[MS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Targu Mures

Started by Ionut, February 06, 2019, 05:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mugman

Kimi, nu e nimic SF in propunerea ta, ci sunt lucruri de bun-simt care ar fi trebuit realizate de mult timp. Noua in oras ni se par lucruri imposibil de facut fiindca am fost invatati cu putin, doar cu mici carpeli ici-colo, dar sunt lucruri banale in alte parti, chiar si la noi in tara.
Ca observatii, as avea asa:
Drumul acela spre Reghin nu l-as pune acolo. As merge pe versiunea prezentata de conducerea judetului/orasului dupa preluarea mandatului, anul trecut, acea centura de nord, care sa porneasca de la Metro, spre Nazna, pod nou 2+2 peste Mures, inspre Panet, dar nu va intra in Panet ci se va face un drum nou, cumva intre Panet si Sancrai, intre Hartau si Remetea, intre Cuiesd si Bardesti, iar de acolo sa o taie spre Chinari si sa ajunga la Ernei. In felul asta am avea inel complet Metro-Nazna-Panet-Bardesti-Chinari-Ernei-Livezeni-Corunca-Metro. Mi se pare vital sa reusim alipirea comunei Sancrai + Nazna si a Santanei + Chinari la Targu Mures, la fel a Bardestiului si Remetei, fiindca ele de facto sunt parte a orasului, dupa ultimele dezvoltari imobiliare, dar, reprezentand alte UAT-uri din punct de vedere juridic, ne incurca planurile. Suna cinic dar asa e, avem nevoie de o dezvoltare unitara, ceea ce se poate obtine greu cand atatia primari trebuie sa se aseze la tratative. E poate un ocol mai mare, dar mi se pare mai ok pe termen lung.
Acum, de pe harta nu se intelege, dar traficul greu va merge spre Nazna si apoi va traversa Sancrai si din str. Voinicenilor o va lua la dreapta, va traversa Muresul la GoKart si va continua spre Reghin sau daca traficul greu o va lua pe str. Insulei, va traversa pe acel pod nou si de acolo va continua spre GoKart si mai departe spre Reghin? In oricare din aceste variante, nu e de dorit trafic greu in acel loc, fiindca in varianta alipirii acestor comune la oras, am avea trafic greu prin mijlocul orasului. Nu stiu daca explic bine, dar inchipuiti-va ca acele comune sunt deja cartiere ale orasului.
Apoi, dupa cum am zis mai sus, podul de pe str. Insulei nu ar trebui sa faca legatura tot cu Unirii, ci cu Sancraiul, pentru a absorbi traficul venit din partea de est a acestei comune si din Remetea, astfel ca acel trafic sa nu mai fie nevoit sa se indrepte spre giratoriul de la Tempo/DSVSA. Deci, pe harta ta, str. Noua din Sancrai ar trebui prelungita in jos pana la raul Mures, iar podul l-as vedea intre cuvintele "strada" si "Insulei" pe fond albastru sau la capatul cuvantului "Insulei". In felul acesta, am avea asa, grosso modo:
-cei din Panet, Berghia si Nazna (cu unele completari la stradutele din Nazna) vor traversa Muresul pe podul nou de la Nazna;
-cei dintre str. Bradului si str. Florilor din Sancrai se vor indrepta spre podul de pe Barajului;
-cei dintre str. Noua si str. Remetea, Ioan Vescan, Eden, Vasile Sabadeanu si toate stradutele acelea mici se vor indrepta spre noul pod de pe Insulei;
-cei din cart. Unirii raman pe podul din Unirii;
-cei din Voiniceni, Santana merg pe podul de la GoKart.
Podul din Aleea si-ar pierde din relevanta in acest caz. As face un pod mixt, pietonal si pentru ciclisti si pentru transportul in comun. Vrei sa ajungi mai repede din Unirii in 7 Noiembrie? Atunci ia autobuzul. Impuscam doi iepuri dintr-un foc  :). Si din nou, cu riscul de a parea o moara stricata, toata zona dintre Weekend, SGA, malul Muresului din Aleea, zona Ocska, stadionul Municipal, stadionul Trans-Sil ar putea fi transformata intr-un urias spatiu verde, un plaman in centrul orasului. Centrul orasului, daca ne gandim la alipirea comunelor de pe partea cealalta, fiindca nici acolo nu exista nici un parc, un loc de promenada, iar oamenii aia vor dori sa mearga si ei intr-un parc, sa se plimbe, etc. S-ar putea amenaja ceva verde si pe latura cealalta a raului, inspre ei. Am mai zis-o, trebuie construit si altceva pe malul celalalt decat ansambluri rezidentiale. Transformata uzina foto in ceva spatii de birouri sau ceva de productie, incurajat mediul privat pentru crearea de locuri de munca, eventual o scoala noua, mutat vreun liceu, o policlinica publica sau privata, un mall, o mini-arena, terenuri de baschet, fotbal, ca sa nu mai fie nevoiti locuitorii de acolo sa traverseze raul pentru orice. 
Revenind la propunerea ta, sigur, str. Muresului ar putea fi prelungita pana la str. Potopului si str. Digului si pana la noul pod de pe Insulei. In varianta propusa de tine, mi se pare ca e foarte, foarte aproape noul pod de cel vechi si nu cred ca va aproba nimeni asa ceva. Pe termen mai lung, poate ar merge un pod si in dreptul acelei bucle a Muresului, dintre cuvintele "raul Mures si 324 m" pe fond rosu, paralel cu Libertatii. Poate ar merge facut din timp un bulevard perpendicular cu Libertatii cu continuarea in Nazna/Sancrai. Iar str. Libertatii sa fie largita unde se poate. De fapt, de la giratoriul de la Barajului si I.H. Radulescu ar putea fi largita lejer.
La centura de la Metro, pe Calea Sighisoarei, varianta propusa de tine e cea corecta, insa ma tem ca aici s-a pierdut trenul, planul primariei presupune varsarea traficului in str. Budiului, in dreptul fostei TAM, nu stiu ce e acolo langa, Comodex parca. Sigur, inca o prostie colosala, fiindca vei avea trafic de autostrada, pe strada Budiului si in giratoriul de la urcarea spre Dambu. Nu stiu de ce s-a optat asa, colegul @pentium10 cred ca stie mai multe, ceva despre campuri de gaz.
Nu am inteles partea cu legatura Tudor - 7 Noiembrie si tunelul pe sub intrarea de la gradina zoologica. Tot tronsonul sa fie tunel, incepand cu Livezeni? Sau se va trece la suprafata, prin padure, si va fi tunel doar in dreptul Zoo? Fiindca in a doua varianta, ai condamnat toata latura vestica a padurii la taiere in scopul extinderii vilelor de la Platou. Sper din suflet sa nu aprobe nimeni o astfel de varianta, care era dorita de altfel de fostul primar si acolitul sau. Prima varianta e ok, dar nu va fi foarte utila, nici pentru Tudor, nici pentru Cornisa sau 7 Noiembrie, fiind prea departe de destinatie. In afara de cei de pe str. Livezeni si cei de la capatul dinspre Kaufland al strazii Cutezantei, nimeni din Tudor nu va merge pana in Livezeni ca de acolo sa mearga inapoi inspre zona spitalelor, si invers pentru cei din 7 Noiembrie/Cornisa. Adica pentru acestia din urma intrarea in tunel e pozitionata bine, dar iesirea din Tudor e prea departe. Daca eu stau pe Secuilor Martiri si vreau sa merg la Zip Cafe sau la Rexo la Fortuna, nu voi lua niciodata drumul acela.
De aceea, as opta pentru varianta vehiculata mai demult, ca iesirea din tunel in cartierul Tudor sa se faca la intersectia strazilor Infratirii si Cutezantei, la Estetique Cafe. E mult mai util pentru tot Tudorul, ar putea fi folosit tunelul de tot arealul cuprins intre strazile Cutezantei, Rodniciei, Viitorului, Muncii, Progresului, Armoniei, Ramurele, Bd 1 Decembrie, chiar si de cei de pe Pandurilor, Sarguintei. Toate aceasta zona ar fi la o aruncatura de bat de tunel.
Nu insist in variantele mele, sunt doar propuneri, dar e bine daca le-am putea discuta si sa facem ceva cu ele, sa punem presiune publica pe autoritati, sa le publicam in mass-media, pe facebook. Daca am reusi sa atragem mai multa lume in discutie, s-ar propaga mult mai repede si lumea ar vedea ca exista alternative la gunoiul care ni se ofera de atatia ani.

marco_ms

Cam astea sunt dupa parerea mea prioritatile pe urmatorii 10-15 ani care s-ar putea face daca exista vointa politica si se vor putea accesa fonduri europene/nationale nerambursabile. Folosind doar bugetul primariei nu se pot realiza multe.

1. Terminarea centurii Corunca-Ernei(asta nu tine de primarie)
2. Drum intre str. Budiului si sensul giratoriu de la Metro
3. Pod Unirii-Alea si drum intre str. Voinicenilor(zona Foto) si pod
4. Prelungire str. Insulei pana la Azomures si  sensul giratoriu de la Metro
5. Supratraversare cale ferata Gh Doja - Depozitelor
6. Largire soseaua Sighisoarei la 4 benzi + prelungire spre Budiului si centura Corunca-Ernei
7. Largire str. Barajului la 4 benzi
8. Supradraversare cale ferata zona Polivalenta - str. Insulei
9. Legatura cartier Tudor - Cornisa
10. Pod zona Azomures-Nazna

In paralel cu astea construirea de parcari, gradinite/scoli/licee/policlinici/supermarket/zone agrement in zonele unde s-au construit multe locuite si nu exista momentan aceste facilitati. Plus dezvoltare transport in comun, piste de biciclete


In legatura cu postarile anterioare:
Drumul propus de Kimi intre Tudor si Spital trece prin mijlocul padurii si in plus ar fi destul de abrupt. Exista si planul primariei cu tunel dar tot prin padure trece partial. Am citit ca vor sa-l includa in PNNR dar eu personal nu prea ii dau mari sanse de reusita din cauza costurilor.
Un pod si drum prin spate la Weekend ar avea o mare problema cu legatura la str. 22 decembrie pentru ca acolo e un dig, calea ferata si drumul. Se poate face dar va trebui un sens giratoriu suspendat deasupra cai ferate sau mai multe pasaje peste calea ferata, destul ce complicat si costisitor

Kimi

Legat de varianta Tudor - 7 Nov:
- un tunel cap coada intre strada Livezeni si Gh Marinescu care sa nu "strice" padurea ar avea minim ~2.7km si asta in cazul unei variante 1+1. Ar fi la fel de lung ca si (viitorul) tunelul Meses. Daca vrem 2+2 benzi nu mai vorbesc de costuri.
- varianta pe care am propus-o implica un tunel/doua de maxim 200m. Nu stiu care ar fi panta, recunosc, dar e cel mai scurt traseu. Ar mai fi o varianta mai lunga dar tot cu tunel sau ecoduct. Am actualizat harta cu ea.

Sa nu uitam si de problema ursilor si impiedicarea acestora sa mai intre in oras.


Un drum expess TGM - Reghin mi se pare obligatoriu de cativa ani. Mai ales ca nu vorbim de costuri astronomice (campie cu un singur pod peste Mures).

Kimi

Vad ca a murit repede discutia.

Se ofera cineva cu o drona sa studiem de sus variante de traseu?

Takacs

Salutare,

am citit pe siteul primăriei că au depus solicitarea pentru acordul de mediu pentru proiectul "Reamenajarea infrastructurii pe coridorul deservit de transportul public local pe zona Vest–Centru a Municipiului Târgu Mureș", mai pe înțeles strada Gheorghe Doja.
Pun și anunțul aici.


MUNICIPIUL TÂRGU MUREȘ- Direcţia tehnică anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Reamenajarea infrastructurii pe coridorul deservit de transportul public local pe zona Vest–Centru a Municipiului Târgu Mureș", propus a fi amplasat în  judeţul Mureș, loc. Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja.

Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate pe pagina de internet a A.P.M. Mureş, http://apmms.anpm.ro.

Observațiile publicului se primesc zilnic pe poştă la A.P.M. Mureș, loc.Târgu Mureș, strada Podeni nr. 10, sau pe adresa de e-mail:office@apmms.anpm.ro[/b]

https://www.tirgumures.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=8932%3Aanun-public-privind-depunerea-solicitrii-de-emitere-a-acordului-de-mediu&catid=49%3Astiri-de-ultima-ora&Itemid=314&lang=ro

Dacă cineva poate să mă ajute să găsesc aceste documente?

Konter

Investiția se ridică la 60 de milioane de euro și va fi asigurată de la bugetul de stat prin Ministerul Sănătății și dintr-un împrumut de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare destinat Proiectului privind reforma sectorului sanitar.
Câștigător al licitației a fost desemnată asocierea de firme YDA Inșaat Sanayi ve Ticaret AS din Turcia (lider) și Synergy Construct SRL București cu capital turc (partener).
Clădirea viitorului Centru de Arși va avea regim de înălțime Subsol + Parter + 4 Etaje + Etaj tehnic
Va include Centrul de Mari Arși cu 15 paturi, blocul operator cu 25 de săli de operație, secția clinică Anestezie și Terapie Intensivă – ATI cu 44 de paturi, spații conexe – Sterilizare, Unitate de transfuzii sanguine, morgă, centru de formare, spații tehnice, spații administrative și logistice etc. și relocare Heliport.
Pe lângă edificarea noii clădiri, investiția mai prevede realizarea unei pasarele de legătură cu clădirile existente ale spitalului și reorganizarea circuitelor medicale ale secțiilor
Noul centru va avea aria construită desfășurată de 24.577 mp și va avea următoarele funcțiuni: centru de arși cu 5 paturi pentru pacienți critici, 10 paturi pentru terapie intermediară și pentru microchirurgie și chirurgie reconstructivă, secție ATI cu 57 de paturi și 25 de săli de operație distribuite pe două etaje.

Dintre cele trei centre pentru mari arși – Timișoara (pentru adulți), Târgu Mureș (pentru adulți) și Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu din București (pentru copii), a început construirea celor de la Timișoara și București.
Toate cele trei centre ar urma să fie terminate în anul 2025.

https://arenaconstruct.ro/centrul-de-arsi-gravi-targu-mures-contract-semnat/

mugman

Zic să mai animăm discuţia.
@Kimi @Takacs @marco_ms @alexandru_m @RaduC @Konter
A trecut campania electorală, ce ziceţi de promisiuni? Care sunt bune, care sunt rele? Care au şanse de materializare?
-avem propunerea podului peste Mureş, in general toţi par să meargă pe varianta podului din Aleea, dar mai interesantă e propunerea lui Iszlai Tamas, arhitectul care a fost consilier local, nu stiu dacă ati observat-o. A aparut in toamna, odata cu planurile de reconfigurare a zonei fabricii Mobex din 7 Noiembrie. Se propunea lărgirea străzii Luntraşilor, construirea unui pod in capatul ei peste Mureş, unde e şi barajul, si continuarea inspre str. Muresului sau inspre Sântana;
-propunerea de construire a unui pasaj la Cocoşul de Aur, pe direcţia Matei Corvin - str. Sinaia. Personal, nu imi place, nu ii vad rostul, am citit şi păreri cum că ar fi imposibil de realizat, din cauza apropierii de cursul de apă, la care se adaugă faptul că ar presupune îngreunarea şi mai mare a circulaţiei pe durata lucrărilor;
-propunerea de îngropare a căii ferate între cele două gări ale oraşului. Ideea mi se pare extrem de bună, aş merge cu îngroparea căii ferate chiar pe o distanţă mai mare, înainte de Weekend şi până înainte de combinat. Sau poate chiar şi după combinat. Am scăpa de toate barierele din oraş, iar la suprafaţă am putea da o utilizare mai bună spaţiului câştigat. Poate piste de biciclete, poate lărgirea unor străzi, poate construirea unei noi gări, moderne deasupra liniilor şi crearea unor conexiuni mai bune cu transportul în comun. Dificultatea mi se pare la relaţia cu CFR şi la traversarea turbinei, lânga stadionul vechi, ar trebui o săpătură adâncă şi există riscul de infiltraţii ale apei;
-propunerea prelungirii parcului nou din Tudor înspre pădure, peste centură. Sunt pentru parcuri multe in oras, dar centura va funcţiona ca o barieră. Ar trebui făcut un pasaj pe dedesubt, eventual, ca sa nu faci treceri de pietoni la suprafaţă. Mai degrabă aş încerca să măresc suprafaţa parcului, înspre Shopping City, si făcută o trecere de pietoni acolo, in ideea ca acea portiune de drum nu va mai avea trafic major după prelungirea centurii inspre Sapienta;
-propunerea de organizare de referendumuri in vederea alipirii comunelor limitrofe la oras. Un mare plus dacă s-ar reuşi, dar ar însemna pierderea unor posturi călduţe de şefi. Aş merge pe păstrarea actualelor primării ca puncte secundare ale Primăriei municipiului, cel puţin câţiva ani, astfel ca locuitorii comunelor să continue să meargă acolo pentru a-şi rezolva problemele birocratice.

Takacs


A trecut campania electorală, ce ziceţi de promisiuni? Care sunt bune, care sunt rele? Care au şanse de materializare?
-avem propunerea podului peste Mureş, in general toţi par să meargă pe varianta podului din Aleea, dar mai interesantă e propunerea lui Iszlai Tamas, arhitectul care a fost consilier local, nu stiu dacă ati observat-o. A aparut in toamna, odata cu planurile de reconfigurare a zonei fabricii Mobex din 7 Noiembrie. Se propunea lărgirea străzii Luntraşilor, construirea unui pod in capatul ei peste Mureş, unde e şi barajul, si continuarea inspre str. Muresului sau inspre Sântana;
Legat de pod eu tot aștept să înceapă să se miște lucrurile pe la podul de la Nazna-Pănet, candidatul câștigător făcea campanie cu podul acela și pare că are suport din partea actualei administrații. Se tot discuta că vor să o finanțeze din bani europeni și pare posibil fiind și un drum de legătură cu autostrada. Despre podul din Aleea sun sceptic și dacă s-ar face ar fii necesar un pasaj subteran la calea ferată că altfel nu s-a făcut nimic..
-propunerea de construire a unui pasaj la Cocoşul de Aur, pe direcţia Matei Corvin - str. Sinaia. Personal, nu imi place, nu ii vad rostul, am citit şi păreri cum că ar fi imposibil de realizat, din cauza apropierii de cursul de apă, la care se adaugă faptul că ar presupune îngreunarea şi mai mare a circulaţiei pe durata lucrărilor;
Probabil că ar rezolva problema de la Cocoșul de Aur, dar cu siguranță ar fii mutată altundeva traficul.
-propunerea de îngropare a căii ferate între cele două gări ale oraşului. Ideea mi se pare extrem de bună, aş merge cu îngroparea căii ferate chiar pe o distanţă mai mare, înainte de Weekend şi până înainte de combinat. Sau poate chiar şi după combinat. Am scăpa de toate barierele din oraş, iar la suprafaţă am putea da o utilizare mai bună spaţiului câştigat. Poate piste de biciclete, poate lărgirea unor străzi, poate construirea unei noi gări, moderne deasupra liniilor şi crearea unor conexiuni mai bune cu transportul în comun. Dificultatea mi se pare la relaţia cu CFR şi la traversarea turbinei, lânga stadionul vechi, ar trebui o săpătură adâncă şi există riscul de infiltraţii ale apei;
Idee extraordinară, ar putea să fie foarte folositor fiindcă se crează cozi pe strada Dezrobirii și pe la TopMed. Nu știu dacă s-a făcut un proiect de genul acesta undeva în România și căt de greu ar fii de realizat.
-propunerea prelungirii parcului nou din Tudor înspre pădure, peste centură. Sunt pentru parcuri multe in oras, dar centura va funcţiona ca o barieră. Ar trebui făcut un pasaj pe dedesubt, eventual, ca sa nu faci treceri de pietoni la suprafaţă. Mai degrabă aş încerca să măresc suprafaţa parcului, înspre Shopping City, si făcută o trecere de pietoni acolo, in ideea ca acea portiune de drum nu va mai avea trafic major după prelungirea centurii inspre Sapienta;
Prima dată să dea în folosință parcul actual cu care se chinuie de trei ani de zile. Trec foarte des pe acolo și totul pare terminat deja, nu știu din ce motiv nu se deschide parcul. Legat de extindere ar fii o idee bună, însă trebuie luat în calcul că se vrea extinderea la două benzi pe sens în zonă.
-propunerea de organizare de referendumuri in vederea alipirii comunelor limitrofe la oras. Un mare plus dacă s-ar reuşi, dar ar însemna pierderea unor posturi călduţe de şefi. Aş merge pe păstrarea actualelor primării ca puncte secundare ale Primăriei municipiului, cel puţin câţiva ani, astfel ca locuitorii comunelor să continue să meargă acolo pentru a-şi rezolva problemele birocratice.
Nu o văd posibilă, nu cred că un primar ar vrea să își piardă locul lui de muncă și nici cetățenii localităților limitrofe nu cred că ar dorii texe mărite, fiindcă acesta este un lucru care s-ar întămpla.

Legat de un alt proiect care sigur se va face sau nu pare pe moment că ar putea opri ceva începerea proiectului din 2025 este ,,Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989, deservit de transportul public". Problema majoră vor fii locurile de parcare, care se desfințează. Mi se pare un proiect super important însă se leagă străns de drumurile ocolitoare, nu văd să dea poliția aviz pănâ nu se fac centurile.



mugman

Văd favorabil proiectul de pe str. Gheorghe Doja aşa că aştept începerea lucrărilor şi pe bd. 1 Decembrie 1918, Piaţa Trandafirilor şi 22 Decembrie 1989. Singurul lucru negativ la aceste proiecte e că nu li se explică deloc oamenilor de ce se face. Organizată o conferinţă de presă sau mers în cartiere şi vorbit cu oamenii, date exemple din alte oraşe, prezentate toate avantajele.
Iar legat de parcările care se vor pierde, e o mare restanţă a administraţiei locale faptul că nu a insistat până acum pe parcările etajate din cartiere. Există o grămadă de spaţii care ar putea fi amenajate ca parcări etajate. Doar în Tudor am avea aşa:
-pe Sârguinţei, lângă jandarmerie
-pe Armoniei, între blocuri şi biserica greco-catolică, unde sunt garaje în prezent;
-pe Viitorului, unde a fost mini-fotbal, la fel există garaje acum;
-pe Aleea Haţeg, idem, există garaje;
-pe lângă astea, mai există vechile centrale termice dezafectate: pe Pomicultorilor, pe Prieteniei, pe Rodniciei, pe bd. 1 Decembrie 1918 (una între Fortuna şi Corina, iar cealaltă mai jos de Fortuna cum mergi spre centru), pe str. Banat. Nu vor avea capacitate mare, dar dacă le extindem puţin şi mai adăugăm un etaj acolo unde spaţiul permite, ar avea fiecare cel puţin 50-60 de locuri.

Ah, ce nu imi place la viitoarea amenajare a centrului, e faptul că se va crea un "S", adică deşi se va păstra doar sensul de mers dinspre Mureş Mall înspre Catedrala Mare, chiar în faţa catedralei drumul va trece pe partea cealaltă, cu Palatul Apollo, iar între catedrală şi biserica romano-catolica va fi doar trotuar. Va rupe complet armonia zonei iar Catedrala nu va mai face parte din zona pietonală, ceea ce e o prostie.

mircea

1. Podul Aleea  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  Acum e coadă dimineața pe Zăgazului de la canalul turbinei până-n sens la Unic. Faci un pod și bagi și mai mult trafic aici?! Propunerea cu lărgirea Luntrașilor nu am văzut-o dar am dubii mari și aici pentru că ... turbină și intersecția Secuilor Martiri cu 22 Dec.
2. Fezabil, dar nici vorbă de un plan concret până nu scoți traficul greu de acolo. Partea cu apa aproape și infiltrațiile făcând-o imposibilă e pentru copii după masa de prânz. Au făcut alții în România, mai aproape de cursuri de apă și nu a fost imposibil.
3. Nu are primăria nici un cuvânt acolo. E strict ograda CFR-ului acolo. Și dacă ai aruncat din când în când un ochi la secțiunea Feroviar a forumului, ai ghici cam pe când se va îngropa CF-ul.
4. Nu mă pronunț.
5. Dacă tu crezi că cineva o să renunțe la Primăria locală unde-și găsește rezolvarea rapid, pentru a-și rupe gâtul prin Primăria Tg Mureș... e înduioșător. Și nu e vorba de posturi călduțe ci de simplul fapt că e mai aproape de om și problemele sale. Ai cartiere întregi cu probleme nerezolvate în oraș, cât de mult crezi că i-ar păsa lui Soos de asfaltarea unei străzi lăturalnice din Sângeorz sau Sântana?! Soluția e la colaborare între primării, mai ales că multe dintre ele au primarii din același partid.

Takacs

A apărut pe pagina primăriei că au depus documentele pentru obținerea acordului de mediu pentru un parking subteran, de pe strada Cuza Vodă. Parcare care deja era licitată și câștigată de către o firmă, firma Geiger.

Probabil după forajele făcute de către firmă au reieșit că studiul de fezabilitate nu seamănă cu realitatea. M-am uitat peste memoriul de prezentare, se pare că a m-ai crescut numărul locurilor de parcare de la 259, până la 293. care e un lucru pozitiv însă dacă au depus iarăși la ANPM documentele, asta sigur va prelungi execuția, de obicei acordul de mediu durează foarte mult.

dragosm

Am vrut să aflu cum progresează parking suprateran anunțat din Aleea Hațeg, conform răspunsului primit, în octombrie-noiembrie vor demara licitația pentru execuție.




Powered by API/PUM imgur uploader