News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

xenotium2

Ca tot vorbim de metrourile de pe M5:

https://b365.ro/probleme-misterioase-la-noul-metrou-de-la-alstom-bucati-din-ilfov-s-au-desprins-in-timpul-probelor-angajatii-metrorex-nu-si-explica-incidentul-560040/

QuoteS-au desprins piese din noul tren de metrou Alstom, ,,Ilfov"
Angajații Metrorex testează noul tren de metrou Alstom pentru, denumit ,,Ilfov", după ce se închide accesul călătorilor, după ora 23:00. În timpul probelor de aseară, s-a petrecut un incident straniu, scrie Club Feroviar. Potrivit informațiilor acestora, ar fi căzut patru captori de la vagoanele M2 și MP2, plus un capac de la panoul de frână de la R2.

sab

#2116
@Xenos
Uite un exemplu, o rama BM4 în probe la Leonida. In fiecare week-end se circula pe o singura linie de la Apărători pana la Berceni, pe cealaltă line "penduland" un metrou nou.
Orice model de tren model nou trebuie sa parcurga o distanta minima pentru a fi omologat. Cum trenurile M5 Alstom sunt de alt tip decât ce avem deja în circulatie, trebuie sa parcurgă acest proces de omologare înainte de a întra în serviciu activ, cu calatori




xenotium2

23 03 2025

Tokyo - coborau inelele, TBM-ul pare pe pozitii



Gara Baneasa




Restul de poze pe metrouusor.

Konter

Metrorex a semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de arhitectură, cale de rulare și instalații electromecanice și de curenți slabi (finisaje, șine și instalații) pentru întregul traseu al magistralei de metrou M6, 1 Mai –  Otopeni.
Singura ofertă depusă pentru atribuirea acestui contract a fost cea a asocierii Somet SA (lider), Salcef SpA, Theda Mar Design SRL, Tiab SA, UTI Construction and Facility Management SA, Altimate SA.
Valoarea contractului este de 1,9 miliarde lei cu TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din bugetul de stat prin Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, potrivit lui Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Durata contractului este de 44 luni, din care 9 luni pentru etapa de proiectare.
Potrivit datelor din SEAP, valoarea estimată pentru acest contract era de peste 1,66 miliarde lei fără TVA.
Procedura de achiziție publică a fost inițiată sub incidența clauzei suspensive, contractul putând fi încheiat după ce autoritatea contractantă obține finanțare pentru acest proiect.
Pe lângă finisajele arhitecturale și calea de rulare, Instalațiile prevăzute în cadrul contractului sunt: Transport local călători (lifturi și escalatoare), electrice (tensiune înaltă, medie și joasă), ventilație, sanitare, protecție civilă, Curenți slabi (toate instalațiile fără cele de automatizare și siguranță a traficului și de informare dinamică, cum ar fi: control acces, sonorizare, telefonie, radiocomunicații, ceasoficare, detecție incendiu, antiefracție, fibră optică, etc.)
M6 este prima magistrală care traversează granița Capitalei în județul Ilfov

Xenos

Înțeleg de aici că sistemele de semnalizare se licitează separat? De ce? Și când?

Valentin

In principiu pentru ca trebuie sa ai calea de rulare (cu tot ce inseamna ea) gata, sa ai arhitectura (camerele dedicate sigurantei circulatiei) gata, sa ai instalatiile electrice gata. Altfel, daca ar fi inclus de acum ce ar face membrul asocierii 4 sau x ani pana sunt gata toate elementele de care au nevoie sa inceapa lucrul la semnalizare?

Cand? Pot sa inceapa si de acum si mai incolo - important e ca nu ai cum sa stii daca licitatia merge unsa sau o sa intre intr-un ciclu de contestatii (CNSC-CAB) cum sa intamplat pe M5.

danutzu_1069

Interesant este faptul ca astea : control acces, sonorizare, telefonie, radiocomunicații, ceasoficare, detecție incendiu, antiefracție, fibră optică, vor implica lucrări peste cele deja executate, adica gauri prin pereti, suporti pentru canale de cablu, etc...

Un exemplu si mai concret, pentru turnicheti, trebuie sa spargi pardoseala ca sa poti cabla...

Eu zic ca o sa vina si licitatia asta, in curand.

oc7avian

Reminder că centralizarea nu va fi doar pentru M6.1+2, ci și pentru M4. Inclusiv continuarea M4+M6 până la Progresu

Deci aici are o oarecare logică licitarea separată.

sab

Nu au de ce sa liciteze acul ce nu exista și nici măcar nu știm când se va construi...