News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Aceasta e strategia oficiala de numerotare a viitoarelor autostrazi din Romania:


Click pe harta pentru marire
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Morosanu

Politica distruge tot ce atinge.

stelian222

#872
^

Bag de seama, ca pe harta avem o multime de autostrazi care asteapta sa fie construite, daca nu as fi roman as fi chiar invidios si aproape ca m-as speria vazand acest lant de sosele ce leagata toata tara.

Betuel

^^^
Eu am o idee sau o propunere pentru harta cu autostrazi si poate tu bogdymol o propui la CNADNR in urmatorul e-mail.
Ar putea sa prelungeasca A7 pana la Craiova trecand prin Pitesti. Automat A12 cade si se schimba numerotarea la urmatoarele autostrazi (A13 in A12, s.a.m.d.). De asemenea se face legatura directa intre Pitesti si Ploiesti fara a mai trebui sa ocolesti pe la Bucuresti daca vi din moldova si mergi la Pitesti sau spre Craiova si invers, daca vi de la Craiova si mergi la Ploiesti sau spre Moldova.
Sau sa se prelungeasca A7 pana la Pitesti, legandu-se de A12, iar A12, de la Pitesti, sa se prelungeasca pana la Brasov.

nenea_hartia

^ Ploiești-Găești-ieșire A1 Ionești este un drum destul de tranzitat și cu multe camioane. O legătură decentă de orice fel, chiar și un DN obișnuit, dar care să ocolească localitățile, este tare necesară.

dr4qul4

Este extrem de costisitor sa faci autostrazile perpendicular pe albiile raurilor. De obicei se fac paralele cu raurile mai importante.
Intre ploiesti-targoviste-pitesti sunt multe vai pe directia nord-sud, iar dealurile de 50-100 metrii sunt greu de taiat prin mijloc.
Un DN il poate urca prin 2-3 curbe dar o autostrada tb sa treaca prin el.
Beneficul nu ar fi atat de mare, daca ne gandim ca pe viitoarea autostrada A0 Nord drumul va fi mai lung doar cu 20-30 km.

Aceeasi poveste este si pe  Pitesti-Craiova, poate chiar mai rau, cu acele vai adanci si largi unde va fi nevoie de deblee destul de adanci.
Aceeasi problema o vor avea si la o viitoare autostrada tg jiu- rm valcea, doar ca aici va fi infinit mai greu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

Să încerce cumva CNADNR să creioneze faimoasa listă neagră a constructorilor? Oricum, inițiativa asta nu e rea deloc.

Ionut

Interesant. Sper sa faca legea de-asa fel incat sa nu fie discriminatorie sau ceva. Initiativa mi se pare super tare.

iulius

inca o autostrada in program Brasov-Bacau ( au inceput demersurile pentru licitatia realizarii Studiului de Feziabilitate)

http://www.bacau.net/hrebenciuc-la-tvr1-s-a-dat-drumul-la-studiul-de-fezabilitate-pentru-autostrada-brasov-bacau/

alecu26

Quote from: nenea_hartia on March 11, 2014, 09:46:56 PM
Să încerce cumva CNADNR să creioneze faimoasa listă neagră a constructorilor? Oricum, inițiativa asta nu e rea deloc.

chestia asta a fost implementata si de Boagiu....la modul concret, si cred ca exista sub diferite forme si inainte.

De exemplu pe contractele incepute in 2011 la autostrazi, ca sa-ti fie platite facturile ca si contractor trebuia sa ai in fiecare luna o declaratie de la subcontractori ca nu ai datorii fata de ei.

Iti dai seama ca toti o dadeau.

Si in plus....se evita foarte usor problema subcontractorilor. In mod surprinzator foarte putin subcontractori exista. Majoritatea sunt prestatori de servici, furnizori de forta de munca...etc.

Dar intradevar...practica tepuiri ca cate 2-3 subcontractori, fiecare plecand, rand pe rand e o practica scarboasa si existenta mai ales in randul acelora care-i vedeti cu oferte mult, mult sub media celorlalti ofertanti.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

de la cutter de aici:

Prioritățile POIM 2014-2020:
Quote

1. Finalizarea şi darea în exploatare a autostrăzilor aflate pe axa Nădlac - Arad – Timişoara - Lugoj – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti (centura București) – Constanţa şi pentru care lucrările au fost contractate sau se află în curs de execuţie la sfârşitul anului 2015 ;
2. Demararea lucrărilor pentru construcţia sectorului de autostradă Sibiu – Pitesti;
3. Demararea lucrărilor/ finalizarea parţială a unor sectoare de autostradă pe următoarele axe rutiere:
o Timisoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Craiova-Bucuresti cu ramificaţie de la Timişoara la Moraviţa
o Bucureşti-Ploieşti-Buzău-Bacău-Suceava-Graniţa Ucraina (Siret) cu ramificaţie Bucuresti-Giurgiu
o Sebeş-Turda-Tg Mureş-Tg Neamţ-Iaşi – Graniţa Moldova (Ungheni)
o Sibiu –Braşov-Bacău.

Deci, ba, esti nebun?! (© Smiley) Adica intra la finantare europeana Buzau-Siret si Tg Mures-Ungheni plus Sibiu-Brasov-Bacau?! Ca de restul stiam. Sa inteleg ca avem confirmarea oficiala de la Bruxelles pentru finantare europeana pe segmentele astea?

dorum

hmmm...mi-e greu sa cred ca da...dar putem spera!

dr4qul4

Ucraina trebuie sa fie legata de UE. Putem oare spera la cresterea substantiala a  fondurilor alocate?

cu siguranta valoarea licitata va fi undeva la 60-65% din valoarea estimata dar chiar si asa vorbim de sume de 3 ori mai mari decat fondurile alocate:

Sibiu-Pitesti  1,5-2 mld
Centura bucuresti - ...... 0,5 - 1 mld

plus doar unele sectoare
ploiesti -siret - 2-2,5 miliarde (fara centura bacau)
sibiu-brasov - 1 mld
lugoj-calafat 1,5 - 2 mld

tg-mures -iasi si brasov-bacau intra la categoria SF si va ramane acolo cel putin pentru urmatorii 10 ani.
poate cel mult de la tg-mures sa vedem ceva pana spre gheorghieni


sau cand se refera la "sectoare" se refera doar la:

- centura Bacau
- Calafat spre craiova (vreo 15-20 km)
- sebes-turda-tg mures

si cam atat

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Quote from: Ionut on March 17, 2014, 07:44:04 PM

Deci, ba, esti nebun?! (© Smiley) Adica intra la finantare europeana Buzau-Siret si Tg Mures-Ungheni plus Sibiu-Brasov-Bacau?! Ca de restul stiam. Sa inteleg ca avem confirmarea oficiala de la Bruxelles pentru finantare europeana pe segmentele astea?

Cam așa am înțeles eu lucrurile:
PRIORITATE 1. Se fac Proiectele Prioritare (fostele coridoare), la noi in primul rand PP22, fostul coridor IV (nord+sud).
PRIORITATE 2. Se fac proiectele de pe reteaua TEN-T CORE.
PRIORITATE 3. Se fac proiectele de pe TEN-T comprehensive.

Asta este ordinea. Asadar, DUPĂ ce se aloca fonduri pentru Sibiu-Pitesti, centura Bucuresti nord și Lugoj-Calafat, in limita banilor rămași, se pot aloca fonduri pentru ORICE LUCRARE DE PE TEN-T CORE. De exemplu Sibiu-Brasov.

Pe de altă parte există și fondurile propriu-zise TEN-T, care cofinanțează 20-40% (de exemplu pe Comarnic - Brașov am putea beneficia de 30% fonduri TEN-T). De asemenea BERD + BEI acordă împrumuturi cu dobândă f. mică pentru ceea ce este pe rețeaua TEN-T. De ex. pentru Comarnic-Brașov încă 50%. Dacă se dorea se putea așadar face fără nici un PPP, statul român trebuia să dea imediat numai 20% din bani - dar e clar că nu s-a dorit.

În plus există FEDR (dezvoltarea regională). Teoretic nu e gândit pentru autostrăzi. Dar poate că se pot face și autostrăzi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Pai nu-mi pasa ca e dupa. Ca un Sibiu-Pitesti mananca bani la greu... dar e o veste extraordinara ca se pot finanta din fonduri POS-T/structurale (ma rog, cum se va numi in viitor programul) aceste noi segmente din TEN-T Comprehensive. E extraordinar daca s-a obtinut acordul (in scris), chiar daca doar asa pe un document preliminar, de la UE. Ca daca doar e un wishlist sau o propunere a Guvernului RO, atunci... m-am entuziasmat de pomana.