News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

DN - Optimizări, devieri, reparații

Started by gicu, April 04, 2023, 09:30:50 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gicu

Salut.

Deschid acest topic pentru intervenții punctuale la DN-urile existente: devieri, optimizări, reparații, etc. Dacă moderatorii găsesc un titlu mai bun, vă rog schimbați.

Încep cu situația din poza și linkul de mai jos. DN1 între Gilău și Huedin face un ocol incomod pentru a trece prin localitatea Păniceni, unde are separatoare de sens plus o curbă la 90 de grade. Pe traseul direct este deja un drum agricol, vizibil și pe hartă și în poze.

Întrebarea mea este cui ar trebui să mă adresez să vedem dacă traseul se poate modifica / îndrepta? Unde ar trebui pusă o întrebare în sensul ăsta? Nu îmi dau seama juridic și financiar cât de complicat ar fi, tehnic pare relativ simplu. Exact aceeași modificare s-a făcut pe DN13, în localitatea Măieruș, jud. BV.

https://www.google.com/maps/@46.818087,23.1800996,14.75z





Powered by API/PUM imgur uploader

neobluenet

Problema la Paniceni este data de relief. DN1 o ia prin sat ca sa ocoleasca dealul din centrul pozei. O solutie ar fi sa ocoleasca prin dreapta, pe acel drum de pamant, insa partea cealalta a dealului este mai abrupta si probabil ca ar fi nevoie de un viaduct.

Argumentul autoritatilor pentru a nu face nimic in a schimba traseul DN-urilor este ca oricum in viitor va fi o autostrada. E drept ca A3 va fi probabil finalizata intre Gilau si Oradea peste 10 ani, insa trafic tot va exista. Cei care merg in zona de munte a judetului nu vor merge pe A3 pana la Oradea ca sa se intoarca la Huedin.



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#2
@gicu: cred că cel mai bine la Consiliul Județean. CJ-urile din țară încep să preia tot mai multe proiecte de centuri. Vezi și aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3375.msg405226#msg405226

În cazul prezentat de tine, ar putea fi considerat o extindere a DJ108c.

pasadia

DN13 a primit centura NU numai la Maierus ci si la Hoghiz (cu pod nou peste Olt) si la Rupea. Cum a fost posibil asta? Cateva supozitii, poate ma corecteaza cei cu acces la date mai concrete)

- DN13 a fost printre primele DN-uri intrate in programul de modernizare DN-uri (contracte semnate cred de pe vremea lui Basescu pentru imprumuturi cu Banca Mondiala). A fost prioritizat pentru ca, pe acea vreme, reprezenta ruta directa intre Bucuresti si Cluj (nu valea Oltului asa cum e acum)

- lucrarile s-au derulat la inceputul anilor 2000, intr-o vreme in care operatiunile birocratice mergeau, surprinzator, mai repede. Ma refer la expropieri (sau mai corect la lipsa acestora dat fiind faptul ca inca nu erau reconstituite toate drepturile proprietarilor) + mutarea de utilitati (erau mai putini detinatori de utilitati si acestia erau de stat)

- DRDP-urile inca aveau profesionisti in cadrul lor si la conducerea lor  (DRDP-ul de Brasov a mai facut in vremea aia cateva lucrari grozave precum pasajul peste CF de la Ozun, cel de la Dumbravioara (MS) sau la Avrig (cu centura)

Din pacate ulterior toate programele de modernizare DN-uri nu au mai presupus constructia de centuri ci doar modernizare pe traseul existent. Ceea ce a fost O MARE PROSTIE!!!

Revenind la exemplu dat, trebuie insa sa recunosc ca eu nu vad problema. Paniceni nu m-a deranjat niciodata, in schimb Huedin da (si nu stiu sa existe vreun proiect de centura). Sau toate tarabele de la Izvorul Crisului care ar trebui sa dispara de acolo. Sau intersectiile in T cu DJ-urile de pe valea Draganului sau de la Bologa, acolo unde apar deseori accidente pentru ca nu suntem capabili sa cream banda separata pentru cei care vor sa vireze si asteapta la bariera CF.

rocklee

sa dedchis valea oltului pe ambele sensuri  fara restricti ...pe perioada 1 mai ...sursa fb cnair ...este si un mic video... 8)

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
1z
  ·
Fără semafoare pe Valea Oltului pe perioada minivacanței de 1 mai❗️
Din această după-amiază, începând cu ora 17:30 se circulă pe ambele sensuri la Boița, pe DN7, dar rămân în vigoare restricțiile de viteză din zona șantierului.
Lucrările se vor relua marți dimineață (02.05.2023).
Drum bun și vacanță plăcută!
#CNAIR
#DRDPBrasov

0:26 / 0:26

dumbravaandrei

Al naibii sa fiu daca inteleg de ce e restrictionat traficul la o singura banda la Stanca Teherau (DN10):





Plasele sunt goale, nu au pietre in ele:



Un mare plus, e prima data cand vad ca e curat sub viaduct. De obicei era imposibil sa nu gasesti pet-uri si gunoaie aruncate pe acolo...


rt25

pe Google Maps pare asa din septembrie 2021!

dumbravaandrei


prom

Si am eu am avut recent drum pe DN10, si am mai fost si anul trecut si tot restrictioant a fost. Ma gandesc, ca vor sa vada daca acele plase "lucreaza" in timp, chiar nu imi dai seama :(
E bine totusi ca lucreaza la zona cu al 2-lea semafor, si poate acolo vor deschide ambele sensuri de mers  O:-)

rt25

sau au uitat limitarile ca pe tot A3 Ploiesti-Bucuresti...sau prin alte locuri unde sunt semnele de reducere la 60 km/h din neant fara sa fie nimic de fapt (obstacol, lucrare, groapa, denivelare etc)...

StefanD

Mă gândeam și eu de mult timp la ce a propus inițiatorul thread-ului - adică la un program de Quick Wins pe DN-uri care să conțină corecturi de geometrie, îmbunătățiri ale vitezei de proiectare și variante ocolitoare proiectate la standarde actuale.

De aceste măsuri cred că e nevoie mai ales pe DN-urile a căror trafic nu va fi preluat de viitoare A sau DX.

Focus-ul ar fi pe îmbunătățirea siguranței și a calității traficului dar în primul rând eliminarea punctelor negre.

Light

Sper că este topicul bun, dacă nu rog să fie mutată postarea.
Quote🟠Modificăm intersecția dintre DN1 și DJ103C, din #Ghimbav, pentru a asigura un acces mai facil spre/dinspre #Aeroportul Internațional Brașov.
🟠Modificările includ crearea unor benzi de stocare/accelerare pentru cei care vor vira la stânga din direcția Aeroportului spre DN1. Traficul va fi direcționat și prin semafoare inteligente care vor dirija inclusiv fluxurile de circulație din sensul giratoriu dintre DN1 și DN73B (spre Cristian) astfel încât să nu se creeze ambuteiaje în zonă.
🟠Proiectul este realizat în strânsă colaborare între #DRDPBrasov și Primăria Ghimbav.

Sursă: FB DRDP Brașov
În prezent, intersecția DN1 cu DJ103C arată așa.

dumbravaandrei


TibiV

Si "chestia" asta (nu stiu cum sa o denumesc, ca nu este nici intersectie, nici bucla de intoarcere "safe"...) nu era cumva prevazuta pentru alta varianta de drum spre aeroport?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Light

Într-adevăr, acesta e nivelul de proiectare a DRDP Brașov, s-a ales probabil cea mai ieftină soluție. Pentru cei care vin pe DN1 dinspre Codlea și vor să meargă la aeroport tot trebuie să întoarcă la acest sens giratoriu, măcar sensul e destul de aproape de intersecția cu DJ103C și nu trebuie să ocolească mult.