Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

#225
Mersi de detalii - nu stiam de restrictiile operationale din Revizia Basarab. Nasol, intr-adevar.

Eu cred ca poti face curatenie la peron - necesita doar un pic de disciplina. Carucioare mobile de curatenie, bariere mobile etc. solutii exista si le-am vazut aplicate la alte administratii feroviare. Orice creste rata de utilizare a materialului rulant e esential.

Poate nu ar strica nici o regandire a mersului pe termen lung, cu prioritizare a rutelor care au potential mare de calatori (e.g. rute cadentate Bucuresti - 300km) in detrimentul altor rute. Aici exista potential enorm de crestere pax. Pe rute gen Bucuresti - Satu Mare, nu prea.

Dar solutia cea mai simpla e sa eliminam trasele duplicate. Nu avem nevoie de atatea trenuri (OTF privati + CFR) pe rute populare gen Bucuresti - Brasov, ci avem nevoie de capacitate mai mare pe fiecare trasa.

dan tm

De 1 Decembrie se pare ca la nivel scriptic mai multe trenuri vor avea nume:
unele foarte lungi.

CFR Călători sărbătorește Ziua Națională prin introducerea unor trenuri numite ,,Trenurile Unirii", care vor transporta românii către Alba Iulia, orașul simbol al Marii Uniri de la 1918. Din Timișoara, două curse vor facilita accesul la evenimentele dedicate sărbătoririi celor 106 ani de la Unirea Transilvaniei cu România.

CFR Călători sărbătorește Ziua Națională prin introducerea unor trenuri numite ,,Trenurile Unirii", care vor transporta românii către Alba Iulia, orașul simbol al Marii Uniri de la 1918. Din Timișoara, două curse vor facilita accesul la evenimentele dedicate sărbătoririi celor 106 ani de la Unirea Transilvaniei cu România.
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/program-trenurile-unirii-introduse-de-cfr-de-ziua-nationala-pleaca-si-din-timisoara-spre-alba-iulia-1962658/

https://drive.google.com/file/d/1qK4hbImPVcR8b_qg4I4EuCU2zuV_cDVJ/view

pasadia

QuoteARF atribuie al doilea Contract de Servicii Publice (CSP) licitat către Interregional Călători, operatorul privat câștigând operarea celor 13 trenuri Alstom (din care unul de rezervă) la un nivel al compensației cu doar un ban (0.04%) sub cea cerută de CFR Călători. Simplă potrivire?

Sursa

In articol găsiți mai multe informații, inclusiv cu privire la rute. Ce vreau eu sa adaug, profitând de faptul că articolul este semnat de Doru Cireașa și îl citează pe Maxim Rodrigo e că am avut ocazia sa îi văd pe cei doi (+ Etves) în acțiune la semi-conferinta de prea ținută în Brașov odată cu inaugurarea trenului Alstom. "Deosebită" relația dintre politicieni / funcționari și ziariști / sindicaliști / lobby-iști. Disfuncțională de-a dreptul.

GIV

#228
un ban....

Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni

dupa cele 48 50 de luni se vor face alte contracte? sunt sanse ca trenurile sa ajunga la alti operatori?

pasadia

Da.

Dacă ar fi după mine mă întreb de ce nu ar veni MAV sau OBB la aceste licitații pentru a opera aceste trenuri.

AndreiB


daniel_avram

Ce anume nu e rentabil? Trenul+mentenanta le ofera statul, subventia o primesti de la stat. Tu ca operator trebuie doar sa vinzi bilete si sa platesti salariul unui mecanic de tren + controlor.

AndreiB

+TUI, +management, +birocratie etc.

Pentru 2 lulele, la numarul de trase de care vorbim.

pasadia

Stiu si eu ca, deocamdata, vorbim de putine trase. Dar totodata ei pot veni sa opereze si alte trasee cu MR propriu (mai vechi, deja folosit de ei, eventual pe care doresc sa il inlocuiasca). Bineinteles, asta daca au acest surplus de MR (senzatia mea e ca MAV are ceva MR disponibil).
Totodata as putea sa vad niste avantajeze oferite de faptul ca patrund pe o piata noua - dezvolta o baza de clienti care prin faptul ca le vor folosi serviciile din RO, aplicatia on-line, vor ajunge apoi sa foloseasca aceleasi servicii si in Ungaria  sau Austria. Mai ales ca pachetul de mai devreme chiar era preponderent cu rute din Ardeal.

Pe de alta parte insa inteleg si problemele date de calitatea infrastructurii romanesti. Liniile din coltul de NV (Oradea - Satu Mare - Baia Mare - Zalau) sunt extrem de inapoiate (neelectrificate, fara centralizare moderna, sinuoasa, etc). Oradea - Cluj si Arad - Caransebes sunt in reparatii. Dar peste 4 sau 8 ani poate lucrurile vor sta mai bine si in privinta asta.

Xenos

Eu sunt fan MAV, este una dintre cele mai faine companii de transport feroviar din Europa (de Est). Deja în 1989 stăteau bine, iar din 1990 imediat au cumpărat vagoane tip salon specifice DB, SBB si ÖBB, s-au introdus imediat in circuitul EC/IC, avand legături foarte bune cu Viena, Germania, dar și Elveția, Cehia, Polonia etc.
Noi am cumpărat de nevoie niște vagoane noi in 1994 dar apoi nu am mai făcut cam nimic pt trenurile internaționale, ale căror compuneri sunt haotice până azi, cu vagoane neîntreținute.
Spre deosebire de noi, ungurii au reparat și întreținut și vagoanele lor vechi (modernizate substanțial), pe care noi le-am dat la casat. Noi tot modernizăm (tot mai prost mi se pare mie) dar nu întreținem.
MAV a cumpărat locomotive noi și automotoare, în vreme ce noi am rămas cu nostalgiile ceaușiste de tip locomotiva Electroputere. Și tot așa.
De aceea, pe scurt, dacă MAV ar intra și pe alte trasee decât cele din secuime ar fi excelent. De ex prin Arad, Valea Mureșului, Alba Iulia - cu ramificație spre Cluj, respectiv spre Brașov și chiar București.
Poate, ca să duc visul erotic până la capăt, vom avea și un Railjet pe rutele astea.

oc7avian

^^^^
Nu, mentenanța nu este plătită de stat. Este responsabilitatea OTF câștigător








Powered by API/PUM imgur uploader


pasadia

Pana la urma care e "treaba" cu anularea unor trenuri de catre CFR Calatori? Nu gasesc nicaieri o lista completa a anularilor, doar acest comunicat CFR Calatori care incearca sa spuna ca nu e atat de grav.

Dar in comunicat se spune de anularea a 4 trenuri intre Brasov si Bucuresti, insa in tabelul "justificativ" sunt mentionate doar 3 dintre ele. Asta ca sa nu mai pomenesc de faptul ca tinem Coradia degeaba dupa-masa, desi nu prea e MR disponibil.

dan tm

Orice modificare a numărului de trenuri efectuată arbitrar de orice OTF este contrară contractului de servicii publice şi va conduce la sancţionarea OTF respectiv.

de aici
 https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5361p870-revista-presei#382384

Mai venise el cu un plan de anulări şi anul trecut şi nu i-a aprobat ARF nimic Laughing
Restul măsurilor... să fim serioşi, trebuiau dispuse de mult.

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5361p855-revista-presei#382266

oc7avian

IR 16004 e al patrulea anulat, transformat de fapt în IR 1624 că trasa era pentru Coradia, dar pe care au operat-o exclusiv loco + 6 vagoane. Deci s-a făcut o mică ajustare a timpilor.

Xenos

https://mobilitate.eu/cfr-calatori-anulare-brasov/

O mizerie groaznică.
Oare ARF nu are la dispoziţie sancţiuni? Trenul ăla stă practic degeaba. Şi mai cer şi altele.
Ar trebui să li se impună prin concesiune un număr minim de trasee, 2 drumuri dus-întors Bv e oricum foarte puţin, acum a rămas unul singur.
CFR Călători trebuie desfiinţat.