Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecs1

Mai mult decît comentariul Club Feroviar: https://clubferoviar.ro/mersul-trenurilor-2024-2025-international/ și bucățica de pe CFR: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/de-azi-se-pot-cumpara-bilete-pentru-mersul-de-tren-2024-2025/ ?

QuoteÎn condițiile demarării lucrărilor la infrastructura feroviară ,,Quick Wins", lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate de către CFR SA pe relația București Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

-> pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, circulă:
– Trenul internațional IR 72 ,,Traianus", în relația Craiova – Budapesta Keleti
– Trenul internațional IR 73 ,,Traianus", în relația Budapesta Keleti – Craiova

Bucățica aia îngroșată am înțeles-o a fi cheia. Plimbă un tren care aș anticipa că va avea mult mai puțini pasageri ca să nu-l taie de tot...

AndreiB

Trenul de zi Bucuresti - Budapesta era realist doar pentru hobby.

GML

Cu cat credeti ca va scurta pe feroviar intrarea in spatiul Schengen timpul de mers?
Momentan de ex. un tren de la Budapesta la Satu Mare sta 16+25 de minute la granita, dar se schimba si locomotiva la Valea lui Mihai.  La Curtici e 28+20, din ce vad.
Credeti ca o sa scada semnificativ din decembrie 2025?

AndreiB

Eu cred ca beneficiul real pentru feroviar e posibilitatea extinderii cadentarii MAV pana la noi.

Trenurile Budapesta - Timisoara pierd c55min la granita. Pentru 4h20 Arad - Budapesta e enorm.

Daca scoatem si reglementari de schimbat material rulant si atasat vagoane, putem sa prelungim toate trenurile cadentate pana la Lokoshaza pana la Arad initial, si post refacere, la Timisoara.

In rest, ajuta un pic la un timp mai bun de plecare / sosire pentru Dacia. Plus avantajul enorm ca nu te mai trezeste la granita.

rio tinto

Ok, on kinda the same topic:

Am inteles ca locomotivele noastre nu mai sunt compatibile sa ruleze pana la Budapest sau Viena. And I'm fine with that.

Insa intrebarea se pune: de ce nu intra MAV cu locomotivele sale in Romania nici macar 1 km?, in special la trenurile compuse cu 100% MAV rolling stock (Claudiopolis/Fagaras, etc?).

Mi-ar placea sa vad (un Traxx, orice) venind cel putin pana la Simeria, sa zicem, unde tot se sta ceva fiindca se fac permutari, atasari/detasari de vagoane. Stie cineva?

AndreiB

Sunt capabile sa ruleze, dar MAV vrea sa poata inchida usile vagoanelor, ceea ce nu se poate. Cel , mai pragmatic e sa ruleze !AV.

GML

Dieselul macar intra. IR686 primeste o locomotiva diesel la Debrecen, si locomotiva CFR de la Harghita la Valea lui Mihai...ce nu am inteles acolo, ca daca Harghita are intarziere, si 686le asteapta mult si bine, dar intr un final, a primit o alta locomotiva.
Sincer, acolo nu prea am inteles logica.

dan tm

Locomotivele noastre nu pot intra in Austria pentru ca sînt de 27kV si Austria e pe 15.
Sînt cîteva EAuri omologate pentru Ungaria dar nu mai merg pentru ca nici Traxurile MAV nu mai vin. Infrastructura proastă  și întîrzieri mari pe la noi.
La Episcopia Bihor ies dieselele noastre pîna in prima stație de frontieră iar la Valea lui Mihai intra MAV.
Sînt intelegeri între state. De exemplu la Ruse merge CFR pina la Ruse trecînd prin Ruse Triaj.
Apoi mai era o chestie chiar si cînd veneau Traxurile și ieșeau EAurile, la Curtici se schimba cupla. Ca la noi e cupla masinii in cîrligu vagonului parcă, si la MAV e cupla vagonului in cîrligul masinii. Nu mai stiu exact.

shift2rail

Guys, Dacia a ajuns la 18+ ore pe sensul Buc-Viena si aproape 19h la retour. Total killer ptr cine doreste sa se trezeasca in Viena, respectiv Buc.

Pe termen mediu, dupa toate investitiile in coridor/Schengen/uniformizarea locomotivelor, samd putem spera la revenirea catre timpi europeni ptr un serviciu de noapte, 12-14h?


rio tinto

#204
Guys, Dacia a ajuns sa nu mai aiba in compunere nici macar vagon bar. Din rau in tot maii rau. L-au scos zilele trecute, nu stiu motivele  :((

In schimb, de la noul mers din dec 2024, trenul Ister are vagon bar pana la Simeria. Din cauza ca Traianus nu mai are (care acum e rutatt din Craviova), deci nu are legatura cu Dacia.

Intrebarea ramane: au mutat pe alt tren vagonul bar, sau pur si simplu staff issues?
Asteptam cu nerabdare in 2026 cele 10 vagoane modernizate full restaurant si rutele (probabil pe Intercity)