Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

District EA

Centrul de control operațional Simeria



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: motorzbh on March 26, 2021, 01:56:15 PM
A fost făcută o recepția parțială cu semnalizare telecomunicații, CARE NU A AVUT NICI O NECONFORMITATE, deoarece Alstom si CFR semnaseră un protocol secret care nu avea nici o tangenta cu contractul , care este în documentul postat. In baza acestui raport făcut special sa apară Alstom bine le-a fost data referința care i-a salvat de la descalificare.

Deci neconformitatile din documentele puse aici privesc "altceva" decat "semnalizare telecomunicatii"? Sau sunt "protocolul secret"?

De-asta zice seful Alstom ca nu exista necomformitati?

motorzbh

Neconformitățile din protocolul secret sunt din ETCS, GSM-R si IMTF. In procesul verbal de la terminarea lucrărilor exista anexa 4 in care sunt doar 12 neconformități. Din cauza asta Stanciu insista cu numărul 13 ca sa se dea rotund ca sunt doar 12 neconformități si ca vezi doamne CFR este cârcotaș si se pune contra doar ca sa-l faulteze pe el constructorul cinstit si onest. Dar la punctul 11 din Procesul verbal scrie foarte clar: Se vor finaliza toate activitățile care au fost stabilite ca fiind in sracina Antreprenorului in Cadrul anexelor nr1 GSM-R, Nr 2 ETCS si nr 3 TMS, ( intre timp TMS Train Management System a fost tradus Instalația de Management al Traficului Feroviar IMTF) din cadrul Protocolului nr 3467/03.10.2018 in perioada stabilita în cadrul acestuia. Deci la cele 12 se adaugă si cele 14 GSM-R, 80 ETCS 5 IMTF deci in total sunt 111  plus 3 din procesul verbal fac în total 114. In general actele sunt făcute cu schepsis ca sa nu-ți dai seama despre ce este vorba daca nu știi.


rocklee

district EA....ce vrei sa spui cu schema respectiva ....todeauna pe o postare scrie si ceva ...sa intelegem si noi ...CEILALTI  :o ??? :(...

daca te referi la cladirea aceasta ....nu se afla pe locul mentionat de tine ....


District EA

Am greșit. Ștergeți postarea greșită. Iertați-mă! Mă voi retrage discret.

subway

Vezi-ti de treaba, o greseala asumata e pe jumatate iertata!
:)

rocklee

stai linistit ca nuti face nimeni nimic ....mam facut eu magari mai mari de cat aceasta ....si nu am patit nimic ... :D :D

cristi5

@vancouver nu a fost blue screen, s-au stins pur si simplu monitoarele de centralizare. Au ramas impiegatii in intuneric.

Quote from: motorzbh on March 26, 2021, 01:56:15 PM
Nu exista nici o protecție a sistemelor. Pur si simplu Unix-ul din unitatea de referință s-a blocat pentru ca o aplicație a încercat o accesare ilegala a memoriei. De ce s-a întâmplat asta nu știm.

Segmentation fault adica? Coredump nu au? Se poate analiza, vazut ce a crapat.

Am primit pe surse un desfasurator al evenimentelor. Se pare ca dupa 16 ore CFR au primit un contact la un centru Alstom din strainatate care le-a indicat niste comenzi de diagnostic in urma caror a fost declarata o eroare de soft la comunicarea dintre centralizare si IMTF. Acelasi specialist le-a explicat cum sa reporneasca statiile de centralizare.

Din aceeasi sursa inteleg ca "postul IMTF" a fost mutat de la Sofronea in pasarela statiei Arad.

IMTF a ramas deconectat? Ce consecinte are asta?

———

Zicea cineva pe aici ca centralizarile statiilor de pe Sighisoara-Simeria depind de centrul de comanda din Simeria. Chiar trebuie asteptat dupa el?

motorzbh

^
Da, a fost o eroare de tip segfault. In urma examinării acestei erori s-a luat decizia stergerii adresei de IP a IMTF-ului moment in care CE-ul și-a revenit. IMTF-ul a rămas deconectat si in prezent , deoarece Alstom nu a dat o explicatie si probabil nici nu va da. Ne-au cerut sa reconectam una din statiile de lucru sa vedem când reapare deranjamentul si sa obtina mai multe date cu ajutorul unui sniffer intre cele doua sisteme. Deocamdată CFR nu a aprobat cererea pentru ca nu vrea sa repete deranjamentul chiar daca știm sa zicem ca sa-i facem. IMTF-ul ca si ERTMS-ul nu este operațional asa ca nu are mare importanta daca merge sau nu pentru mersul trenurilor. Vom face mai multe teste sa vedem daca funcționează sau nu.
Nu, OCC Simeria nu are nici o importanta reala in implementarea Centralizărilor, a se vedea Pilotul care nu are asa ceva sau Arad unde nu este pus in funcție.  Din nefericire a fost o problema cu exproprierile la Simeria, din cauza întârzierilor s-a vândut locul unde vroiam sa punem OCC si tot asa o chestie romanească. Alstom a profitat de asta si a amânat toate instalațiile deși practic se puteau face fără nici o problema. De exemplu cand le-a ars buza sa monteze BSC-urile pentru care ne-am judecat ( si unde au pierdut si trebuiau sa le instaleze in Arad)  le-au instalat provizoriu in clădirea veche din Simeria. Dar acolo era vina lor și s-a putut , unde era vina noastră nu s-a putut gasii 10 metri pătrați sa pui serverele.
Instalația de centralizare este un calculator care comanda semnalele si electromecanismele  de macaz. Puteau sa le monteze si sa le testam la macheta de 5 ani de zile.
IMTF-ul este o instalație administrativa de fapt, spre deosebire de CE care este SIL4 IMTF-ul este SIL0 adică nu are nici o legătură in siguranța circulației. Ea este foarte folositoare ca-ti arata unde sunt trenurile, ce intarzieri au, mersul de tren etc. Daca vrei sa meargă automat sau manual, IMTF-ul trimite un mesaj la CE care executa parcursul si verifica condițiile de siguranță.  Deci CE-ul este principalul actor in continuare. IMTF-ul este doar o unealta care culege informații administrative de la mai multe CE-uri. Din păcate alte tari au asa ceva de 50-60 de ani. Noi ne chinuim de 10 ani sa punem unul pe picioare peste 4 statii. De fapt 3 ca pe una a mâncat-o Alstom.

cristi5

@motorzbh
Faptul ca IMTF nu e operational ce inseamna pt calatori? Ca nu apare nimic pe tabele? Sau apare dar IMTF doar citeste din centralizare (read-only) ?

SIL= safety integrity level. Adica (aprox) cat de des are voie sa se strice, si ce procent din timp poate sa fie neoperational. SIL4 e nivelul maxim

https://en.wikipedia.org/wiki/Safety_integrity_level

E normal ca un sistem SIL4 sa fie blocat de comunicarea cu un sistem SIL0? Mie nu mi se pare admisibil. Chiar si la o configurare gresita un SIL4 ar trebui sa ramana in picioare si cel mult sa refuze sa comunice cu un sistem neesential.

Asta nu inseamna cumva ca echipamentele Alstom nu sunt de calitate? Din cate inteleg echipamentele folosite la Buftea sunt Thales. Mai exista centralizari electronice Alstom pe reteaua CFR?

Exista definite undeva "service levels"? Altfel spus in cate ore ar trebui remediat un deranjament pentru CE sa zicem? E specificat asta in contractul cu Alstom? Sau exista un contract separat de mentenanta?

Apropo de acronime, in documentul pe care l-am vazut mai sunt cateva
- SMHI
- CMT
- IP-MPLS pe asta cred ca-l inteleg
https://www.virtualhostedpbx.net/what-is-ipmpls/

E foarte interesant ca Alstom a incercat sa dea vina pe Nokia, adica pe partea de comunicare (IP-MPLS). Aceasta varianta a fost vehiculata de seful Alstom si in acea emisiune B1TV. Cand colo era o problema de comunicare intre doua sisteme Alstom (CE si IMTF), nu de reteaua de comunicare in sine.

motorzbh

"Faptul ca IMTF nu e operational ce inseamna pt calatori? Ca nu apare nimic pe tabele? Sau apare dar IMTF doar citeste din centralizare (read-only) ?"
Nu , pasageri nu vad nimic. Exista un Sistem separat independent numit PIS/PAS ( Public information System and Anouncement) care poate fi actionat manual daca IMTF-ul eșuează ( practic cum se întâmplă in restul stațiilor, impiegatul operează calculatorul când vede trenul pe 1AD .La Arad sistemul PIS/PAS este o constructie faraonica , cu servere multiple, cu zeci de table. In Sofronea sunt 12 tabele pe peroane, practic cate o tabela pentru fiecare călător.
"E normal ca un sistem SIL4 sa fie blocat de comunicarea cu un sistem SIL0? Mie nu mi se pare admisibil. Chiar si la o configurare gresita un SIL4 ar trebui sa ramana in picioare si cel mult sa refuze sa comunice cu un sistem neesential."
Evident nu. Mai ales ca IMTF-ul nu era in funcție și era în teste. Contrar explicației lui Stanciu nu aplicație de semnalizare s-a blocat ci sistemul de operare.  Asta ne-a paralizat si pe noi.
"Asta nu înseamnă cumva ca echipamentele Alstom nu sunt de calitate? Din cate inteleg echipamentele folosite la Buftea sunt Thales. Mai exista centralizări electronice Alstom pe reteaua CFR?"
Sa zicem ca modificarea instalației din Italia nu le-a reușit. Nu mai exista echipamente Alstom in operare.
"Exista definite undeva "service levels"? Altfel spus in cate ore ar trebui remediat un deranjament pentru CE sa zicem? E specificat asta in contractul cu Alstom? Sau exista un contract separat de mentenanta? "
Proiectul este in garanție ca nu s-a semnat recepția finala si nu o sa se semneze pana nu se remediază toate neconformitate ( adică la Sfântu așteaptă cum s-a întâmplat pe celelalte proiecte) . SLA-ul este de 6 ore.
"Apropo de acronime, in documentul pe care l-am vazut mai sunt cateva
- SMHI
- CMT
- IP-MPLS pe asta cred ca-l inteleg"
SHMI Smart Human Machine Interface = calculatorul de operare a CE.
CMI : Control Machine Interface calculatorul de operare al RBC
Fiecare calculator de operare are alta denumire ca sa-l deosebesti usor.
IP-MPLS este reteaua de transport pe fibra optica folosita de GSM-R . Alstom a "imprumutat-o" pentru CE desi nu are AFER-izare explicita.
"E foarte interesant ca Alstom a incercat sa dea vina pe Nokia, adica pe partea de comunicare (IP-MPLS). Aceasta varianta a fost vehiculata de seful Alstom si in acea emisiune B1TV. Cand colo era o problema de comunicare intre doua sisteme Alstom (CE si IMTF), nu de rețeaua de comunicare in sine."
Asta este comportamentul tipic Stanciu/ Alstom: Niciodată nu este vina lor, întotdeauna altcineva este de vina.
Stanciu s-a dus la Gavrila când era director si s-a plâns ca cei care fac testele abuzează de funcția lor și vor lucruri din afara contractului si ca totul merge bine. De aia s-a organizat faimoasa tura cu locomotiva OBB ca sa-i arate ca totul e OK. Ar fi interesant de vazut ca arata "profesionalismul" conducerii Alstom.
Oricum în ședință de analiza Nokia nu a fost prezenta deci au renunțat sa mai dea vina pe ei.


cristi5

Quote from: motorzbh on March 28, 2021, 09:29:37 AM
Contrar explicației lui Stanciu nu aplicație de semnalizare s-a blocat ci sistemul de operare. 

Sistemul de operare la care dintre calculatoare?

Quote from: motorzbh on March 28, 2021, 09:29:37 AM
Sa zicem ca modificarea instalației din Italia nu le-a reușit. Nu mai exista echipamente Alstom in operare.

Unde mai sunt centralizari electronice in tara? (Parca am vazut ca se instaleaza pe Ilia-Lugoj). Ce echipamente se folosesc?

Stii ceva despre portofoliul Alstom de centralizare si ERTMS in Europa?

Nu prea inteleg cum s-a calificat Alstom la Curtici-614. CFR le-a dat referinte la Sighisoara-Simeria bazat pe C-614? Sau doar la Brasov-Sighisoara?

Quote from: motorzbh on March 28, 2021, 09:29:37 AM
Proiectul este in garanție ca nu s-a semnat recepția finala si nu o sa se semneze pana nu se remediază toate neconformitate ( adică la Sfântu așteaptă cum s-a întâmplat pe celelalte proiecte) .

Ce inseamna "celelalte proiecte"?

Quote from: motorzbh on March 28, 2021, 09:29:37 AM
s-a organizat faimoasa tura cu locomotiva OBB ca sa-i arate ca totul e OK.

Atunci functiona tot stack-ul? ERTMS, ECTS, BLAI, etc?

Intre timp inteleg ca ERTMS a fost decuplat. De ce? Afecteaza functionarea BLAI sau a centralizarilor?

motorzbh

1. Sistemul de operare de la SHMI, calculatorul care operează instalația de centralizare. De fapt sunt doua calculatoare unul in clădirea veche la IDM si unul in OCC Arad.
2.Sunt vreo 40 de CE-uri in Romania toate SIemes sau Thales in general gări mari: Bucuresti Nord, Ploiești Sud, Craiova, București, Simeria etc.Alstom a făcut CE si ERTMS in Italia si alte tari. A venit cu referințe din Italia cred. Nu-mi aduc aminte sunt 10 ani de la licitație.
Referința a fost pentru telecomunicații feroviare la Brașov Sighișoara. Nu știu ce este C614. Poate C4-64.
3. Practic in afara de pilot unde s-a semnat recepția finala cu obiecții de la singurul specialist din comisie ,dar sistemul respecta UNISIG, toate celelalte proiecte București Predeal, București Constanta unde teoretic s-a pus ETCS L1 nu s-au terminat niciodată si nici nu au funcționat niciodata. Au fost date neconformități care nu s-au rezolvat niciodată. Acum se face un studiu de fezabilitate sa se puna ERTMS L2 pe Predeal Constanta.
4. Da, sistemul funcționează sa poți sa te dai cu 160 la ora pe directa. Dar sistemul are sute de funcții. Nu toate sunt realizate. RBC-ul nu este pus în funcție, deci poate fi oprit sa nu consume curent degeaba. Nu are nici o influenta asupra instalației de semnalizare. Sau nu am vazut pana acum. Nu știu în ce stare este ca este în curtea lui Alstom.


frunzaverde

@motorzbh - pai daca RBC-ul nu e pus in functie, atunci toata plimbarea aia cu locomotiva a fost butaforie pur-si-simplu?

Ca fara RBC, din cate mai tin si eu minte din ce-am citit (ca amator) ERTMS-ul la nivel 2 nu inseamna practic mai nimic - balizele alea sunt ne-inteligente, nu transmit decat pozitia lor pre-inregistrata, nu au vreo logica in ele. Totul a fost doar "de imagine", asa, la misto?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!