Complexul Feroviar București

Started by TibiV, March 26, 2024, 05:23:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dobrogean

18 linii înfundate au capacitate de circulație mai mică decât 7 linii deschise la ambele capete.

AndreiB

De acord, dar nu asta e argumentul. Ne ajung 36tph pe toate directiile din GdN?

Hai sa le luam babeste (toate frecventele absolut maximale - ramurile se descompun pe parcurs):

IR/IC
B-Bv: 2tph
B-Buzau: 2tph
B-Constanta: 2tph
B-Pitesti: 2tph
B-Craiova: 2tph
B-Giurgiu: 2tph

RE
B-Ploiesti: 2tph
B-OTP: 3tph
B-Urziceni: 1tph
B-Fundulea: 2tph
B-Titu: 2tph
B-Videle: 2tph
B-Inel Est: 2tph
B-Inel Vest: 2tph

Am luat niste frecvente fantasmagorice pentru Romania ca sa acopar scenariul maximal. Si au iesit 28tph...

Ai mai plusa tu la ceva?

dobrogean

Nu este obligatoriu ca toate trenurile metropolitane sa plece, respectiv să sosească în Băneasa, metropolitanele pot sa meargă la Gara de Nord, iar prin Băneasa să treacă doar cel care merge de la Obor la Gara de Nord.
In proiect este specificată dublarea liniei București Nord - Băneasa, iar linia Băneasa - Pantelimon se va tripla, a treia linie dedicata trenului metropolitan.
Cred că este fezabil.

AndreiB

Bun, deci am stabilit ca avem capacitate arhisuficienta sa ducem toate trenurile IR/IC in Gara de Nord.

Pot lejer sa opreasca si in Baneasa, mai ales pentru legaturi suburbane pe directii noi, dar Baneasa ca statie terminus ofera o experienta mai proasta pentru toti calatorii pe ruta B-Ct.

cristi5

#34
@AndreiB discutia utila nu este despre ce pot sau nu pot sa faca. Ca ei sunt proiectantii, nu noi.

Noi ca si comunitate interesata in domeniu putem zice,
- foarte bine, keep it up! Ce e in SF acum e perfect! sau
- baieti, sunteti complet pe aratura, Gara de Nord e mult mai centrala, nu mutati niciun tren la Baneasa! Dublati Nord-Baneasa si atat (btw, nu cred ca se poate dubla Nord-Baneasa si adus in continuare trenuri din Grivita, ca inteleg ca se "fura" un fir din Grivita ca sa se dubleze Nord-Baneasa)
- da, interesanta idee cu mutat trenuri de Constanta la Baneasa dar atunci de ce nu mutati si trenurile Craiova-Constanta si Bucuresti-Constanta la Baneasa? Pt asta trebuie dublata ram Pajura.
- versiunea max a ideii de mai sus: tot pachetul de linii 100+300+700 poate face o curba spre Baneasa, cu intrare pe 6 fire. Vindeti terenul Garii de Nord si cu banii aia faceti o gara de tranzit mai centrala, subterana. Gen sub piata Universitatii sau unde o fi centrul Bucurestiului.

Am spus si la metrouusor ca avem SFul pe server, asteptam pareri si de la ei.

Eu cred ca la nivelul asta trebuie sa fie feedback-ul nostru, nu sa facem noi un alt studiu. Asta fireste presupune citirea draft-ului actual.

AndreiB

Am citit draftul, in rest cred ca asta ramane mesajul meu (citat din tine):

- baieti, sunteti complet pe aratura, Gara de Nord e mult mai centrala, nu mutati niciun tren la Baneasa! Dublati Nord-Baneasa si atat

In legatura cu Grivita, situatia propusa pastreaza doua fire pentru statia de formare Grivita pana la intrare in pachetul de macazuri, dintre care unul impartit cu depoul de calatori. Dar, nu uita ca multe din trenurile propuse vor fi operate cu rame electrice, care nu au treaba cu depoul de calatori, asa ca se va reduce traficul via depou.

In plus, nu te opreste nimeni sa operezi trenuri spre M800 alternand cu trenuri iesind din depou, noul layout e mult mai flexibil cu miscarile (mult mai multe macaze).


etravel

Quote from: cristi5 on July 22, 2024, 05:56:42 PMbtw, nu cred ca se poate dubla Nord-Baneasa si adus in continuare trenuri din Grivita, ca inteleg ca se "fura" un fir din Grivita ca sa se dubleze Nord-Baneasa
@cristi5, te rog uita-te pe Google Maps, e spatiu suficient pentru dublare si pentru deplasat firul respectiv cativa metri mai incolo. Clasicul si atat de actualul "nu se poate".
Ba se poate. Totul e sa se si vrea.

cristi5

#37
@etravel Nu cunosc detalii, cunoscatorii pot verifica pe diagrama de mai sus ca intr-adevar se sacrifica un fir din Grivita. Eu asa am auzit.

Daca e asa, atunci as tinde sa cred ca nu e "nu vrem" (de ce sa nu vrea, eu nu vad motivul?) ci chiar nu se poate. Proiectantii astia lucreaza luni intregi, exista CTEuri unde CFR ii poate trage de urechi daca exista o solutie pe care n-au observat-o.

Procesul de SF este de obicei extrem de opac. Am primit aici un stadiu intermediar din acest proces, ceea ce in alte cazuri (inclusiv pe rutier) se intampla rar. Dar in continuare nu putem merge la proiectanti sa-i tragem de urechi (pe ei sau pe CFR) sau sa-i intrebam cum au gandit.

Ca vorbim de CFR SA, eu cred ca reducerea traficului in Gara de Nord e parte din tema de proiectare, deci mutarea unor trenuri in Baneasa e ideea CFR, nu a proiectantilor.

pasadia

Problema (asa cum o vad eu) cu infundata Gara de Nord e legata de manevrele necesare pentru formarea unui tren nou (si in mod similar, gararea unui tren la final de traseu). Pentru ca consuma timp si ocupa spatiu (macaze) manevrele necesare pentru a aduce sau a retrage un tren care se formeaza sau care e garat pentru curatenie. Si atunci da, pare firesc ca in GdN sa ramana trenurile "flag-ship" -  internationale, IC-uri, trenurile de mediu si lung parcurs (adica cel 150km, Brasov, Craiova, Constanta).

Dar asta e valabil cat timp ramanem pe schema actuala (locomotiva + vagoane). Daca am avea mai multe automotoare, cu posturi de conducere in ambele capete, atunci acestea vor necesita mai putine manevre si se pot acomoda mai multe asemenea trenuri (cum se intampla de altfel cu trenurile de Otopeni).

Deci nu ar trebui sa fie un scop in sine reducerea traficului, ci modificarea acestuia - mai putin trafic format din trenuri Loco+vagoane si mai mult trafic din trenuri formate din automotoare. Si zic asta in contextul in care GdN va trebui probabil sa acomodeze inclusiv un trafic metropolitan (in perspectiva) sua un trafic de naveta (de exemplu Ploiesti - Buftea - Bucuresti) care sa fie efectuat cu automotoare.

Da, stiu, pe CFR Infrastructura nu ii intereseaza asta. Dar eu zic ca ar trebui sa ii intereseze.

tom_sawyer

#39
Un nou pas pentru trenul metropolitan: Consiliul General a aprobat încheierea unui protocol cu CFR pentru realizarea proiectului

Consiliul General al Municipiului București a aprobat, luni, încheierea unui protocol între Primăria Capitalei și CFR pentru implementarea proiectului ,,dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord", cu alte cuvinte, trenul metropolitan pe tronsonul dintre Gara de Nord şi Gara Obor.

,,Obiectivul general al proiectului pentru componenta feroviară constă în derularea intervențiilor la infrastructura de cale ferată destinată transportului feroviar urban pe sectorul cuprins între Gara de Nord şi Gara Obor și operaționalizarea acestuia, prin accesarea finanțării nerambursabile disponibile în cadrul Programului Transport 2021 – 2027, Prioritatea (P6) – Trenuri urbane în nodurile urbane și în alte programe / surse de finanţare", se arată în anexele proiectului de hotărâre.

În cadrul protocolului se vor face următoarele:

    Elaborarea documentelor necesare pregătirii şi implementării lucrărilor de infrastructură;
    Derularea procedurilor de achiziție a serviciului de elaborare a studiilor de fezabilitate, proiectelor tehnice, supervizării execuției lucrărilor, execuției lucrărilor etc., după caz;
    Intervenţii la infrastructura de cale ferată destinată transportului feroviar urban;
    Dezvoltarea facilităților multimodale pentru transportul de pasageri cu trenul urban;
    Operaționalizarea, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport public Bucureşti-Ilfov, a transportului feroviar urban.

,,Pe zona de Nord, aici există studiu de fezabilitate care a început acum un an și jumate, se va termina. Dar și aici CFR-ul vrea să facă lucrări de modernizare și până când CFR-ul nu stabilește unde o să fie conturul exact a liniei, noi nu putem să punem stații, ceea ce vrem să facem.Eu am crezut că poate să circule și pe zona de Sud. Nu se poate și am înțeles asta când mi s-a spus că sunt tronsoane în care viteza e de 5km/oră. Nu e rentabil economic. Va fi rentabil pe zona de Sud, care înseamnă 80% din linia de tren, în momentul în care CFR-ul, care e proprietar, va reabilita linia astfel încât ea să aibă o viteză de deplasare comercială", explica recent Nicușor Dan, într-un interviu acordat HotNews.ro.

hotnews.ro

https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/538/oz/12353.pdf


@Ionut poate ar trebui unit acest topic cu acesta:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=136.0

Konter

Stâlpi de fier forjat într-un tipic arhitectural interbelic, asortimentați cu mobilier futurist urban de secol XXI, potriviri ce sunt ca nuca în perete, sar în ochi în mai multe randări ale viitorului aspect al Gării de Nord, apărute în presă zilele trecute. Combinațiile kitsch din Gara de Nord cu prețiozități clasic – moderne au determinat zilele trecute arhitecții să intervină pe scena publică reamintind că în Europa contemporană proiectele de arhitectură importante ale marilor gări sunt stabilite prin concursuri de arhitectură, nu lăsate la aprecierea celor cu gusturi estetice obscure.

Ordinul Arhitecților din România, filiala București, a trimis un comunicat de presă zilele trecute în care (cumva tardiv?) cere un concurs de soluții pe partea de arhitectură a Gării de Nord București, obiectiv de maximă importanță pentru transportul feroviar din România. Club Feroviar a discutat însă și cu firma de arhitectură parte a consorțiului care a câștigat licitația de modernizare/reabilitare faza I.
Semnalăm tendința regională de modernizare a infrastructurii feroviare prin concursuri de arhitectură care respectă specificul cultural local, în același timp integrând cerințele moderne de mobilitate și sustenabilitate", spun arhitecții bucureșteni
Pentru a lămuri situația și a vedea cum actuala firmă de arhitectură (GRN Studio Design) apreciază criticile OAR București am discutat și cu reprezentanți ai acesteia. Ștefan Andrei Rusu este singurul arhitect printre acționarii și administratorii firmei (un al doilea acționar, Marius Vasile Găbureanu fiind de profesie urbanist).

,,Am mai lucrat cu ei (liderul de asociere, respectiv GDO Mov Impex) proiecte diverse și participăm cu ei la diverse licitații. Nu credeam că se va câștiga, vă spun sincer. Noi am participat în calitate de proiectant. Teoretic așa ar trebui să fie (organizat un concurs de arhitectură – n.red.), dar din păcate licitația nu s-a dus acolo, au făcut cum se face într-o licitație. Nu e ilegal ce au făcut însă ca arhitecți suntem de acord cu articolul respectiv. Ideal ar fi într-adevăr să se facă concurs. Adică faci un concurs apoi demarezi licitația pe proiectul câștigător. Depinde și de natura proiectului. Dacă e doar o lucrare de reparații așa cum e prevăzut, cum am înțeles noi că e prevăzut, asta mai mult sau mai puțin nu necesită un concurs. Dacă sunt proiecte de anvergură cu refuncționalizări cu intervenții majore cu porțiuni de conservare cu siguranță ar fi ideal o abordare altfel", spun cei doi. Direcția modernizării Gării de Nord deocamdată e neclară, ceea ce se știe e că acum avem de-a face doar cu faza I.

,,Momentan noi nu știm ce a decis constructorul, așteptăm de la ei, noi nu am făcut nimic, sunt discuții cu arhitectul de la Cultură care va semna proiectul dar cam atât, nu știm mai mult. Va trebui să fie un șef de proiect specialist pe monumente, noi vom face doar proiectarea efectivă a conceptului propus de șeful de proiect arhitect", spun ei.

Emil Ivănescu, arhitectul președinte OAR București ocolește întrebarea dacă nu cumva solicitarea unui concurs de arhitectură pentru proiectul Gării de Nord e tardivă. ,,Eu apreciez că sistemul e tardiv căci noi am atras atenția de la început", spune el.,,Lucrurile sunt un pic mai vechi, noi am făcut demersuri timpurii, au fost tot felul de demersuri făcute și noi nu ne referim la partea de infrastructură. Când ai un obiectiv important trebuie să folosești o achiziție prin concurs, afirmă el.
Sursa

Konter


carutasul

îmi plac randările astea cu 3 persoane prin gară când de fapt mă interesează cum arată când vine un tren plin :)

shift2rail

^^ asta e ideea, toate garile centrale din Occident s-au transformat in centre comerciale.

dan tm

si pentru ca in gara magazinele nu se inchid duminica.

O sa intre la refacere si ruinele dinspre linia 14?