News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVlad

Vazusem pe youtube un documentar (cred ca pe Practical Engineering) despre "costul" unei vieti, imi amintesc ca era cam de un milion de dolari americani; costul fiind definit ca suma considerata acceptabil a fi platita in ideea de a evita un singur accident mortal.

In cazul de fata, e evident ca un gard costa mai putin deci ar fi o investitie rentabila din acest punct de vedere.

Sorinus

Faza e ca un secretar de stat, sef CFR Infra, etc...nu poate si nici n-ar trebui sa-si bata capul cu micro management de genul asta. El ce-o sa zica, decat ca e un proiect, care e dar nu e gata....bla bla.

Normal ar fi ca CFR Infra sa aiba un departament de siguranta calatorilor (cativa oameni la Bucuresti pt paper work si 2-3 la fiecare regionala) care sa identifice punctele negre, sa le prioritizeze in functie de traficul pietonal, viteza trenurilor in zona respectiva, prezenta vegetatiei sau cladirilor ce obtureaza raza vizuala atat pt pietoni cat si pt mecanicii de locomotiva, si lista poate continua.

Acum, eu, din pasiune, stiu cam cum arata toate haltele de pe regionala Constanta, si cam ce deservesc. Cineva ce chiar lucreaza in domeniu, poate lua trenul efectiv si sa evalueze situatia, desi oamenii din sistem le cam stiu si ei, apoi sa propuna proiectele catre sediul central, care merge mai sus pt finantare.

Care finantare, cum ziceati mai sus, nu e ceva oau pt un gard, defrisarea vegetatiei in zona haltelor, completat becurile si alte d-astea de bun simt. Pt astea ar putea fi alocate cateva mii sau zeci de mii de eur per regionala, anual.

Pt situatiile unde se recomanda pasaj subteran, suprateran sau ceva costisitor, se fac cereri separate de buget si...se spera ca se aloca.

Sa revin on topic, la Mogosoaia, daca nu era primaria, ramanea mizeria aia de peron rural. Varianta actuala, ea insasi o carpeala fff non-standard, nu are nicio legatura cu CFR decat ca si-a dat acordul ca aia sa faca ceva. Din faza de proiect puteau sa zica si cei de la CFR, bai, daca tot o faceti, alocati ceva bani si faceti-o cf standard, cu pasarela.

AndreiB

Aici era super simplu sa faca pasarela subterana sub pod, cu un proiect unitar. Dar lipseste vointa...

gabriels

Daca se fac scari acolo, trebuie si lift, in "secolul 19" exista si persoane in scaun rulant care vor sa mearga cu trenul.
Normativul oricum e clar: unde sunt scari trebuie si lift (sau rampa).

misiekwas

^Mai bine rampa, pentru ca povestea cu liftul va fi urmatoarea:

1. Inauguram liftul
2. Liftul se strica sau e vandalizat
3. Nu sunt bani pentru reparații de liftul respectiv și nimănui nu-i pasa
4. Faza I de repunerea liftului în funcțiune va fi cuprinsa în următor POIM
5. Din păcate, acest proiect va sta 3 anii în contestații și se va cuprinde numai punerea afișului "Liftul stricat" pe cabina.
6. Pentru Faza II orizontul e 2040+

cristi5

#2855
Quote from: gabriels on April 24, 2024, 04:50:24 PMDaca se fac scari acolo, trebuie si lift, in "secolul 19" exista si persoane in scaun rulant care vor sa mearga cu trenul.
Normativul oricum e clar: unde sunt scari trebuie si lift (sau rampa).
Sigur, dar trebuie sa observam ca DN1A insusi are trotuar (sau va avea) si coboara lin la nivelul de sub pasaj. DNul e "rampa" acolo (am scris asta si in comunicat dar poate nu-i clar). Sigur ca se poate face una mai abrupta la nevoie.

Oricum discutia e inutila, evident ca nu va implementa nimeni solutia propusa de noi, ca nu e in proiect, contractul e semnat etc. Si oricum sunt ei mai destepti.

Si ocolirea in numele sigurantei incalca drepturile omului. "Dreptul la TN pe drumul cel mai scurt" rutier sau pietonal face parte din drepturile fundamentale ale romanului, alaturi de dreptul la depasire. Populismul nu ne lasa sa punem pietonul sau soferul/pasagerul in siguranta.

cristi5

Cateva postari relevante pe topicurile Complexul Feroviar Bucuresti si Treceri la Nivel

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3622.msg449884#msg449884

Ionut

Prezentare oficială ARF în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.


tom_sawyer

#2858
Quote from: Ionut on March 15, 2024, 06:09:13 PMAPI pe Facebook

Unica soluție pentru trenuri mai dese și punctuale spre aeroport: un nou campionat!

4 iulie 2024
Au fost mari întârzieri pe ruta de aeroport în noaptea de miercuri spre joi, din cauza faptului că s-a defectat semnalizarea și, în consecință, trenurile au circulat la cale liberă.

Problemele au apărut în cursul serii de miercuri, când s-a defectat un macaz în zona Mogoșoaia și a picat și sistemul de semnalizare, a declarat pentru Club Feroviar purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan.

https://clubferoviar.ro/mari-intarzieri-pe-ruta-de-aeroport/

Dupa doua licitatii anulate, poate a treia oara e cu noroc:

[CN1069870] Lucrari de dublare partiala a liniei 700, intre HM Pajura – Mogosoaia prin introducerea unei diagonale noi intre km 8+800 si km 8+ 900( proiectare si executie )

Data publicare: 10.06.2024
Autoritate contractanta: C.N.C.F. "CFR" S.A-SUCURSALA REGIONALA C.F. BUCURESTI- UNITATE OPERATIONALA

Lucrarile constau in introducerea unei diagonale noi , compusa din doua schimbatoare unul tip 60-300-1:9 nou pentru linia 700 si unul tip 60-300-1:9 nou pentru linia 301K si cupoane de tranzitie 60/65 si 49/60 . Este necesar ca cele două schimbătoare de cale ale noii diagonale şi a secţiunilor acestora să fie introduse în instalaţia de centralizare electronica a Statiei Post Giuleşti unde este necesară modificarea software-ului electronic al stației CE. Perimetrul studiat unde se doreste introducerea unuei diagonale noi este între km 8+800 si km 8+900 HM Pajura si Depoul Bucuresti Triaj, respectiv in zona c.f. situata intre Depoul Bucuresti Triaj si soseaua de centura a Bucurestiului.

Lucrarile care se vor efectua sunt : Lucrari de linii ; Lucrari de semnalizare feroviara , CE ; Lucrari de energoalimentare , LC si PICV

Lucrarile de linii se vor executa in regie proprie de catre Divizia Linii .

Prestatorul va efectua si modificările in proiectarea instalației C.E. aferenta post Giulesti.

Lucrarile se vor executa cu respectarea Caietului de sarcini nr. INV.5/69/26.04.2024 - toate documentațiile, soluțiile tehnice și lucrările necesare a se executa conform cerințelor minime din caietul de sarcini vor fi de calitate foarte bună, astfel ïncât să nu existe riscul ca in urma rezultatelor obținute să apară costuri suplimentare datorate unor solutii tehnice greşit implementate și executärii lucrărilor ce se dovedesc a fi de proasta calitate. - Contractantul îşi va asuma riscurile generale, identificate de Entitatea Contractantă, prin participarea sa la procedura de atribuire şi prin semnarea contractului , le va include în prețul ofertei şi nu va avea nici o pretenție in cazul aparitiei acestora sau a altora neidentificate. - Contractantul la faza de executie trebuie sa se coreleze cu lucrarile de linii efectuate in regie proprie de catre Divizia Linii .

Contractantul va elabora proiectarea ptr. toate lucrarile ( L+SCB+CE +LC+ EA+PICV) dar executia se va face doar ptr lucrari de SCB+CE+LC+ EA+PICV , lucrarile de linii realizându-se in regie proprie prin Divizia Linii ( inclusiv manopera , materiale noi , utilaje , transport etc)

Valoarea totala estimata: 7.374.416 lei
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 11.07.2024

tom_sawyer

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat, printr-un comunicat, că în cursul acestei dimineți circulația trenurilor pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă și retur este perturbată din cauza unui macaz defect între Mogoșoaia și Balotești.

În prezent circulația trenurilor se desfășoară la cale liberă între Mogoșoaia și Aeroport, cu ordin de circulație, pentru a permite echipelor de intervenție să remedieze defecțiunea, urmând ca după finalizarea intervențiilor la macaz, circulația trenurilor să revină la normal pe această rută.

Surse din cadrul SRCF București au precizat pentru Club Feroviar că nu macazul în sine este problema, ci faptul că în sala de unde se acționează aparatele de cale s-a făcut foarte cald, din cauza faptului că s-a defectat instalația de climatizare.

În consecință, funcționarea releelor a avut de suferit și s-a luat dispoziția ca trenurile să circule la cale liberă. Echipele SRCF București sunt pe teren, cu ordine de circulație. Cel mai probabil, au precizat aceleași surse, va fi anulată o pereche de trenuri pe această rută, pentru ca circulația feroviară să revină la normal, fără întârzieri.

Problemele au apărut încă de la primele ore ale dimineții, primul afectat fiind trenul RM 7033, cu plecare din București Nord la ora 7,39, cu destinația finală Urziceni. Acesta a avut o întârziere de 82 de minute la sosirea în Urziceni, cea mai mare parte fiind acumulată între Mogoșoaia și Balotești. Apoi, întârzierile s-au propagat ca la domino.

clubferoviar.ro/macaz-defect-aeroport-otopeni/

tom_sawyer

#2860
^^ Licitație anulată a treia oară.

Acum poate că vor accelera a doua soluție:

Quote from: APICea mai bună soluție studiată ar asigura linie dublă din Mogoșoaia până-n capăt, în Gara de Nord, ceea ce ar permite frecvențe foarte bune, chiar și 4 pe oră, lux. Trebuiau doar reparate niște macazuri și prelungit un fir (V Chitila pentru cunoscători) cu vreo 2 km până-n Pajura. Din păcate, cei 2 km trec printr-un teren privat și pentru expropriere trebuie SF, care el trebuia să dureze 8 luni când l-au licitat în 2022. A fost prelungit cu încă 18. August 2024 e termenul actual. Apoi vor urma HG-uri de indicatori tehnico-economici, exproprieri, poate se anulează de câteva ori licitația de execuție... 2026 e optimist.





Îl mai întreabă cineva pe Scrioșteanu de proiectul ăsta?

PROIECT    Lucrari de crestere a capacitatii de circulatie intre PM PAJURA si statia MOGOSOAIA (expertiza si DALI)

ANTREPRENOR    SC VIO TOP SRL https://viotop.ro
TERMEN_INC    04.04.2022
TERMEN_FIN    21.08.2024
STADIU_FIN    30%
STADIU_FIZ    65%
OBSERVATII    Expertiza, Documentatie Avizare Lucrari Interventii. Durata a fost prelungita cu 18 luni prin Act Aditional la 29.11.2022

https://transparenta.infofer.ro/obiective_bs/

cristi5

#2861
@tom_sawyer asa cum anticipam, atat diagonalele sub DNCB cat si prelungirea firului V Chitila (care nu va mai fi legat de depou) sunt cuprinse in SFul "Complexul feroviar Bucuresti". Se reface si podul peste 700, probabil pt a asigura gabarit de electrificare.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3622.msg456463#msg456463

E mult mai bine sa se proiecteze unitar decat sa se faca N studii separate. Probabil SFul aflat acum in derulare va fi o solutie pe termen scurt (pt ca centralizarile implicate in el vor deveni electronice cand se implementeaza Complexul Feroviar) sau deloc...



Tot ca acces spre aeroport se proiecteaza un tunel care va evita intersectia dintre traficul de aeroport si centura feroviara Bucuresti (care se dubleaza). Pe legenda e mentionat "Proiectul AIHCB Est", dar cu culoarea respectiva pare a fi reprezentat doar firul 2 dinspre Balotesti... Sau nah, poaate si tunelul care evita Mogosoaia e cu aceeasi culoare, nu-mi dau seama. Poate reiese din memoriul tehnic (proaspat din 14 iunie)




LE: povestea de mai sus, cu cuvintele proiectantilor (memoriu sectiunea 5.1)




Powered by API/PUM imgur uploader