News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Lol, niste astia cu statistica nu ii baga in seama pe cei din Brasov. Stiu, doar 2 saptamani in semestru I, dar a functionat totusi in perioada aia...

tom_sawyer


rota

Cele mai bine (și mai prost) conectate capitale din regiune

Potrivit cercetării făcute de Emerging Europe, 10 din cele 23 de capitale ale regiunii pot fi atinse cu zboruri directe din mai puțin de 50 de orașe.



Powered by API/PUM imgur uploader
sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dumbravaandrei

Vad ca din avioanele BlueAir, cateva au ajuns la LOT. De ex actualul SP-LVG, care cred ca e fostul YR-MXA.
Ce mi se pare ciudat, e ca nu vad avioane la Tarom, ca nu cred ca le stricau macar 2 avioane in plus, usor accesibile (poate cu tot cu echipaj). Uitandu-ma pe pozele de pe FlightRadar24, pare ca LOT nici nu s-a sinchisit sa ii schimbe imagistica avionului:


frunzaverde

#409
Toate Max-urile Blue Air (5 bucati, inmatriculate de Blue Air ca MX[A-E]) au ajuns la LOT. Doar SP-LVG (MXA) mai este in schema Blue Air, restul au fost toate vopsite in primavara. Motivul nu e ca nu s-au sinchisit, ci faptul ca lipseste capacitatea de vopsitorie si intretinere (mai ales pentru compozite) in toata lumea. In afara de astea 5, au mai fost 4 Max-uri comandate de Blue Air (MX[F-I]) care nu au fost niciodata livrate, ca nu au putut plati garantia (chiar si pentru primele 5 livrarea a fost foarte lalaita).

Si cum este criza de disponibilitate pe segmentul narrowbody in toata Europa, problemele de intretinere ale motoarelor noi Pratt and Whitney reducand disponibilitatea la o gramada de operatori de 220/320Neo, acum chiar daca gasesti un slot la vopsea nu il vei imobiliza o luna (ca e vorba si de o reconfigurare interna), ca se fac bani buni daca ai un 737/320 de care n-ai nevoie.

Asa ca LOT prefera sa-l opereze "asa cum e" pana cand il pot baga in vopsitorie si reconfigurare interna prin toamna. Il folosesc exclusiv pentru chartere turistice din Katowice, unde oricum nu conteaza configuratia si vopseaua, ca nu LOT vinde biletele...

Avioanele au fost si sunt proprietatea Air Lease Corporation, Blue Air le-a avut in dry lease de la ei, LOT le are acum tot in dry lease. Deci TAROM n-avea cum sa "le ia", ALC decide unde se duc si cum. Sunt dry lease, asta inseamna ca personalul si intretinerea sunt furnizate de client (Blue Air, respectiv LOT), nu vin cu echipaj.

De altfel, Tarom a negociat cu ALC si cu Minsheng si cu inca cativa in perioada pentru pana la 4 MAX-uri, dorind sa inlocuiasca 318-urile si/sau 73G-urile din flota, dar nu au iesit calculele. si 73G-urile si 318-urile sunt platite integral si in proprietate, chiria lunara la un dry lease in conditiile curente de piata nu e foarte avantajoasa comparativ, iar un sell-and-lease-back dat fiind lipsa de atractivitate a modelelor nu a iesit nici ea la calcul.

Plus ca Tarom oricum are excedent de flota in momentul asta, si nu poate lansa rute noi - e interzis de regulile de ajutor de stat de salvare si restructurare ale UE (aceiasi poveste a avut-o si LOT acum vreo 10 ani).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Harry

#411
Au venit ambele Learjet 75 air ambulance - made in USA, dotarile au fost realizate tot in State.


Pana la 1 decembrie vin si primele Blackhawk SMURD.


tom_sawyer

#413
Raed Arafat, despre mentenanța pentru elicopterele Black Hawk

Primul elicopter Black Hawk pentru M.A.I., livrat la începutul lui noiembrie

Ministerul de Interne va primi primul elicopter Black Hawk la începutul lunii noiembrie. Potrivit șefului DSU, toate cele 7 aparate pentru situații de urgență și pentru poliție vor veni până sfârșitul anului. Aparatele au fost produse la uzina Lockheed Martin din Polonia, au fost cumpărate cu bani europeni și au costat peste 170 de milioane de euro.


6 elicoptere pentru ISU + 1 pentru Poliție (+3 ușoare, H135, tot pentru poliție).

Mentenanța la Bacău:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=41.msg419417#msg419417

Harry


tom_sawyer

#415
Traficul pe aeroporturi din România în luna septembrie:










Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#416

tom_sawyer

#417
Traficul pe aeroporturi din România în luna octombrie:










Menționăm că Aeroportul Arad a fost închis pe tot parcursul lunii octombrie pentru lucrări (refacere cale de rulare A). De asemenea, în intervalul 16-25 octombrie zborurile spre și dinspre Aeroportul Internațional Craiova au fost suspendate, ca urmare a lucrărilor de extindere și modernizare care au fost efectuate aici.

https://airportaar.ro/traficul-aerian-pe-aeroporturile-din-romania-in-luna-octombrie-2023

https://www.facebook.com/people/Asocia%C5%A3ia-Aeroporturilor-din-Rom%C3%A2nia/100063463454257/?ref=hl

Harry


tom_sawyer