Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Neufunk

Quote from: subway on March 30, 2021, 07:54:35 PM
Care din ele ca <e> cam multe.
:)
Pai in special despre faptul ca executantul a luat banii (europeni) si sistemele inca nu merg... Banuiesc ca ei se adreseaza MT cu privire la aceste probleme iar cei de la MT ar trebui sa le rezolve... dar se pare ca in multe cazuri ei sunt cei care le tolereaza.

cristi5

Pai dupa cum ne relateaza @motorzbh la precedentele proiecte de semnalizare digitala (ERTMS1 Predeal-Constanta), antreprenorul a ramas cu neconformitati si a preferat sa paraseasca santierul decat sa rezolve neconformitatile.

Probabil a facut suficient profit pe hardware?

Faptul ca nu au rezolvat neconformitatile inseamna ca nu si-au recuperat niciodata garantia de buna executie?

S-au reziliat vreodata acele contracte? Sau sunt tot in vigoare undeva in aer? Sau a dat faliment antreprenorul?

MarianD

@motorbzh.
Mecanicii in Romania nu au pregatire pentru exploatare ETCS. Ca altfel, se introducea ca anexa in instructia 004 sau 006 sau oricare. In plus, pe net in general, nu am gasit un manual la cum si ce aceasta instalatie afiseaza pe DMI-CCD, adica pe ecranul din fata mecanicului.



Sincer, haos total, mai ales bara aceea albastra din dreapta  planificarii.



Vezi min 17:33. WTF afiseaza ciudatenia aia? E ceva gradient de viteza?

Mnezoo!

motorzbh

Este adevărat. La teste ETCS-ul a fost comandat de către noi de la semnalizare. Mecanicul doar pornea locomotiva si conducea dupa indicațiile noastre sau mai bine zis dupa ce indica DMI-ul. Din cauza asta a trebuit sa dam telegrama și sa închidem linia. In principiu vom respecta TSI OPE. Dar pana nu avem Certificare de TSI si punere in funcție nu are rost sa o impunem mecanicilor. Mai ales ca in afara de cei de la Rail Cargo nu știu cine are locomotive certificate. Poate MAV-ul sa aibă la Trax-uri. 

Rodeo

Quote
Sincer, haos total, mai ales bara aceea albastra din dreapta  planificarii.
WTF afiseaza ciudatenia aia? E ceva gradient de viteza?
Mnezoo!

Pentru cei curioși (dar nespecialiști) am găsit ceva informații aici,  de la minutul 14 (pentru gradient, de la 17:50).


motorzbh

Ce prezintă moșulețul este nivelul 1. Gradientul este dunga alba verticala din dreapta pe care este o cifra cu plus sau minus. Aia iti arata cu cat urca sau coboară linia. In principiu este inutila informația pentru ca nea calculatorul de bord iti calculeaza el cat si unde sa incepi sa frânezi si-ti pune sablonul pe vitezometru ( banda alba sau galbena de pe vitezometru. Aia-ți indica viteza maxima cu care poti sa circuli. Daca e galbene trebuie sa frânezi. daca e portocalie frânează el, nu te mai așteaptă pe tine. Banda cu gradient iti indica si cat poți sa mergi in sute de metri aici trebuie sa oprească cam in 300 de metri.

MarianD

Oricum decat sa vad asa ceva:

http://fotogalerie.feroviarul.ro/var/albums/Diverse/luminoschema-Barbosi-Triaj.JPG?m=1353865952

vs

https://clubferoviar.ro/siemens-pe-siculeni-adjud/

Cu riscul de a fi mustruluit de frunzaverde, imi place ce au facut la Deva (felicitari pentru efort marcel si rocklee), era sa nu recunosc gara! Eu gandesc ca un plan amplu de digitalizare la CFR (vezi discutia precedenta despre acari si pazitori de bariera, etc.) ar fi foarte util in combinatie cu o reparatie (nu neaparat modernizare a retelei). Restrictii ridicate, vreo doi banuti spre inlocuirea subsistemelor antice si cred ca ar fi ceva de bun simt. Abia astept sa vad ce au facut la tunele!

motorzbh

@cristi5 : Contractele București Constanta si București Campina s-au semnat recepțiile cu obiecții si asa au rămas. Oricum ETCS-ul era neinteroperabil deci oricum trebuia modificat. La Predeal -Campina Ansaldo a plecat si a fost cumpărat de Hitachi, au mai venit sa-l faca , s-au mai purtat discutii dar deja sunt acum alte variante de Unisig in vigoare deci practic dupa 15 ani nu mai are rost sa le refaci. la L1. E un nou Sf sa se pune L2 si GSM-R. Proiectele au fost făcute cam pe genunchi fără licitații ca nu eram in Uniune cu bani ISPA ape foarte tulburi. Nu am fost implicat asa ca nu știu foarte multe amănunte decât ce s-a discutat la auditul care s-a făcut in 2018 de Comisia Europeana.
@ MarianD  Daca vrei manual iti recomand sa citesti asta:




Powered by API/PUM imgur uploader
Practic exista o singura instructie valabila in toata UE si Elvetia.
Daca vrei sa inveti in detaliu fiecare buton de pe DMI iti recomand ETCS Driver machine interface ERA_ERTMS_015560
https://www.era.europa.eu/content/set-specifications-3-etcs-b3-r2-gsm-r-b1_en
Este destul de plicticoasa dar descrie fiecare buton si fiecare indicație.
Cu Siculeni Adjud trebuie sa te dezamagesc : desi este o instalatie centrala de comanda tot sunt IDM in statie. Dar nu mai tragi de manete si ungi scipeti.

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

motorzbh

Da, probabil nu a vrut sa încalce legea, în mod normal nu ai voie sa filmezi frontiera, daca te referi la saltul brusc dintre Ro si HU.

AndreiB


dobrogean

Firul II este construit doar pina la frontiera de stat, de acolo la Lokoshaza trebuie sa il construiasca Ungaria.

motorzbh

Sa speram ca-l construiesc pe aceeași parte.




Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Ar fi o lucrare de 2 kilometri intre frontiera si Cap X Lokoszhaza. De acolo ar trebui dublata si portiunea dintre Lokoszhaza si Bekecsaba.

TibiV

Quote from: motorzbh on March 31, 2021, 03:02:49 PM
... în mod normal nu ai voie sa filmezi frontiera, daca te referi la saltul brusc dintre Ro si HU.

Mai frate, asta este de noaptea mintii... Mai nazista ca in anii '30....
De ce sa nu ai voie? Frontiera dintre doua state este FIX "chestia" trecuta in toate tratatele internationale. Este cea mai "publica" chestie pe care orice stat (neinsular) este obligata sa o prezinte, in acord cu "vecinul".
La granita nu sunt nici balauri, nici divizii blindate gata sa invadeze tara vecina....
De regula sunt doar balarii (pajisti si arbusti).

Filmare in sens invers, Lőkösháza (H) - Curtici/Kürtös (RO) (Lokoshaza-Curtici):


Colegii unguri nu au fost la fel de "retinuti" in privinta filmarii frontierei...
Minutul 03.14 la ei (bariera - oare pentru ce?....) minutul 03.19 la noi (linie CF "infundata").
Probabil intre 03.14 si 03.19 este "no man's land"...

Cum o fi daca se strica locomotiva chiar acolo?
"Vagoanele 1,2 si 3 - mergeti in Romania. Vagoanele 7,8 si 9 - mergeti in Ungaria. Vagoanele 4,5 si 6 - mergeti la ONU !..."....  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)