Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Toate sînt importante chiar daca sînt halte de miscare. (halta de miscare e o statie care e subordonata altei statii adica seful de gara din X are in subordine si YHm)
Pe ruta Arad_Timisoara Nord au gost mai multe variante de traseu la modernizare. AU tot modificat cred ca sa scoata cît mai putine exproprieri. Oricum intr- o anumita masura traseul era pregatit de dublare daca te uiti in statii semnalele liniilor abatute care urmau sa devina directe sînt inscriptionate pentru linii directe.

Acuma care gari sînt mai importante pe linia asta? Între timp au devenit toate.  :D

O varianta prevedea desfiintarea stației Valea Viilor.
Era folosita doar pentru cruci, nu deserveste nici o localitate.
Pîna au tot lucrat la variantele  de traseu alaturat de gara s-a construit un terminal de transcontainere cu 3 sau 4 linii care s a racordat la reteaua feroviara in statia Valea Viilor asa ca linia 1 abandonata si intufată a trebuit reparata. Acum sint trenuri directe spre Europa.

Șag

Are ceva navetisti la Arad. Pîna la niste limitari de trenuri in Aradul Nou cînd cu lucrarile din Arad erau chiar multi. 2608 avea un mers mai bun. Acum sînt putini la 2608.
Dar ce e mai important: intre timp o mica baza de cereale de acolo s a marit si... si- a construit 3 - 4 linii in incinta si s- a racordat la retea.

Vinga
Partea cu navetistii la fel ca la Sag.
Este un siloz acolo nefolosit insa de cîtiva ani a fost cumparat de cineva si imediat macazurile care dau acces in siloz au fost remontate. Firma PSZ aduce garnituri intregi de ingrasaminte acolo. Ramîne in incinta chiar si locomotivă de manevra.

Orțisoara este deja in judetul Timis fluxul navetistilor se schimba dar exista.

Statia are siloz modernizat cu linii de manevra si tragere proprii. Pe linia 1 se practica si incarcarea de catre terti a cerealelor.

Baile Calacea
Deserveste localitatea Carani. Are si navetisti insa este sediul uneia dintre cele mai mari firme agricole din zona care lucreaza mii de hectare.
Firma are linii de incinta si locomotive proprii.

Sînandrei
Nu stiu sa spun despre navetisti.
Cîta vreme va functiona linia spre Lovrin este  statia de ramificatie.

Ronat Triaj Gr D este statia de ramificatie spre Lovrin via Biled. As vedea o dezvoltare a ei spre a deservi cumva parcul tehnologic situat la DN 6 chiaar la trecerea la nivel.


Si da IR de Iasi oprea dimineata in Vinga si Sag si chiar lua navetisti( am circulat cu el de cîteva ori dimineata).




Konter

"O singură companie s-a arătat interesată să finalizeze megaproiectul de electrificare CFR din estul țării, Doaga-Tecuci-Barboși.
Potrivit anunțului din SEAP, a fost depusă o singură ofertă, din partea IMSAT SA.

Proiectul privind electrificarea căii ferate Doaga-Tecuci-Barboși, cu o lungime de 80 km, a început în perioada comunistă și nici acum nu a fost finalizat.
Concret, obiectivul de investiții a fost aprobat iniţial printr-un decret al Consiliului de Stat din 1988, iar un an mai târziu au început lucrările. În 1996 au fost finalizate lucrările pe ruta Doaga-Tecuci (12 km), fără finalizarea lucrărilor la echipamentele de electroalimentare a liniei de contact.
În perioada 2001-2003 s-au reproiectat soluţiile tehnice de execuţie pentru majoritatea obiectivelor neterminate, iar acum stadiul fizic al lucrărilor depășește 90%. Practic, din cei 80 km există instalație de electrificare 72 km, însă aceasta este nefuncțională din două motive: lipsesc cei 8 km (în zona Hanu Conachi-Lieşti din judeţul Galaţi), deci electrificarea se termină brusc, și nu funcționează substația de tracțiune, obiectiv care se vrea a fi operaționalizat în urma licitației lansate acum de SRCF Galați."sursa

cristi5

@flr.cola statiile au linii abatute prin definitie. Nu stiu sa se fi desfiintat vreo statie intre Arad si Deva. S-a mutat Barzava Noua de ex

Nu stiu de ce nu se fac subtraversari in loc de pasarelele alea hidoase. Tehnic o subtraversare inseamna podet CF adica intretinere (pe langa pret). Pasarela are "avantajul" ca e complet separata de CF si poate fi linistit lasata in paragina fara sa deranjeze transportul de marfa, adica tot ce-i intereseaza pe CFR SA.

Ce e si mai absurd e ca daca langa o halta exista TN, nu se face nimic. Sa treaca calatorii peste TN. Asa s-a ajuns la aberatia de la Taietura Turcului, in buricul Clujului nu va fi nimic denivelat (supra sau sub), si in acelasi timp in localitati mult mai mici gen Poieni sau Braisoru va fi super-pasarela...

Peron standard in Romania pe modernizari are 55cm inaltime

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Railway_platform_height

QuoteThe European Union Commission issued a TSI (Technical Specifications for Interoperability) on 30 May 2002 (2002/735/EC) that sets out standard platform heights for passenger steps on high-speed rail. These standard heights are 550 and 760 mm (21.7 and 29.9 in) [14][note 3]. There are special cases: 840 mm (33.1 in) for the Netherlands, 915 mm (36.0 in) for Great Britain, and 915 mm (36.0 in) for Ireland.

Deci trebuie ales intre 55 si 76. Bulgarii au 76 cm parca.

Importanta este si distanta intre peron si tren, in plan orizontal. La modernizari, cel putin un peron este lasat mai departe de tren, pt "transport agabaritic". Rezultatul este ca, chiar la un peron "inalt" (daca 55 e inalt) poti usor sa bagi piciorul (sau bagajul, sau copilul) intre peron si tren.

Inexplicabil, in statii gen PO aeroport (Otopeni), unde nu va fi niciodata transport agabaritic, distanta peron-Desiro e uriasa. Chiar am mers recent cu copii, trebuie sa fii cu ochii in 4.

Intre timp am aflat si ca standardul cu transport agabaritic e pentru niste transformatoare care nu se mai transporta demult pe feroviar.


Cred tot mai tare ca Kafka mai traieste si e ceferist :lol:



alleks

Exista cumva un update la aceasta harta a CFR din primul post? Vad ca ultimul update al postului este 2016, iar pe Wiki, ultimul update al hartii este 2009.

Sau sunt naiv? :)

cristi5

@alleks  Exista pe site-ul CFR "declaratia retelei" care se actualizeaza anual. Ce harti include, nu stiu

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 02, 2024, 12:06:04 PMRegionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA mai face un pas spre finalizarea unui proiect feroviar început în anul 1988, când la putere se afla dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect "Electrificare linie de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboși, inclusiv Dispecer feroviar Galați – finalizare lucrări în substația de tracțiune electrică 110/25 kV Hanu Conachi". Valoarea totală estimată a contractului ce se dorește a fi încheiat este de 7.126.028,17 lei, echivalentul a 1,43 milioane de euro la cursul zilei.

clubferoviar.ro/electrificarea-caii-ferate-doaga-tecuci-barbosi/

https://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100209964


@ Adrian Bărbulescu: se circulă cu tracțiune electrică pe Barboși-Tecuci, chiar dacă substația de la Hanu Conachi nu este finalizată.


Evaluarea singurei oferte (IMSAT) s-a încheiat: https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100271843/

cristi5

Intarzierile trenurilor sunt un indiciu important despre starea liniilor. Asa ca incercam sa strangem ceva date

Amanunte pe topicul de trenuri
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1209.msg469475#msg469475