Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 25 Guests are viewing this topic.

sebba

Quote from: valexandru on May 06, 2012, 02:42:49 PM
Abia avem niste "cioturi" antice si de demult (Bucuresti-Pitesti) si deja ne gandim sa le taxam... :ohno:

mda, cam asa, dar n-ar fi de mirare sa bage taxare suplimentare si sa pastreze si vigneta ptr DN-uri.
ca doar noi suntem mai cu motz decat orice alta natie.  >:(  >:(  >:(

Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

#46
Hm, se lanseaza concesiunea?!  :o
Multumesc colegului ciprebbe.

Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 ? km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti ? Constanta si Autostrazii Bucuresti ? Pitesti.

Deci e chiar primul pas... hm. Asta chiar e o veste extraordinara.

IV.2.2) Termenul limita pentru depunerea candidaturilor
Data: 28.01.2013 Ora: 11:00

ciprebbe

Ms si eu ca ai postat si aici  ionut
M-am uitat la data cand a aparut anuntul  08.12.2012....inca era campanie electorala.....sa nu fie un foc de paie....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Mda... e drept. Insa nu cred ca totusi s-ar baga la asa ceva... ar fi prea de tot sa porneasca procedura si sa anuleze apoi... n-ar fi exclus, insa ma gandesc ca nu ar fi chiar atat de nesimtiti.

Sargon1806

Mai stiu eu o companie care a pornit procedurile, a licitat tronsoane, a deschis ofertele si nici pana astazi (dupa 4 luni) nu a anuntat castigatorii. Compania se numeste CNADNR. Deci nu m-ar mira sa fie alt praf in ochi. Apoi, daca va uitati bine, valoarea contractului e de vreo 2 mld. EUR, aproape cat valoarea contractului cu Bechtel (de vreo 2,5 mld. EUR). Am zis Bechtel si ma opresc aici.

panda80

E o diferenta si anume faptul ca se planuieste ca aceste tronsoane sa se faca in PPP. Asta nu inseamna insa ca se fac pe gratis, companiile constructoare trebuie sa imprumute bani de la institutii financiare pentru a construi, urmand a-si recupera apoi banii din taxa si dintr-o contributie anuala fixa a statului roman. Nu am auzit nimic despre detalii ale concesiunii, cum ar fi de exemplu aceasta suma pe care o va plati statul anual. Eu zic sa fim foarte rezervati cu aceste licitatii, imi mentin parerea ca nu se vor gasi bani pentru aceste constructii, bancile nu cred ca vor sari sa finanteze asa ceva.

alecu26

Quote from: panda80 on December 11, 2012, 11:13:23 AM
E o diferenta si anume faptul ca se planuieste ca aceste tronsoane sa se faca in PPP. Asta nu inseamna insa ca se fac pe gratis, companiile constructoare trebuie sa imprumute bani de la institutii financiare pentru a construi, urmand a-si recupera apoi banii din taxa si dintr-o contributie anuala fixa a statului roman. Nu am auzit nimic despre detalii ale concesiunii, cum ar fi de exemplu aceasta suma pe care o va plati statul anual. Eu zic sa fim foarte rezervati cu aceste licitatii, imi mentin parerea ca nu se vor gasi bani pentru aceste constructii, bancile nu cred ca vor sari sa finanteze asa ceva.

povestea cu bancile e pe de o parte.

Pe de alta parte am urmatoarele intrebari:

1. La ce nivel exista deja un proiect? (Eu am impresia ca e doar o linie pe o harta 1:25.000). Nici un studiu de prefezabilitate nu exista. Cum sa poti face o oferta bazata practic pe nimic?

2. Ce este cu acest termen asa scurt? Considerand sarbatorile nu ai nici macar o luna la dispozitie...si exista nenumarate documente si institutii si firme care trebuie implicate. Ce se poate face pana pe 28.01? Ce oferta cat de cat serioasa poate fi formulata in acest timp? (la comarnic-bv a durat cred 6 luni).

Din ce am vazut nu se precizeaza nici o durata, nimic...nici pt realizarea executiei nici pentru concesiune.

Deasemenea nu am vazut un numar minim de consortii necesar a se prezenta pentru a fi valabil dialogul competitiv. Ce banci pot fi asa nebune sa se angajeze la o asa finantare in orb practic?

As fi inteles daca scopul acestei chestii era de precalificare, si se urmarea ca prin aceasta faza sa se selecteze 4-5-6 concesionari pentru etapa 2.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

@alecu26: foarte pertinente comentariile tale, ca de obicei. Pe mine m-ai lasat fara replica... multe intrebari de-acolo si nelamuriri nu pot fi lamurite decat de cei din CNADNR. Sau poate nici de ei. Sa asteptam, fiti cu ochii pe anunturi. Poate vom avea surprize... desi personal chiar nu-mi fac sperante, chiar asa optimist cum sunt eu de fel.

alecu26

Quote from: Ionut on December 11, 2012, 01:24:33 PM
@alecu26: foarte pertinente comentariile tale, ca de obicei. Pe mine m-ai lasat fara replica... multe intrebari de-acolo si nelamuriri nu pot fi lamurite decat de cei din CNADNR. Sau poate nici de ei. Sa asteptam, fiti cu ochii pe anunturi. Poate vom avea surprize... desi personal chiar nu-mi fac sperante, chiar asa optimist cum sunt eu de fel.

si e clar...ca aici nu se pot face absolut nici un fel de chestii dubioase ca te lasa bancile in fundul gol fara nici un fel de finantare.

Ce ziceti de teoria asta a conspiratie:

daca nu se va prezenta nici un ofertant, guvernul va spune...noi am vrut, am incercat, dar se vede ca in actualul context economic in Romania nimeni nu considera fezabila realizarea de concesiuni pt autostrazi. Asa ca haideti sa o lasam balta.:)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Exact la teoria asta m-am gandit cand am vazut Comarnic - Bv, mai ales ca avem experienta ultimelor incercari....insa in cazul A0 nu m-am gandit la asa ceva mai ales ca stiu mult mai putine despre aceasta situatie.
Insa gandind logic la ce ai spus mai sus si eu iti dau perfecta dreptate si e cam trasa de par situatia aparuta cu aceasta licitatie.
As vrea ca, asa cum de fiecare data exista cate un contestatar la cate o licitatie, sa existe si aici  macar un ofertant si sa le dea peste nas
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sage

Eu nu pricep o chestie. De ce costa 2 miliarde Euro 48 km de autostrada de campie + intretinerea la celelalte doua pe 30 ani? Asta vine cam 220 milioane autostrada de construit si intretinerea 1.8 miliarde...

alecu26

Quote from: sage on December 11, 2012, 04:28:58 PM
Eu nu pricep o chestie. De ce costa 2 miliarde Euro 48 km de autostrada de campie + intretinerea la celelalte doua pe 30 ani? Asta vine cam 220 milioane autostrada de construit si intretinerea 1.8 miliarde...

ia vezi la o banca cat te costa in total un imprumut de 220.000 Euro pe 30 de ani. In aia 1.8 miliarde foarte, foarte mult sunt dobanzi.

Si intretinerea si operarea ca la carte costa. Am mai zis pe aici....in Germania e estimata undeva la 500.000 Euro/km/an.

Deci....intretinere ar fi....mie i-mi da ciar mai mult decat e acea estimare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: Ionut on December 11, 2012, 01:24:33 PM
@alecu26: foarte pertinente comentariile tale, ca de obicei. Pe mine m-ai lasat fara replica... multe intrebari de-acolo si nelamuriri nu pot fi lamurite decat de cei din CNADNR. Sau poate nici de ei. Sa asteptam, fiti cu ochii pe anunturi. Poate vom avea surprize... desi personal chiar nu-mi fac sperante, chiar asa optimist cum sunt eu de fel.

hai ca s-au mai lamurit niste chestii.

Sunt doar primele etape, de preselectie pentru firmele care vor intra in fazele urmatoare de dialog competitiv si de depunere oferte.

Am citit mai multe despre dialogul asta competitiv....foarte misto facuta faza. Practic....fiecare firma va negocia un set de conditii si va face oferta pe ele. Cumva...aici CNADNR va avea misiunea sa compare intradevar Mere cu Pere. De fapt Mere Ionatane cu Mere Goldene...sau ceva de genul asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sage

Quote from: alecu26 on December 11, 2012, 05:34:35 PM
ia vezi la o banca cat te costa in total un imprumut de 220.000 Euro pe 30 de ani. In aia 1.8 miliarde foarte, foarte mult sunt dobanzi.

220 milioane la 6% pe an pe 30 de ani inseamna aproape 475 milioane. Statul roman ar avea de platit 15.8 milioane pe an.

alecu26

Quote from: sage on December 11, 2012, 05:49:28 PM
Quote from: alecu26 on December 11, 2012, 05:34:35 PM
ia vezi la o banca cat te costa in total un imprumut de 220.000 Euro pe 30 de ani. In aia 1.8 miliarde foarte, foarte mult sunt dobanzi.

220 milioane la 6% pe an pe 30 de ani inseamna aproape 475 milioane. Statul roman ar avea de platit 15.8 milioane pe an.

deci...mai raman vreo 1,3 miliarde.

Si avem asa, calculand groso modo: 1,3:30 de ani:400 km= 110000 Euro/km/an. In astia, odata la cativa ani mai include o refacere a stratului de uzura, odata la 10-15 o  revizie majora de structuri, inlocuire parapeti aproape zilnic, furturi de garduri, dezapeziri....

Tot aici sunt incluse si probabil dotarile necesare si pe A1 si A2 existente...etc, etc.

Gandestete doar daca prinzi o zapada cum a fost anul trecut vreo saptamana...cand practic toti cei 400 km sunt acoperiti in cateva zile de un strat de ninsoare si bate viscol.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).