Siguranta circulatiei rutiere in Europa

Started by cristi5, March 27, 2019, 01:01:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

b1

Protestele au continuat. Autostrada A1 stă închisă din cauza unei grămezi de azbest:


Există reglementări stricte cu privire la modul de manipulare al azbestului. Nu va fi așa de simplu de înlăturat.

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Manodragon

Tot aud despre bizoni in Romania, despre cum te depasesc nebunii pe banda de urgenta.
Aici un exemplu de civilizatie din Germania. Traducere: pompierii din Hessen (aici pe A3 langa Wiesbaden) lauda cum participantii la trafic au facut o perfecta Rettungsgasse.




Powered by API/PUM imgur uploader

misiekwas

Dealtfel, în Polonia șoferi sunt reamintiți pe drumuri pe autostrăzi și dnuri prin panouri despre cum se face coridorul și lucruri precum organizarea circulației în caz de blocarea benzii sau circulație pe banda 1. Mult mai eficient imho fata de "Viata are prioritate"


dumbravaandrei

Ma intreb totusi cand naiba o sa fie aceeasi regula in ue... ori banda de urgenta ori sistemul nemtesc... nu de putine ori am asistat la situatii in care cele doua regul s-au intalnit la acelaei ambuteiaj si a iesit un rahat cat casa de i-a luat politiei 20 de minute sa desfunde si sa faca loc salvatorilor. Cel mai des am intalnit situatiile astea in Ungaria.
Si semnalizata regula asta in mod corespunzator. De exemplu la noi nu am vazut vreun indicator care sa te atentioneze pe autostrada sa lasi banda de urgente libera. Mai circula si altii pe la noi, nu doar localnici.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

Liviu M

Păi banda de urgență e de fapt pentru opriri de urgență. De circulat se circulă pe benzile de circulație. De-aia la nemți e cu Rettungsgasse.

RaduC

Bilantul Autoritatii de Drumuri Natioanle din Irlanda (National Roads Authority) pentru deceniul 2000-2010 si cum viziunea de atunci, implementata pas cu pasa sta la baza unei retele rutiere
care prezinta siguranta, utilitate si economie pentru utilizatori.

https://www.tii.ie/tii-library/policies/TII%20General%20Publications/A-Decade-of-Progress.pdf

oneLess

#97
piataauto.md

Astra Bridge

(VIDEO) Elveţienii au inventat o soluţie genială pentru a lucra la reparaţia autostrăzilor fără a bloca traficul

QuoteReparaţiile de drumuri şi autostrăzi sunt necesare peste tot în lume, dar de cele mai multe ori acestea pot crea deranjamente traficului, dacă blochează porţiuni întregi de drum sau chiar şi o bandă a acelor drumuri. În unele ţări se încearcă a lucra pe timp de noapte, dar nici asta nu e întotdeauna posibil. Elveţienii, însă, au inventat o soluţie genială pentru a putea lucra la reparaţia autostrăzilor din ţara lor, fără a bloca traficul. Soluţia e aşa-numitul pod Astra şi a început deja să fie folosită acum, în luna aprilie 2024, la reparaţia autostrăzii A1 de lângă Zurich.

Podul Astra reprezintă efectiv un pod segmentat şi modular, transportabil cu camioanele până la locul unde au loc lucrările de reparaţie pe autostradă. Podul e format astfel din 18 segmente, inclusiv segmentele ce formează rampele, şi toate au platforme cu roţi motrice dedesubt, pentru a fi mobile.

Camioanele vin la locul lucrărilor şi descarcă toate aceste segmente care formează podul, iar fiecare segment e apoi ridicat la nivelul corect, şi segmentele sunt unite între ele prin mecanisme sigure, iar părţile carosabile sunt depliate pentru a închide toate spaţiile pe partea exterioară şi a forma un carosabil unitar.

În rezultat, se obţine un pod de 257 metri lungime cu tot cu rampe, care au o declivitate de 1,25%, iar podul are două benzi continue.

Genialitatea acestui pod e că el se ridică la peste 3 metri deasupra autostrăzii, lăsând dedesubtul lui un spaţiu de 3 metri înălţime şi 5 metri lăţime, în care au loc lucrările de reparaţie propriu-zisă a autostrăzii. Deci, în timp ce muncitorii lucrează cu utilajele sub pod, traficul autostrăzii circulă deasupra, pe podul Astra!

Desigur, traficul e restricţionat în viteză, la 60 km/h, dar nicio bandă nu e blocată şi nu se formează congestii, decât cele date de reducerea vitezei în zona lucrărilor. Mai mult ca atât, muncitorii muncesc sub pod în condiţii de umbră, cea ce le îmbunătăţeşte mediul de lucru.

După ce a fost reparat un segment de circa 200 metri de autostradă, cuprins între rampe, noaptea podul asamblat poate înainta pe propriile roţi spre următorul segment, cu o viteză de 0,5 km/h. Deci, în circa 20-30 minute va ajunge la poziţia următorului segment şi va fi gata pentru următoarea etapă de lucrări, din nou fără a bloca traficul.

Podul a fost testat pentru prima dată în 2022, dar au atunci au fost observate probleme cu camioanele care intrau pe rampa podului. Podul avea o lungime de 238 metri atunci, cu rampe la 6,1% declivitate, iar când camioanele intrau cu 60 km/h pe el, încărcăturile acestora săreau în remorcile lor, uneori afectând integritatea obiectelor transportate.

Şoferii de camioane s-au plâns, iar timp de doi ani podul a post perfecţionat şi au fost alungite rampele cu câte 10 metri în fiecare parte, astfel încât acum podul ar 257 metri şi rampe mult mai fine. Şi de această dată el fost testat pe poligoanele agenţiei federale elveţiene pentru siguranţă rutieră, astfel încât acum a ajuns a fi folosit pe autostrada A1 în varianta lui definitivată.

Costul proiectării şi construcţiei podului Astra e de 26 milioane de franci elveţieni, deci cam tot atâţia euro. Folosirea lui acum la autostrada A1, din aprilie până în august, cât vor dura lucrările la un segment mai mare de autostradă, va fi facturată cu 10,3 milioane de franci.

Aparent, poate părea că e un preţ foarte mare, dar există două beneficii majore pentru acest preţ — activitatea economică din regiune nu e perturbată esenţial prin evitarea blocării uneia din cele mai circulate autostrăzi din Elveţia, deci sunt evitate pierderile economice, iar celălalt beneficiu e că lucrările de reparaţie la autostradă nu se mai desfăşoară noaptea, doar ziua, iar astfel muncitorilor nu mai trebuie să li se plătească adaos la retribuţiile lor din cauza muncii nocturne, iar astfel scade cost lucrărilor de reparaţie a autostrăzii.

Vezi mai jos şi un video cu ilustraţia grafică a modului în care a instalat podul Astra în Elveţia.  :p

E lung rău articolul cu video simulare și multe poze care merită văzute!