Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 23 Guests are viewing this topic.

Archi

Inca o observatie, adaugata la cele ale lui BOGDYMOL. Traseul A6 intre Drobeta si Craiova mi se pare cam indoit. Cred ca este mai corect sa se faca o indoitura mai mica, iar Calafatul sa fie legat printr-un ciot. Varianta de pe harta ar presupune un ocol imens pentru cei care nu merg la Calafat

iuli

Mie mi se pare ok varianta asta. Pentru că leagă axe de intrare în țară cu capitala și cu granița de vest. Pentru o variantă directă între Turnu-Severin și Craiova și București e mai bine să se facă un ciot ulterior. Variantă de a ajunge din vest spre București sunt A1 sau A3.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

Dubioasa harta, la o privire mai atenta A4 spre Tulcea pare sa fie in fapt un upgrade al actualei sosele....

bogdymol

Am facut un calcul "din topor" (ca si harta) si mi-a iesit un total de 4198 km autostrada (sau drum expres... ce o fi).

* km sunt calculati direct cu google maps, intre centrele localitatilor (calcul aproximativ)
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

sebba

ioi bre!!!

ionut, daca e sa credem harta asta, ceea ce eu nu o fac, esti extrem de indulgent cu 30 de ani

bogdymol, multumesc ptr share dar nu cred ca asta e harta "pe bune". in cel mai bun caz, daca e de la CNEARDE, e de la paznicul de noapte de la CNEARDE, care visa si el frumos intr-o tura linistita de servici

poate nu va place ce spun eu dar istoria recenta ne arata ca nu prea am cum sa ma insel :D
cum ziceam si de canale la fel zic si de autostrazi... sa termine dracu ce au inceput, ce e imperios necesar ACUM (si deja intarziat) si apoi sa ne vanda gogosi cu ce viseaza ei sa faca nepotii nostrii

lor le trebuie un an jumate sau posibil chiar mai mult sa reia lucrarile la Arad-Pecica sau sa lege odata cum trebuie A3 de Bucuresti dar viseaza A13...
aaa.... treispe-paispe, cu Andrei... Gheorghe... Deci! ioi bre!
Sailing away! S/Y Haimana

viossboss

Quote from: sebba on January 13, 2014, 11:58:30 PM
. sa termine dracu ce au inceput, ce e imperios necesar ACUM (si deja intarziat) si apoi sa ne vanda gogosi cu ce viseaza ei sa faca nepotii nostrii

lor le trebuie un an jumate sau posibil chiar mai mult sa reia lucrarile la Arad-Pecica sau sa lege odata cum trebuie A3 de Bucuresti dar viseaza A13...
aaa.... treispe-paispe, cu Andrei... Gheorghe... Deci! ioi bre!

Nu ma pot abtine ... :lol: :lol: dar maaaaare dreptate ai. :lol:
Nici nepotiinu cred asa ceva deocamdata....... :baby:
Dream come through !
Once in a lifetime !

ovicor

In primul rand, trebuie sa-i multumim lui Bogdimol pentru harta! Ma alatur si eu opiniei ca e cea mai decenta harta, tinand cont de ce enormitati s-au prezentat anterior. Problema este ca aceasta sa nu fie utilizata ca instrument electoral, adica de-a multumi pe cat mai multa lume. Trebuie insotita de prioritizari si termene. Prioritizare "0" pentru tronsoanele cu finantare europeana. Demersuri de finantare europeana pe diferite "axe", a "tronsoanelor - centuri" ce-ar urma sa faca parte din noile autostrazi, chiar daca autostrazile respective nu beneficiaza, "actualmente", de finantare europeana. O mai mare coerenta in abordarea tronsoanelor de autostrada, in sensul de-a asigura continuitate: Nu faci Focsani - Bacau inainte de-a face Dumbrava - Buzau - Focsani , doar pentru a lua mai multe voturi din Moldova ! Stim cu totii ce DISCONFORT se creaza, temporar, intre Cunta si Saliste, etc
Si, da, nu cred nici eu ca se poate realiza in 30 ani, dar un plan de durata este imperios necesar. Si, doar partial off- topic, un tigan,pe vremea comunistilor, in sedinta de partid : Stimati tovarasi, ne angajam sa realizam planul cincinal ! Daca nu reusim in 5 ani, in 6 tot il realizam ! Asa si cu harta, daca nu se realizeaza in 30 ani, atunci.............!

dr4qul4

Harta prezentata nu este noua: este aceeasi harta cu cea IPTANA combinata cu planul prezentat de guvern pana in 2022.

De fapt intentia lui Bogdymol a fost de a prezenta denumirile autostrazilor si nu traseele sau cand se vor realiza. Posibil ca denumirile autostrazilor sa fi fost stabilite inca de acum cateva decenii si foarte probabil se  vor pastra.

In ceea ce priveste A6, UE doreste un traseu direct Lugoj-Calafat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Quote from: dr4qul4 on January 14, 2014, 11:02:40 AM
De fapt intentia lui Bogdymol a fost de a prezenta denumirile autostrazilor si nu traseele sau cand se vor realiza.

Bingo!
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

davyl

Exact: do not kill the messenger!  :lol: Multumim lui bogdymol pentru harta. Arata foarte interesant...

davyl

Quote from: dr4qul4 on January 14, 2014, 11:02:40 AM

In ceea ce priveste A6, UE doreste un traseu direct Lugoj-Calafat.
S-a vorbit si supervorbit de axa prioritara 7 a UE care include traseul Lugoj-Calafat (viitoarea A6).

Insa, din pacate, vorbim numai noi aici. N-am vazut (inca) nicio reactie oficiala cu privire la acest traseu. Oficial se vrea altceva, cu PPP si Comarnic-Brasov.

Si din nefericire, n-am stiut ce sa ii spun unui coleg de serviciu care m-a intrebat zilele trecute de ce nu se face nimic cu aceasta autostrada, avand in vedere ca UE suporta cea mai mare parte din bani pentru acest traseu. Nu putea sa inteleaga nimic (nu e roman). Eu sunt roman, dar nici eu n-am inteles nimic pana acum.

davyl

Quote from: Archi on January 13, 2014, 09:24:59 PM
Inca o observatie, adaugata la cele ale lui BOGDYMOL. Traseul A6 intre Drobeta si Craiova mi se pare cam indoit. Cred ca este mai corect sa se faca o indoitura mai mica, iar Calafatul sa fie legat printr-un ciot. Varianta de pe harta ar presupune un ocol imens pentru cei care nu merg la Calafat
Chiar si cu acel ocol imens ar merge, dar numai sa o faca... >:(

pasadia

Ocolul pare mare si datorita paint-ul. Caci un SF nu cred ca va propune urcarea spre nord dupa Caracal cand Jiul poate fi trecut foarte bine si pe la Podari (sau chiar Segarcea) iar A12-le poate ocoli Craiova pe la est pentru a se orienta spre Sud si a intalni A6-le inainte de acel pod.

zygoth

#853
^

Cateva consideratiuni, daca se poate:
1. A5 poate sa faca jonctiunea cu tronsonul Bucuresti-Alexandria la jumatate. Acest lucru ar prezenta doua avantaje: a) traseul pentru eventualii tiristi veniti dinspre porturile bulgaresti catre vest si care vor vrea sa intre in Romania pe la Giurgiu-Ruse este scurtat astfel catre A6 si b) am economisi aprox. 15 km de autostrada pe dinstanta Giurgiu si Bucuresti, in detrimentul a doar cateva minute de condus in plus.

2. De la Alexandria, in viitor, se poate prelungi autostrada catre Dunare, spre un viitor punct de trecere pe la Turnu Magurele, si daca vor face si bulgarii partea lor de traseu catre jonctiunea de la Plevna, vom avea astfel cea mai scurta legatura pe autostrada dintre Bucuresti si Sofia, numai trei ore de drum.
3. Intre Galati si Braila trebuie sa se faca inca de pe acum un drum expres direct intre cele doua orase care sa ajute la fluidizarea traficului direct, in vederea organizarii viitoare a polului urban de acolo. A14 ar trebui sa treaca astfel pe la mijlocul distantei dintre Galati si Braila.

4. Ar fi mai usor ca A3 sa urmeze traseul initial, de la Sighisoara catre Fagaras, facand jonctiunea cu segmentul Sibiu-Brasov. De ce? Pentru ca daca de la Sighisoara A3 va merge direct catre Brasov, avem pe traseu si munte si padure, deci un traseu mai dificil de construit, iar daca face jonctiunea la Fagaras se vor economisi iarasi cativa km de autostrada.

5. Nu observ pe harta tronsonul Adjud-Barlad-Vaslui-Husi-Albita. Nici de la Timisoara catre Belgrad. A15 ar trebui prelungit catre Baia Mare. De asemenea, este foarte util un drum expres intre Suceava si Botosani, din moment ce inteleg ca A7 va trece printre cele doua orase.

6. A14 ar trebui sa faca jonctiunea cu sistemul national de autostrazi la Ramnicu Sarat, nu la Buzau, deoarece ar putea absorbi optim traficul atat dinspre sud, cat si dinspre Moldova.


Sunt curios sa aflu si parerile voastre.

frunzaverde

Quote from: zygoth on January 14, 2014, 03:47:05 PM
5. Nu observ pe harta tronsonul Adjud-Barlad-Vaslui-Husi-Albita. Nici de la Timisoara catre Belgrad. A15 ar trebui prelungit catre Baia Mare. De asemenea, este foarte util un drum expres intre Suceava si Botosani, din moment ce inteleg ca A7 va trece printre cele doua orase.

5. Pentru ca nu exista un astfel de proiect. In momentul asta nu are cine sa-l finanteze (nu mai e pe niciun fel de coridor prioritar UE), si nici nu are trafic (MZA pe Tecuci - Crasna e intre 3800 si 7000 vehicule/zi, drumul fiind proiectat pentru 8000; MZA pe Crasna - Albita e de 2500-3500 vehicule/zi, drumul fiind proiectat pentru 7000; MZA in vama Albita e de 1170, fiind proiectata pentru 7500).

Pentru Timisoara - Belgrad, nu exista inca nici un plan formal.

Pentru Suceava - Botosani - MZA e de 4500 - 5500, sub capacitatea drumului (reabilitat) de 7500. Autostrada va trece pe langa Suceava (liniile au fost trasate cu paint, si indica doar conexiunile principale, nu pe unde va trece traseul).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!