Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Ba eu chiar aveam senzatia ca pe la altii autostrazile-s gandite, printre altele, pe post de centuri si mi se pare normal sa preia cat mai mult din traficul local si sa-l scoata din localitati. Daca chiar se aglomereaza in halul asta din cauza traficului local, solutia nu e sa "inchizi" autostrada pentru localnici, solutia e sa mai pui o banda "dedicata" acolo unde-i cazul.
Prin Franta intelesesem ca nu's cati km in jurul localitatilor autostrazile-s gratis exact in scopul asta - sa fie folosite pe post de centuri. 
Si din cate stiu eu A5 pe langa FFM si A8 pe langa Stuttgart nu se zgarcesc deloc la intrari/iesiri.
Am numarat acum pe hartile lu' gogu, la Karlsruhe, intre sud si nord pe A5 sunt 5 iesiri, plus triunghiul cu A8.

vancouver

#3811
Da, pe la altii autostrazile asa au fost gandite, sa ajute si traficul local.

Dar multe au fost gandite intr-un fel si apoi le-a parut rau.

Putem FI FRAIERI SI SA REPETAM GRESELILE ALTORA, sau putem fi inteligenti si sa invatam din greselile altora.

Autostrazile gratis din Franta in jurul oraselor sunt gratis DIN CU TOTUL ALT MOTIV: cand au incercat sa puna taxa la kilometru toata lumea a luat-o prin oras si s-au blocat. Aceeasi poveste si in Italia, acolo e chiar dubla prostia, exista in unele locuri autostrazile cu taxa si paralel altele "locale" fara... Asta e unul din uriasele neajunsuri ale taxariil la kilometru.

Iar la A5 langa Frankfurt acele "multe" noduri pe care le vezi sunt cu ALTE AUTOSTRAZI, exact ce tot zic eu: cu autostrazi secundare. Pe acolo nu poti sa iesi direct intr-un punct in oras, ci doar iesi pe alta autostrada, de pe care apoi mai vezi. Deci trafic local intre acele noduri pe care le vezi tu e imposibil. Iar la Karlsruhe, desi au largit la 3 benzi tot se produc ZILNIC ambuteiaje URIASE, in plus, in afara de intersectia cu A8, si intersectia cu B10 se poate spune tot ca este cu alta autostrada, B10 mai tarziu se transforma in A65 si nu poti sa iesi imediat de pe A5 la intersectia cu B10 sa ajungi in oras.

Deci DA, OK, intersectii ale autostrazilor PPALE cu altele secundare, care sa distribuie traficul.

Ca sa pastram exemplul A7: e excelent cum e gandit la Bacau. Acolo in sud si nord intersectiile sunt de fapt cu drumuri de legatura (chiar daca acestea sunt doar 1+1), iar in rest mai ramane o singura iesire locala propriu-zisa. La Focsani la fel, intersectia din nord este cu un drum de legatura. Asta e super-ok. Si la Buzau la fel.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

#3812
Recunosc, nu mi-au spus daca le pare rau sau nu,  :D da' ma bucur ca cand am de mers icisa in vecini, pot sa aleg daca repede, pe autostrada, sau agale pe langa autostrada (si ca pe langa autostrada e cat de cat respirabil, ca-s unii care se duc pe autostrada, nu merg toti agale).
Cand se fac stauri pe autostrazi (din cauza de trafic local sau de tranzit), oricum nu se mai merge bine pe nicaieri, ca o parte din trafic (ul de tranzit, as zice eu) se muta pe local.

paullie

Quote from: Lyvyoo on April 24, 2020, 06:06:00 PMSe pune atunci intrebarea, daca aceasta zona din poze, in plina dezvoltare ca zona metropolitana a Focsaniului, va fi rupta in doua de A7, de ce naiba au evitat niste campuri goale intre Mandresti si Focsani si nu au luat-o pe traseul drept?
20 de  :cheers:

christyan

Problema extinderii Focsaniului nu exista, a pierdut in jur de 24000 de locuitori din 2002 până în 2011!  Orașul nu are perspective de dezvoltare, nu are cum sa se mărească asa mult . Acei 5 km in plus ii va descuraja pe cei care vin din zona Dumbraveni  către Focșani sa o ia pe autostrada, trecând prin 4 localități pe criminalul dn2. Mi-a mai sărit în ochi acea trompeta dubla din 2n,  nu era mai utila la Focșani?!  Mi se pare o bătaie de joc , cum naiba se reușesc in Vrancea toate astea?!

Liviu M

Sorry Ionut, nu merge fara quote:
Quote from: vancouver on April 24, 2020, 08:11:22 PM
Iar la A5 langa Frankfurt
Tja, am vazut de cand am postat initial c-o sa fie o discutie "complicata" pentru ca nemtii au prea multe autostrazi.  :D
Dupa parerea mea, nu conteaza ca la nemti o autostrada "de trafic" nu se varsa direct intr-un oras mare, ci intr-un DN (eventual pe 4 benzi) care intra in oras peste 200-500 m. Stii la fel de bine ca mine ca satele din jurul *) oraselor maricele/mari sunt de fapt dormitoarele celor din urma si ca traficul de naveta e important. Si cum am mers la diverse ore pe A5 si A8, am descoperit **) ca o parte din traficul de naveta se face  pe A-urile "principale". Eu consider traficul asta de naveta ca fiind trafic local si, din punctul meu de vedere, e bine ca iese pe (orice) autostrada.

*) Uneori distantele sunt apreciabile.
**) Am mers si inainte de 8:00-8:30, si intre 8:30 - 10:00. Intre 8:30 - 10:00 e mult mai lejer ca inainte de 8:30, ca cam sunt oamenii ajunsi la munca. Orele-s putin aproximative, da' nu mult.

vancouver

#3816
Traficul de naveta e ok sa se faca pe autostrazi. Nici nu ai cum sa eviti asta. Dupa ce se termina autostrada apare un nou tip de naveta. Daca acum e ok sa locuiesti in Adjud si sa lucrezi la Focsani, dupa ce autostrada va fi gata o sa apara si trafic de navetisti care locuiesc la Focsani si lucreaza la Bacau si fac zilnic naveta asta. Si nu doar 10-20 de masini care faca asta, poate ca astia sunt si acum. Ci mii.

Traficul local trebuie evitat. Nu cel din aceasta noua naveta. Adica sa nu se foloseasca autostrada Bucuresti - Suceava ca bulevard pentru a ajunge din cartierul X in cartierul Y din Bacau sa zicem.

Deci autostrada creeaza noi structuri, noi oportunitati, un nou tip de naveta.

Problema apare cand de pe autostrada cobori direct in oras. Daca in 200-300 m deja este un semafor atunci repede se poate crea o coada, care ajunge pana pe autostrada si o blocheaza si pe aceasta. De aceea iesirea in oras trebuie sa se faca pe o autostrada DISTRIBUTIVA sau pe una secundara RADIALA. Sau pe un drum de acces, care nu e neaparat autostrada. Pe aceste autostrazi se pot crea ambuteiaje, CHIAR SI INTENTIONAT. AMBUTEIAJE DE STOCAJ. Fluxul exagerat la o anumita ora poate bloca orasul si atunci semaforul permite accesul limitat in oras, iar surplusul de masini se stocheaza pe autostrada. DAR ASTA POTI FACE NUMAI DACA AI O AUTOSTRADA SECUNDARA. Daca o blochezi pe aia pe care merge si tranzitul si obligi tranzitul sa stea 10 minute in ambuteiaj si la Bacau si la Focsani si la Buzau .... pai frate, ai facut de pomana autostrada. Ca noaptea e liber si acum prin Focsani, iar ziua nu stai nici acum mai mult de 10 minute....

Acum nu stiu, mie mi se pare asa de clar si de simplu ce povestesc eu... incat chiar nu inteleg cum de nu intelegeti si trebuie mereu sa o iau de la capat cu explicatiile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

In continuarea vorbim de mega, extra, super megalopolis-ul de 79.315 locuitori din Focsani.

Cu 2 intrari/iesiri S si N o sa fie rupere cu probabil pana la 100 - 200 de masini/h trafic local, pe ambele sensuri.
Oricum cu cocoasa asta eu cred ca o sa fie pana la 0 masini care sa faca 10 km aiurea S-N vs sa o ia prin oras - vorbesc de trafic local.

Sunt de acord ca traficul local incurca si ingreuneaza, dar nu vad sa fie cazul de asa problema la Focsani.

Liviu M

#3818
Poate nu ti-am citit toate explicatiile, de-aia nu le stiu. Fa un topic - explicatiile lu' vancouver si cand apare cate unul nelamuri, asa ca mine, il trimiti la el.  :D
Asta cu plimbatul intre cartiere e iar (dupa mine, normal) cu depinde. Daca e de mers (in Bucuresti) din Baneasa pe undeva pe Giurgiului, parca ar fi mai logic s-o iei pe langa oras, nu sa tai Bucurestiul in doo. Daca ai pe unde, clar.
Iar de folosit autostrada la mers dintr-un cartier in altul, nu cred c-o face prea multa lume numai ca sa fie pe autostrada respectiva, o face daca-i mai rapid. Daca e mai rapid, inseamna ca staurile alea pentru tranzit nu-s chiar asa mari. Daca nu-i mai rapid, nu mai ocoleste nimeni pe autostrada, deci nu mai incurca traficul local.
Zic si eu, ca si mie mi se pare clar si simplu ce zic, nu-nteleg cum nu ma pricepi.  :D

LE Repet, ca vad c-a postat si voicul: logic ar fi ca traficul local sa se mute pe autostrada daca merita. Adica daca e mai rapid. Cum mai lung e sigur, daca e mai rapid inseamna ca pe A se circula cat de cat fluent, asa ca nu vad unde-i problema.

Liviu M

M-ai facut curios (acu' vreo 10 ani aveam un client in Frankfurt si ajungeam la el direct din A5) si m-am uitat la A5 la FFM. Are 2 intrari/iesiri dedicate (Niederrad si Westhafen), o cruce fara alte iesiri (asa cum bine ai zis - Westkreuz) si Nordwestkreuz unde e o cruce (cu A66) + iesire directa in Lorscherstr.
Deci 3 din 4  sunt "cu iesire directa".  :D

Da' cred ca sunt off-topic. Sau?

vancouver

#3820
Hai sa inchidem discutia cu concluzia:

- traseul A7 este f. bine gandit din punct de vedere al nodurilor
- nu sunt de acord cu bucla Focsani si nu rezulta de nicaieri din teoriile mele cu nodurile ca trebuie ocolit ceva (ci doar ca daca traseul unei autostrazi ppale trece prin aglomerari mari, adica prin centru sau aproape de centru, atunci e bine sa fie noduri directe putine).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Vancouver, ceea ce zic eu și pare că și alți colegi e că avem impresia că citești dintr-o carte teoretică despre drumuri, sună super, nimic de zis, nimic de contrazis, doar că noi încercăm să analizăm cea mai bună soluție într-un caz punctual, la Focșani, unde poate nu se aplică toate regulile teoretice despre drumuri, că există ca oriunde în lume, particularități. În primul rând ne putem uita pe hartă, cum arată aglomerația urbană Focșani, concentrată în 5 km X 3 km, după care să punem o linie în stânga acelei aglomerări la un km, care e autostrada A7. Cine normal la cap ar merge dintr-un cartier al acelui dreptunghi 5X3 în alt cartier al acelui dreptunghi 5X3 folosind autostrada? Apoi, de unde să apară mii de vehicule suplimentare care să facă naveta din Focșani în Bacău după apariția A7? Hai să vorbim teorie adaptată la situația curentă, că nu facem aici un proiect pentru un megalopolis de 30 de milioane de oameni cu zeci de relații de trafic super aglomerate. Vorbim de un oraș care încet încet se transformă în orășel din punct de vedere al demografiei, nu există o perspectivă în următorii câțiva zeci de ani să avem probleme acolo cu traficul, chiar dacă se face nod la fiecare uliță intersectată de A7.

Ionut

Ce-o fi asa de greu pentru unii sa vada evidența, nu înțeleg. Oare chiar trebuie să faci CFDP și 20 de ani de drumuri ca sa iti dai seama ca la Focșani s-a pus unul/s-au pus unii de-a curmezișul și au zis ca nu le dau aviz / le fac probleme și ăia LENESI, PROSTI și INDOLENȚI din CNAIR au ales calea cea mai simpla pentru ei?

Apoi se mai umplu de penibil invocând un PMUD care de fapt, inteleg, nu e în vigoare, prostia cu intravilanul (aoleu dar în intravilan nu facem drum? Oare aia la Bogata ce sa mai zică?), încercând să arunce niște cifre și vorbe goale.

Țară tristă condusă de baroni, șmecheri, penali, lenesi și proști grămadă.

dr4qul4

pe scurt, la Focsani, CNAIR a stat capra in fata lui Oprisan.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

@horatiucosma: nu inteleg din postarea ta ce vrei sa-mi spui. Vrei sa-mi spui ceva anume?

Ca exista particularitati la Focsani? Unde am spus eu ca nu exista? Deci sunt de aceeasi parere cu tine, da, exista particularitati.
Ca Focsani e mic? Pai asta spun si eu.
Ca sa mergi dintr-un cartier in altul din Focsani folosind autostrada? Cine a spus asta? Am dat doar un exemplu teoretic, ca sa inteleaga LiviuM, cu Bacau, nu cu Focsani. Deci sunt de acord cu tine si aici.

Nu inteleg nici care e treaba cu oamenii in plus care vor face naveta de la Focsani la Bacau. Am dat un exemplu pentru a intelege CA E BINE, nu ca e RAU. Poate ca nu o sa apara. Egal. In orice caz nu apare nimic peste noapte, ci peste generatii, asa cum in vest autostrazile sunt deja de mai multe generatii si a aparut navetismul pe autostrada la distante imposibil de gandit inainte de a aparea autostrazile. Deci si aici sunt de acord cu tine: nu o sa apara nimic peste noapte, si chiar daca apare nu reprezinta nici o problema.

Nu am pornit eu ideea cu megalopolisul, ci TU. Tu ai afirmat, ca din "ideea vancouver" nu stiu ce rezulta. Si atunci am mai explicat inca o data toata ideea. Care, da, e valabila pentru orase mari, nu pentru Focsani. Si exact asta ti-am explicat apoi: Nu rezulta nimic din teoria mea cu nodurile care sa se aplice la Focsani. Deci si aici sunt de acord cu tine.

Asa ca tot n-am inteles unde anume vrei sa-mi arati ca eu cred ceva diferit decat tine.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.