[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

VladHDR

Mai problematic la S5 mi se pare capatul vestic care se termina nicaieri, in pustietatea de la Bucuresti Vest. Ar trebui sa mearga macar pana la Pasaj Domnesti unde, la un moment dat, vom avea un P&R, plus tramvai si autobuz si care s-ar putea transforma intr-un nod multimodal veritabil si ruta ar deveni atractiva pentru oamenii din Domnesti si Prelungire.

misiekwas

De acord, dar deocamdată nu prea vad unde ar putea sa aibă terminus acolo și fără investiții serioase în CF nu prea ar fi feazabil. Oricum, dacă ar reuși sa convingă pe oamenii din Militari Residence sa ia trenul în loc de mașină, ar fi succes răsunător pentru prima etapa. Dar e clar ca trebuie urgent legături cu stb, dacă are sa functioneze.

@shift2rail problema este ca aceste stații sunt foarte departe de orice interesant. De aia, oprești, pierzi timpul, dar exista riscul sa cari aer în loc de pasageri, pentru ca opțiunii de transbordare sunt ft proaste.

AndreiB

Daca ar fi statii nu ar fi nici o problema - trenul local ar intra pe abatuta si linia ar ramane libera.

Dar sunt de fapt PO-uri, adica trenul opreste in linie curenta, lucru care distruge capacitatea liniei.

Nu merge si cu frecventa mare, si viteza decenta, si cu statii low cost cu peroane pe linia curenta.

misiekwas

Total de acord, și aici va fi nevoie de coordonare bună cu CFR, pentru ca PMB ar putea sa facă POuri, dar mai greu cu stație proprie.
În ceea ce privește Obor, cumva înțeleg logica aici, cu speranța că e conceputa ca o soluție provizorie. Zona e ft aglomerata, fix pentru ca mulți se duc către Pipera și asta nu cere deocamdată investiții mari în infrastructura. Navetă la Pantelimon ar putea sa fie o soluție buna, poate pentru etapa următoare.
Părerea mea este ca proiectul are nevoie de o linie de succes pentru prima etapa. Dacă merge, va încuraja dezvoltarea liniei. Și sincer, ma bucur ca nu se grăbesc.

dekolor

Quote from: AndreiB on August 23, 2023, 09:48:22 AME ruta cu cel mai mare potential urban de acord. Dar capatul spre Obor nu are sens - era mult mai logica continuarea spre Branesti, Fundulea etc, cu linia dinspre Obor o naveta la Pantelimon.
Cumva in proiect este prevazut un traseu separat Obor - Islaz (sau Fundulea cel mai probabil). Am sa las harta cu toate traseele propuse mai jos:


In alta ordine de idei, sunt sigur ca TPBI poate introduce/modifica anumite trasee de autobuz incat sa fie asigurate legaturi STB (sau alt operator in functie de zona) in mai toate statiile. Ce mi se pare totusi ciudat este faptul ca S2 are capatul la un PO...

AndreiB

E si mai ilogic - liniile spre Branesti au capatul la Obor (unde nu e nimic), cand punctul de interes e Pipera.

Daca vrei sa faci naveta Branesti - Pipera, in loc sa mergi direct si rapid pe M800, ar trebui sa schimbi complet ilogic in Dobroesti.

De ce? Pentru ca ne cramponam de faptul ca exista Gara Obor, in loc sa o inchidem si sa ne concentram pe rute logice de deservit:

shift2rail

muuult mai interesanta aceasta a doua harta, un melange ad-hoc intre RER-ul francez (structura radiala) si Sbahn-ul german (centura feroviara, concentric)

i-au trebuit 4 ani lui ND sa produca aceasta harta, cand vom vedea primul tren suburban in serviciu?!

frunzaverde

#772
Niciodata... Carioceala asta cere investitii uriase in infrastructura ca sa poti avea capacitate suficienta (in momentul asta mare parte din infrastructura are gatuiri de linie simpla, de zone Diesel etc.), in material rulant, in terminusuri in afara zonei curente metropolitane pentru a creste atractivitatea liniilor.

Zona metropolitana nu are de unde sa scoata 500-700 milioane de euro ca sa porneasca chiar si un schelet.

Pe infrastructura existenta carioceala permite un tren la doua ore cel mult, chiar si pe zona "core".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

misiekwas

#773
@frunzaverde Eu sunt un pic mai optimist, dar adevărat ca nu o sa fie deloc ușor nici ieftin și încă nu sunt sigur ca trenul urban lui ND va vi un eșec sau un succes și vad lucruri care sugerează una sau alta. Bineînțeles, trenul în București nu va fi nici rer nici s-bahn, nici măcar SKM, dar imi se pare ca va putea sa aibă rolul secundar dar important în regiune (nu numai în zona metropolitana, de exemplu navetă Giurgiu-Progresu). Ca să fie mai degrabă fragmentar e adevărat, dar merita încercat.
Oricum, exista nevoie de a face curățenie de primăvară în întreg Complex Feroviar București, care este o alcătuire incoerenta de linii Ok, soluții provizorii, linii simple și infrastructura abandonata, care ar trebui ori repusa în funcțiune ori abandonata (de exemplu linia de Grozavești pe care nu va circula nimic, niciodată).
Cum am spus, nu neapărat o sa iasă. Dar merita încercat.

@shift2rail consider ca aceasta harta este total nerealista nici în 2050,si niciodată. De exemplu, niciun tren nu va circula pana Razoare. Mai bine sa ne axam pe idei realiste. Sincer, apreciez ca nu se grăbesc, e un proiect care este menit sa fie trainic, iar eșecul poate s-o scufunda pe ideea de tot.

hefaistos

3 ani s-a discutat.
Acum o sa ia 3 ani (cu procedura de atribuire cu tot) sa avem un SF i se va expica lu'CFR călători și lu' CFR infrastructura ca trebuie sa aloce resurse pentru ca asa vrea PMB, prin aceasta Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov.
Mie mi se pare o fractura de logica.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

misiekwas

#775
Dar de ce CFR Călători? CFRC nu are nicio treaba aici. Ideea tocmai trebuie sa fie ca TPBI sa aibă propriul OTF, ceea ce este și logic. În ceea ce privește Infra, modernizarea CFB oricum va deveni o nevoie chiar și fără trenul metropolitan. Sau lăsăm infrastructura feroviara la fier vechi?

hefaistos

De acord cu tine doar ca...surpriza. SF-ul nu-si propune asa ceva. Își propune doar sa explice CFR ce ar trebui sa facă.
Și m-am uitat, în asociatia respectiva intra doar administratiile locale din București si Ilfov. Nu Ministerul Transporturilor, nu Metrou, nu CFR.
Probabil sunt în competiție comerciala unii cu alții. Scuzați ironia.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

misiekwas

TPBI este efectiv regia de transport în comun pentru București și Ilfov, n-are de ce sa între MTI sau CFR. Și ei vor fi beneficiarul investiției. Asta mi se pare ok. În ceea ce privește investiții, TPBI prevede investiții proprii prin construirea de stații noi pe semi inelul nordic și pe linia la Scrovistea, dar în coordonare cu CFR care rămâne administratorul de linii proprii. Îmi se pare cam normala situația: CFR gestionează linia, TPBI construiește stații.

misiekwas

@dekolor mi se pare ca e o compilație de toate linii propuse de oricine (și MT și TPBI) pe logica de pix pe hârtie - nici măcar nu cred ca ar trebui prelungirea de rute peste Progresul.

@hefaistos mi se pare ca cele doua linii Scrovistea-GdN și ruta GdN-Obor sunt în general gata de a funcționa acum la o capacitate relativ mare. Problema în București este ca lipsesc stații care ar avea corespondenta bună cu stb/obiecte de interes. De exemplu, stația noua la Pipera ar fi foarte de folos. Aia pmb ar putea sa construiască. Pasul urmator: desființarea de TNuri la Petricani și Andronache. O elementa necesara ar trebui sa fie însă ticketing - trenul urban ar trebui sa fie inclus în zone de TPBI și ar trebui sa fie valabil abonament de STB.

@frunzaverde aceste doua rute îmi se pare cât de cât fezabile în momentul actual (Ok, Obor nu-i strălucit, dar e început).

dobrogean

Quote from: misiekwas on August 23, 2023, 11:37:54 AM@frunzaverde Oricum, exista nevoie de a face curățenie de primăvară în întreg Complex Feroviar București, care este o alcătuire incoerenta de linii Ok, soluții provizorii, linii simple și infrastructura abandonata, care ar trebui ori repusa în funcțiune ori abandonata (de exemplu linia de Grozavești pe care nu va circula nimic, niciodată).
Complexul feroviar Bucuresti a fost proiectat pentru traficul de marfa, astfel incat sa ajunga vagoanale la incarcare/descarcare pe liniile industriale ale fabricilor care existau pana in anul 1989.
Acum mare parte a fabricilor a disparut si au ramas multe linii de cale ferata neutilizate. Sigur ca solutia ideala ar fi reproiectarea sistemului feroviar pentru trenurile metropolitane. Daca intaleg eu bine, primarul Bucurestiului doreste o solutie temporara low cost care sa utilizeze, pe cat posibil, liniile actuale, urmand ca pe masura ce se vor identifica surse de finantare sa se faca un alt proiect.
Ca idee nu mi se pare rea, doar ca la noi tot ce este provizoriu se transmforma in definitiv, ceea ce chiar ar fi rau.