News:

.

Main Menu

Vehicule autonome

Started by cristi5, November 09, 2017, 07:53:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Telvanni

Poate că cel mai important în acest moment este ca sistemele de conducere autonomă să nu mai permită șoferilor să comită greșeli grave. De exemplu, să nu mai depășească viteza legală. Dacă toate mașinile ar respecta măcar această regulă (să nu depășească viteza legală), numărul victimelor în urma accidentelor ar scădea simțitor.

Există acum toată tehnologia necesară astfel încât viteza maximă să fie blocată conform limitei admise pe drumul pe care se circulă. Știu că se discuta adoptarea unei astfel de norme la nivel european, dar nu am mai găsit informații recente despre acest subiect.

dumbravaandrei

deocamdata sunt la etapa in care toate masinile omologate de serie incepand cu 01.01.2024, trebuie sa avertizeze depasirea limitei de viteza. Probabil ca dupa 2034 intervine si limitarea directa, nu doar avertizarea.

Acum, de la producator la producator pot fi solutii destul de tampite. Producatorul ala de face masini "inteligente" care se conduc "singure" a dat destule gherle si de multe ori te trezeai pe autostrada ca o tesla frana brusc la 30 sau 50km/h, cat era limita de viteza pentru drumul care supratraversa sau subtraversa autostrada... sunt alti producatori (si aici bravo Toyota) unde sistemul merge impecabil, de multi ani.

mircea

La cât de aiuritoare e semnalizarea rutieră în România fix asta ar mai lipsi!

Telvanni

Eu îmi amintesc la nivel de anii 2008-2009, cel puțin prin Ungaria și Austria (nu și în Bulgaria, asta e clar), că limitele de viteză erau foarte bine definite pe harta iGO de pe GPS-ul meu. Îmi amintesc că am rămas uimit de exactitatea cu care spunea ,,Ați depășit limita de viteză" fix când treceam pe lângă semnul rutier care marca acest lucru.

Îmi imaginez că trebuie să fie multe aspecte aproape de perfecțiune ca acest sistem să funcționeze, însă pe de altă parte acea Tesla ar fi trebuit "să știe" că nu există în lumea asta o limitare bruscă de la 130 la 30. Ar fi trebuit să o accepte ca pe o eroare și să îi dea skip.

Mă gândesc cât de ușor ar fi de implementat într-un oraș unde ca regulă generală ai 50 km/h, la care trebuie adăugate doar excepțiile (în plus sau minus).

2034 pare un orizont cam indepartat, poate se grabesc mai tare. La acest orizont de timp trebuie adaugati inca 20 de ani in care pe drumuri vor fi masini mai vechi.

dumbravaandrei

Nu-i ceva chiar atat de simplu... mai ales cand semnalizarea nu este unitara nici macar la nivel de tara. Apoi mai vin probleme unde ai restrictii temporare (08:00-18:00 de ex. Sau celebra limitare de 80 pe autostrazi in conditii de ploaie). Sunt multe chichite unde nu ai cum sa intri brusc.

Marius68

#170
@ Telvani: in momentul de fata sunt din cite stiu eu doar doi producatori de autoturisme, Mercedes cu serie S si EQS si BMW 7, care au omologare pentru sisteme partial autonome de nivel 3 in Europa. Aici ai un link catre o emisiune germana din ianuarie care explica diferenta dintre conducere asistata (nivel 0 pina la nivel 2+) si conducere autonoma (nivel 3 - 5).

Daca vrei sa vezi cum functioneaza ssitemul de pe Mercedes EQS aiici ai un link: