[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Deocamdată sunt denumirile tehnice/istorice ale infrastructurii. Ne legăm practic de nimic

@TibiV Cel mai probabil e proiectul mare care acoperă zonele rămase neintegrate. Din perspectiva călătorului, ne putem da seama că sunt singurele zone fără turnicheți noi.

sab

Ceea ce trebuie sa retinem este ca se schimba taxatoarele de pe aceste doua tronsoane, care sunt diferite fata de restul retelei. Ele nu erau complet amortizate la momentul in care in marea majoritate a statiilor s-au pus noile porti, asa ca nu au fost inlocuite atunci.

Acum putina istorie...Ca investitie inceputa in 1989, Magistrala 4 nu era o magistrala propriu-zisa, asa cum ne imaginam azi, adica o linie continua . De aici confuzia...
M4 inceputa in 1989 cuprindea doua tronsoane complet independente:
- M4 Racord 1: NG-Linia de Centura (astazi Anghel Saligny)
- M4 Racord 2: Laromet-M1. Ulterior acest tronson s-a prelungit in nord pana la Straulesti și în sud la GDN2.
Atentie: Chiar dacă ambele se numeau M4,  NU erau gandite sa facă parte vreodată din aceeași linie de metrou!

În plan erau si alte "racorduri", adica niste linii mici, care urmau doar sa verse calatorii in liniile existente atunci (M1 M2 si M3).  Probabil si ele urmau sa faca parte tot din  M4 Racorduri.
De ce asa ? Pentru ca Ceausescu nu mai dorea linii de metrou lungi care sa strabata centrul Bucurestiului, iar proiectantii au gasit aceasta solutie pentru ca lucrarile la metrou sa nu se opreasca.

Acesta este motivul pentru care M4 din 1989 se numea M4 Racorduri . A nu se confunda cu M4 de azi, asa cum M3 din 1989 nu avea legătură M3 de azi, mai exact M3 in 1989 si vreo 10 ani după 1989 a fost GdN-D2.
TL incepea undeva la podul Grant (pana acolo era M1) si se termina la GdN, iar TL vine de la Tronson de Legatura, adica legatura M1 cu GdN. M1 cand a fost gandita initial prin anii 70 nu trebuia sa ajunga la gara.
Intamplator, chiar absolut intamplator, o bucatica din M4 Racorduri face parte din M4 de azi, dar lucrurile puteau sa stea cu totul altfel în prezent, sa se numeasca M3 sau M5. Deci magistralele în 1989 erau numerotate cu totul altfel, singura ramasa la fel este M2...
Asa vor ramane lucrurile pentru totdeauna, pentru ca Metrorex vorbeste despre obiective de investitii, nu despre denumirea comerciala (de exploatare) de astazi a liniilor.

Pentru cine este interesat pun o harta cu racordurile care erau propuse intial, prin 1988.
Pe langa ce stim azi, se vede racordul de pe Colentina pana la Obor, cel pe sos Pantelimon si sos Iancului pana la statia Iancului, insa cel mai interesant era cel de pe sos Giurgiului, care ajungea la Eroii Revolutiei, dar mergea si o statie mai incolo. Iar M4 de azi se observa ca se oprea la Basarab (adică nu ajungea la GdN2) si avea doar 3 statii. La fel si linia de la NG2 catre A2 avea doar 3 statii, nu 4 ca astazi.






jonny

QuoteExtinderea liniei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată cu bani europeni nerambursabili. Primăria Sectorului 4 a obținut o finanțare de 2,5 miliarde de euro

Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, după ce Primăria Sector 4 a obținut un contract de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro, potrivit unui anunț al instituției.

Semnarea contractului de finanțare va avea loc marți, 4 iunie, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a directorului Metrorex S.A., Mariana Miclăuș și a senatoarei Gabriela Firea, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Finanțarea de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, va veni prin ,,Programul Transport" al Uniunii Europene 2021-2027.


https://economedia.ro/extinderea-liniei-de-metrou-m4-gara-de-nord-gara-progresul-va-fi-finantata-cu-bani-europeni-nerambursabili-primaria-sectorului-4-a-obtinut-o-finantare-de-25-miliarde-de-euro.html

TibiV

Mda...

PT este ca o centurista. Accepta oricat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

300% supracontractare apoi se inchide boutique-ul.