Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

Xenos

Nu este așa, dacă rezoluțiunea a fost declarată, ea a operat, autoritatea contractantă este liberă să încheie un nou contract și în cel mai rău caz dacă pierde cu Selina plătește despăgubiri. Ideea de a aștepta câțiva ani e aberantă și nejuridică (din fericire).

NGC

#31096
Probabil Horatiu se referea la clauza asta de la noua licitatie.

Quote1. Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarelor conditii:

[...]

b) Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de castigarea in mod definitiv de catre CNAIR SA a litigiului referitor la rezilierea contractului nr. 92/50965/11.08.2020, respectiv de mentinerea de catre instanta prin hotarare definitiva a deciziei Autoritatii Contractante de reziliere a contractului nr. 92/50965/11.08.2020, in caz contrar Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică.

NGC

Quote from: TeoH9 on October 17, 2022, 09:36:50 AMPe Chetani-Campia Turzii CNSC a respins in 13.09.2022 contestatia TRAMECO. [...] Chiar, stie cineva daca nea Beni a facut recurs?

Nu a facut recurs.

mirceaeliade

@NGC si @horatiu.cosma  deci care e situatia exacta cu cele 4 licitatii de pe Cluj-Biharia? La Chetani ar cam trebui sa se semneze cu Strabag dar inca nu e unda verde cu verificarea documentelor? La 3C2 in cel mai bun caz poate avem in cateva luni un castigator desemnat dar oricum nu se va semna pana nu se rezolva 100% cu Selina, si sunt sanse non-zero sa ne trezim cu restaurarea contractului anulat anul trecut cu Selina? La 3C1 si Meses ce optiuni ar avea daca utopic ar fi cativa mai harnici prin CNAIR?

horatiu.cosma

Contractul cu Selina de pe 3C2 nu mai are nicio șansă să înceapă și să se întâmple ceva pe el. In schimb, în scenariul cel mai pesimist, instanța poate decide anularea rezilierii CNAIR. Și asta ar duce la anularea licitației actuale, reintrarea "pe aparate" în vechiul contract pe model Straco (foarte scurt anul trecut la Chețani) sau Salini (LD2) și discutarea unei noi rezilieri. In cazul optimist se tranșează rapid in instanță, rămâne în picioare rezilierea și se poate semna noul contract.

La Meses a contestat Strabag niste clarificări cerute de CNAIR, pare că licitația asta merge cu pași siguri spre un record de durată negativ. Urmează transarea contestației, iar lista scurtă de 6 cu cerut documentele aferente la toți 6 (caziere, certificate etc), apoi potențial iar contestații, apoi depunerea ofertelor finale, apoi câștigătorul, apoi posibil iar contestații.

La 3C1 așteptăm decizia CNSC pentru contestația Trameco referitoare la anulare, daca ii reînvie, poate fi anulata din nou sau dați câștigători Trameco (mă cam îndoiesc), deci și aici durează.

Pentru Chețani in schimb puneți ceva la rece că vine repede.

survola

Ce să mai punem la rece, toate aceste licitații, contestații, clarificări, exproprieri și relocări de utilități întinse pe ani și ani duc și la moartea firmelor de construcții și a șoferilor pe DN-uri.
Nu e nimic de sărbătorit.

SUHOI

Ma scuzati ca tot revin si eu cu solicitari de lamuriri la  licitatia si contractul semnat de pe Chiribis-Biharia. Nu ma intereseaza nume, antipatii si simpatii de persoane-constructori, afinitati politice, etc. Eu zic sa stam stramb si sa judecam drept. Deci a avut loc o licitatie (a "nspea") pe lotul Chiribis-Biharia pe baza unei documentatii SF (buna,slaba, cum o fi) si un proces de adjudecare cu un castigator declarat, contestatii si in final cu un contract semnat. A urmat faza de elaborare PT de catre Constructorul desemnat castigator (de ce pe unele autostrazi se fac licitatii SF+PT si pe altele doar cu documentatie SF "pulbere" asta ma depaseste) si de aici a inceput tot "circul"! In urma finalizarii documentatiei PT si supunerii spre aprobare catre CNAIR a rezultat ca pe un tronson de pe lot de vreo 2 km trebuieste schimbata complet solutia proiectatata in SF, dar problema in final nu era noua solutie tehnica propusa ci valoarea noua de contract care reiesea din aceasta reproiectare care depasea cu 50% valoarea ofertata initial. Acuma eu de aici am intrat in ceata:
1. CNAIR nu  a contestat noua solutia proiectata (recunoscand implicit ca documenatia SF este cam "pulbere' deci el CNAIR a comandat , a platit si primit niste "gunoaie " de documentatie), dar a fost in imposibilitate de a putea accepta -legaliza procentul de 50% peste valoarea adjudecata de Contract! Acuma orice solutie tehnica proiectata are atasata si o lista de cantitati cu preturi unitare (oferta+negociate daca nu au echivalent in oferta initial) de unde , aritmetic, rezulta o valoare.
2. Daca CNAIR nu a contestat ca este corecta propunerea tehnica PT a Constructorului (care modifica pe un tronson solutia initiala din SF) ce putea sa faca in acest caz? Pai putea sa caute legislativ portite de majorare a pretului Contractului. Dar cum procentul de depasire a valorii licitate si adjudecate era de peste 50% am inteles ca nu era nici o posibilitate legala de a continua Contractul.
3. Am inteles ca la o anumita etapa de negocieri s-a propus de catre CNAIR ca, Constructorul sa-si asume "pro bono' un procent din aceasta valoare depasita (adica sa-si asume pierderi in beneficiul CNAIR) si probabil sa refaca PT-ul astfel ca in noua lista de cantitati sa conduca la o depasire a ofertei initiale dar nu cu un procent asa mare-cu acoperire legala.
4. Fac precizarea ca s-a povestit de aici ca patronii Constructorului sunt din jud. Bihor si trebuia sa stie cum sta treaba cu zona cu probleme din lotul Chiribis-Biharia. Pai sa mergem pe aceasta varianta, dar spuneti-mi si mie cum un constructor poate sa depuna o oferta nu pe baza cerintelor Contractantului -documentatia SF- ci pe aprecierile lui personale ca SF-ul este "varza" si il corecteaza el direct pe baza unei oferte facute pe o noua documentaie corectata de biroul tehnic-proiectare al firmei, si implicit cu o valoare mult mai mare ca si a concurentei. Pai in secunda 2 era descalificata-respinsa oferta nu pentru pret ci pentru modificarea  solutiei tehnice scoase la licitatie! Si atunci cine era "prostul"?
5. In cadrul negocierilor CNAIR-CONSTRUCTOR am inteles ca la un moment dat Constructorul declarat castigator cu care a fost semnat Contractul de executie a propus CNAIR sa dea drumul la executie pe restul de lot (vreo 20 km care nu impunea aschimbare de solutie fata de PT) iar pe cei 2 km in discutie sa se scoata separat  la o noua licitatie (ceva de genul ce va fi probabil pe Nadaselu si Topa Mica pe lotul UMB) cu documentatia PT emisa si pusa la dispozitie gratuit de Constructor.Cum Constructorul nu a fost de acord  ca un procent din depasirile valorii de Contract  sa  si le asume tot asa nici CNAIR nu a fost de acord cu aceasta propunere si dupa lupte seculare s-a ajuns la reziliere unilaterala din partea CNAIR cu emitere de certificat negativ.

6. Intrebarea mea: daca entitatea CNAIR are atata experienta si in urma (desi a recunoscut implicit ca, Constructorul are dreptate in PT in zona de 2km cu probleme) negocierilor nu putea - legal -  nici sa majoreze cu 50% valoarea initiala, nici sa rescoata la licitatie separat 'bucatica" de 2 km si sa continue cu Constructorul lucarile pe cei 20 km fara probleme (lucrari care ar fi fost de mult finalizate) de ce a "lalaito" atatia ani  CNAIR-ul fara sa ia nici o decizie? Nu putea lupta CNAIR pentru o reziliere amiabila si continuarea procedurilor de achizitie cu celeritate? Multa incompetenta, indecizie, lipsa de asumare si recunoastere a slabiciunilor din SF la CNAIR?
7. Am mai intrebat asta si scuze daca ma repet si am primit un raspuns dar eu  u l-am remarcat: in n oile proceduri de achizitie se va merge pe SF-ul "varza" vechi fara nici o preluare din PT-ul Constructorului initial sau cum?
7. Este tipic pentru CNAIR de a nu-si asuma nimic si a rezolva disputele in instanta, si daca instanta va hotara ca eu, CNAIR , sunt incompetent si lipsit de asumare sa plateasca bugetul statului-adica noi prostii (chiar miliarde de euro) catre Constructori si noi "tot" inainte ca pionierii!!!!!!

Kimi

Acum ca avem semnat tot pe A1 ma astept (si sper) ca dupa ce se incheie maratonul si pe A7 sa se mute armata de functionari din Cnair pe A8+A3. E ultimul mare coridor ramas in urma.


raulbogdan23

#31104
Quote from: RaduG on October 20, 2022, 02:38:48 PM20.10.2022 A3 Nădășelu-Zimbor

(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

Aiaiaiai cum se misca plaiesii. Maine termina de pus grinzile si aici.

In filmarea mea din data de 18.10.2022 aveam 0 grinzi ridicate, atunci pregateau terenul pentru ridicare si 2 grinzi erau aduse in santier.

Aici avem 4 deschideri pe fiecare sens x 4 grinzi pe deschidere. Se vede ca a ramas 1 deschidere (1 deschidere jumate) 8-12 grinzi de ridicat din 32.

Earthchild

Ce se mai aude cu devierea de lângă Nădășelu? Au căzut la pace?

hefaistos

^^E foarte bine ca au pus atatea grinzi sus. Dar, ca sa temperez un pic entuziasmul, e multa manopera in fata, de aici incolo: predale armare, turnare placa, hidroizolatie, borduri, asfalt etc.
Sunt curios cum va aborda UMB problema, pentru ca in paralel au lucrari identice aici, pe CraPi T3 (acolo sunt ceva mai avansati), AON2, aici si probabil centura pe centura Galati. Si in a doua parte a anului 2023 vor intra la greu pe doua lucrari mari: podul peste lacul Cernica (A0N4) si podul peste raul Buzau (A7 -centura Buzaului), plus puzderie de pasaje pe loturile A7 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

NGC

#31107
Quote from: horatiu.cosma on October 20, 2022, 10:12:28 AMContractul cu Selina de pe 3C2 nu mai are nicio șansă să înceapă și să se întâmple ceva pe el. In schimb, în scenariul cel mai pesimist, instanța poate decide anularea rezilierii CNAIR. Și asta ar duce la anularea licitației actuale, reintrarea "pe aparate" în vechiul contract pe model Straco (foarte scurt anul trecut la Chețani) sau Salini (LD2) și discutarea unei noi rezilieri. In cazul optimist se tranșează rapid in instanță, rămâne în picioare rezilierea și se poate semna noul contract.

Prin "se transeaza rapid in instanta" te referi la rezilierea actuala sau la "o noua reziliere"?
Iar despre "anularea licitatiei actuale", astia mai degraba ar "suspenda" (pe principiul SF pentru A6) licitatia actuala pana ar obtine cumva o noua reziliere care sa ramane definitiva si in instanta, si atunci are sens ce spui.

marinul

Cateva poze de pe lotul Nusfalau- Suplacu de Barcau, fara descriere la ora asta. Ar trebui sa apara locatia gps la fiecare poza

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Si prima filmare de pe lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău