Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MBG

Cred că Firul 5 era folosit pentru locomotivele din depoul de marfă.

Vlad94

^Nu, firul 5 va fi separat de triaj.
Revenind la schimbătorul de cale de pe M700, e păcat că nu introduc un macaz dublu (tip X) în locul unuia normal. Dacă ar fi un macaz dublu, practic poți crește capacitatea pe București-Mogoșoaia, folosind un fir pe M100-Bucureștii Noi-Triaj-Rudeni-Mogoșoaia (vezi cu verde). Va putea crește și traficul de marfă înspre Centură.
Singura situație cu trimitea trenurilor și prin Bucureștii Noi este că se va circula pe un fir pe 300 de metri.




Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

O filamare de la Valter Patrick: Bucuresti Nord - Aeroport Otopeni | Calatorie si prezentare Alstom Coradia Lint VT 12 al TFC. Este din  septembrie, dar mi se pare interesanta...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#2838
Cred că are relevanță aici, în contextul reabilitării liniei București-Giurgiu.

~150.000 de cetățeni bulgari au trecut in 2023 prin Aeroportul Otopeni.

www.boardingpass.ro/14-mil-de-pasageri-din-tarile-vecine-inregistrate-de-aeroporturile-romanesti-in-2023

AndreiB

10% din 150k ar fi 15k. La 365 de zile ar fi 41 pe zi, deci 20 pe sens. La varful de dimineata si seara, probabil 10 per tren Ruse - OTP.

Trenul Ruse - OTP trebuie sa il umplem si cu pasageri Giurgiu - OTP si Ruse - GdN ca altfel nu prea are sens.

tom_sawyer

#2840
[...] Ulterior în cursul zilei, alte două automotoare ale CFR Călători s-au defectat, de data aceasta pe ruta de Aeroport Otopeni.

Trenul RM 7932, format din două automotoare cuplate (AM 2072 și AM 2107), a plecat din stația Aeroport Henri Coandă la ora 15,52 cu destinația finală București Nord, unde ar fi trebuit să ajungă la ora 16,06.

Acest lucru nu s-a mai întâmplat însă, deoarece trenul nu a apucat decât să supratraverseze pe viaduct DN1, iar la Patinoar PO s-a defectat. Defecțiunea nu a putut fi remediată, așa că trenul a fost anulat, după cum figurează și în sistemul public al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Din cauză că pe acel tronson este linie simplă, operatorul feroviar a fost nevoit să anuleze alte două trenuri – RM 7933 și RM 7936.

De menționat faptul că două dintre automotoarele defecte – AM 2054 și AM 2072 – veniseră relativ curând de la Electroputere VFU Pașcani, unde făcuseră reviziile de tip R9.

clubferoviar.ro/trei-automotoare-defecte-la-cfr-calatori/


Și se propune conexiune tot pe linie simplă (ultimii 6,5 km) la T2...

MBG

Firul portocaliu de mai sus este cel pe care se scoteau trenurile din triaj direct în centură spre gara Mogoșoaia, fără să mai treacă prin Chitila și apoi prin Ramificația Buciumeni ca să intre în Mogoșoaia ? Se scoteau trenurile din triajul vechi (cel de lângă magistralele care trec prin dreptul Haltei București Triaj, care nu are cocoașă între grupele A și B) ? Văd că s-a mai vorbit tot în acest topic cu niște ani în urmă pe la pagina 7 postarea #96 și pagina 8 postarea #111.


https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.90

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.105

Konter

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza II va costa peste 300 milioane euro.
Guvernul *a aprobat în ședința sa de astăzi indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv de investiții.
Lungimea traseului modernizat este de aproape 9 kilometri, iar traseul nou va fi realizat pe o lungime de 7 kilometri.
Finanțarea obiectivului de investiții va fi realizat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.
Obiectivele principale ale proiectului sunt:
* Modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată existente, între cap Y stația Mogoșoaia și cap Y stația Balotești
În cadrul lucrărilor de modernizare se va realiza o infrastructură și o suprastructură nouă pentru firul II al căii ferate Mogoșoaia – Balotești (Firul I fiind nou realizat în cadrul proiectului de dublare a intervalului Mogoșoaia – Balotești în anul 2020).
Halta de mișcare Balotești se va sistematiza și se vor realiza peroane și facilități pentru accesul călătorilor și clădirea container CE. Se va electrifica linia de cale ferată pe secțiunea cuprinsă între Mogoșoaia și Balotești.
* Realizarea din capătul Y al stației Balotești a unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul est)
Lungimea liniei de racord, măsurată din capătul Y al Haltei de mișcare Balotești până în capătul din stația terminus este de aproximativ 7 km.Racordul de cale ferată va fi parțial în subteran pe o lungime de 4,130 km. Tunelul începe de la km 25+350 și se termină la km 29+480, iar Stația este cuprinsă între km 29+490 – km 29+753.
* Racord cale ferată la zona Cargo
Se va reface racordul existent pe același amplasament. Lungimea liniei este de 0,5 km.

https://arenaconstruct.ro/calea-ferata-bucuresti-nord-aeroportul-henri-coanda-300-mil-euro-pentru-etapa-ii/

tom_sawyer

Abonamentele integrate pentru transportul de suprafață, metrou și calea ferată (ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă), devin tot mai populare în rândul bucureștenilor.
Aceștia au achiziționat, începând cu anul 2022, un număr de 18.757 de astfel de abonamente.

Dacă în anul 2022 s-au vândut 5.273 de astfel de carduri de călătorie, anul următor numărul acestora aproape s-a dublat. În 2023 s-au vândut 10.351 de abonamente, iar în primele trei luni ale anului 2024, peste 3.133 de bucureșteni au ales această opțiune de plată a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun. 

Totodată, conform statisticilor, cea mai vândută variantă a acestor abonamente este cea pentru 72 de ore pentru STB, Metrorex și tren, fiind urmată de cardul de călătorie valabil 24 de ore și cel pentru 1 lună.

facebook Nicușor Dan

tom_sawyer

API, nu postați și aici comunicatul cu stația Parc Mogoșoaia?

Ionut


tom_sawyer

#2846
CNAIR și CFR pășesc împreună spre secolul 19 la Parc Mogoșoaia

CNAIR a proiectat și CFR a avizat una dintre cele mai înapoiate "soluții" în stația CF Mogoșoaia: călătorii pășesc peste șine. Este vorba de lărgirea DN1A la Mogoșoaia pe sub calea ferată care duce la Aeroportul Otopeni și Urziceni. Investiția de 62 milioane de euro, dedicată mașinilor, nu alocă nici măcar doi creițari pentru siguranța și viața călătorilor, considerați cetățeni de mâna a doua.

Proiectul frizează absurdul: deși sunt prevăzute un pasaj pietonal și două ascensoare, partea cea mai periculoasă pentru pietoni și miile de călători cu trenul metropolitan, adică traversarea șinelor în stație, este lăsată la nivel așa cum este astăzi, de parcă ne-am afla într-o haltă rurală uitată de lume, nu într-o metropolă europeană cu pretenții. Frecvența va crește la 2-3 trenuri pe oră pe sens, adică mai mulți oameni pe linie, deci se creează o situație extrem de periculoasă.

Domnilor de la CNAIR, CFR și primăria Mogoșoaia, știm că veți da vina unii pe alții și până la urmă proiectul va rămâne cum ați stabilit, adică prost. Dar vă dăm noi o soluție banală: adăugați niște scări și în sudul podului feroviar, simetric amplasate cu scările din nord.

Astfel, cetățenii care doresc să ajungă pe peronul opus vor putea folosi trotuarul estic al DN1A ca să subtraverseze, în siguranță, calea ferată. Cei care ajung cu autobuzul vor putea și ei accesa direct peronul sudic de pe trotuar, în loc să meargă mai întâi aiurea pe cel nordic ca apoi să treacă pe șine!

Apoi se poate întări siguranța și accesibilitatea la peroane: traversarea la nivel poate fi împiedicată cu un gard amplasat între firele CF ceva mai lung decât peronul, cum poate ați văzut în țările civilizate. Peroanele pot fi prelungite spre podul feroviar, înlesnind accesul celor care vin de sub pod. Persoanele cu mobilitate redusă pot folosi ascensorul din partea nordică, iar în sud panta lină a Străzii Gării.

De ce nu s-a folosit oportunitatea acestei investiții ca să se asigure o soluție civilizată pentru toți cetățenii? Fiindcă administrația românească are prea multe boli cronice: lipsa de colaborare între instituții (CNAIR și primăria nu au vrut/putut să se atingă de configurația existentă la CFR), nepăsarea față de pietoni și călătorii din tren (doar șoferii contează), lenea, fuga de responsabilitate și incompetența crasă, ca să enumerăm doar câteva.








www.facebook.com/proinfrastructura


Ionel Scrioșteanu: Noua stație CF Parc Mogoșoaia va avea un pasaj subteran

Contactat de Club Feroviar, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu spune că lucrurile nu stau deloc așa și că în faza următoare a proiectului se va construi un pasaj subteran pentru trecerea călătorilor.

"Ce spun ei (cei de la API – n.red.), să-i pui pe oameni să coboare, să treacă pe trotuar pe sub pod și apoi să urce la loc nu e deloc o soluție de secolul nostru", a spus oficialul. El a adăugat că prin crearea acestui nod intermodal călătorii vor putea ajunge de la stația de tren la cea de autobuz în mai puțin de un minut. "Acest nod intermodal vrem să-l replicăm pe toată centura feroviară a Capitalei, în perspectiva introducerii trenurilor metropolitane. Suntem în plin proces de elaborare a studiului de fezabilitate pentru zona de feroviar în zona București-Ilfov", a mai spus Scrioșteanu.

Secretarul de stat a menționat și faptul că a avut recent o discuție cu primarul din Snagov pentru începerea lucrărilor de restabilire a legăturii feroviare cu Bucureștiul. Concret, este vorba de refacerea liniei dintre Căciulați și Snagov, aflată într-o stare avansată de degradare și pe care nu se mai circulă de aproape două decenii.

https://clubferoviar.ro/noua-statie-cf-parc-mogosoaia/

cristi5

#2847
Ce nu spune Scriosteanu e ca solutia lui e la 10-15 ani distanta. E parte din celebrul SF pentru complexul feroviar Bucuresti, care nici nu are finantare pt executie. Ca sa nu mai vorbim despre lipsa de transparenta la SFuri, de unde era sa ghicim noi care-s planurile lui Scriosteanu?

Unde a fost Scriosteanu la Taietura Turcului? La TNul din Arad, Drajna care nu se desfiinteaza desi este pasaj deasupra? La Branesti unde se proiecteaza ditai pasajul  superior lasand pietonii pe TN?

Noi am dat o solutie rapida mai mult ca o provocare, ca sa aratam ce se putea face daca comunicau un pic CNAIR cu CFR. Fireste ca o subtraversare la peron e mai buna.

Sorinus

E celebra atitudine românească, nu ma spăl Marti la sub-brat ca fac duș sâmbăta.

tom_sawyer

#2849
Măcar scările propuse să le facă, tot ar fi un progres. Pot fi făcute de primărie, cum a fost și peronul. Gardul între linii - probabil după primul deces cu pieton acroșat de tren.