Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lighthotspot

#975
Cum e posibil tehnic o asemena eroare? cine a gresit? Omul sau masina?

Sorinus

Cică au oprit la semnalele luminoase. Ce bloc de linie e ala de 250m? Dacă opreau la semnalele de bloc, aveau mult mai mult între ele. Mai mult ca sigur a fost vizuala treaba, mult mai grav.

dan tm

vezi ca e linie dubla, semnalele de bloc sînt pe acelasi catarg pentru ambele sensuri. Deci au vazut fiecare semnalul lui.
ramîne de stabilit de ce nu si-au dat seama inainte  ca sînt pe aceeasi linie daca un fir e inchis.
Bine si daca opreau cu mult inainte sa ajunga fiecare la semnalul de rosu tot acelasi tip de incident era.

ioandorin

Se circula pe un singur fir, celălalt am înțeles că e închis!
   Tehnic nu te lasă instalația dacă funcționează normal să pui semnal de ieșire din ambele părți pe aceeași linie, practic, probabil era deranjament a Bla,a unui semnal de ieșire a uneia din stații sau într-una din stații și se circula pe cale liberă și a omis să ceară liber pentru trenul IR și i-a dat drumul, iar celălalt a dat drumul la marfă!Sau invers! Dar una din îndatoririle IDM și a operatorului de circulație e și urmărirea circulației trenurilor, mai ales când se circulă pe singur fir si/sau când e deranjament la instalație!

dan tm

Si totusi sînt cazuri cînd poti sa vezi BLA in sensul de mers ca se schimba din verde in rosu la trecerea locomotivei si de contra semnalul e pe liber

dobrogean

Un fir este inchis de la data de 15 aprilie 2024, si nu sunt perspective sa fie deschis prea curand.
Incidentul a fost generat de eroarea umana, adica de cei 2 impiegati de miscare din Farcasele si Draganesti Olt, care nu au respectat procedurile.
IDM din Farcasele a vazut un sector de BLA ocupat si a crezut ca este o defectiune la instalatie (de fapt setorul de bloc era ocupat de trenul de marfa).
La sunat pe IDM din Draganesti Olt si impreuna au reorientat artificial BLA (din butoane), ca sa poata expedia trenul 348. Nu au respectat Regulamentul 005 care ii obliga sa ceara operatorului RC sa participe la verificarea liniei curente (daca ar fi facut acest lucru operatorul RC ar fi sesizat ca linia curenta este ocupata de trenul de marfa, care nu a fost raportat ca sosit la Farcasele).
Cand s-a produs reorientarea artificiala a BLA semnalul permisiv pe care il vedea mecanicul trenului de marfa a trecut pe oprire (pe rosu), iar acesta a oprit trenul de marfa.
Trenul 348 a fost expediat din Farcasele cu semnalul de iesire pe galben, ceea ce insemna ca urmatorul semnal BLA este pe rosu. Mecanicul trenului 348 a oprit in fata respectivului semnal de BLA.
Aceasta este deosebirea fata de accidentul din Grecia, unde se circula pe un singur fir fara instalataia BLA.

dan tm

semnalul marfarului(care e oprit la semnal) nu cumva s-a pus pe rosu cînd s-a ocupat blocul cu 348?

si 348 cu ce a iesit din Farcasele? cu doua galbene daca sectorul era ocupat de marfar?

cristi5

#982
@dobrogean multumim de amanunte.

Pe firul 1 sunt multe lucrari Quick Wins. Ele sunt cauza inchiderii? Arata rau, incepere ianuarie 2023




Un alt zvon este ca lucrarile la un pod pe firul 1 deranjau des instalatia inclusiv pe firul 2 (cel circulat) si puneau blocul respectiv pe "ocupat". Acest deranjament (posibil frecvent in zilele premergatoare incidentului) ar fi motivul invocat de IDM pt intoarcerea blocului.

Am scris si noi in API ceva, in principiu cerem modernizare si spunem ca nu mai sunt bani EU pt asa ceva

https://www.facebook.com/share/p/nLdA7eseYqySsbPY/?mibextid=WC7FNe


tom_sawyer

EXCLUSIV. Plan de măsuri după evenimentul feroviar de la Fărcașele.

Planul de măsuri, consultat de Club Feroviar, a fost întocmit de Revizoratul General pentru Siguranța Circulației Feroviare din centralul companiei de infrastructură și a fost distribuit azi structurilor din subordine.

Încă din capul locului se precizează că aceste măsuri au fost impuse în urma incidentului feroviar produs în data de 31 iulie 2024 pe raza SRCF Craiova, între Hm. Fărcașele și Hm. Drăgănești "în vederea preîntâmpinării unor evenimente similare". Iată cele 11 puncte ale planului:
   
  • Se interzice acordatea închiderilor de linie programate în stațiile/hm unde se efectuează lucrări la infrastructura feroviară publică și care determină închideri de circulație, fără existența prescripțiilor de lucru împreună cu dovada prelucrării acestora de către întreg personalul interesat.
  • Șefii stațiilor vor supraveghea în timpul programului de lucru activitatea desfășurată de către personalul de serviciu în stațiile/hm unde sunt deranjamente la instalațiile SC sau se desfășoară lucruri la infrastructura feroviară publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
  • Șefii RRC/RC/înlocuitori și PAC vor monitoriza modul de desfășurare a activității operatorilor de circuiatie pe secțiile/stațiile/hm unde se desfășoară lucrări la infrastrucţura feroviară publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
  • Diviziile Trafic vor întocmi programele lunare de control pentru personalul cu atribuții de control astfel încât să acopere cu precădere secțiile/stațiile/hm unde se desfășoară lucrări la infrastructura feroviara publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
  • RRSCF va urmări prin activitatea de control respectarea modulului de desfășurare a activității atât la nivelul Diviziilior Trafic, cât și la nivelul RRC/RC/stații, a modului de întocmire a prescripțiilor de lucru pe secțiile/stațiile/hm după caz, a existentei prescripțiilor de lucru, a prelucrării și respectării acestora de către întreg personalul interesat.
  • La nivelul Diviziilor Trafic, Linii, lnstalații și RRSCF se vor realiza lunar analize cu privire la modul de desfășurare a activității din punct de vedere al siguranței feroviare în secțiile/stațiile/hm unde se desfășoara lucrări la infrastructura feroviară publică și care determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
  • Lunar, până la data de 5 ale lunii următoare, revizorii regionali SC de specialitate trafic vor verifica modul de punere în aplicare a programului de măsuri și vor raporta la RGSCF rezultatul analizei efectuate.
  • Testarea într-o stație pilot a unor sigilii moderne cu serie și număr, urmând ca în funcție de rezultate să fie extinsă la întreaga rețea cf.
  • Se interzice folosirea de către Operatorii RC și IDM a telefoanelor și altor dispozitive audio video în timpul programului de lucru, în alte scopuri decât ceie destinate efectuării serviciului.
  • Trimestrial, Sectorul Exploatare prin Direcțiile Trafic, Linii și Instalații va face analiza activității Diviziilor Trafic, Linii și Instalații, a modului de desfășurare a activității în raport cu închiderile de linii cauzate de lucrări la infrastructura feroviară publică.
  • Prezentul Plan de măsuri se va prelucra cu întreg personalul din ramura trafic, linii și instalații, urmărindu-se realizarea sarcinilor reiesite din el. Revizoratul General de Siguranța Circulației Feroviare, Direcțiile Trafic, Linii, Instalații și SRCF, respectiv serviciile Regionale de Siguranța Circulației Feroviare, urmăresc și pun în aplicare Planul de măsuri.

După cum a informat Club Feroviar la vremea respectivă, un accident grav de tipul ,,tren contra tren" ar fi putut să se întâmple miercurea trecută dacă mecanicii a două trenuri nu ar fi fost vigilenți.

Un tren operat de SNTFC CFR Călători și altul de marfă aparținând Rail Cargo s-au oprit la nici 200 de metri unul de celălalt, în timp ce se deplasau unul spre celălalt pe aceeași linie. Trenul 57322 al Rail Cargo a fost trimis de la Drăgănești Olt spre Fărcașele, iar din stația aceasta a fost expediat trenul 348 al SNTFC. Incidentul a avut loc pe firul II, primul fiind închis pentru lucrări.

clubferoviar.ro/evenimentul-feroviar-de-la-farcasele/

Konter

Scadent la reparatie de 7 ani, 81 de ani vechime la data incidentului. Fereasca Dumnezeu....

"Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a stabilit din ce cauze s-a produs incendiul la automotoarele Malaxa de la Oradea din data de 1 septembrie 2023.
În Raportul de investigare se arată faptul că, potrivit NF 67, automotorul care a luat foc în acea dimineață trebuia să mai efectueze o reparație planificată cel mai târziu în anul 2016. "Având în vedere că la automotor nu s-a efectuat o astfel de reparație, conform aceluiași normativ, aceasta trebuia retras din serviciu începând cu luna martie a anului 2016, deoarece, conform aceluiași normativ, avea norma de timp pentru efectuarea unei reparații planificate, depășită.
Trenul de călători care a fost mistuit de flăcări a fost format din automotoarele nr. 9553978-1009-9 și nr. 9553978-1008-1, cu opt osii, 83 de tone brute și 46,4 metri. Automotorul 1008, produs de Uzinele Malaxa (în perioada comunistă rebotezate 23 August) fusese pus în exploatare la data de 29 aprilie 1942, deci la data producerii accidentului avea mai bine de 81 de ani!"