Centralizare si Semnalizare

Started by TibiV, March 30, 2021, 03:35:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#315
@dobrogean ce vreau sa zic e ca daca se vede fiecare bloc dintre oricare 2 statii si se leaga centralizarile electronice a N statii intr-un singur loc, se poate conduce traficul dintr acel loc pt acele N statii. In CMT de exemplu.

Nu stiu de ce nu s-a ales de la inceput solutia asta, dar probabil acolo se va ajunge.

Din cate stiu pe o centralizare electronica din statiile modernizate se vede mai mult decat bloc ocupat, la la fiecare bloc, se vede nr trenului, sensul de deplasare, etc. Asta ar fi evitat confuzia de la Farcasele de ex.




tom_sawyer

Quote from: cristi5 on January 13, 2024, 01:35:02 AMSF de ERTMS nivel 2 pe Constanta-Predeal, varianta finala, octombrie 2023

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/ERTMS-Constanta-Predeal/

Quote from: MarianD on January 13, 2024, 02:13:35 PMVezi pct. 2.3.1 din SF, pagina 15.
Situația detaliata.

"În prezent, secțiile de cale ferată echipate cu ETCS nivel 1 sunt:
✓ 225 km pe distanța – București – Constanța, fără comunicații GSM-R, nivel 1, versiunea 2.3.0d, compatibilă cu actuala STI pentru CCS cu excepția stațiilor de
cale ferata Ciulnița, Fetești și Medgidia precum si a distantelor BLA adiacente;
✓ 92 km pe distanța București – Câmpina, fără comunicații GSM-R, nivel 1, versiunea 2.2.2 incompatibilă cu actuala STI pentru CCS;
✓ 48 km pe distanța Câmpina – Predeal, nivel 1, versiunea 2.3.0d fără GSM-R;

La o prima vedere s-ar crede ca cei 365 km de rețea (din cei 880 km ai coridorului Rin-Dunăre) sunt echipați cu sistemul ETCS nivel1, sistem care la ora actuală ar fi trebuit să fie funcțional și în exploatare comerciala. În realitate, din cauza lipsei materialului rulant ce nu a fost dotat cu echipamentele îmbarcate, sistemul nu a fost folosit decât în teste de către personalul CFR."

Quote from: tom_sawyer on February 28, 2024, 03:08:11 PMAstăzi, 27 februarie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar", lucrare de utilitate publică de interes național

Obiectivul principal al acestui proiect de investiții, lucrare de utilitate publică de interes național, vizează implementarea sistemului ERTMS nivel 2 pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar.
În contextul realizării unei piețe unice europene de transport, a fost dezvoltat sistemul ERTMS nivel 2 prin care s-au stabilit regulamente pentru uniformizarea sistemelor de semnalizare (STI CCS) și a regulilor de exploatare (STI OPE) feroviară între țările membre.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) 2.160.662 mii lei
Capacități:
- Lungime cale ferată echipată ERTMS nivel 2 (linie dublă) – 369 km
- Clădire Centru Control Operațional București – 1 buc.


[CN1072965] Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ,,Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcții civile pentru Centrul de Control Operațional – CNMT București"

Data publicare: 06.09.2024

Construirea clădirii Centrului de Control Operațional – CNMT București va asigura integrarea elementelor necesare punerii în operare comercială a sistemului ERTMS nivel 2, pe tronsonul de cale ferată Predeal – București – Constanța. Centrul de Control Operațional (CCO) - CNMT București va fi localizat în zona stației de cale ferată București Basarab, într-un spațiu cu o structură multifuncțională, adaptat nevoilor funcționale specifice pentru managementul traficului feroviar, precum și a serviciilor auxiliare și administrative.
În cadrul (CCO) – CNMT București al traficului feroviar pentru desfășurarea activității specifice feroviare, în funcție de cerințele proiectelor din cadrul altor contracte care urmează a fi implementate se vor amplasa următoarele posturi de operare și de comunicații, atât cele vitale de siguranța feroviară, cât și cele pentru managementul, supravegherea, monitorizarea și gestionarea traficului feroviar:
a) Instalația de Management al Traficului Feroviar (IMTF);
b) Instalația pentru Conducerea Centralizată al Traficului (ICCT);
c) CMI-RBC – post de operare a sistemului ETCS nivel 2;
d) Centru de Diagnoză și Mentenanță;
e) Post Operare DCOS;
f) Post Operare SIP/SAP (PIS/PAS);
g) Posturi de operare pentru aplicațiile sistemului IRIS;
h) Post Operare CCTV;
i) Dispecer Energetic Feroviar (DEF);
j) CTS – Console dispecer GSM-R;
k) Telefoane digitale.

Realizarea acestui proiect va conduce către beneficiul final anticipat de implementare a sistemului ERTMS nivel 2 complet operațional al secțiunii Predeal – Chitila - București Băneasa - Constanța, sistem structural care să fie integrat în sistemele CCS terestre de semnalizare feroviară de pe întreg coridorul Frontieră Curtici - Brașov - Constanța secțiune din Coridorul TEN-T Rin - Dunăre pe teritoriul României.
În România, necesitatea lucrărilor de modernizare pe coridoarele de transport feroviar este fundamentată prin Programul Național de Acțiune privind implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS) aprobat prin HG nr. 651 din 18 mai 2022 în care au fost stabilite măsuri de instalare a sistemului ERTMS/ETCS în funcție de importanța liniilor ce alcătuiesc rețeaua de cale ferată, și de respectarea Directivei 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Comunitate.

Valoarea estimată a contractului este 113.267.667,59 Lei fără TVA

Depunere oferta
Data limita: 21.10.2024

tom_sawyer

[CN1073907] Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară – 8 loturi: Lot 6 – Stații CF: Lot 1 – SRCF București – Stațiile Târgoviște si Nucet, ( proiectare si executie)

Data publicare: 07.10.2024
Autoritate contractanta: C.N.C.F. "CFR" S.A-SUCURSALA REGIONALA C.F. BUCURESTI- UNITATE OPERATIONALA

Valoare estimata a contractului - 66.184.993,83 lei fără TVA

La stațiile Târgoviște și Nucet, înlocuirea Instalațiilor de Asigurare cu Încuietori și Bloc (AIB/SBW) cu Instalații de centralizare electronică (CE), presupune evaluarea următoarelor lucrări specifice în cadrul lucrărilor pentru specialitatea Instalații de Semnalizare

Având in vedere solicitarea Beneficiarului privind corelarea cu celelalte proiecte aflate in derulare sau in faza de analiză, precum si costurile semnificativ mai mari in cazul implementării ulterioare instalațiilor de Bloc de Linie Automat Integrat (BLAI) pe intervalele adiacente stațiilor Târgoviște și Nucet, se va implementa soluția cu instalații CE+BLAI, ceea ce constituie o optimizare a soluției prevăzută in rapoartele anterioare (BLASI).

Ca atare prin modernizarea infrastructurii in statiile Targoviste si Nucet se vor realiza :
- înlocuirea Instalațiilor de Asigurare cu Încuietori și Bloc (AIB/SBW) cu Instalații de centralizare electronică (CE),
- implementarea soluției cu instalații CE+BLAI, pe intervalele adiacente stațiilor Târgoviște și Nucet

tom_sawyer

[CN1074635] SPORIREA EFICIENȚEI ECONOMICE ȘI A SIGURANȚEI FEROVIARE PRIN CREȘTEREA NIVELULUI DE CENTRALIZARE AL INSTALAȚIILOR DE SEMNALIZARE FEROVIARĂ – 8 loturi: Lot 7 – Stații CF: Lot 2– Sucursala Regionala CF Craiova" - Stațiile CF Amaradia şi Bascov

Data publicare: 23.10.2024
Autoritate contractanta: C.N.C.F. "C.F.R." S.A. – SUCURSALA REGIONALA C.F. CRAIOVA – UNITATE OPERATIONALA

Valoarea Estimata Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este intervalvul 50.545.867,90 – 59.745.789,64 Lei, fără TVA.

tom_sawyer

[CN1074464] SPORIREA EFICIENŢEI ECONOMICE ŞI A SIGURANŢEI FEROVIARE PRIN CREŞTEREA NIVELULUI DE CENTRALIZARE AL INSTALAŢIILOR DE SEMNALIZARE FEROVIARĂ – 8 loturi: Lot 3 – Sucursala Regională CF Brașov" (proiectare și execuție)
Sublot 1 - Războieni – Târgu Mureș - linia CF 316 Deda – Războieni;
Sublot 2 - Sibiu – Vințu de Jos – linia CF 210 Sibiu – Vințu de Jos.

Data publicare: 18.10.2024
Autoritate contractanta: C.N.C.F "C.F.R." S.A. - SUCURSALA REGIONALĂ C.F. BRAȘOV - UNITATE OPERAȚIONALĂ

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 300.113.576,46  si 361.593.169,61  Moneda: RON

daniel_avram

CFR lanseaza licitatii pe banda rulanta.

Quote📢 Lansare licitaţie pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru sporirea eficienței și a siguranței feroviare, prin creșterea nivelului de centralizare a instalațiilor de semnalizare feroviară, pe sectoarele feroviare BUCUREȘTI – PITEȘTI și BUCUREȘTI – URZICENI (LOTUL 1).
📅 București, 12 noiembrie 2024
ℹ️ Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că Sucursala Regională de Căi Ferate București a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru sporirea eficienței și a siguranței feroviare, prin creșterea nivelului de centralizare a instalațiilor de semnalizare feroviară, pe sectoarele feroviare BUCUREȘTI – PITEȘTI și BUCUREȘTI – URZICENI (LOTUL 1).
💰 Valoarea financiară totală estimată a achiziției este de 499.335.025,93 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri PNRR – Cap I.1 – Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I – Tranziţia verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, respectiv ,,Centralizări electronice şi electro-dinamice", de la Bugetul de Stat, prin Bugetul MTI și din veniturile proprii ale CNCF ,,C.F.R." S.A, precum și din alte surse legal constituite.
🔧 Contractul prevede elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a instalațiilor de semnalizare în 20 de stații aflate pe cele două sectoare de cale ferată, astfel:
➡️ BUCUREȘTI – PITEȘTI: stațiile Săbăreni, Ciocănești, Ghergani, Titu, Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni Argeș, Călinești, Golești, Ramificație Golești, Pitești și Pitești Nord (modernizare instalații CEL și CE);
➡️ BUCUREȘTI – URZICENI: stațiile Căciulați, Moara Vlăsiei, Fierbinți, Dridu, Armășesti și Urziceni (modernizare instalații CEL).
⏳ Durata de implementare a contractului va fi de 21 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 15 luni pentru execuția lucrărilor, de la emiterea Ordinului de Începere.
📄 Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro, termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 16 decembrie 2024.

sursa FB CFR Infrastructura

tom_sawyer

#321
^
[CN1075214] Sporirea eficientei economice si a sigurantei feroviare prin cresterea nivelului de centralizare al instalatiilor de semnalizare feroviara -8 loturi: Lot 1 - Sectoare CF: Lot 1-Sucursalele Regionale CF Bucuresti si Craiova ( proiectare si executie)

Lucrările propuse şi necesar a fi executate sunt lucrari de modernizare a instalatiilor de semnalizare din statiile de cale ferata aferente Sectoarelor 1 si 2.

-Sector 1: Bucuresti - Pitesti (statiile Sabareni, Ciocanesti, Gherghani, Titu, Fusea, Matasaru, Gaesti, Leordeni Arges, Calinesti, Golesti, Ram. Golesti, Pitesti, Pitesti Nord), de pe raza sucursalelor regionale Bucuresti si Craiova,( modernizare CEL si CE);
-Sector 2: Bucuresti- Urziceni (statiile Caciulati, Moara Vlasiei, Fierbinti, Dridu, Armasesti, Urziceni), de pe raza sucursalei regionale Bucuresti( modernizare CEL);

Scenariul/Opțiunea optim(ă) recomandat(ă) prin DALI aprobat este Scenariul/Opțiunea 1. Descrierea opțiunii nr.1 avizate favorabil de catre CNCF CFR SA

SECTOR 1 : Opțiunea 1: Înlocuirea instalațiilor de centralizare existente (CED) cu instalații de Centralizare Electronica de Linie (CEL) cu instalații BLAI pe intervalele adiacente fiecărei stații pentru stațiile care aparțin SRCF București si înlocuirea instalațiilor de centralizare existente (CED/SBW) cu instalații de Centralizare Electronica (CE) cu instalații BLAI pe intervalele adiacente fiecărei stații pentru stațiile care aparțin de SRCF Craiova. Optiunea 1 se va realiza conform DALI .

Situaţia proiectată pentru sector 1 în scenariul optim constă în:
• centralizare electronică de linie (CEL) pe distanţa Săbăreni -Titu cu post central de comandă în staţia Titu şi BLAI;
• centralizare electronică de linie (CEL) pe distanţa Fusea - Călineşti cu post central de comandă în staţia Găeşti şi BLAI;
• instalatii de centralizare electronică (CE) în staţiile Goleşti, Piteşti şi Piteşti Nord cu BLAI pe intervalele Goleşti - Piteşti - Piteşti Nord şi BLASI pe intervalele Goleşti – Bradu de Sus, Bradu de Sus – Piteşti;

SECTOR 2 : Optiunea 1: Înlocuirea instalatiilor CEM cu instalatii CEL cu BLASI/BLAI, cu sectiuni realizate cu numaratoare de osii si cu post central de comanda la URZICENI pe intervalul Caciulati- Urziceni – Sărătuica.

Indicatori minimali conform avize CTE avem :
Sector 1 Bucuresti – Pitesti – instalatii CEL = 2 Buc (9 statii incluse in CEL, Sabareni - Calinesti) si instalatii CE= 3 buc (Golesti, Pitesti, Pitesti Nord) ;
Sector 2 Bucuresti- Urziceni – 1 instalatie CEL (6 statii incluse in CEL , Caciulati - Urziceni);
Numar macaze centralizate (S1+ S2)= 390 bucati (estimativ).

dan tm

Siemens Mobility România, parte a grupului Siemens, a finalizat cu succes implementarea și punerea în funcțiune operațională a primelor sale proiecte de centralizare electronică de linie tip CEL în domeniul feroviar.

Este vorba de lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivelor: Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud – Lot 1 S.C.R.E.I.R. CF Braşov, staţiile Mihăileni, Nădejdea, Livezi Ciuc, Lunca de Sus și Lunca de Mijloc; Lot 2 S.C.R.E.I.R. CF Galați, stațiile Ghimeș, Palanca, Simbrea, Goioasa, Asău, Dofteana și Târgu Ocna.

Siemens Mobility România a folosit echipamente de ultimă generație pentru instalațiile de siguranța circulației care răspund în totalitate cerințelor de siguranță, de exploatare și de întreținere, fiind încadrate în cadrul Axei Prioritare 3 a POS-T – Modernizarea sectorului de transport în scopul îmbunătățirii protecției mediului, a sănătății umane și a siguranței pasagerilor, Domeniul Major de Intervenție 2 – Îmbunătățirea siguranței traficului pe toate modurile de transport planificat pentru cofinanțare din Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul Programului Operațional Sectorial pentru Transport 2007 – 2013. Astfel, au fost înlocuite 12 instalații de centralizare electromecanică uzate din punct de vedere moral și fizic de pe secția de circulație Siculeni – Adjud cu 12 instalații de centralizare electronică moderne, scopul principal fiind asigurarea derulării traficului feroviar în condiții depline de siguranță a circulației.
Ce lucrări a făcut Siemens pe Siculeni-Adjud

A fost implementat conceptul de instalație de centralizare electronică de linie CEL, fiind o  soluție inovativă cu ajutorul căreia o întreagă secţie de circulaţie echipată cu CEL conduce toate activităţile (comanda parcursurilor de circulaţie şi manevră) de la postul central de comandă amplasat în stația Mihăileni pentru instalația CEL aferentă Lotului 1, respectiv în stația Ghimeș pentru CEL aferent Lotului 2, fiecare stație având instalat  și câte un post de comandă locală.

Contractele aferente celor două proiecte au fost semnate de beneficiar, respectiv de către CNCF CFR SA, și de către contractor la data de 24.12.2015, valoarea acestora fiind de 101.443.861 lei fără TVA. Recepția lucrărilor s-a făcut prin emiterea Certificatelor de recepție la terminarea lucrărilor aferente Lotului 1 și Lotului 2, respectiv pe data de 31.07.2019 (Lotul 1) și pe data de 31.10.2019 (Lotul 2). În prezent acestea se află în perioada de garanție.

Pentru mai multe informații despre proiectele Siemens și ale CFR SA, vă așteptăm săptămâna viitoare la Galați, în perioada 11-12 martie 2020, la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.

https://cfir.ro/proiect-finalizat-cu-succes-de-siemens-pe-siculeni-adjud-centralizare-electronica-de-linie-tip-cel/

cristi5

Cand a inceput proiectul CEL Siculeni-Adjud? E dinainte de PNRR. Sa tot fie vreo 5 ani?

tom_sawyer

[CN1075851] Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară -Lot 4 – Sectoare CF: Lotul 4 – Sucursalele Regionale CF Iași și Galați- Proiectare și execuție

Data publicare: 29.11.2024
Autoritate contractanta: C.N.C.F. "C.F.R." S.A.-SUCURSALA REGIONALA C.F. IASI-UNITATE OPERATIONALA

Investitia are ca scop modernizarea instalaţiilor de semnalizare feroviară din staţiile de cale ferată ale sectoarelor:

Vaslui-Iaşi (staţiile Bălteni, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bîrnova, Ciurea);
Bîrlad – Vaslui (staţiile Zorleni, Banca, Crasna, Munteni, Vaslui);
Tecuci – Bîrlad (staţiile Tecuci, Frunzeasca, Berheci, Nichişeni, Tutova, Bîrlad);
Vereşti – Botoşani (staţiile Bucecea, Leorda, Botoşani);
Bacău -Piatra Neamţ (staţiile Gîrleni, Buhuşi, Podoleni, Roznov, Piatra Neamţ)

Program/Proiect: Planul National de Redresare si Rezilienta – PNRR
Valoarea totala estimata: 654.356.699 Moneda: RON

daniel_avram

@cristi5 Din ce vine dinspre CFR, ar fi vreo sansa sa vedem ETCS anul asta macar pe Simeria-Sighisoara? Inteleg ca CFR Calatori urmeaza sa primeasca locomotive dotate cu ETCS deci motivul lipsa MR nu mai e.

TibiV

Quote from: daniel_avram on January 28, 2025, 08:28:21 PM... CFR Calatori urmeaza sa primeasca locomotive dotate cu ETCS deci motivul lipsa MR nu mai e.

Formularea corecta este "ar urma sa primeasca"...
Si cate crezi ca vor primi? Ca sa poata face toate trenurile pe Simeria-Sighisoara?...

Intrebam ca este ianuarie, si alta treaba nu avem...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

daniel_avram

Pai oricum nu o sa circule din prima toate trenurile cu ETCS. Inteleg ca se discuta de macar 2 trenuri pe zi cel putin in prima faza. Legat de MR doar prin PNRR, CFR Calatori urmeaza sa primeasca 19 locomotive facute de Softronic din care 5 sunt in etapa finala de testare, nu stiu cand vor fi livrate. Mai sunt si noile rame Alstom. Deci ceva MR dotat cu ETCS vom avea.

cristi5

#328
@daniel_avram nu discuta nimeni de 2 trenuri pe zi. A fost propunerea mea si a API, dar in rest nu vorbeste nimeni de ETCS. Si nu depinde de cat MR ETCS exista. La limita, se poate opera instalatia si cu zero trenuri regulate: tinuta in parametri functionali ca daca vine o loco echipata cu ETCS din Ungaria la Curtici sa poata circula ETCS, nu BLA, pana la km 611/614 (sau in curand pana la Barzava) si apoi de la Orastie la Danes...

S-a vazut cand cu vizita comitetului PT (parca), ca degeaba ii instalatie "noua" (in sensul ca cu zero km la bord). Daca nu e tinuta in stare functionala, da rateuri. La a doua tura cu trenul de teste n-a mai mers GSM/R.

Mi s-a spus la Palat ca nu vor opera ETCS din proprie initiativa, pt ca... nu exista initiativa. Nu e nimeni interesat. Dar intr-o zi va veni comisia si va cere operare cu ETCS ca doar pt asta au platit. Atunci vor face un hei-rup si vor opera. Practic de-aici inteleg ca stau linistiti si asteapta sa vina Comisia.

Cum a fost si operarea cu 160. Banui ca se tot invarteau in jurul cozii, ca nu-si asuma nimeni. Pana i-a obligat comisia (asta stim sigur), au pus jandarmi la fiecare bariera si au operat. Si asa au cerut un procent de franare urias pt 159, ca de fapt inteleg ca aia e, "sub 160". E asa mare procentul ca se opereaza Buc-Cta cu vagoane de 200, iar in restul tarii au lasat-o la 150.

Sper sa nu am dreptate, sau sa se insele sursa (care e drept nu e de la instalatii).

oc7avian

La prima tură n-a mers  ;)  La a doua a mers brici