Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rezin

#675




Powered by API/PUM imgur uploader   Powered by API/PUM imgur uploader[/img]


@cristi5,

Stația Medgidia a fost modernizată prin proiectul de care vorbești, dar nu apare aici peronul canguru cu 2 rânduri de stâlpi.

Dovada că peronul canguru și girafa a fost introdus după 2015, cu secțiunea Simeria - Arad.

Cei care lucrează acum la Fetești , în opinia mea, au reevaluat proiectul , în cazul în care lucrează după proietul vechi.

cristi5

#676
Nu stiu, poti vedea in caietul de sarcini al licitatiei. E o copie aici sau pe SEAP. Daca copertinele sunt proiectate altfel decat in proiectul initial, poate reiese cumva.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/fetesti_si_ciulnita/

Dar ce importanta are cand au fost introduse? Important este cand vor fi scoase...

Cetatean

#677
As adauga ca cele X semnaturi ale verificatorilor cu stampilele alea mari reprezinta nimic,zero,"a semnat ca primarul".

Semnalasem o problema legat de faptul ca in toate peroanele astea asfaltate sunt km de cabluri. Daca se intampla ceva,ce fac? Sparg tot,nu?
Alta ineptie este tipul asfaltului. Pe langa ca se incinge ca toti dracii,am inteles ca domnia sa cfr,prin structurile sale nu permite altceva. "Are aia ca prostii prin vest peatra naturala pe peroane",noi facem reabilitare de sute de milioane si punem tot asfalt.

A,sa nu mai vorbesc de iluminat.  Il aveau din ala cu neoane sau ceva,ce nu se mai foloaeste.
De pasarelele alea...ba baiatule. Estetic sunt ca nuca-n perete. Oricum le raman bani din contractele astea supraevaluate,mai bine montau in garile mari scari rulante,ca la Arad cred. Da na...ori ocolesti intre 500 si 800 de m de la cladire la linia 3-4,ori urci pe pasarele. Cu bagaje,carucioare,copil...si ne intrebam de ce nu mai vrea lumea cu trenul.
Pentru ca cel mai probabil nu vor trage internationele la linia 1 sa te urci lejer,nu?

rezin

#678
peron în Focșani 



Powered by API/PUM imgur uploader  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

@cristi5 ,


,,Lucrări pentru siguranța populației și protecția mediului
Pentru siguranța populației și protecția mediului au fost cuprinse, în proiect, următoarele tipuri de lucrări:
    • Marcarea zonelor periculoase;
    • Asigurarea accesului călătorilor de la un peron la altul cu ajutorul pasarelei pietonale și a pasajului pietonal subteran;
    • Montare garduri de protecție între liniile directe;
    • Iluminatul peroanelor;
    • Montare copertine pentru peroane;
    • Decontaminarea solului;
    • Colectarea și evacuarea apelor meteorice."

Cred că trebuie să avem stas-uri pentru toate tipurile de lucrări și obiective în domeniul căilor ferate la nivel european, și care dacă se încalcă să ducă la pierderea drepului de a profesa pentru proiectanul care le încalcă.

  Așa la peroane ar trebuie pevăzut în acest stas, un sigur rând de stâlpi pe linia mediană a peronului pentru copertină, stâlpi rotunzi, și alte elemente de siguranță.Sau se pot prevedea aceste lurcruri prin caietul de sarcini.

Dar problema este că fiecare intrerpretează în felul său măsurile de siguranță a populației, atât timp cât nu este un organism specializat  la care să se poată apela și care să-și dea avizul și care să producă aceste stas-uri.
Un proiectant tebuie să proiecteze după stas-uri și nu după capul lui.
Care stas a drepul acestor proiectanți să pună două rânduri de stâlpi de catenară profilați la copertină?

După cum se poate vedea prin pozele pe care le-am pus, nici comuniștilor nu le-a trecut prin cap să facă peroane cu două rânduri de stâlpi.
Atunci de unde l-a venit ăstora această ideie găunoasă și cine a aprobat-o?

Să arate de unde au luat modelul , unde în Europa mai sunt așa peroane cu 2 rânduri de stâlpi profilați de catenara.Sau noi inventăm peronul după 200 de ani de căi ferate?




Xenos

În Germania pot zice că nu am văzut niciodată aberaţia asta cu două rânduri de stâlpi care să fie apropiaţi de peron, stânjenind circulaţia....

TVlad

#680
La noi mai sint cazuri, istorice chiar (Ploiesti Sud):



Si in Belgia dar peronul e mult mai lat si e spatiu destul intre stilp si tren:





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#681
Quote from: rezin on April 02, 2024, 10:24:26 PMStâlpi corecți , rotunzi, plasați pe linia mediană longitudinală a peronului.



Powered by API/PUM imgur uploader  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

  Acești stâlpi s-au utilizat până prin 2015 , pe secțiunea Sighișoara - Simeria de toate firmele care au lucrat pe acea secțiune.

Și la Piatra-Neamț:


Botoșani:


Vaslui:


Brăila:


Bistrița:

rezin

#682



Powered by API/PUM imgur uploader

  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

@TVlad ,
și cel din Ploiești sud(cel din poză), pare mai lat, și stâlpi sunt din beton , sunt mai lați, așa că iată un om care se poate sprijini de el.

  Altfel și cel din Belgia și cel din Ploiești Sud, arată ca două relecve de pe care curg voplsele.
 
Totuși am vrea să vedem dacă acestea sunt doar niște accidente nefericite , sau acesta era o regulă.
Deasemenea vrem să vedem dacă avem  peroane mai noi cu două rânduri de stâlpi profilați de catenară.

rezin

@ tom_sawyer,

 mulțumesc pentru poze care sunt edificatoare pentru felul în care trebuie să arate un peron normal!

cristi5

#684
@rezin

Iti doresc succes in cruciada impotriva acestor copertine si a proiectantilor lor. Din pacate eu unul nu te pot ajuta, am ridicat problema in API feroviar, interesul a fost zero. Si cred ca pot sa explic de ce.

Noi in API ne chinuim de luni de zile sa eliminam o trecere la nivel intre doua peroane in Cluj-Napoca, intr-o zona cu trafic pietonal/de calatori/tren metropolitan potential foarte mare, adica ceva care chiar poate omori calatori si pietoni. Nu stalpi pe peron care incurca calatorii la mers, nu muchii care-i pot incomoda, ci tren cu 100 km/h pe linie dubla, care ii taie intre peroane. Chestii mult mai serioase.

Am vorbit cu toate partile implicate (sef de proiect la CFR, constructori, lider de consortiu, proiectanti, primarie). Au fost si intalniri, a participat si @Ionut. Am scris vreo 3 pozitii pe Facebook, preluate de presa locala. Ne-am intalnit si cu deputatul Baltaretu, @AlexV tine legatura cu el, Baltaretu s-a dus la ministru...

Nu e nimic construit inca, e si proiectare+executie (spre deosebire de copertine gata construite pe contract de executie), deci sanse ar mai fi. Dar rezultatele sunt deocamdata zero. "Asa e in SF, masinile au nevoie de acces, deci TN". Vor sa faca o pasarela pietonala dar ca pieton/navetist daca ai de ales intre trecut la nivel si pasarela la 8m inaltime, ce alegi? S-a dat deja AC pt cale (deci sanse zero pt subtraversare ca n-ai cum sa adaugi un podet la ce e prevazut de ACul caii) si trecere la nivel cu BAT. Mai urmeaza si ACul rutier si gata treaba.

Acum incercam cu la scrisori de protest la EU. Prea multe sperante nu cred ca mai avem.

(nu stiu ce ar mai fi de zis dar hai sa nu discutam acest TN aici ci pe topicul magistralei 300)

Nu vreau sa te descurajez dar greu de atras atentia la niste copertine usor incomode in an electoral intr-o tara in care nimanui nu-i pasa de pietoni sau de calatorii cu trenul si toti politicienii sunt soferi.

rezin

@cristi5 ,

 da, grea luptă , parcă te lupți cu morile de vânt ,sau cu ....peroanele mutante.

Konter

#686
@cristi5

Stiu ca a fost vorba de o greseala de proiect care a condus la intarzieri asa ca nu s-au mai incadrat in termen pentru bani europeni. Altfel, despre ce faliment ar fi vorba? Nu retin unul la contracte feroviare

dan tm

Întîmplător eu am dat de o gară refăcută cu peron cu un singur rînd de stîlpi.
Giurgiu.
https://storage.lokomotiv.ro/images/38599774864_9e9d22f57e_k.jpg

rezin

#688
@ dan tm ,

întradevăr e pe un singur rând de stâlpi , doar că stâlpii aceștia sunt tot din aceia cu profil, de catenară  și nu rotunzi cum ar trebui să fie la un peron.

Le propun să-i îvelească cu niște lațuri din lemn , într-o formă circualră.

dan tm

#689
@rezin


:|  :|

cumva eu am înțeles că pe tine te deranjează că sînt două rînduri de stîlpi care susțin copertina și în unele cazuri distanta de la stîlpi la marginea peronului.
nu m-am prins ca te deranjează forma stîlpilor.

crezi ca pe calatori îi intereseaza forma stîlpilor sau faptul că prin copertinaă plouă?