News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 12 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#3690
Chiar era sa mentionez si eu A3. E gata SFul dar autorizatiile sunt tot lipsa pe zone destul de largi. Ar trebui accelerate, sa nu pierdem banii pe 2013-2020. A3 de la Bors la Tg Mures fara tunel, A10 si ce se poate face din A1 pe SiPi + Lugoj Deva ar cam ar fi suma de la UE. Pe banii noștri mai putem face prin Moldova, ca e nevoie. PS nu stiu despre centurile Bucurestiului. Au SFuri macar?

Later Edit - vad ca SFul pe A3 este in executie...

terraignis

#3691
Oare n-ai aflat, cum au intrat cu buldozerele în ceea, care e cosiderată cea mai mare cetate romană , descopertită pe teritoriul României, lângă Șibot pe traseul A1?

TibiV

Quote from: StefanCelMare on October 17, 2016, 03:34:46 PM
Chiar era sa mentionez si eu A3. E gata SFul dar autorizatiile sunt tot lipsa pe zone destul de largi. Ar trebui accelerate, sa nu pierdem banii pe 2013-2020. A3 de la Bors la Tg Mures fara tunel...
UE finanteaza doar Tg.Mures-Cp.Turzii
De la Gilau la Bors e pe buget. Probabil asta este motivul pentru care nu vom vedea mari progrese... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

^
Myth. Și am mai discutat-o. Cu argumente.
Gilău - Borș este perfect finanțabilă din FEDR, pe AP2 OS2.1. Vezi POIM 2014 - 2020 pp 70-71.
AP2 are prevăzut un buget de exact 2.270.313.273 EUR, din care sprijinul din partea Uniunii (via FEDR) este de 1.702.734.955 EUR.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

#3694
Nu am spus ca nu e finantabila.
Am spus ca UE nu finanteaza. Adica acum, in prezent,  tot ce este intre Turda si Bors (de la SF-uri la lucrari) sunt platite  exclusiv de la buget.

Daca se va obtine finantare europeana - foarte bine, pentru ca altfel am dubii serioase cu privire la avansul proiectului.

LE
Ca tot vorbim despre asta..
Stie cineva daca macar se fac demersuri pentru obtinerea unei finantari europene ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

Quote from: TibiV on October 19, 2016, 07:33:28 PM
Nu am spus ca nu e finantabila.
Am spus ca UE nu finanteaza.

Foarte simplist vorbind, UE "finanțează" ("finanțează" = rambursează cheltuielile făcute de MS ulterior aprobării proiectului major de către DG Regio) ceea ce îi cere MS să finanțeze, în limitele diverselor constrângeri (printre care și coerența cu PO).

Conform argumentului tău de mai sus, poți să te apuci să scrii egalmente pe forum că "UE nu finanțează Autostrada Pitești - Sibiu". Cu siguranță s-o găsi cineva din presă să preia  :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

La cate proiecte am decontat retroactiv pentru a creste absorbtia putem spune ca deja a fost finantata de UE.
Cat timp ne vom apuca de PiSi, UE ne va da deconta si Gilau-Nadaselu daca mai raman bani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: north on October 19, 2016, 07:52:43 PM
Conform argumentului tău de mai sus, poți să te apuci să scrii egalmente pe forum că "UE nu finanțează Autostrada Pitești - Sibiu". Cu siguranță s-o găsi cineva din presă să preia  :)
Care argument al meu de mai sus ?!...
Nu am argumentat nimic - pentru ca pur si simplu nu am incercat sa sustin o idee - doar am constatat care este situatia in acest moment.

Dar daca vorbim de argumente, am unul impotriva sanselor de a obtine in etapa actuala banii de la UE pentru Turda-Bors, argument pe care l-am mai prezentat pe forum:

UE nu finanteaza decat "core".
Harta este clara.

Deci nu voi scrie niciodata că "UE nu finanțează Autostrada Pitești - Sibiu", pur si simplu pentru ca Sibiu-Pitesti este "the heart of the core"...

Daca UE a acceptat sa finanteze A3 Tg.Mures-Campia Turzii atunci a facut-o din acelasi motiv pentru care a acceptat sa finanteze A10 Sebes-Turda: astea impreuna formeaza coridorul "core" catre Moldova (si a noastra, si cealalta).
Ca ii spunem noi "combinata A10-A3-A8" nu conteaza. Pentru Bruxelles conteaza ca asta este traseul pe care ei il vor spre est.

Indiferent de numerotarile noastre, CE are in minte trasee - unul spre Constanta, altul spre Moldova.
Ce este pe traseele respective primeste bani, ce nu este... va primi dupa ce vor fi gata primele.
Mi se pare normal, altfel noi am fi fost in stare sa ne apucam simultan de A4, A11 si A14... Da-o incolo de Pi-Si, ca "e grea, are tunele fara numar..." !...

Quote from: north on October 19, 2016, 07:52:43 PM
UE "finanțează" (...) = rambursează cheltuielile făcute de MS ulterior aprobării proiectului major
Aici este problema: trebui sa iti aprobe intai si apoi te apuci...
Nu uita cat s-a straduit cuplul Ponta-Rus sa obtina bani pentru CoBra.... Cu succesul cunoscut.
(Si, ca fapt divers: sunt gata sa pariez pe salariul meu pe 3 luni ca daca maine se depune cerere de finantare pentru Ditrau-Tg.Neamt de pe mult-hulitul A8, in doua-trei luni CE ne da OK-ul... :) )

In acest moment avem finantare UE asigurata doar pentru inca doua autostrazi "core": A7 si A0 - desi cu asta din urma nici noi nu stim ce e de capul nostru...

Asa ca argumentul meu este asta: arata-mi o singura autostrada "non-core" acceptata de UE la finantare si imi dau singur "ban" 3 luni...

Quote from: dr4qul4 on October 19, 2016, 09:18:39 PM
Cat timp ne vom apuca de PiSi, UE ne va da deconta si Gilau-Nadaselu daca mai raman bani.
Ce mama-mare sa mai ramana ?!...
Dupa PiSi, A7 si (poate da Domnul) initierea A0 ?!...

Quote from: dr4qul4 on October 19, 2016, 09:18:39 PM
La cate proiecte am decontat retroactiv pentru a creste absorbtia putem spune ca deja a fost finantata de UE.
Nu am decontat retroactiv nici o autostrada !
Reabilitari de DN-uri, niscaiva poduri etc. da, de acord...
Si astea au fost acceptate pe ideea "oricum niste drumuri existente trebuie reparate  mai devreme sau mai tarziu, oricum genul asta de proiecte sunt eligibile..."
Si cred ca au acceptat in buna parte din mila, sa nu ramana atatia bani nefolositi, Dar este doar o dovada de incompetenta romaneasca - arata ca toate astea le-am fi putut face de la bun inceput cu finantare UE, dar nu ne-a dus capul la momentul respectiv... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu cumva am decontat A4? Ia mai cauta.

Si are treaba PiSi. Cat timp noi inchidem coridorul principal din tara, daca mai raman bani, UE ne va deconta ce vor muschii nostrii, daca licitatia  fost corecta.

Daca insa vom sabota iar PiSi, ne va sabota si UE. Pentru ca pe UE nu o intereseaza A7 sau A6 sau A3. Ei vor doar sa lege cat mai repede Nadlac de Portul Constanta, pe traseul cel mai scurt.

Peste cativa ani poate ii va interesa si Chisinaul.....dar momentan nu mai vor sa-i supere pe rusi.

Poate pare greu de crezut, dar lucrurile astea se negociaza pe fata, in spatele usilor inchise.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

#3699
Quote from: dr4qul4 on October 19, 2016, 10:23:56 PM
Nu cumva am decontat A4? Ia mai cauta.
Nțțț...
Am decontat centura Constanta. Finanțabilă... Dar nu este autostradă decât pentru noi, românii incremeniti in "proiectul A4".
Ce a platit Bruxelles-ul este centura Constanta (este adevarat, la profil de autostrada) insa doar atat.
Du-te tu si cere-le bani pentru A4 Constanta-Tulcea, sau, "si mai urgent, caci nu se mai poate asa" A4 Constanta-Mangalia...

Quote from: dr4qul4 on October 19, 2016, 10:23:56 PM
Si are treaba PiSi. Cat timp noi inchidem coridorul principal din tara, daca mai raman bani, UE ne va deconta ce vor muschii nostrii, daca licitatia  fost corecta.
Omule, ma omori !...
Nu citisi ce am spus mai sus ?
Care bani sa ne ramana ?
Pe exercitiul asta UE deconteaza doar ceea ce este "core", nimic altceva...
Crezi ca terminam tot "core" in exercitul asta si ca or sa ne ramana bani si pentru "fandoseli" ?!?!...


Quote from: dr4qul4 on October 19, 2016, 10:23:56 PM
Peste cativa ani poate ii va interesa si Chisinaul.....dar momentan nu mai vor sa-i supere pe rusi.

Poate pare greu de crezut, dar lucrurile astea se negociaza pe fata, in spatele usilor inchise.
(O usoara contradictie de termeni... pe fata/in spatele... ;) dear friend, nu te contrazice singur :cheers: )

Hmmmmm...
Nu mai vor sa ii supere pe rusi ?
Ca sa ii supere mai mult de atat ar trebui sa le trimita niscaiva avioane/rachete/"cruise misilles" pe strada aia cu Kremlinul...

Eu cred ca este... din contra!
Au nevoie de aceste legaturi cu vestul fostei URSS (estul nostru) tocmai ca sa "le arate soparla/pisica": "nu-i mai terorizati pe aia, ca uite ce repede ajung la noi, si noi ajugem la ei chiar mai repede...." ;)

ATENTIE !
Nu spun nici un moment ca nu este nevoie si de alte proiecte.
Dar nu putem miza pe cofinantare europeana pentru ele.
Istoria celor aproape 10 ani de cand suntem in UE ne arata clar ca UE finanteaza prioritar si consecvent anumite trasee pe care ei, cei de acolo de la Bruxelles, le considera prioritare.
Si vor da bani pentru ceea ce considera ei ca va face bine intregii UE.
Argumentele de genul "DN-ul dintre orasele X si Y este sufocat, trebuie neaparat autostrada" sunt nerelevante la Comisie.
Pana la urma de aia sunt Comisia Europeana, ca sa vada ce este bine pentru cat mai mult din Europa, nu pentru orasele X si Y din statul membru R...

Important este sa intelegem ca ei se uita pe harta unui continent, noi ne uitam pe harta a doua-trei judete si vedem ca Wazze-ul este rosu....
Asa, si ?
De treburile astea trebuie sa se ocupe autoritatile statului respectiv...
Iar daca autotitatile statului respectiv nu au cum sa faca treaba asta pentru ca au dat pensii speciale la cine "a vrut muschii lor", au taiat impozite cand consumul o ia razna pe deficite de cont curent ca inainte de criza... Ghinion!

Nu mai insist...
Dau in topicul de economie...
Il cunosc prea bine (si mi-e sila de el, mai ales in prag de alegeri... :( )



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

icristian

Ma uitam pe stadiul actual al proiectelor, plati si progres fata de luna trecuta si am observat urmatoarele lucruri:

1. A1 Lugoj-Deva lot 2: Nu a mai primit niciun ban din August, si atunci destul de putin. Iar diferenta dintre stadiu fizic si financiar e de vreo 20%. E vreun motiv pentru care nu si-au mai primit banii?
2. A10 Lot2: Progres doar de 0.14% fata de luna trecuta, din poze parea mai mult, nu au fost inca aprobate lucrarile?
3. A10 Lot4: Diferenta mare intre procent fizic: 58.20% si financiar: 39.28%

Ionut

Bine de trecut pe thread-ul de promisiuni.




CNAIR va licita în 2016 toate proiectele finanţabile în programul 2014 - 2020.
Comarnic - Braşov, Iaşi - Ungheni, Craiova - Piteşti sunt pe listă


,,Deja am trimis la ANAP (Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice) Coridorul 9, unde sunt 4 loturi, Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău - Paşcani. Am trimis şi legătura Aeroportului Henri Coandă cu A3, am transmis Transfăgărăşanul, intenţia fiind de a îl ţine deschis 12 luni pe an, prin măsuri tehnice, care prevăd parapeţi, potecţii polate împotriva avanlanşelor de zăpadă, de pietre, iluminat superior. Un proiectant trebuie să vină cu soluţii, să spună ce trebuie făcut ca drumul să fie deschis 12 luni pe an", a explicat şeful CNAIR.

,,Urmează licitaţiile pentru Craiova - Piteşti, varianta ocolitoare Balş, varianta ocolitoare Slatina, Comarnic - Braşov, Făgăraş - Braşov", a mai spus Homor. ,,Iaşi - Ungheni este un proiect virgin, nu are mai nimic, scoatem la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Nu o să fie o porţiune de autostradă izolată în Moldova, doarece va fi în viitor legată de Târgu Mureş - Târgu Neamţ, dar acesta un proiect programat pentru perioada 2020 -2030. Cu toate astea, proiectul va demara în 2016, vom scoate la licitaţie bucata lipsă, pentru ca până în 2020 să se facă faza de pregătire, adică proiectul tehnic, studiul de fezabilitate, iar 2020 să demareze procedura de achiziţie şi să se înceapă efectiv lucrurile", spune Homor.

Un alt proiect amplu ce va fi reluat este Sibiu – Făgăraş. ,,Avem contract semnat este suspendat urmează să îi ridicăm suspendarea. Şi Făgăraş-Braşov urmează să îl scoatem la licitaţie", a mai spus Homor.  ,,În cazul Comarnic - Braşov, aşteptăm anularea procedurii ca să îl scoatem la licitaţie pe patru loturi până la Râşnov, proiectarea completă. Nu aş vrea ca o firmă să facă proiectul tehnic, o alta execuţia, pentru că se complică lucrurile", a mai spus şeful CNAIR.

Adevarul

Dan027

1. In ce ordine ziceti voi ca ar fi cel mai bine sa se faca viitoarele autostrazi?  ;)

2. Cum masori utilitatea/performanta unei autostrazi?   O:-)

rocklee

eu as dori in primul rand... ploiesti pascani ...o autostrada de mult asteptata pentru ...zona Moldovei :) ...apoi comarnic brasov...cosmarul infrastructuri romanesti  >:(...iar celelalte ...sibiu brasov si craiova pitest  :)....si sa nu uitam centura sud a capitalei la nivel de autostrada :)

aldocan

#3704
As propune Sibiu-Bretcu