Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ovicor

Eu am inteles ca e un program consultativ emis de Ministerul Fondurilor Europene, deci de Guvernul RO. E de presupus ca s-au consultat cu UE pe parcursul elaborarii acestuia, dar nu uitati ca traim in RO. Se vede influienta UE, in sensul ca, asa cum sublinia si Vancouver, se intrevede logica acesteia, dar nu stim in ce masura n-a intervenit denaturarea populisto - futuristo -stiintifico - fantastica damboviteana!
Important e ca s-au enuntat niste prioritati, care au logica UE, pentru restul, asa cum mentiona si Ionut, oricum nu vor fi fonduri prea curand.

dr4qul4

cateva modificari interesante (din documentul infrasctructura mare de pe siteul min fondurilor europene)
În România, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1315/2013 privind liniile
directoare pentru dezvoltarea Retelei Trans-Europene de Transport, TEN-T centrală cu
orizont de realizare 2030 include:


 Căile de transport rutier: Nădlac - Arad – Timişoara – Lugoj – Sebeş – Sibiu – Piteşti
– Bucureşti (centura București) – Constanţa; 170 km ramasi
Timişoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin - Calafat – Craiova – Bucureşti; - 500 km
Timișoara – Moravița; 70 km
Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Bacău – Suceava – granița cu Ucraina (Siret); 470 km
Sebeş – Turda – Sighişoara – Iaşi – granița cu Republica Moldova (Ungheni);  380 km in plus fata de fondurile deja alocate
București - Giurgiu; 50 km
total = 1640 km

Asadar in planurile UE nici urma de Sibiu-Brasov dar in schimb avem: giurgiu-siret,  timisoara- Moravita si Turda-Sighisoara-Iasi-Ungheni
un alt amanunt interesant este Craiova-Bucuresti ceea ce ar putea sa insemne un traseu direct fara ocol prin Alexandria sau prin Pitesti.

Desi orizontul de timp este 2030 vorbim totusi de 100 de km pe an (pe langa alte proiecte facute din alte surse de finantare sau pentru care deja s-au alocat fonduri din exercitiul trecut).
iar la un pret mediu de 10 mil euro/km vorbim de vreo 16 mld de euro!!!! Sa ne dea UE atatia bani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

igorashu

Pai vorbim de 2.5 exercitii bugetare (2014-2020, 2021-2027, 20028-2034 pe jumatate). 16 miliarde / 2.5 = 6.4 miliarde. Cred ca e fezabil.

pasadia

Quote from: dr4qul4 on March 18, 2014, 10:26:23 AM
Sebeş – Turda – Sighişoara – Iaşi – granița cu Republica Moldova (Ungheni);  380 km in plus fata de fondurile deja alocate

In prima faza am ramas blocat. Apoi m-am dus la sursa, la pagina 20 in acest document http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/2014-2020/po/POIM-17.03.2014.RO.pdf si am vazut ca ai copiat corect ceea ce scrie acolo.

Asa ca am inchis documentul si mi-am spus in sinea mea ca iar suntem amatori...

dr4qul4

Si mie mi s-a parut interesant ca scrie Sighisoara acolo. Mai ales ca este traseul agreeat de ue si nu o idee trecatoare a politicienilor nostrii.
Totusi s-ar putea sa fie vorba doar de copierea coridorului actual: cel mai scurt drum intre turda si iasi trece prin sighisoara, cheile bicazului si piatra neamt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

QuoteSi mie mi s-a parut interesant ca scrie Sighisoara acolo. Mai ales ca este traseul agreeat de ue si nu o idee trecatoare a politicienilor nostrii.

Eu daca am inteles bine, vorbim despre un document consultativ aflat in prima versiune (asa scrie de altfel si pe prima pagina a lui http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/2014-2020/po/POIM-17.03.2014.RO.pdf), in nici un caz nu vorbim despre un document sau traseu agreat de UE.

QuoteTotusi s-ar putea sa fie vorba doar de copierea coridorului actual: cel mai scurt drum intre turda si iasi trece prin sighisoara, cheile bicazului si piatra neamt.

Cred ca e gresita harta pe care o folosesti. Coridorul actual, intr-adevar cel mai scurt, e pe trasuel Tg. Mures - Praid - Gheorgheni - Ditrau - Tg. Neamt - Iasi.  Sighisoara, Cheile Bicazului sau Piatra Neamt nu se afla nici pe traseul cel mai scurt si nici pe traseul studiat deja printr-un SF.

Sighisoara ar insemna un ocol apreciabil pe un traseu direct intre Turda si Iasi. Da, se poate specula ca se va inventa un alt traseu, care va trece de la Tg. Mures pe langa Sighisoara, Odorheiu Secuiesc, Miercurea Ciuc spre Bacau si Iasi, dar ar fi doar speculatii asa ceva.

Eu raman la parerea ca documentul e o varza completa.

dr4qul4

#891
Traseul turda-iasi care trece la jumatatea distantei tg mures- sighisoara, si prin cheile bicazului este cu 3 km mai scurt decat traseul care trece prin nordul tg mures.
Tinand cont ca traseul a3 trece la sud de tg mures si se indreapta spre sighisoara, existand un SF pana aici ma face sa cred ca se va alege un traseu mai sudic decat cel din visele lui fenechiu.
Dupa sighisoara se mentioneaza doar Iasi, ceea ce arata ca inca nu s-a stabilit un traseu. Poate va fi unul chiar mai sudic prin Miercurea Ciuc si Bacau.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Eu personal n-am auzit niciodata de vreun traseu pe la nord de Targu Mures. Iar faptul ca A3 si Tg. Mures - Iasi se despart in valea Nirajului, la sud de Tg. Mures si vest de Acatari nu inseamna ca traseul Tg. Mures - Iasi ar trece pe langa Sighisoara. Nici daca despartirea celor 2 trasee s-ar face la vest de Balauseri, in valea Tarnavei Mici nu ar insemna ca trebuie mentionata Sighisoara pe traseul Turda - Iasi.

Iar ideea de a duce autostrada prin cheile bicazului pentru un ipotetic 3 km mai scurt... nu mi se pare productiva.

nenea_hartia

Quote from: dr4qul4 on March 19, 2014, 12:29:25 AM
Dupa sighisoara se mentioneaza doar Iasi, ceea ce arata ca inca nu s-a stabilit un traseu.
Există un SF prin altă parte, iar acela e bine motivat. Am mai scris, iar tu ai mai citit. :)

dr4qul4

Acel SF era pentru tg mures -iasi si prevedea cam multe miliarde.
Mai mult nu reprezenta o prioritate pentru actuala conducere sau pt ue.

Acum, intr-un document oficial al UE apare varianta Sighisoara-Iasi ca si obiectiv finantabil iar in acelasi document mai apare si ca In absenta unei strategii nationale de transport se vor demara lucrari pe tg mures -tg neamt- iasi iar fluxul de trafic este tg mures-iasi de data asta fara sighisoara sau tg neamt.....asa ca fiecare va intelege ce vrea.

Dar sa nu uitam ca UDMR e la guvernare iar noi ne pricepem cel mai bine la facut si refacut sf-uri.  Asteptam Masterplanul.

oricum eu ma bucur ca apar noi coridoare pe lista celor finantabile de catre UE pentru ca din alte surse se fac doar pe hartie


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Nu e document oficial UE e o prima versiune a unui document emis de partea romana.

cutter

#896
Șova despre Sibiu-Pitești și strategia României în ce privește autostrăzile:
http://www.dansova.ro/?p=3171

Pe scurt:
- durata de realizarea a SF-ului a crescut iarăsi la 24 de luni ("termen minim impus de UE"), după ce spusese că va dura 12 luni la audierile de pe 4 martie
- Master Plan-ul e o chestie așa "tehnică", dar România vrea politic să unească provinciile istorice prin Brașov, prin urmare tehnicul trebuie subsumat politicului


ovicor

Pentru cei ce mai aveau oarece dubii, Sova insista sa-i convinga ca intersectia dintre el si "tehnica" = "multimea vida" !!!!!!
UE ar trebui sa declare raspicat ca nu poate colabora cu asemenea indivizi atehnici si a-morali ! Oricat incearca forurile europene sa ne directioneze pe o logica justa, noi ne incapatanam sa "dam cu oistea-n gard"!!!!!
Ne iluzionam degeaba, acest amestec de prostie si interese meschine nu doar ca nu este productiv, este distructiv !!!!!!!!!

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

dorum

#899
TM-Lugoj lot2 anu' asta? come on... :) :)

:madwife: :madwife: :madwife: :madwife: :madwife: :madwife: