 RON fara TVA, plus noi servicii similare in valoare de 5.697.615 RON fara TVA. Va rog sa imi puneti la dispozitie in format electronic documentul de justificare a acestei valori estimate.
d) Cum este posibil ca pentru achizitia publica CN1008714 "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt" din 2019, valoarea estimata sa fie doar 39% din valoarea estimata in 2014 pentru achitiile publice 151190 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" si 151189 "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt", tinind cont ca desi achizitia este denumita "COMPLETAREA Studiului de Fezabilitate" (pentru Curtea de Conturi ???), caietul de sarcini cere prestatorului sa efectueze mai multe lucruri decit in 2014, respectiv studii topo noi, studii de geologie noi, studii de geotehnica noi, hidrologie, arheologie, proiectare, acord de mediu - pentru care trebuie efectuat acum in plus si studiul de impact asupra corpurilor de apa -, asistenta pentru beneficiar, etc.
e) Va rog sa precizati clar si fara echivoc daca a fost ceruta in prealabil parerea Curtii de Conturi referitor la cerintele din caietul de sarcini (completare care ascunde de fapt studii noi), si sa precizati data si numarul de inregistrare al documentului prin care ati facut acest lucru. Va rog sa tineti cont in raspunsul Dumneavoastra ca pentru orice eventualitate, voi intreba si direct la Curtea de Conturi, pentru a avea si opinia lor referitor la aceasta achizitie.
Quote from: disney on February 26, 2019, 11:05:33 PM
Quote from: NGC on February 25, 2019, 10:58:22 PM
Si Curtea de Conturi ce zice? ;)

II intreb miine. :D
A venit raspunsul de la Curte? Intrucat CNAIR nu v-a dat nici un raspuns la intrebari, credeti ca are sens sa incerc si eu? Mi se pare ca au ceva personal cu Dumneavoastra.

Asta zice Curtea de Conturi.

Quote
Stimata Doamna, Stimate Domn,

Va rog sa imi comunicati imediat numarul de inregistrare al prezentei solicitari, conform art. 20, alin. (5) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Conform art. 7 si 9 din Legea 544 / 2001 actualizata, privind liberul acces la informatiile si documentele de interes public, va solicit citeva informatii si documente cu caracter public.

Mentionez ca doresc aceste informatii si documente in format electronic si editabil, conform art. 15, alin. (3) si alin. (4) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016.

Va rog sa tineti cont de prevederile art. 22, alin. (2-1) din HG 123/2002 actualizata prin HG 478/2016, care prevede ca "în situația în care informația publică solicitată se află pe un înscris care conține atât informații la care accesul este liber, cât și informații exceptate de la liberul acces, informația publică solicitată va fi comunicată, după anonimizarea informațiilor exceptate, prevăzute la art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare".

In 11 Septembrie 2009 CNAIR a inceput achizitiile publice "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"" si "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau – Targu Neamt"", pe care le-a finalizat prin atribuirea contractelor in 23 Februarie 2015, respectiv 3 Februarie 2010.
Ambele contracte au fost finalizate cu succes si au rezultat doua studii de fezabilitate, "receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare", dupa cum au confirmat si inpectorii Curtii de Conturi in 2016 (vedeti referinta mai jos).

In 30 Mai 2014 CNAIR a inceput achizitia publica "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau", pe care a finalizat-o prin atribuirea contractului in 20 Mai 2015.
Spre sfarsitul anului 2016, Curtea de Conturi a efectuat un control la CNAIR si a constatat nereguli referitoare la acest contract. Contractul a incetat pana la urma in 2017.
Mai precis, in raportul de control intocmit de departamentul III directia 1, referitor la determinarea valoarii estimate, regasim aceasta concluzie a inspectorilor Curtii de Conturi: "Din datele mai sus prezentate, se constata ca pentru realizarea unui studiu de fezabilitate s-a estimat un cost de 15.000 Euro/km, iar la revizuirea acestuia s-a estimat un cost de 78.870 euro/km, de 5,26 ori mai mult" (a se vedea imaginea atasata).
In plus, mai putem retine aceasta constatare a inspectorilor Curtii de Conturi: "Asadar, programarea revizuirii SF-ului pentru Autistrada Tg.Mures-Ditrau a fost facuta avandu-se in vedere executarea unui studiu de fezabilitate nou, fara a se tine seama in nicio masura de documentele existente in studiul initial, cel putin formal, receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare".
Tot in 30 Mai 2014 CNAIR a inceput achizitia publica "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt", dar aceasta a fost anulata in 2015.

Revenind in prezent, in 5 Februarie 2019 CNAIR a inceput achizitia publica "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt". De remarcat ca acum ambele tronsoane "Targu Mures - Ditrau" si "Ditrau - Targu Neamt" au fost reunite intr-un singur tronson "Targu Mures - Targu Neamt". Desi numele achizitiei contine cuvantul "completarea", o studiere atenta a caietului de sarcini arata ca se cere realizarea unoi studii noi, desi acestea au fost efectuate si la elaborarea studiului de fezabilitate in 2010 si care, citand ce au spus inspectorii Curtii de Conturi in 2016, ar fi "receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare". Practic se cere realizarea unor studii care au fost criticate de inspectorii Curtii de Conturi in raportul din 2016, ceea ce ridica acum unele intrebari.

Va rog sa imi oferiti urmatoarele informatii:

1) In anul 2010, in urma contractelor de elaborare a studiilor de fezabilitate, au rezultat doua studii de fezabilitate, "receptionate si achitate ca fiind corespunzatoare", dupa cum au confirmat si inpectorii Curtii de Conturi in 2016 (vedeti referinta mai sus). Despre ce fel de completare/actualizare mai poate atunci fi vorba in cadrul achizitiei publice incepute in 2019, pentru, (cu titlu de exemplu citat inclusiv de inpectorii Curtii de Conturi) studiul geotehnic, "executat si predat in cadrul contractului initial, asa cum se poate constata prin Procesul - verbal de constatare a terminarii lucrarilor nr. 92/47410/08.10.2010 (anexa nr. 43)".
A se vedea cerinta din caietul de sarcini 2019, capitolul 3, pagina 8, "(...) completarii/actualizarii Studiului de Fezabilitate elaborat in perioada 2010-2011 (...) Studiul geotehnic, (...) Studiul arheologic, (...) Evaluarea Impactului asupra Mediului".
Practic sunt chiar aspectele criticate de Curtea de Conturi in raportul din 2016.


2a) A fost sesizata pana in prezent Curtea de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica?
2b) S-a autosesizat sau se va autosesiza Curtea de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica?
2c) Trebuie Curtea de Conturi sa fie sesizata cu privire la aceasta noua achizitie publica pentru a investiga daca totul se desfasoara in conformitate cu prevederile legii si fara risipirea banului public?

3) Va rog sa enumerati data si numarul (numerele) de intrare al adresei (ale adreselor) CNAIR prin care a fost ceruta opinia Curtii de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica inceputa in 2019 ("Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt") si orice comunicatie ulterioara pe acest subiect primita de la CNAIR.

4) Va rog sa enumerati data si numarul (numerele) de iesire al adresei (ale adreselor) Curtii de Conturi cu privire la aceasta noua achizitie publica inceputa in 2019, indiferent de destinatar (CNAIR, etc).

5) CNAIR sustine ca a contestat in instanta raportul de control din 2016 (citat mai sus). Va rog sa enumerati toate dosarele referitor la acest raport de control, indiferent de stadiul acestora, si sa precizati pentru fiecare dosar in parte stadiul actual al acestuia, respectiv decizia instantei.

6a) Cand a fost facut ultimul control la CNAIR?
6b) Cand va fi facut urmatorul control la CNAIR?

Pentru edificare atasez caietele de sarcini din anul 2009 pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru fiecare din cele doua tronsoane, caietele de sarcini din anul 2014 pentru revizuirea studiilor de fezabilitate pentru cele doua tronsoane, precum si caietul de sarcini din 2019 pentru "completarea" studiului de fezabilitate pentru tronsonul rezultat prin alipirea celor doua tronsoane initiale.
Va atasez si doua extrase din raportul de control 2016, citate mai sus.

Valorile estimate ale acestor achizitii, aspect criticat de inspectorii Curtii de Conturi in 2016, asa cum am aratat mai sus, sunt enumerate mai jos.

2009:  5,985,000.00 lei fara TVA pentru "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul "Autostrada Targu Mures - Ditrau"
2009:  7,371,000.00 lei fara TVA pentru "Elaborare Studiu de fezabilitate si Liste de cantitati pentru obiectivul: "Autostrada Ditrau – Targu Neamt""

2014: 33,267,173.00 lei fara TVA pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau"
2014: 43,663,427.00 lei fara TVA pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt"

2019: 29,912,230.22 lei fara TVA pentru "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"

Cu stima,
Alex David










Powered by API/PUM imgur uploader

P.S. Scuze pentru intarziere.

disney

#1004
Dobitocii de la CNAIR lovesc din nou.

Am adresat recent intrebatire de mai jos.

Quote
Informatiile si documentele solicitate sunt urmatoarele:

1. Pentru contractul POST/2009/2/1/003/002 din 14.12.2010, va rog sa precizati
a) Denumirea completa a proiectului, inclusiv toate modificarile survenite
b) Numarul actelor aditionale semnate, data semnarii, obiectul si valoarea fiecaruia dintre ele
c) Stadiul actual al contractului
d) Data, numarul si valoarea fiecarui ordin de plata emis pentru plata serviciilor pentru indeplinirea acestui contract

2. Pentru contractul de realizare a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Fagaras, va rog sa precizati
a) Numarul actelor aditionale semnate, data semnarii, obiectul si valoarea fiecaruia dintre ele
b) Denumirea si data predarii fiecarui raport predat pana acum in cadrul contractului
c) Stadiul actual al contractului
d) Data, numarul si valoarea fiecarui ordin de plata emis pentru plata serviciilor pentru indeplinirea acestui contract

3. Va rog sa imi puneti la dispozitie prin E-Mail (in format editabil pentru orice document este disponibil in acest format), dosarul achizitiei pentru achizitia "Finalizarea lucrarilor ramase de executat la obiectivul ,,Reabilitare DN 76 Sector 2 km 150 + 000 - km 166 + 000 - Etapa 2"", achizitie finalizata deja.

Raspunsul a venit zilele trecute, dar de data asta ca si text (de obicei trimit un document scanat).

Quote
Stimate Domnule Alex David,

Urmare a nenumăratelor solicitări pe care le-ați transmis de-a lungul timpului, vă comunicăm următoarele:

În decursul ultimilor ani, CNAIR SA (fosta CNADNR SA) v-a transmis/furnizat nenumărate răspunsuri, toate conform legislației în vigoare, în special în conformitate cu Legea nr. 544/2001, lege de care dumneavostră abuzați în mod constant.

În fapt, CNAIR a menționat și în alte răspunsuri emise către dvs. faptul că legea pe care o invocați nu prevede furnizarea unor explicații/interpretări față de anumite situații expuse de dvs., sub diverse aspecte. De asemenea, considerăm că în ultimul timp ați interpretat în mod abuziv și tendențios prevederile acestei legi, solicitând nu o dată transmiterea de documente și nu de informații.

Reiterăm faptul că, în practică, deciziile instanțelor judecătorești arată că prin informații de interes public nu se înțelege punerea la dispoziție a tuturor documentelor create de o unitate în cursul desfășurării activității specifice și nu este necesară explicitarea tuturor împrejurărilor în care au fost emise.

Deși în solicitările dumneavoastră sunt inserate amenințări voalate sau acuze tendențioase, ținem să precizăm că această Companie promovează procesul de transparentizare, fapt dovedit inclusiv de modificările și îmbunătățirile constante de pe site-ul Companiei.

Astfel, în contextul celor menționate mai sus, dar în concordanță cu punctul de vedere al direcției juridice a companiei (directie cu drepturi depline în interpretarea legislației), considerăm că suntem îndreptățiți ca începând de acum să nu mai dăm curs acelor solicitări care nu respectă spiritul și litera legii.

Vă reamintim că ați refuzat în trecut invitația companiei de a participa la o întrevedere în scopul informării, personal sau printr-un reprezentant, dar și că în continuare transmiteți solicitări care conțin amenințări voalate, solicitări care, din informațiile noastre, au devenit subiecte de dezbatere pe anumite site-uri din mediul online. Suntem de părere că solicitările dvs. sunt formulate în scopul de a prejudicia imaginea Companiei și de a denatura contextul, din rațiuni care sunt neclare.

Din refuzul dumneavoastră de a vă identifica și din modul abuziv în care interpretați Legea 544/2001 rezultă că dumneavoastră aveți o atitudine rău intenționată față de activitatea CNAIR S.A.

Pe această cale vă solicităm din nou să vă prezentați datele de identitate pentru a oferi siguranța că discutăm cu o persoană reală și nu cu un personaj fictiv.

Reiterăm și invitația de a vă deplasa la sediul CNAIR S.A. pentru a vă putea pune la dispoziție spre studiere, documentele pe care le solicitați (în cazul în care aceste documente au regim de documente care pot fi prezentate public).

Menționăm că și abuzul de drept este prevăzut de Noul Cod Civil în art.15 ,,niciun drept nu poate fi exercitat în scopul de a vătăma sau păgubi pe altul ori într-un mod excesiv și nerezonabil, contrar bunei-credințe".

De asemenea, pentru nemulțumirile dumneavoastră legate de modul de soluționare a petițiilor pe care le-ați trimis, vă puteți adresa instanței de contencios administrativ, așa cum vi s-a menționat și în răspunsurile anterioare.

Cu stimă,
CNAIR S.A./Biroul Relații Publice

Nu e semnat, ca de obicei. Pentru sursele care au solicitat astfel de detalii, data si ora exacta a primirii mesajului este May 21, 2019 9:52 AM.

Poate vreun coleg sa readreseze intrebarile? Vad ca pe mine m-au pus pe lista neagra. Oare tot pentru 3 ani ca si pe firmele care nu isi indeplinesc contractele cum trebuie? :lol:
Later edit: Daca tot readresati intrebarile, intrebati si care e stadiul la contractul cu Louis Berger, acordul de incetare 92/32554/10.05.2018 la contractul 93/10724/11.06.2008.