DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Light

S-au sistat lucrările de așternere a asfaltului din cauza ploii torențiale.
QuotePloaia torențială împiedică lucrările de așternere a covorului asfaltic pe Transfăgărășan!
În consecință, circulația autovehiculelor este permisă și pe sectorul cuprins între km 57+000 și km 64+600.
Recomandăm conducătorilor auto să circule cu prudență pe sectoarele de drum afectate de condițiile meteorologice.
Sursă: FB DRDP București

danutzu_1069

Era logic ca nu o sa asfalteze pe ploaie dar nici trafic auto excesiv de mare nu a fost...

Light

Quote🟠Montăm plase de retenție și bariere dinamice pe stâncile de pe DN7C – #Transfăgărășan.
🟠Lucrările începute în acestă primăvară sunt în plină desfășurare în trei zone periculoase din cauza căderilor de pietre de pe Transfăgărășan.
🟠O parte din lucrări vor fi finalizate până la sfârșitul anului iar altele în primăvara anului viitor astfel încât cei care vizitează cel mai spectaculos drum din România să aibă parte de condiții sigure și confortabile de #trafic.
Sursă: FB DRDP Brașov

TibiV

O superba filmare de acum un an de la @Adisan : Transfăgărășan, Bâlea Lake, Waterfall | 4K Cinematic Drone Footage | Adisan

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Light

QuoteA fost desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru Elaborarea Documentatiei de Avizare a lucrărilor de modernizare a #DN7C (#Transfăgărășan), între km 104 și km 130,8!
Compania RUTIER CONEX XXI SRL, are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni pentru a finaliza contractul.
Doresc astfel să aplicăm soluții tehnice care să permită circulația în condiții de siguranță pe Transfăgărășan pentru o perioada cât mai lungă din an, între #PisculNegru și Cabana #BâleaCascadă.
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (#PT), va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora.
Sursă: FB Cristian Pistol

Konter

Am semnat astăzi Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (documentația de avizare a lucrărilor de interventii) pentru sectorul #DN7C cuprins între km 104+000  și km 130+800.
Compania RUTIER CONEX XXI SRL are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (#PT) și 12 luni pentru finalizarea contractului.
În baza acestui contract trebuie stabilite soluții tehnice a căror aplicare să permită circulația pe #Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea #PisculNegru - Cabana #BâleaCascadă.

https://www.facebook.com/share/p/SBiUGBTp3zHp4zAh/?mibextid=WC7FNe

voicul

https://www.facebook.com/watch/?ref=embed_video&v=950371400124492

🟠Continuăm deszăpezirea Transfăgărășanului!
🟠Suntem în linie dreaptă pentru deschiderea celui mai spectaculos #drum din România până la mijlocul lunii iunie.
🟠În acest moment intervenim cu un ansamblu întreg de utilaje de mare capacitate care fac tot posibilul să curețe cât mai repede și eficient stratul de #zăpadă care, pe alocuri depășește în continuare chiar si 3 metri.
❄Mult a fost, puțin a rămas!

paullie

Vad ca nu a zis nimeni nimic.

❗S-a deschis Transfăgărășanul!❗

Dupa câte zile actualizeaza Gmaps?

Sursa: DRDP Brasov

tom_sawyer

Camere de supraveghere pe Transfăgărășan: Cei care vor fi prinși hrănind urșii vor primi amenzi

Ministrul Mediului a declarat, în exclusivitate pentru Euronews România, că vor fi instalate camere de supraveghere pe Transfăgărășan pentru a-i amenda pe cei care hrănesc urșii la stradă.

Animalele sălbatice au devenit o atracție turistică în zona respectivă, iar oamenii se opresc să le dea de mâncare și să își facă poze.


tom_sawyer

Au început forajele geotehnice care vor sta la baza proiectului de modernizare a Transfăgărășanului (DN7C)!

În cadrul studiului de fezabilitate comandat de CNAIR trebuie stabilite soluțiile care să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea Piscu Negru – Bâlea Cascadă, cum ar fi:
🔹copertine de protecție din beton;
🔹panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi);
🔹zone pentru parcări cu spații pentru comercianți;
🔹puncte de belvedere;
🔹închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;
🔹îmbunătățirea siguranței rutiere.

Elaborarea studiului de fezabilitate are o durată de 12 luni și ar trebui să fie gata la începutul anului viitor. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (40 %).

www.facebook.com/drdpbv/?locale=ro_RO














Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

................. "Faceți" un TUNEL de la maxim, Bâlea la... unde-o fi, dincolo pe malul lacului Vidraru.................... Și scăpați de problemele de"la vârf"...................

paullie

Vise taica vise. Ar trebui un tunel(e) de vreo 7km de la Telecabina Bâlea cascada pâna in zona Piscul Negru - Conacul ursului. Plus un pod la lac, pentru 500 m de viaduct ocolesti 7km prin padure unde nu vezi nimic.

TVlad

Eu am senzatia ca sint doar bani aruncati pe geam. Cu foraje in stinca si luminite digitale sau fara, zapada tot acolo va fi. Sau te pomenesti ca vor sa acopere tot drumul cu polate? De banii aia fac tunel si lasa vechiul traseu in pace pentru turistii care vin sa admire peisajul.

mdragos

Asa o pierdere de timp si bani. Care e beneficiu ? Absolut nici unul.

TibiV

https://www.economica.net/transfagarasan-50-de-ani_774731.html

Transfăgărășan: Cel mai spectaculos drum din România împlinește azi 50 de ani
vin, 20 sept. 2024

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a transmis vineri un mesaj cu ocazia aniversării a 50 de ani de la deschiderea Transfăgărășanului, cel mai spectaculos drum din România.

,,Astăzi se împlinesc 50 de ani de la deschiderea Transfăgărășanului. Cinste celor care au participat la construirea lui și îl întrețin până astăzi", se arată în postarea DRDP Brașov.

La finalul lunii februarie, a fost semnat contractul pentru elaborarea documentației necesare modernizării Transfăgărășanului, pe tronsonul cuprins între km 104 – km 130+800, cu ofertantul câștigător, Rutier Connex XXI S.R.L., a informat atunci secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Scopul acestui studiu de fezabilitate constă în determinarea soluțiilor tehnice care să permită menținerea Transfăgărășanului deschis pe toată durata anului între Piscul Negru și Cabana Bâlea Cascada.

Executarea în regim de urgență a celui mai spectaculos drum din România a fost determinată de invadarea Cehoslovaciei, spuneau anul trecut reprezentanții CNAIR, cu ocazia aniversării a 49 de ani de Transfăgărășan.


,,Transfăgărășanul rămâne o mândrie națională cu proiectare și execuție integral românească! Un lucru mai puțin evocat este inițierea acestui mare proiect de infrastructură în contextul geopolitic al invadării Cehoslovaciei, fapt ce a determinat executarea în regim de urgență a Transfăgărășanului", transmitea Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe pagina sa de Facebook.

Invazia Cehoslovaciei, oficial Operațiunea Dunărea, a fost ocuparea Republicii Socialiste Cehoslovace de către forțe armate din cinci state membre în Pactul de la Varșovia – Uniunea Sovietică, R.P. Bulgaria, R.P. Ungară, RDG și R.P. Polonă – în noaptea de 20–21 august 1968. Aproximativ 250.000 de soldați au ocupat atunci Cehoslovacia. Două state membre ale Pactului de la Varșovia, anume Albania și România, au refuzat să participe, potrivit Wikipedia.

În plus, după 1970 din cauza inundațiilor catastrofale programul de autostrăzi a fost suspendat și întreaga atenție a fost îndreptată spre refacerea infrastructurii afectate, iar ulterior s-au schimbat radical prioritățile în favoarea transportului feroviar și naval, mai spun cei de la CNAIR.

Potrivit lor, principalul proiect de infrastructură din România din acea perioada a fost Transfăgărășanul, care rămâne mândria celor care lucrează și astăzi în sectorul rutier din România.

,,În acest context ar fi bine să-l evocăm și pe cel care a stat la baza stabilirii traseului Transfăgărășanului, domnul inginer Chireac Avădanei, şefului echipei de proiectare și al Canalului Dunăre - Marea Neagră", menționează reprezentanții CNAIR.

Detalii tehnice
Şoseaua urcă până la o altitudine de 2042 de metri în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2145 metri în pasul Urdele.

Drumul începe din comuna Arefu, în judeţul Argeş, la kilometrul 61 al DN7C şi se termină în comuna Cârţişoara (Sibiu), la intersecţia cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri şi viaducte, dar şi cel mai lung tunel din România (887 m), care străbate Muntele Paltinu, Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural datorită curenţilor de aer extrem de puternici.

Pentru Transfăgărăşan, spre exemplu, s-au construit patru milioane de metri cubi de terasamente, peste 290.000 metri cubi de fundaţii, aproximativ 600.000 de suprastructuri de macadam, s-au folosit peste 6.000 de tone de explozibil. Pentru realizarea tunelului Capra – Bâlea, aflat la cea mai înaltă cotă, cu o lungime de 887 m, s-au folosit 20 tone de dinamită, fiind escavaţi peste 41.000 metri cubi de rocă.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)