Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 36 Guests are viewing this topic.

christyan

Intrebare pentru cunoscatori ,oare putea CNAIR  se impună în fața lui oprisan?  Are pârghiile necesare, sa impuna cumva traseul optim ,daca ar vrea ?

Ionut

Știm sigur că despre Oprisan e vorba aici pe terenurile alea? Nu zic, o fi, dar poate e bine sa fim siguri cand dăm o informație de genul ăsta. CNAIR s-a împiedicat de oameni mult mai puțin baronați.

christyan

Nu stim si nici nu cred ca o sa avem ceva concret! Nimic in judet nu se face fara stirea lui.Intrebarea mea rămâne, poate CNAIR SA sa impuna traseul optim ,in fata unei autorități locale? Nu-mi dau seama ce pârghii ar avea!

Ionut

Evident ca poate. Ca e interes național versus baronism local și NYMBism. Dar na, pentru asta iti trebuie știință, diplomație, munca, dorința și coordonare cu MT. Ceea ce nu există în CNAIR.

kek4la

Quote from: vancouver on April 24, 2020, 09:53:16 PM
- traseul A7 este f. bine gandit din punct de vedere al nodurilor

In Vrancea sunt doua exceptii:
Nodul de la Bogza cu DN 2N in forma de dubla trompeta e o risipa de bani. La est drumul ala devine drum de pamant, iar la vest trece peste magistrala CFR 500 pe un pod de lemn ingust.

Nodul Focsani sud e plasat stupid si lungeste drumul cu circa 5km si o trecere prin localitate.
Vezi mai jos traseul negru (ce reiese din traseul stabilit pentru A7) versus traseul albastru (mai scurt, dar nu va fi iesire pe DN23A):

In varianta initiala fara cocoasa, iesirea era situata chiar mai aproape de oras, la intersectia DN23 cu DN23A.

cove_adrian

#3830
^^ Exact. Primeaza autostrada fiind un proiect de interes national in fata planului urbanistic general care este o documentatie de urbanism de interes local. Aici MT + Cnair trebuia sa impuna traseul bineinteles dupa ce analiza toate constrangerile reale si actuale.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

vancouver

#3831
@kek4la

Nu ma refeream la forma nodurilor, ci la locatia lor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Legat de locatia nodului pe DN23 si nu pe DN23A, corect, este mai prost pentru legatura cea mai circulata Bucuresti - Focsani centru. Nu numai ca e mai lung traseul in acest caz, dar trece si prin localitate. Totusi din alte puncte de vedere nu e asa rau: DN23A de fapt e mai mult un judetean trecut artifical la CNAIR. Nu ajunge nicaieri, adica nicaieri ca si importanta nationala, deci nu e drum national. In schimb DN23 merge la Braila si e in stare acceptabila. De ex. pe relatia Braila - Bacau amplasarea actuala e mult mai avantajoasa. In varianta DN23A cei din Braila trebuie sa ocoleasca chiar vreo 7 km...

Ma intreb daca, lasand nodul cum e decis acum, adica pe DN23, se poate adauga ulterior un sfert de nod si pe DN23A, adica strict legatura Focsani spre Bucuresti (o banda f. simpla) si legatura Bucuresti spre Focsani (o curba la 270°).




Adica:
- varianta galbena este cea ideala, dispare tampenia de bucla, atunci nodul poate fi DN23 si nu se mai face aproape nici un ocol
- daca se insista cu varianta portocalie, atunci pe langa nodul "2" cu DN23, se adauga un sfert de nod "3" cu DN23A
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Cum zice Ionuț, se putea ajunge până la urmă la traseul normal la cap, doar că era nevoie de puțină muncă. În primul rând Consitrans ar fi trebuit să aibă un minim respect față de meseria de drumar și să se zbată în discuțiile cu autoritățile locale de la Focșani, să argumenteze de ce e mai ok pentru interesul general traseul pe direct și cum poate proiecta soluții care să nu deranjeze cu nimic eventuala dezvoltare a orașului, gen overpass-uri mai dese, panouri fono și altele. Dacă nu ar fi funcționat cu argumentele tehnice, s-ar fi putut merge la un nivel mai sus, gen directorul CNAIR Scarlat (din iulie-august 2019 e problema asta), eventual cu ministrul Transporturilor de atunci Cuc ar fi putut să își sune colegul de partid, primarul din Focșani și să găsească o soluție pe cale diplomatică pentru a da cetățenilor cel mai bun proiect posibil, sau măcar să încerce pe toate căile. Dar atunci când se întâlnește hoțul cu prostul și cu leneșul, la ce te poți aștepta?

pelan87

Inca speram, inca nu e batut in cuie. Poate presiunile care se vor face (in special la nivel local) sa aiba rezultatul scontat si sa se mute traseul pe culoarul firesc.

Cred ca cei din Focsani sunt la fel de dezavantajati de varianta actuala ca si cei care sunt doar in tranzit si care ocolesc 5 km. Spun asta pt ca legatura din Focsani spre Bucuresti e deficitara acum, asa cum au scris si colegii mai sus, iar spre Bacau e vorba de acelasi ocol inutil (pt cei care vor sa intre pe A, adica cei din zona de sud mai degraba). Si atunci poate ca si la nivel local se vor face presiuni pentru a corecta aberatia asta... cel putin eu asta sper...

Dpdv tehnic, dupa ce va fi gata AMC2 dar SF-ul inca nu va fi finalizat, se va mai putea schimba traseul, nu? Sau cum sunt procedurile?

horatiu.cosma

Teoretic traseul e cam bătut în cuie după AMC1, practic, sigur se mai poate discuta la AMC2 pentru modificări punctuale. Dar dacă cocoașa trece și de AMC2, e cam game over. Fiindcă încep investigațiile de teren pe traseul propus, avize, acord de mediu, proiectare etc. Orice schimbare de traseu ar presupune toate activitățile luate de la capăt.

ultrasbz

Acordul de mediu va putea fi luat separat pe fiecare contract sau se va astepta sa fie obtinut complet de la Ploiesti la Pascani? De exemplu, Ploiesti - Buzau (care nu include podul peste raul Buzau) este un segment destul de simplu si ar putea sa primeasca mai repede acordul de mediu fata de restul sectoarelor.

horatiu.cosma

Fiecare tronson din cele 4 va avea AM separat.

dr4qul4

cocoasa asta va afecta o buna parte din Moldova. Poate ar trebui ca toti cei ce locuiesc la nord de Focsani sa semnaleze parlamentarilor din judet, CNAIR, DRDP, MT, televiziuni, presa, chiar si Consitrans aceasta problema. Folositi cu incredere mijloacele lor de contact sau un simplu mail.
La fel, ONG-urile din zona aceea, ar trebui sa fie mult mai active pe acest subiect.
Daca ii bombardam cu mailuri/sesizari, poate reusim sa corectam ineptia asta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist