Centralizare si Semnalizare

Started by TibiV, March 30, 2021, 03:35:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 8 august 2024

4. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 2 - Sectoare CF: Lotul 2 - Sucursalele Regionale CF Timişoara şi Cluj", lucrare de utilitate publică de interes naţional

5. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 1- Sectoare CF: Lot 1 - Sucursalele Regionale CF Bucureşti şi Craiova", lucrare de utilitate publică de interes naţional

6. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 3 - Sectoare CF: Lot 3 - Sucursala Regională CF Braşov", lucrare de utilitate publică de interes naţional

gov.ro

cristi5

^ aici lista completa de 67 de statii care ar trebui sa primeasca centralizare electronica de linie (CEL)

Vedem daca mai apuca (PNRR)

https://clubferoviar.ro/centralizarea-semnalizarii-feroviare-in-67-de-statii/

dan tm

Sector 1: Timișoara CET, Timișeni, Jebel, Voiteni, Deda, Stamora Moravița

Este Deta nu DEDA.

tom_sawyer

#303
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 14 august 2024

2.    PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 5 - Sectoare CF: Lotul 5 - Sucursala Regională Galaţi", lucrare de utilitate publică de interes naţional

5.    PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 4- Sectoare CF: Lot 4 - Sucursalele Regionale CF Iaşi şi Galaţi", lucrare de utilitate publică de interes naţional

7.    PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară - 8 loturi: Lot 8 - Staţii CF: Lotul 8 - Sucursala Regională CF Cluj, Staţiile CF Diosig, Biharia, Halmeu, Acâş, Buşag şi Vişeul de Jos", lucrare de utilitate publică de interes naţional

gov.ro

tom_sawyer

#304
Lipsesc loturile 6 și 7 - regionalele București și Craiova, pentru care nu s-au pus în dezbatere publică HG-urile.


Quote from: nirolf on April 02, 2023, 01:50:50 AMCFR SA a semnat 8 contracte PNRR pentru modernizarea instalațiilor de siguranță pe 973 km de linii și în 121 de stații

👷 Asocierea I.S.P.C.F. SA (lider de asociere) – SC BAICONS IMPEX SRL va elabora Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), în cadrul a 5 contracte, în valoarea totală de 19.124.678,20 lei, fără TVA, pentru următoarele loturi:
[...]
📌 Lot 6 – Sucursala Regională CF București – 881.334,39 lei, fără TVA
✔️ Stații CF: Târgoviște și Nucet
[...]

👷 Asocierea SC BAICONS IMPEX SRL (lider de asociere) – I.S.P.C.F. SA va elabora Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), în cadrul a 3 contracte, în valoarea totală de 6.850.000 lei, fără TVA, pentru următoarele loturi:
[...]
📌 Lot 7 – Sucursala Regională CF Craiova – 850.000 lei, fără TVA
✔️ Stațiile CF: Amaradia și Bascov



dan tm

#307
@cristi5
centralizarea asta electronica inseamna ca toata sectia va fi condusa  dintr-un singur loc sau ca se centralizeaza fiecare statie si vor ramîne IDM în fiecare statie fara acari?



dobrogean

Există 2 feluri de instalații de centralizare electronică:
- una dedicată unei singure stații (utilizată pentru stațiile mari, pentru care este mai greu să faci comanda instalației de la distanță, pentru că trebuie să comunici cu mecanicii trenurilor, cu personalul de mentenanță, etc.); la aceste instalații se pot alipi și instalații care să comande o stație mai mică, alăturată, sau un post de macazuri din linie curentă: de exemplu, instalația electronică de la Curtici comandă și postul de macazuri de la Șofronea, care este util pentru închiderile de linie, nefiind nevoie să închizi toată linia Curtici - Arad, 17 km, ci doar o porțiune, Curtici - Șofronea sau Arad - Șofronea.
- o instalație de centralizare electronică de linie, unde se pot include mai multe stații mici, de exemplu cea care funcționează acum între stațiile Ilia - Lugoj (care comandă toate stațiile mici exclusiv Ilia și Lugoj). Instalația este foarte bună cât timp nu ai trafic de marfă (care presupune, de regulă, manevre) și nu ai defectări de macaze, semnale, etc. Pe secția Ilia - Lugoj în caz de defectări se deplasează la stația unde s-au produs defectările un impiegat (care dă ordine de circulație mecanicilor de tren) și personalul care execută reparațiile.
Din câte știu, noile proiecte de centralizare sunt cu centralizare de linie, o soluție foarte bună dacă la ea se adaugă GSM-R, prin care se pot face comunicări legate de siguranța circulației.

dan tm

Da, stiu de linia Ilia-Lugoj care se conduce din Faget si de linia Siculeni -Ghimes.
Asta intrebam daca aceasta centralizare  electronica Timișoara CET-Stamora Moravita se refera la conducerea centralizata dintr-un singur loc la fel ca pe linia Ilia-Lugoj sau se refera la centralizarea electronica a macazurilor si semnalelor  in fiecare statie cu pastrarea IDM in fiecare statie?

Pentru ca nu vad nici o mentiune despre PM Pădureni unde se manevreaza pe un singur macaz in curenta, restul sînt demontate.

Sorinus

Chiar ma întrebam care e faza la Sofronea cu macazurile fără abătute. E ca un HM remote. IDM mai are?

dobrogean

Nu mai are IDM propriu, macazele și semnalele sunt comandate din Curtici. Doar în caz de deranjament se deplasează un IDM de la Curtici.

dan tm

Sincer mie mi s-a parut ca am vazut mereu un IDM.

si pe filmari se vede un om acolo.

cristi5

#313
@dan tm
Daca te referi la centralizarile din PNRR, ele sunt CEL, centralizare electronica de linie, ca Ilia-Lugoj

Ideea e sa fie nevoie de cat mai putini oameni in statii. De-asta proiectele se cheama "sporirea eficientei economice..."

@dobrogean din cate stiu si instalatiile BLAI moderne pot elimina IDM si pot conduce tot traficul dintr-un dispecerat. Nu stiu insa daca e doar o posibilitate tehnica sau instalatiile de pe liniile CFR modernizate pot asta din CMTuri.

dobrogean

BLAI înseamnă Bloc de Linie Automat Integrat, adică secțiunile de bloc (care se află în linie curentă, între 2 stații) sunt integrate în instalațiile de centralizare electronică din stațiile adiacente. Funcțional, BLAI face exact aceeași funcție ca BLA, adică semnalul de bloc care acoperă un sector de bloc este verde dacă sectorul respectiv este liber și următorul semnal are indicație permisivă, galben daca sectorul respectiv este liber și următorul semnal are indicație de oprire și roșu dacă sectorul respectiv este ocupat. Funcționarea BLA, respectiv a BLAI este automată, fără intervenția factorului uman, determinată doar de starea sectorului de bloc care determină un semnal de bloc.