Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 14 Guests are viewing this topic.

TibiV

Si in curtea statiei de betoane sunt aliniate cuminti 8 betoniere / CIF-e.

Nu stiu daca sunt noi, dar sunt foarte curate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Observa cineva ca nu sunt drumuri tehnologice? Turcii folosesc autostrada pe post de transfer de colo-colo. O fi din cauza culoarului de expropriere?

danutzu_1069

Cel mai probabil, culoarul de expropriere ingust... Scump terenul in jurul Bucurestiului.

RazvanN

Și tot ce va face acel teren va fi să se scumpească și mai tare.

Nu era normal ca măcar culoarul de expropriere să susțină dezvoltarea ulterioară pentru o posibilă adăugare de benzi?
În caz contrar, mi se pare o invitație la aranjamente cu terenuri pentru generațiile viitoare de oameni bine plasați.

alin2pas

Autostrada A0 va face față cu două benzi pe sens. Să nu uităm că există și DNCB, care oricum va trebui lărgit la 4 benzi pe toată lungimea și va deservi în principal traficul local, iar autostrada va rămâne pentru tranzit. Dacă va fi nevoie, banda de urgență va putea fi transformată în bandă de circulație fără mari modificări (după modelul tangentei nordice a Sofiei: https://www.google.ro/maps/@42.7381456,23.3698684,3a,75y,166.9h,89.72t/data=!3m7!1e1!3m5!1sUcHqnWTy1QISwhr0RQ9-BA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DUcHqnWTy1QISwhr0RQ9-BA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D233.20035%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=ro ).
O parte din traficul de tranzit va fi preluat după construcție de DX Găiești - Ploiești spre A3 și A7 și chiar de DX Buzău - Brăila spre Dobrogea. Pentru tranzitul între A1 și A2 vor putea fi folosite atât varianta nordică, cât și cea sudică.
Zona din jurul Bucureștiului e foarte aglomerată, iar costul exproprierilor și al mutărilor de utilități reprezintă o cotă mult mai mare din costul total al autostrăzii decât la orice altă autostradă din România.

pasa_andrei

Confirm si eu. Nu exista drumuri tehnologice , cel putin pe a0 lot 2. Teren foarte scump, se foloseste autostrada ca sa drum tehnologic.

RazvanN

Alin2pas, presupun că mie îmi era adresată informația.

Da, sunt de acord că într-o anumită măsură combinația dintre fosta CB lărgită integral, împreună cu denivelarea intersecțiilor, și noua A0, alături de potențiale DX-uri care vor redirecționa unele fluxuri, cândva, va reuși să preia traficul pentru o perioadă de timp, dar nu mi se pare normal să gândim astfel de proiecte importante atât de rigid, cu îngreunarea dezvoltărilor ulterioare sau facerea acestora virtual imposibilă/nefezabilă prin pierderea unor ferestre de oportunite cost etc.

Personal, mi se pare de asemenea greșit să pregătim un drum nou și să ne gândim la măsuri încropite, nefaste pentru siguranța traficului, gen transformare bandă de urgență, când ai momentan câmp alături pe care poți păstra deja o fâșie de siguranță.

Nu știu, s-a întârziat construcția acestui drum deja de mult timp și când în cele din urmă ne apucăm de el, pare ceva gen cum pregătesc studenții tema în ultima seară înainte de predarea lucrării deși au avut/cerut mult timp pentru pregătirea acesteia. Sunt multe aspecte ale acestei A0 care lasă de dorit, dpdv proiectare.
Posibil să primesc niște minusuri, dar nu cred că trebuie să facem lucrurile chiar oricum. Dacă tot suntem atât de în urmă la capitolul infrastructura rutieră și feroviară, nu ar trebui oare să construim mai future-proof? Sunt tot felul de fonduri pentru dezvoltare pe care le ratăm sau consumăm incomplet.

Poate terenul ăla pare scump acum, dar o sa fie exorbitant mai tărziu.

yetiman

Pe site la CNAIR exista documente legate de expropieri.
http://cnadnr.ro/ro/autostrazi/exproprieri

Cine se pricepe la interpretat documentele poate sa confirme sau sa infirme informatiile legate de coridorul de expropiere. Eu nu ma pricep, dar ar fi bine sa discutam in cunostiinta de cauza.

Lipsa drumului tehnologic poate fi si o "optimizare de cost" (mai putine lucrari in afara autostrazii, mai putine costuri "inutile").  :D

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Alexander

Dar oare nu e mai ieftin si usor sa se rezerve in planul de urbanism acele 2 coridoare necesare latirii autostrazii? Ok, acum suntem in criza, nu sunt bani, viata e grea, cumparam cat mai putin. Dar nimeni nu are voie sa construiasca la mai putin de X metrii de autostrada. Caz in care este mai simplu in viitor chiar daca poate putin mai scump ca urmare a cresterii mp de teren.
Ceva similar se intampla pe strada Moroieni din Colentina, autoritatile isi doresc sa o lateasca si au refuzat sa elibereze autorizatii de constructie de cativa ani (sper sa stiu bine).

alin2pas

Mulțumesc, yetiman, pentru informații. Pe planșele din coridorul de expropriere apar în partea superioară marcajele pentru liniile de referință topo din 100 în 100 m (din câte îmi mai aduc eu aminte, nu am mai studiat de mult timp o hartă topo). În comparație cu distanța dintre aceste linii, am măsurat pe planșe o lățime a culoarului expropriat de 42 - 45 m. Având în vedere că la un profil de autostradă cu două benzi pe sens avem o lățime a platformei de 26 m, la care se mai adaugă pe fiecare parte 0,75 m pentru parapet, 2,5 m pentru șanțul de scurgere, minim 1,5 m între șanț și gardul de protecție, plus taluzurile laterale cu pantă de 2:3 a umpluturii corpului drumului (rambleu în medie de 1,5 m) - circa 2,25 m, am avea o lățime minimă a culoarului autostrăzii de 40 m. Ca urmare, nu e loc pentru amenajarea unor drumuri tehnologice sau pentru lărgiri ulterioare la profil de autostradă cu 3 benzi pe sens. La un profil cu 3 benzi pe sens ar crește lățimea cu 7,5 m, mai mult decât lățimea culoarului expropriat.
Oricum, dacă la Boița sau la Focșani e destul de greu să se mai modifice ceva, aici e imposibil, tronsoanele fiind în construcție sau licitație. Pe viitor, pe direcțiile unde este necesar ar putea apărea un al treilea inel de centură al capitalei pentru tranzit (doar Parisul să aibă?  :D ), din care ar putea face parte DX Găiești - Ploiești de exemplu.
@Răzvan: ar fi bine dacă am face autostrăzi de acum pentru traficul de peste 20-30 de ani, mi-ar place și mie, dar trebuie să existe un echilibru între pretenții și banii disponibili, altfel riscăm să începem multe și să nu le mai terminăm. Mult mai repede cred că va fi necesară lărgirea A1 și A2 în apropiere de București decât a treia bandă pe sens pe A0. Să nu uităm că în prezent traficul în jurul Bucureștiului se face pe două benzi pe sens în nord (nici acolo pe tot traseul) și doar pe o bandă pe sens în sud, pe DN cu viteză de circulație medie mult mai mică decât pe autostradă.

NGC

#2545
A0 Nord L1, "Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000"

Quote from: NGC on February 25, 2021, 03:02:21 PM
Quote from: florin74 on November 19, 2020, 11:13:12 AM
Sa vedeti cum ajunge lotul asta la INTRAKOM....
Deci nu scapam de balcanici....
Pizzarotti cu Retter stau la panda si ei, dar destul de greu sa treaca in fata INTRAKOM. Doar daca sunt descalificati si ei

Daca exista interes, lotul ar ajunge mai degraba la UMB. ;)

In asteptarea rezultatului reevaluarii, sa dezbatem putin 2 probleme.

[...]

Problema 2)

De ce ar putea ajunge UMB pe locul 1? Prin descalificarea celor de la NUROL si CHINA RAILWAYS, pe locul 1, daca ne luam dupa situatia actuala, ar fi INTRAKAT.

Dar, daca CNAIR ar acorda punctajul maxim pentru metodologie si pentru UMB, atunci, dupa descalificarea celor de la NUROL si CHINA RAILWAYS, UMB ar fi pe locul 1.

Trebuie spus ca UMB a contestat anul trecut la CNSC punctajul acordat pentru metodologie, dar contestatia a fost respinsa pe motiv ca ar fi lipsita de interes, intrucat oricum nu ar fi ajuns, la momentul respectiv, decat pe locul 3 in clasament. UMB nu a facut recurs la CAB pentru decizia CNSC.

Acum, prin descalificarea celor de la NUROL si CHINA RAILWAYS, situatia s-ar schimba si nu ar mai putea fi vorba despre lipsa de interes. Sa vedem acum daca UMB va puncta acest aspect. Din nou, prietenii stiu de ce. ;)

A venit momentul sa mai clarificam ceva.

Nu stiu cati au remarcat ca prin "daca exista interes" am vorbit la timpul trecut. E drept ca fara diacritice e mai greu, mai ales ca textul e scris in mod intentionat mai ambiguu si cu referiri si la prezent. :p

Asadar, ce stiu "prietenii" si de ce am vorbit despre interes? UMB nu mai poate face nimic pentru ca nu si-au mai prelungit oferta si garantia de participare, si prin urmare au fost descalificati.

Reamintesc cele doua clasamente.


Clasamentul financiar este asta.

1. NUROL INSAAT -> +/- 747 milioane RON fara TVA
2. ICTAS INSAAT -> +/- 750 milioane RON fara TVA
3. INTRAKAT -> +/- 777 milioane RON fara TVA
4. CHINA RAILWAYS -> +/- 792 milioane RON fara TVA
5. UMB -> +/- 793 milioane RON fara TVA
6. CONSTRUCTII ERBASU +/- 794 milioane RON fara TVA
7. PIZZAROTTI -> +/- 815 milioane RON fara TVA


Clasamentul general este asta.

1. NUROL INSAAT
2. CHINA RAILWAYS
3. INTRAKAT
4. PIZZAROTTI


In cursa sunt ramasi acum doar NUROL, INTRAKAT si PIZZAROTTI.

And the winner is ... TO BE CONTINUED! :p Va mai tin putin in suspans. :lol:

alecu26

He he....banuiam eu ca nu ramane Pizza fără proiect în România.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dragosdimitrescu


dorum


voicul

Si eu tot la o pizza ma gandesc ... desi am mancat de seara  8)