News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 11 Guests are viewing this topic.

davyl

Scuze pentru ce spun off-topic, dar ar fi prima oara cand un craiovean ar trage sa se face ceva si acolo. Ca am avut si Ministru al Trasporturilor din Craiova si tot n-am vazut nimic.

Si sunt de acord cu ionut: pentru moment e doar bla bla...

On topic: are cineva o harta cu o propunere mai recenta privind aceasta autostrada sau cel putin varianta Calafat-Lugoj? Ca din ultimele harti vazute de mine, planul autostrazii Calafat-Lugoj ar trece la ceva distanta de Craiova...

Ionut

Sa va mai dau de comentat. Un alt nene... de data asta din MDRT vorbeste despre PPP in Romania.

QuoteMoratoriu la MDRT: ŞASE LUNI nu se ating de proiectele public – private de infrastructură

Potrivit lui Bogdan Suditu, şeful serviciului Direcţiei Dezvoltare Teritorială din cadrul MDRT, conducerea ministerului nu are stabilită o poziţie oficială pentru următoarele şase luni privind realizarea parteneriatelor public- private.

Ce proiecte pregăteşte MDRT

- Proiectul centurii Sud a Bucureştiului este cel mai avansat din portofoliul MDRT. "Centura Nord la profil de autrostradă a Bucureştiului, din cauza accentului pus pe centura Sud, a fost lăsată un pic deoparte, dar imediat ce terminăm pregătirea proiectului vom relua şi activităţile pe centura Nord", a spus Ciprian Goriţă, consultant în cadrul MDRT. Secţiunea de nord a centurii Bucureştiului are 52,7 km, iar Centura de Sud – 47,9 km.

- Contractul autostrada Comarnic-Braşov trebuie să fie re-licitat. "Ministerul Transporturilor a lansat deja pe piaţă contractul de consultanţă pentru pregătirea proiectului şi asistenţă tehnică pentru autoritatea contractantă în vederea contractului de concesiune pe termen lung. Contractul include şi o parte de revizuire de studiu de fezabilitate inclusiv partea de optimizare de traseu", a mai spus Goriţă. Lunginea autostrăzii Comarnic – Braşov este de 58 km.

- MDRT va lansa licitaţia pentru consultanţă pentru autostrada Târgu Mures – Iaşi – Ungheni cu o lungime de 307 km. În cadrul perioadei de pregătire va fi împărţită pentru că, datorită lungimii, este imposibil să fie pentru că ar fi foarte complicat să o scoatem la licitaţie ca un pachet întreg, din cauza costurilor de capital.

sursa: EVZ

De cand cei din MDRT se pricep si sunt implicati in investitiile majore de infrastructura in RO?


bogdymol

In 40 de ani (si fara mishto) e realizabila...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Sfantu

tot fara misto
oare conceptul actual de transport va mai exsita in 50 de ani ?  O:-)
Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

vancouver

Quote from: Sfantu on June 28, 2012, 12:38:46 PM
tot fara misto
oare conceptul actual de transport va mai exsita in 50 de ani ?  O:-)

Dupa parerea mea flexibilitatea uriasa oferita de transportul rutier va face acest mod de transport sa continue sa exista pentru inca mult timp. Atat la nivel de vehicule personale, cat si la nivel de trafic de marfa. Calea ferata va ramâne si ea, dar aici sunt posibile dezvoltari in directia mag-lev sau asemanatoare.

Ceea ce va fi cu totul diferit peste 50 de ani este siguranta traficului. Aici cred ca vor aparea tehnologii spectaculoase (din perspectiva actuala), si ma refer in primul rând la drumul electronic. Adica drumul va putea fi recunoscut pe cale electronica de catre vehicule. Modul concret de realizare nu mi-l imaginez exact, dar pot sa presupun ca exemplu:
- ca vor exista pe fiecare banda de circulatie din 5 in 5 m sa zicem senzori care vor specifica pozitia exacta a acelei benzi, latimea ei, curbura, tipul marcajului lateral (de ex. stânga linie continua, dreapta linie intrerupta) si anume aceste caracteristici specificate pentru sa zicem urmatorul kilometru.
- ca fiecare vehicul va fi dotat cu emitatoare care sa specifice viteza sa exacta, intentia pentru urmatorul kilometru si alte caracteristici
- sistemul va fi dublat de senzori optici si sonori, ca si de sistemul gps (gps-ul doar orientativ, el nefiind un sistem sigur si accesibil permanent)

Astfel condusul va fi posibil complet automatizat pe drumurile principale (autostrazi, bulevarde, drumuri federale/nationale). Cine va dori, va putea sa piloteze in continuare manual, dar urmarit fiind de sistemul electronic va fi aproape imposibil sa faca greseli in trafic, de ex. sistemul nu-i va permite sa se apropie de vehiculul din fata la mai putin de distanta regulamentara - practic vor disparea "bizonii" din trafic.

Pe drumurile din oras si pe cele secundare din afara localitatilor va fi necesara in continuare pilotarea manuala, orice sisteme electronice fiind prea scumpe pentru a fi implementate aici.

Alimentarea vehiculelor se va face probabil tot in "benzinarii", doar ca benzina va fi numai un produs utilizat limitat (la drumuri lungi mai ales, ca rezerva dupa epuizarea electricitatii), iar combustibilul normal va fi electricitatea, disponibila si acasa, ceea ce va fi un avantaj esential in fata altor surse, cum ar fi hidrogenul. Agricultura care sa produca diesel sau etanol va lua amploare, inclusiv in Africa. Africa va profita si de soarele mult pe care-l are si va vinde electricitate solara ieftina catre Europa, dar nici tarile arabe nu duc lipsa de soare si cu banii acumulati din petrol vor fi tot ele castigatoare si pe solare.

Costul vehiculelor va creste si in continuare multa lume nu-si va permite masini personale, dar vor exista autobuze/microbuze automatizate si 100% electrice pentru aproape orice destinatie de pâna la 100km in jurul oraselor mari, fiind incurajate de catre autoritati pentru a reduce aglomeratia.

Vehiculelor aeriene personale nu le dau mari sanse in urmatorii 50 de ani, poate doar in 200-300 de ani.

Cam asta e viziunea mea. Concluzia mea este ca trebuie in continuare dezvoltata infrastructura rutiera si autostrazile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

davyl

Un articol interesant:

Cum va influenţa ruta Calafat-Vidin strategia de transport a României. Axa București-Giurgiu, principala victimă a noului pod peste Dunăre

Podul rutier și feroviar care traversează Dunărea în dreptul localităţilor Calafat și Vidin va fi gata la sfârșitul acestui an sau, cel mai târziu, la începutul anului viitor. Consecinţele principale ale deschiderii traficului pe acest pod vor fi deschiderea unei rute mai scurte de transport pe axaS– NV, scăderea rentabilităţii pentru infrastructura de transport din jurul Bucureștiului și afectarea afacerilor de transport și logistică din această zonă.

Podul rutier și feroviar care traversează Dunărea în dreptul localităţilor Calafat și Vidin va fi gata la sfârșitul acestui an sau, cel mai târziu, la începutul anului viitor. Consecinţele principale ale deschiderii traficului pe acest pod vor fi deschiderea unei rute mai scurte de transport pe axaS– NV, scăderea rentabilităţii pentru infrastructura de transport din jurul Bucureștiului și afectarea afacerilor de transport și logistică din această zonă.

Sursa: http://www.paginaintai.net/?p=5304

Ionut

E bine ca macar la nivel declarativ sunt acolo...

QuoteRomânia ar putea avea o autostradă în parteneriat public-privat în zona de sud-vest

Conectarea zonei de sud-vest a României, care va deveni pol al industriei auto, de reţeaua naţională de autostrăzi, inclusiv printr-o autostradă în parteneriat public-privat, reprezintă o prioritate pe termen scurt a Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a declarat secretarul general adjunct al instituţiei, Horaţiu Buzatu.

sursa: Mediafax

Ionut

#293
Actualizam si noi...

Harta autostrazilor in Romania, ACTUALIZATA LA ZI:


imagine la dimensiune completa

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) la 19.07.2012:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km (include Pitesti bypass)
A1: Sibiu bypass 17,56 km
A1: Timisoara-Arad 44,50 km (include Arad bypass)
A2: Bucuresti-Cernavoda 150,40 km
A2: Cernavoda-Constanta (A4) 52,60 km (Cernavoda-Medgidia/Valea Dacilor, 20,5 km, este doar half profile)
A3: Bucuresti-Ploiesti 56,29 km (sectiunea de 6 km intre CB si zona Pipera/Tunari va fi gata in octombrie 2012)
A3: Campia Turzii-Gilau (Cluj vest) 52 km
A4: Constanta bypass, sectiunea Ovidiu-Agigea 20,20 km (Agigea-Poarta 9 Port Constanta, 2 km, nu este terminata)
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 503,21 km
---------------------------------------------------------------------

Deci am trecut de 500 km reali... din care 20,5 km doar half profile (Cernavoda-Medgidia/Valea Dacilor). Anul asta mai trebuie sa fie gata 2 km A4 Agigea-Port si 6 km A3 Centura Bucuresti-Bucuresti. De asemenea cei 12 km ai UMB pe A1 Giarmata-Izvin. Deci inca 2+6+12=20 km cu sanse bune.

Poate avem noroc si vedem si pe Deva-Orastie ceva.

Mi-a scapat ceva? Corecturi?

Sfantu

o sugestie doar

as schimba  " in pregatire pre SF" in linie punctata  O:-) sau macar culoarea  O:-)
Harta Autostrada A1 A2 A3 A4 A6 inclusiv DN si DJ in judetele adiacente Versiunea medie 50MB  Versiunea mare 200MB

Ionut

Pun ca sa fie puse, for the record, va rog sa evitam sa incepem o discutie lunga politica.

Anca Boagiu susţine că pe autostrada Bucureşti-Ploieşti şi tronsonul Cernavodă-Medgidia, inaugurate joi, se poate circula datorită muncii susţinute din ultimii doi ani, 2010-2012. sursa

Ponta incearca o urma de onoare: ,,Eu nu-mi asum meritul nici de a o fi început (n.r. autostrada), nici de a o fi proiectat, nici de a o fi terminat. Eu îmi asum până la urmă un singur lucru: faptul că Guvernul îşi ţine toate obligaţiile faţă de constructor". sursa

Am (s)pus eu, multumim Anca Boagiu pentru efort, rusine pentru penibilii care nu au onoare. Now let's move on. :cheers:

lautaxi

#296
centura sibiu nu are 14 km autostrada  si 3 km drum national?

Ionut

Quote from: lautaxi on July 20, 2012, 10:35:38 AM
centura sibiu nu are 14 km autostrada  si 3 km drum national?

Nope. Are 17 km in total (autostrada) si cativa km de drum "national", este de fapt un DJ modernizat. Vezi pe Google. ;)

isotech_ro

problema este cu totul, alta si ma gindesc aici in VIITOR CE SE VA MAI DESCHIDE ???

- in anul 2012 probabil se vor mai deschide traficului
1. A1 Timisoara Lugoj - 9.5km executant UMB
2. A1 Arad Nadlag - lot2 - 20km executant Alpine (probabil)
3. A1 Orastie - Deva - 32km - executant Stabag - Staco (probabil)

- in anul 2013
1. A1 Orastie - Sibiu (probabil) cel putin sunt 2 loturi cu semne mari de intrebare, care este posibil sa fie finalizate in 2014 si ma gindesc la lot 1 si 2
2. A1 Arad - Nadlag - lot2 - executant Romstrade (putin probabil in 2013 si in conjuctura actuala cu finantare "taiata" de UE - probabil va fi executata si finalizata in 2014, cu finantare bugetara)
3. A1 Timisoara - Logoj lot 3 - executant TS (probabil)
4. A3 CB - Bucuresti (probabil)

in rest nimic cert, licitatii care se tot amina, contestatii, lipsa probabila de finantare ... la rece gindind, in acest moment, trebuiau sa existe cel putin inca 100km cu contractele de lucrari semnate (cu deschidere 2014 - 2015) si citeva licitatii in proceduri de avansate de licitare (cu deschidere 2016 - 2017)  ... in afara de gargara politica sincer eu nu am cunostinta de nimic concret ... vom face, avem planuri si alte "politic-stichiuri"

Ionut

Mai traim inca un an, pana la final de 2013, din munca Ancai Boagiu... sa vedem ce pot cei noi, pana acum n-au demonstrat nimic. Nici macar licitatiile de pe Lugoj-Deva nu au fost capabili sa le inceapa, sper ca pe 20 august sa avem primele "succese" ale celor de acum...

Nici nu indraznesc sa ma gandesc la Sibiu-Pitesti sau Comarnic-Brasov...