Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

radutm

Avand in vedere ce s-a deschis acum, la ce se lucreaza si ce urmeaza sa intre in lucru, as vrea sa vad ca incep demersurile pentru noi segmente care sa se adauge la reteaua care usor-usor se infiripa, de tipul:
A1 Sibiu - Talmaciu (cca 10 - 12 km)
A1 Pitesti - Curtea de Arges (cca. 25 km)
A3 Ploiesti - Campina (cca. 30 km)
A3 Campia Turzii - Ludus (cca 15 km) sau Iernut (30 km)
Legatura cu Moldova intre A3 - Mizil (cca 30 km)
Ar mai fi circa 100-150 km de autostrada, realizabili pe termen mediu si pe masura posibilitatilor financiare ale statului.
cont inchis

cricric

#301
Nu cred ca acuma am avea ce face cu tronsonul Curtea de Arges-Pitesti. Acolo trebuie construita toata bucata Pitesti-Talmaciu.

Daca vrem sa dam la un privat sa contruiasca Brasov-Comarnic ar fi bine sa primeasca tot pana la Ploiesti, pentru ca tronsonul Campina-Ploiesti e ieftin si are trafic

Ionut

@radutm: sa stii ca Ploiesti-Campina nu prea ar fi eficient, pentru ca deja este 2+2 acel segment... si se circula deja foarte bine. Cred ca pe A3 mult mai eficient ar fi sa legam Clujul de Oradea (chiar daca e distanta mult mai mare). Sau sa legam Clujul de Tg Mures.

Eu as mai vota pentru ceva pe sud, sa legam Fordul de Dacia, de exemplu... :D Craiova-Pitesti mi s-ar parea de MARE efect.

cricric

cum e reliefu' intre Craiova si Pitesti?  :o

tonică

Sunt 4 variante vehiculate in legatura cu ceea ce s-ar numi autostrada craiova-bucuresti. Prin pitesti, prin alexandria, in linie dreapta spre bucuresti ori cea pe care o si agreez si a fost amintita si pe ssc de catre unii useri, cea prin găesti. Imi pare cea mai inspirata fiindca e la o distanta egala atat de bucuresti ori de pitesti si poate constitui si o continuare de bun augur pentru moldova prin targoviste, ploiesti. Nu stiu si nu inteleg la ce ar ajuta o autostrada craiova-pitesti...Pentru directia vest fordul va avea, probabil inaintea acestei ipotetice autostrazi varianta craiova-calafat ori craiova-lugoj-nadlac . Pentru directia est-port fordul ar fi mai avantajat pt o autostrada directa cu bucurestiul si nu prin pitesti. Iar pentru dacia cam acelasi lucru ea avand deja drumul spre vest aproape asigurat.
Pe de alta parte, gandita in felul acesta si facuta cum trebuie aceasta autostrada continuata prin gaesti-targoviste-ploiesti poate constitui si o centură bucurestiului, intr-atat de necesara...

Pentru valea oltului, sibiu-pitesti cred ca primordiale sunt doua tronsoane: cainenii mari ( valea oltului)-boisoara-perisani-salatrucu. si barsestii de jos-zigoneni. Cu acestea gata se poate circula cu ceva imbunatatiri pe dn-urile actuale pana la finalizarea restului de tronsoane. Cu finantare europeana cred ca 2018 poate insemna un A1 cap coada...

Dar pana la urma, chit ca vrem ori ba, totul se opinteste in idioteniile politice, in fuga permanenta dupa ciolan, in luptele pentru putere, noi ori nevoile noastre neinsemnand nici cat negru sub unghia celor ce-si invart tronurile tarii.... :(

BoGDaN

Buna seara si bun gasit!
Eu sper macar sa scoata la licitatie tronsoanele lipsa de pe A1, sa rezolve problema cu ROMSTRADE odata si odata pana nu pierdem finantarea...iar la anul sa ne apucam si de Pitesti-Sibiu.

Ionut

Salut Bogdan, bine ai venit! :cheers:

Tronsoanele ramase de licitat din A1 vor fi pe 20 august scoase la licitatie. Adica asta e planul, deja s-a amanat de mai multe ori termenul pentru depunerea ofertelor. Sa vedem... Iar legat de Sibiu-Pitesti, nu stiu ce sa zic, slabe sanse.

BoGDaN

#307
Servus Ionut
Da stiu. Desi sunt apolitic trebuie sa remarc slaba coordonare si performantele scazute ale actualei conduceri MT comparate cu fosta (Boagiu si Nazare). Acest aspect e 100% clar pentru un apolitic!

un pic offtopic:
@bogdymol :) merge ca o manusa la filmarile tale: 009 Sound System - Standing Stones
o am si eu in masina si de cate ori intru in ungaria o pun pentru ca se potriveste  :lol:
sorry pt offtopic si voi reveni cu fotografii

Ionut

http://www.youtube.com/v/3n1N0f2h6XM

Craiova-Slatina-Pitesti sau Craiova-Slatina-Alexandria-Pitesti...

davyl

#309
Prima varianta ar fi mai buna, parerea mea... Si-asta pentru ca ar fi mai scurta, deci mai ieftina, desi la cum e relieful intre Pitesti si Craiova, ieftina nu prea cred ca va iesi...

tonică

am scris si mai sus cate ceva despre subiect dar se pare ca scriu prea mult si prea stufos de nu citeste nimeni....
Retoric ma intrebam si eu cui i-ar folosi o autostrada craiova-pitesti ?...Adica de ce fix pana-n pitesti ?

Fili

O fi fost o greseala de tipar, s-a vrut a scrie Pitesti-Sibiu.
Caci, de fapt, ACEASTA portiune de A1 trebuie facuta urgent, ea trebuia sa fie capul de afis al licitatiei din August 2012...dar ce sa mai vorbim vorbe...
Noi nu stim sigur daca bucatile alea 4, ce trebuiau de acum 3 luni licitate, vor fi licitate sau nu...cand ele trebuiau sa aibe deminarea si arheologia gata, azi.

Autostrada Calafat-Bucuresti va trece cam 15-20 km minim la sud de Craiova si 20-25 km la nord de Alexandria. Asa ar fi logic, economic si social, ok.

Se pare ca ministerul prefera un contract cu buget 100% al Romaniei (Comarnic-Brasov), in dauna unui 15% plata de la buget (Sibiu-Pitesti). Ca acel contract (A3) va fi unul deosebit de avantajos pt Romania, gen bechtel si ca si guvernare, mai este vreun secret pt cineva?


rrs

Se pare ca a inceput procesul pentru a avea un manager privat la CNADR plus alte companii din subordinea ministrerului.

Quote25-07-2012

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a mandatat asocierea PwC – D&B David şi Baias – George Butunoiu să recruteze managementul superior (directorii generali şi membrii consiliilor de administraţie) pentru companiile aflate sub autoritatea MTI, cu o cifră de afaceri mai mare de 7,3 mil. Euro, în conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativă a întreprinderilor publice.

Acţiunea face parte din proiectul ,,Suport pentru punerea în aplicare a unei strategii generale în sectorul de transport şi infrastructură – cod SMIS 38774"

Recrutarea managementului superior se face pentru următoarele companii:

    Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA (CFR Infrastructura)
    Societatea Naţională de transport Călători CFR Calatori SA
    Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM SA
    Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA
    Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti Metrorex SA
    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti SA
    Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA
    Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA
    Aeroportul Internaţional Timişoara ,,Traian Vuia" SA
    Societatea Comercială Telecomunicaţii CFR SA

Anunţurile de recrutare se găsesc pe site-ul ministerului (www.mt.ro) - secţiunea informaţii de interes public / anunţuri recrutare management privat. Toate detaliile legate de acest proces de recrutare (modul de depunere a candidaturilor, etapele procesului, criteriile de evaluare şi selecţie a candidaţilor, răspunsurile la întrebări, informaţii relevante despre companii, etc) se găsesc şi pe site-ul oficial al proiectului, pus la dispoziţie de către consultanţi – www.georgebutunoiu.com/managerilastat

http://mt.ro/nou/comunicate.php?id=193

Fili

Sa le uram realizari marete sau sa ne intristam?
Oricum: bafta tuturor si poate fac si treaba pt noi, poporul contribuabil.
Acum vom avea licitatia ok, pe 20 aug? (Cnadnr)

Ionut

Buna treaba, in sfarsit. Sper ca data asta sa si reuseasca, initial contractul de consultanta a fost acordat si apoi parca s-a renuntat la el (consultantul parca a renuntat). Sunt foarte curios cum va iesi, poate in cele din urma manati cu bata de Comisie/FMI vom face si noi ceea ce trebuia sa facem de acum 15-20 de ani.