Infrastructura militara in Romania

Started by Gyn, September 07, 2014, 11:37:07 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Reiau o discutie mai veche:

Quote from: shift2rail on November 08, 2022, 07:02:04 PMDaca Poutine are nevoie de 7 zile ptr a muta pe cf material militar de la Vladivostok la Kiev (10,000 km!) O calatorie a tancurilor Leclerc de numai 2500 km Ile deFrance /Paris - Cincu dureaza ...tot 7 zile:

Nu dureaza 7 zile, mai ales nu de la Vladivostok la Kiev. De la Vladivostok la Belgorod, Gomel si Novocerkask, care au fost baze de descarcare, drumul a durat undeva la 15-25 de zile. Logistica feroviara din spatiul CSI este exceptionala pentru transporturi grele si hiper-grele, si atat rusii cat si ucrainenii se bucura de existenta retelei respective. Dincolo de nodurile de cale ferata, insa, situatia a fost dezastruoasa pentru rusi, logistica lor rutiera e ca si inexistenta, chiar si pe distante scurte. Iar pana la Kiev, nu vor ajunge niciodata.

Aici o discutie detaliata despre logistica rusa, omul e ofiter de logistica:



NATO are o strategie mult diferita in Europa pentru transporturi de lunga distanta. Logistica rutiera are o pondere semnificativa, mai ales pe partea de raspuns la crize (in strategia pactului de la Varsovia era o cantitate neglijabila, si se vede; Rusia e incapabila sa transporte vehicule si armament si combustibil pe 50-100 km). Placutele MLC care arata incarcarea admisibila a podurilor pentru convoaie standard NATO sunt inca prezente in teren si intretinute in Germania si estul Frantei. In Europa de Est ar trebui sa existe pregatite, gata de instalare la nevoie.

In plus, exista o componenta aeriana semnificativa - NATO are o capacitate masiva de transport arian atat cargo cat si trupe - si, spre deosebire de Rusia si pactul de la Varsovia, capacitatea asta e functionala permanent, cu o retea de huburi exploatata constant, si o flota uriasa activa suplimentata de o flota in rezerva imensa. 250 de C17 si 50 de C5 sunt disponibile instant. Si daca nu ajung, toate liniile americane aeriene sunt parte din CRAF - rezerva activa de transport, adica la nevoie Delta, United, American, Kalitta, Atlas, UPS, DHL, se "inverzesc". 450 de avioane civile din care ~250 wide-body mari se pot militariza in cateva zile la nevoie.

Feroviarul, in Europa, e gandit ca transport bulk, ori in perioada de repozitionari in timp de pace si mobilizare, ori dupa socul raspunsului rapid. Si asta pentru ca exista constrangeri serioase (si nu de "digitalizare"):

- tonajele maxim transportabile sunt mici, ~3000 tone brute la cupla locomotivei e in principiu limita fizica, mai mult se rupe cupla. Asta inseamna un maxim de 25-30 tancuri de 60t bucata + munitie + personalul necesar. In SUA, Rusia sau Ucraina, 8000 tone sunt perfect posibile, cupla automata, design cu un secol mai recent.
- viteze comerciale posibile relativ mici pe segmente transfrontaliere, mai ales cand vine vorba de zone montane - undeva la 60-70 km/h in vestul Europei, 40-60 km/h in centrul Europei, 30-50 km/h in zone ca Romania, Bulgaria, Slovacia, Croatia.
- probleme cu sisteme incompatibile de electrificare, semnalizare si comunicatii (inclusiv verbale), care fac frecventa nevoia de schimbari de locomotiva si personal la granite. Locomotive Diesel in general slabe sau foarte slabe pentru tonaje grele. Frontierele sunt puncte extrem de sensibile atat dpdv logistic (gatuiri) cat si dpdv al riscurilor de atac. Granitele adesea asigura gatuiri de infrastructura din cauze de optimizari nationale (aproape de granite multe linii devin linii simple, neelectrificate). Avem exemple si mai in vest : legatura principala Zurich - Muenchen a fost electrificata... anul trecut. Bratislava - Viena e inca in lucru.
- transbordari dificile la baltici, si viteze foarte proaste.
- transbordari un pic mai putin dificile la spanioli/francezi, dar la fel de laborioase.
- proces laborios de formare trenuri, compunere, descompunere, incarcare si descarcare, expunand trupele la atac. Timpii de formare garnitura sunt de 4-5x mai mari ca la un sistem cu cupla automata, cu riscurile de rigoare.
- conexiuni civil-militar foarte slabe sau deloc.

Si UE si NATO incearca sa imbunatateasca "ce se poate". Dar nu se poate foarte mult, caile ferate europene sunt optimizate pentru altceva.

P.S. 5 zile este optimist pentru o conexiune vest-est. Franta - Polonia ia 5 zile. Rota - Kogalniceanu ia mai degraba vreo 10, cu o transbordare. Aviano - Bodö ia tot cam vreo 5 zile in cel mai bun caz, dar capacitatea e jale.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

^^
"In plus, exista o componenta aeriana semnificativa - NATO are o capacitate masiva de transport arian atat cargo cat si trupe - si, spre deosebire de Rusia si pactul de la Varsovia, capacitatea asta e functionala permanent, cu o retea de huburi exploatata constant, si o flota uriasa activa suplimentata de o flota in rezerva imensa. 250 de C17 si 50 de C5 sunt disponibile instant. Si daca nu ajung, toate liniile americane aeriene sunt parte din CRAF - rezerva activa de transport, adica la nevoie Delta, United, American, Kalitta, Atlas, UPS, DHL, se "inverzesc". 450 de avioane civile din care ~250 wide-body mari se pot militariza in cateva zile la nevoie."

Pana la activarea celor civile, se reactiveaza cele militare aflate in conservare la Nevada Boneyard, unde e o chestiune de ore pana redevin functionale.

Harry

Col. Reid Furman briefs more than 25 mission partners during the Real Property Planning Board "Council of Colonels" Tuesday, Feb. 21, at Armstrong's Club, Vogelweh, Germany. The colonel outlined how construction and renovation on barracks, child development centers, motor pools, hangars, housing, and more fit into upcoming budget planning. The RPPB process explains in detail projects affecting mission partners, what funds could be spent and when, and details the current timeline for construction. The mission partners' input during the council is vital to ensuring a Fiscal Year 25-32 budget of more than $2 billion is executed effectively across the garrison's 31 sites in Germany, Romania and Bulgaria.

Harry

Se pregateste ceva interesant. Pe 29 s-a terminat procesul privind aprobarea bugetului pe aparare. Iar pe 30:

"Secretary of Defense Lloyd J. Austin III hosts Romanian Defense Minister Angel Tîlvăr during a bilateral exchange at the Pentagon, Washington, D.C., March 30, 2023."

dumbravaandrei

Acum sa se miste si parlamentul nostru cu aprobarile pentru contractele de inarmare, ca lista e lunga...

tom_sawyer

April 2 (Reuters) - German armsmaker Rheinmetall (RHMG.DE) is building a military maintenance and logistics hub in Satu Mare, Romania, expected to begin operation this month to service weapons used for the war in Ukraine, the company said on Sunday.

"The service hub should play a central role in maintaining the operational readiness of western combat systems in use in Ukraine and ensuring the availability of logistical support," a spokesperson for the company said.

The hub, located near the border with Ukraine, will service self-propelled howitzers, Leopard 2 and Challenger tanks, Marder infantry fighting vehicles, Fuchs armoured transport vehicles and military trucks.

"It is a key concern for us at Rheinmetall to provide the NATO forces and Ukraine with the best possible support," Chief Executive Armin Papperger said in a statement.

Rheinmetall founded a similar center in Lithuania in June 2022 to provide support to NATO vehicles in the Baltic states.


reuters.com

mirceaeliade

^care ar fi motivul pentru Satu Mare si nu sa zicem Suceava? Au ceva local dezvoltat acolo?

Sorinus


Harry

Centrele astea de service din Romania si Polonia au fost alese de NATO sa fie cat mai aproape de granita cu Ucraina, dar cat mai departe de zona de conflict direct pentru ca tehnica sa poata fi trimisa inapoi in siguranta si rapid.

Harry

Despre MK

"The investment will be implemented in four stages over 20 years and include various works such as terrain arrangement works, runway and taxiway construction. The new flight line will provide a flight traffic control post, aircraft operating platforms, lighting and radar systems. The project also includes administrative and social facilities, transit and storage areas, aircraft maintenance areas, military equipment warehouses, perimeter fence and access post control."
Story by Allied Air Command Public Affairs Office

AdrianRO

#190
https://novamodul.ro/

Nova modul, producator privat de armament din RO cu capital full RO. Si armele sunt chiar moderne, mult mult mai bune ca cele de la Romarm.

Totul se face in house si incep sa produca si accesorii. Au intrat pana acum bine pe piata privata (vanatoare, tir sportiv si colectie), doar cu semiautomate. Urmeaza si automate pentru a putea vinde catre institutii publice.

Produc in 7,62x39 si 9x19. Inteleg ca urmeaza si 5.56 si in viitorul un pic mai indepartat, vor produce si platforme AR, nu doar AK.

Eu folosesc Pak9 de la ei la tir sportiv IDPA si e o arma foarte buna. Cea noua, CTS9, e mult peste HK MP5, CZ Skorpion sau Bren. Sa speram ca vor incepe sa castige usor usor si licitatii prin tara pentru fortele de ordine

E bine ca se mai misca ceva. Sa speram ca nu le da cineva la gioale.

TibiV

Quote from: AdrianRO on April 14, 2023, 05:21:33 PMhttps://novamodul.ro/
...Sa speram ca vor incepe sa castige usor usor si licitatii prin tara pentru fortele de ordine

Aici este o discutie intreaga, ca in filmele americane...
Nu vrei sa vezi 2 politisti:
"- Da-mi si mie cateva cartuse!
 - Degeaba, ca tu ai Colt si eu am Glock..."

Nu suntem stat federal ca SUA (cu unele state mai populate ca Romania), asa ca ar fi contraproductiv ca politistii din Poplaca de Sus sa aiba alte arme (si alta munitie) decat politistii din Poplaca de Jos...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionescu63

Armele por fi diferite.
Muniția trebuie sa fie standardizata.
Gen standardul NATO pentru muniție in armata

AdrianRO

#193
Exact cum s a zis si mai sus, calibrul este important. Deci politistul cu Colt se va intelege foarte bine cu cel cu Glock pentru ca cel mai probabil amandoi vor avea pistol in 9mm si pot folosi aceeasi munitie.

CZ, Uzzi si HK pe care le au fortele actualmente in 9mm pot fi inlocuite lejer cu cele de la nova modul in 9mm. La fel si kalashurile in 7.62. Si probabil vor fi, avand in vedere pretul imbatabil si calitatea buna.

Adica nimic din ce vand ei nu sunt in calibre exotice. Sunt exact calibrele folosite si acum.

Acum am vazut ca inca nu au urcat pe site noile produse, dar cum spuneam si mai sus, ce e nou e top.

Problema la noi e alta - cand trecem pe 5.56, standardul NATO, fie ca pe platforma AK ca polonezii, fie pe platforme AR (sau m4, cum le mai stie lumea).

Nu de alta, dar US Army (si curand si NATO) trec pe 6,8mm si pe tot ce inseamna sistem NGSW.



AdrianRO

Acum, am putea sa discutam mai multe si despre arme / platforme, mai ales pentru si in RO, dar cred ca s-ar preta un thread nou.

Fiind mai nou pe forum, nu stiu exact care ar fi procedura de a deschide un  thread si a fi sigur ca nu deranjez. oare cineva mai senior al forumului poate da indicatii sau chiar sa deschida un astfel de thread?