Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elion


elion


Teo

Buna seara tuturor! am hotarat sa iau bunul exemplu al colegilor de forum, pe care ii urmaresc zilnic de cativa ani buni deja, si sa fac un fotoreportaj de la sol pe lotul 1 al autostrazii Sebes-Turda. Am inceput de la breteau de acces in centura ocolitoare a mun Alba Iulia, parte a nodului Alba Iulia Sud. Am mers cativa km buni pe jos, pana la nodul Sebes. 


Rigole turnate in ultimele saptamani.

















Probe de asfalt?


Aici era cel mai proaspat turnat asfalt.









































Ce e materialul acesta? e langa un sector unde se lucreaza la gabioane.


























Pe podul peste Mures cred ca sunt cam la nivel cu asfaltul. E uzura, nu?
































Panouri fonoabsorbante.























Aici e celebra casa care a ajuns in justitie si presa pe seama proximitatii fata de autostrada. Si pe buna dreptate. Bietii oameni...












































Aici functiona aceasta pompa. Scotea apa din terasament.


Aici e cel mai proaspat strat de asfalt pe care l-am vazut pe toata portiunea. E chiar sub sub subtraversarea DNului de langa Lukoil - Lancram.


















































Relocari de utilitati, dar inca nefinalizate, langa bretelele de la nodul Sebes.


Asta a fost pe ziua de azi. O plimbare frumoasa. Concluzii tehnice: chiar si pe bretelele scurte e absolut imposibil sa se dea in trafic anul acesta. Sper ca undeva la anul pe vremea aceasta sa fie posibila deschiderea. Ce mai e necesar: 1-2, pe alocuri chiar 3 straturi de asfalt. Parapete pe multe portiuni, marcaje. Si finalizarea zonelor de gabioane, plus bretelele propriu-zise.

Fara pretentia de a poseda cunostintele tehnice ale lui rocklee sau talentul fotografic al lui Marcel Banu sau ludus, sper ca e agreabil fotoreportajul meu.

Seara buna tuturor si numai bine!



Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Revin cu pozele de joi seara de pe ST2, ordinea aleatorie din cauza imgur, descriu fiecare imagine.

Am trecut CF Teiuș spre Turda, mustățile din față cred că reprezintă fundația culeii pasajului peste CF, punctul critic al lotului.


Puțin mai spre Sebeș, se vede și primul rând de pile.


Privire înapoi spre Sebeș cu CF.


Înainte de trecerea peste CF, tot privire spre Sebeș.


Din același punct, dar spre Turda.


Puțin mai în spate.


Și mai în spate. Nu știu cum au reușit să spargă capetele piloților de să arate așa de rău, dar UMB cu acea presă care scoate frumos capetele de rămân mustățile drepte sunt la ani lumină (și aici).


După pasajul peste CF spre Turda, zidul de sprijin pe stânga.


Continuăm spre Turda.


Continuăm, ne apropiem de echipa de asfalt


Am ajuns la ei.


Uite-i.


Sau mai din spate.


Și mai în spate.


În față de overpass-ul la care stau cel mai bine cu rampele. Mai e unul spre Oiejdea unde le-a ridicat aproape complet Marcu, în rest subțire treaba la rampe.

horatiu.cosma

Am ajuns la podul de la Rădești peste Mureș, e betonat complet, urmează cândva hidroizolație.


Mai în spate spre Sebeș, în zona asta au scos din terasament și acum refac, par aproape de nivelul pentru stabilizat.


Întindeau dorosol.


Mai în spate spre Sebeș.


Mai în spate.


Mai în spate, ieșim de pe stabilizat, mai e vreun km până la podul Rădești


Și mai în spate


Și mai in spate, aici e cea mai lungă bucată de asfalt (bază) de pe lotul Aktor, e continuă până spre Teiuș.


După podul de la Rădești spre Turda.


Stabilizatul din 2017-2018, pare complet compromis.


In zona plantatiei de hamei, ne indreptam spre capatul lotului de la Aiud.


Chiar inainte de podul peste Mureș de la Sâncrai.



Powered by API/PUM imgur uploader


cris_ct

Privind la tv ultima filmare a lui @AlinC din Nodul Sebes din (26.09) am observat apa siroind la relocarea conductelor.
La precedenta filmare (din 22.09) zona era uscata.
E vreo problema acolo de se tot intarzie finalizarea lucrarii?




Powered by API/PUM imgur uploader

paulmare

^ Teo ceva de genul asta ai vazut https://www.maccaferri.com/ro/products/paralink/ poate de la alta firma sau alt tip de grila, oricum sunt benzi cu rezistenta mare la rupere, tesute intr-o grila, folosite la armarea straturilor de sol

Mare tiganie sa faci asa ceva pe aluviuni in lunca, habar nu am cum e acolo si doar imi dau cu parerea, dar viaduct apoi terasament inalt cu terramesh apoi alt viaduct - viaductul e fundat indirect pe un strat tare si la suprafata nu ai deloc incarcare, pe cand atata amar de greutate la terasament care trebuie preluata de stratul ramas dupa ce au decopertat - cu toate testele lor nu cred ca in timp nu o sa se mai "lase", poate nu ca la Comsa unde s-a scufundat la propriu, poate ca la ei acasa nu e un vechi fund de mare ridicat si dealuri nisipoase si ce mai e pe la noi care fac Transilvania si Muresul locuri cu adevarat speciale - nu trebuia sa ii lase cu "optimizarea" asta, trebuia sa ii fi trimis sa revizuiasca proiectul 

lim

#21173



Acest zid putea fi depărtat de casa omului dacă drumul era deviat pe linia roșie din poză. Dar mă întreb de ce atât dispreț față de oameni din partea celor care au făcut studiul de fezabilitate, din partea celor care au aprobat sau au modificat acest studiu pentru a intoduce soluția acesta injustă, din partea celui care a întocmit proiectul, din partea constructorului, din partea celor care au aprobat proiectul, din partea celor care au dat aviz de mediu, din partea beneficiarului . Soluția zidului lângă casa omului a trecut prin atâtea filtre și totuși nimeni nu s-a sesizat să spună stop acestei soluții care aduce perturbări grave vieții acestor oameni pe toată durata existeneției casei în locul respectiv.Oamenii care au contribuit la acestă soluție și cei  care au  verificat soluția sunt plătiți bine, dar trebuie și să răspundă pentru aceste soluții injuste;  de aceia trebuie ca toate aceste lucruri să fie reglementate prin standarde clare , bine definite și cei care le încalcă să răspundă. Nu trebuie să se aprobe nici o soluție fără ca cei care pot fi afectați de astfel de proiecte să fie informați nominal și  respectivii să aibă termen după informare să facă sesizare scrisă  și până când aceste sesizări să fie rezolvate.Și în caz că apare o sitație care nu  este prevăzută în standarde, soluția acestei situații rezultate în urma rezolvării cazului să fie obligatoiriu trecuă în stadard pentru a evita repetarea cazului.

cfdp

sa vedeti ce urmeaza pe partea cealalta cu accesul la Toskana Garden!

germanul2012





Powered by API/PUM imgur uploader

Cred ca am mai scris si inainte despre acest nod de autostrada dar, probabil proiectantii au avut si vor avea si in continuare alte viziuni decat noi cei mai putin perfectionati in proiecte monumentale si deosebit de costisitoare.

Totusi in situatia de fata, daca tot s-a proiectat un viaduct cu bretea aeriana peste linia ferata, având si foarte mult spatiu pe dedesupt, nu ar fi fost mult mai simplu si mai ieftin ca DN1 sa fi subtraversat autostrada pe langa linia ferata si sa ajunga in sensul giratoriu? Astfel nu se chinuiau cca 2 ani? cu ditamai mastodontul de pasaj (total haotic dupa parerea multora) si nici nu ar fi deranjat constructiile civile alaturate? Sau, oare din ce motive se aleg asemenea solutii inestetice, ineficiente si precis foarte costisitoare?

AkaManah

La Sâncrai podul de pe DJ generează fix aceleași probleme. Vor fi afectate direct 4 sau 5 gospodarii pentru ca nu au vrut sa facă podul puțin oblic pe A10. Vor fi doua case demolate si alte câteva in situația celor din Alba.

alin2pas

E simplu, în ambele cazuri au ales varianta mai simplă pentru ei. La Alba Iulia Nord ar fi trebuit să explice de ce schimbă traseul DN-ului și să calculeze varianta cu DN modificat și varianta actuală, dar au preferat să nu-și mai bată capul. La Sâncrai au preferat să optimizeze, un pod oblic fiind mai lung și implicit mai scump. Având în vedere că despăgubirile pentru proprietățile afectate le dă statul și nu constructorul sau proiectantul, pe undeva se înțelege de ce au făcut așa. Cât despre deranjul și neplăcerile create localnicilor, nu cred că le pasă nici cât negru sub unghie. Totuși, vina principală cred că o are beneficiarul (CNAIR), pentru că eu cred că are posibilitatea să verifice proiectul și să impună unele modificări. În definitiv, dacă eu plătesc o firmă să-mi construiască o casă și să o dea la cheie, cred că pot să decid eu unde să-mi amplaseze prizele și ce model de WC să-mi pună.

horatiu.cosma

Vorbiți cu Search care a făcut SF-ul și a fixat "unde sunt prizele și WC-ul" și cu cei din CNAIR care au acceptat fără nicio remușcare soluțiile astea.

oc7avian

Legat de soluția DN-ului pe sub autostradă, pe lângă calea ferată: ar fi la limită panta maximă admisă. Grosier măsurat am avea ~13m diferență de nivel în 260m (pornind de la Toscana Garden să măsurăm), adică 5% pantă. Deși e un calcul aproximativ, viraj în S + pantă mare îmi sună a regres pentru șoferii de pe DN chiar dacă s-ar încadra în normele legale.