Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

#825
La nici o saptamana de la inaugurare. Si daca am fi fost in Schenghen aveam coada asta








Powered by API/PUM imgur uploader

Poze via Facebook Tamas Papp

pentium10

Cât este amenda pentru staționare pe autostradă
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pasadia

Trist, foarte trist. Văzusem de aseară că era roșu ciotul de A3 și îmi închipuiam că e blocata banda. Cred că e cea mai buna imagine pentru dezastru privind planificarea și proiectarea din domeniul lucrărilor de infrastructură.

survola


Seraphymus

#829
^^
Nu cred ca e vina lor... politia de frontiera ar trebui sa ii traga pe prima banda inainte de nod.. sa nj blocheze tot traficul pe nod..

marinul

Problema e la noi, ca am proiectat pasaj cu o bandă pe sens la 2 km de graniță. Am zis de când am aflat ca e cu o bandă pe sens ca aici o sa fie blocată banda spre Bors 2. Nu trebuie sa fi Nostradamus ca sa prezici asta, dar ma așteptam la puțină organizare, coada banuiesc ca nu e semnalizată, mai si plouă, limită de 120 km h, te trezești cu tir staționat pe banda 2. Vai de noi

reed

@voicul ce argumente mai aduci acum sa scuzi asta?

handrei

#832
Din pacate ambele capete ale acestui drum au fost proiectate "fara cap".
Centura Oradea a ramas cu acel giratoriu sub rampa de pornire a acestui nou drum. Cu toate ca intreaga Centura Oradea e la 4 benzi, acolo, langa rampa acea, se ingusteaza la 1 banda pe sens. Ca dezastrul sa fie si mai complet, acelasi giratoriu face legatura si cu principalul drum spre Santandrei, o suburbie mare a Oradei, gen Floresti la Cluj.

Deci 1 (chiar 2 cateodata) benzi dinspre Santandrei, si 2 dinspre Centura, se transforma intr-o singura banda pe langa acea rampa dupa giratie.

Zilnic, chiar si dupa inaugurare, se creeaza cozi, uneori kilometrice dinspre Santandrei. Iar din partea cealalta, de pe centura din fata la Mathaus, majoritatea traficului se inghesuie pe singura banda (cea din dreapta) care face legatura cu restul centurii sau cu Santandrei, o minoritate doar folosesc noul drum.

Situatia in plan se vede foarte bine si in filmarea pusa cu o pagina in urma de @survola .




pasadia

La ora asta culorile de pe GMaps nu indică vreo problemala capătul sudic al proaspăt inauguratului DX. Și:

- dinspre / spre Santandrei și înainte era coada. Pentru că ai o trecere la nivel cu CF destul de proasta.

- din păcate (încă) prea puțin din traficul de mai sus folosește centura Sântandrei. Poate daca ar folosit-o mai mulți...

- mă aștept ca bucata din DX dintre intersecția cu vechea centura și DN1 (spre Borș) să fie tot mai folosita, inclusiv de cei care merg spre/dinspre parcul industrial. Și în consecință să scadă volumul de trafic pe str. Ovid Densușianu, scăzând astfel presiunea pe sensul giratoriu rămas sub pasajul pentru DX.

handrei

#834
1. Era trafic si inainte. Asa ca ingustam iesirea pe centura la o banda, de la 2, ca sa fie bine, nu?  :lol:

2. Centura Santandrei? Banuiesc ca te referi la drumul nou spre Santandrei. Este foarte folosit, sunt chiar si cozi pe acest nou drum la ore de varf. E folosit mai ales de cei care au treba in partea de nord sau chiar si centru a Oradiei. Insa cei care merg spre Cluj, sau spre  Calea Aradului, spre centrele comerciale, etc, e clar ca nu vor merge pe acolo.

3. Aici iti dau dreptate, asta sper si eu. Din pacate, se pare ca nu exista volum mare de trafic pe aceeasta ruta (centura sud - parc industrial Borsului). Mare parte a traficului pare a fi strict local, adica masini care merg din oras tot in oras si care folosesc centura (str. Densusianu) ca alternativa la strazile din oras.

gicu

@marinul ce fac autoturismele dacă e blocat pasajul? Ies la Biharia?

handrei

Raspund eu cu o poza foarte recenta chiar de acolo:

marinul

#837
care sunt inspirati o iau spre Biharia si se intorc pe A3, dar si aici e cu risc, mai este cand se blocheaza si nodul dn19-a3. odata ce te-ai urcat pe pasaj nu mai ai cale de intors, stai la rand cu tirurile ca si colegii din poza de mai jos. Ma rog ilegal te poti intoarcere ca e distanta mare intre stalpisorii aia




Powered by API/PUM imgur uploader

dupa masa am inteles ca s-a blocat si nodul cu DN1, probabil s-a dat prin statie ca se sta mai mult la Bors 2 si multi prefera sa iasa pe la Bors 1

LE: @handrei poza ta e de la iesirea spre Bors 1, nodul DEx16 cu DN1/Borsului

voicul

@reed Nu am argumentat ca e bine asa. Am propus o idee, partial informat fiind, @hefaistos a spus ca nu e cazul de asa ceva.
Si intradevar daca UE aproba planul cu 2 benzi nu avea ce sa mai zica dupa. Putea sa si zica: nu facem pe 2 benzi ca intrati in Schengen si nu va dam fonduri sa faceti o banda care nu prea o sa aiba utilitate. (asta daca i se propuneau 2 benzi, ceea ce nu a fost cazul).

Deci ramane cum s-a stabilit: proiectat fara cap, rezultat conform planului, lipsa de organizare in teren cand se vede cu ochiul liber ca e o problema.

Solutie: la un moment intram in Schengen si se va rezolva situatia cam 85% din timp.
Se poate si mai repede: 2 - 3 tragedii mediatizate si posibil sa stea cineva sa dirijeze traficul (dar cine vrea asta?)

handrei

2 benzi se fac daca ai trafic care cere asta, ori acolo nu cred ca vom avea vreodata MZA peste 30.000.

Pentru stationarea tirurilor nu se face o banda extra, se fac parcari pentru asa-ceva.

Daca ar fi existat chiar inainte de granita parcari destul de mari, in veci nu s-ar bloca acele noduri, si nici nu s-ar vorbi de nevoia de benzi extra.