Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Duminica trecuta am fost pana la Focsani.....daca dimineata mai e cum mai e, la intoarcere nu cred ca am reusit sa depasesc viteza legala (+9) pe mai mult de 20 de km. Si nu din cauza politiei (la datorie) ci a aglomeratiei. Iar de la Urziceni am venit numai in coloana.
A7 tb sa fie prioritatea nr 3. Imediat dupa PiSi si DX centura Bucuresti.

Ps. Spre Moldova ma duc doar pt job. Si probabil si camioanele si camionetele acelea tot pt asta aglomereaza drumul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on October 22, 2016, 11:53:49 PM
A7 tb sa fie prioritatea nr 3. Imediat dupa PiSi si DX centura Bucuresti.
Dar-ar Domnul sa te si auda....
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Cătălin Homor, directorul general CNAIR: ,,Anul acesta, dăm în folosinţă 17 kilometri de autostradă"
...
Am mai putea vedea alt tronson deschis circulaţiei în acest an?   Vor mai fi. Lugoj - Deva, lotul II, primii 15 kilometri. Lucrările sunt acum gata spre sută la sută. Va fi gata în decembrie. De asemenea, mai este intrarea în Bucureşti pe A3 (Bucureşti-Ploieşti – n.r.), unde avem în jur de trei kilometri. Acolo dăm în folosinţă cei câţiva kilometri, doar dacă nu ne trezim că plouă cu săptămânile.
...
Anul viitor ce proiecte ar putea fi terminate?  Proiectele care nu au avut autorizaţie au fost deblocate spre sută la sută.

sursa: adevarul

panzer

N-ai pus si bucata funny foc din interviu

QuoteÎn 2016, lucrările la Orăștie-Sibiu au fost făcute în regie proprie de CNAIR. Ce proiecte pregătește CNAIR pentru la anul?

Pentru următorii ani, fiecare direcție regională va avea câte două proiecte. Unul cu termen de finalizare 2017 și unul în 2018. În 2017, Moldova va executa varianta ocolitoare Suceava, la Constanța încă nu ne-am decis, la București se va face giratoriul de la Tunari și mai avem în vedere un proiect – două. Unul dintre acestea vizează parcările de pe A3. Dacă reziliem cu respectivul care a câștigat și nu poate constitui scrisoarea de garanție bancară, va prelua Bucureștiul parcările, practic spațiile de servicii, pentru că acolo nu avem numai parcări. La Craiova, oscilăm între mai multe variante în 2017. Timișoara are cele două pasaje de la Arad, peste calea ferată și peste DN7. Clujul, în echipă cu Timișoara, are DN76 Vârfurile, iar Clujul solitar are varianta ocolitoare Carei și Secuieni. Brașov va avea de executat un drum de 40 de kilometri și mai sunt două variante.
Contrastul il mai remarca cineva: Centura Suceava (stiu ca mai e un pic de facut), 2 centuri la Cluj, 2 pasaje la Arad, 40km la Brasov si un giratoriu la Bucuresti pe DNCB la Tunari!
Ce mai jale, ce mai chin! Adica asta:


Hai seful ca l-ai facut! Trece-l la realizari! Care sunt celelalte 1-2 proiecte? O trecere de pietoni vopsita, vreo 2 borduri pe undeva?! Sau ceva si mai subtire, dupa buget coane Fanica?

Cum poate un director reponsabil cu infrastructura rutiera (dezvoltare si mentenanta) in tara asta macar sa pomeneasca un astfel de "proiect"! Sunt 2 linii pe asfalt, vreo 6 indicatoare de cedeaza trecerea si cateva bidonase cu apa. Urmatoarea stire cu Homor o sa fie ca pe DN7 o sa taie buruienile pe 500m in regie proprie!
De acest giratoriu intreaba Firea (ca parlamentar) de vreo 2 ani. De atunci il gadesc si acum l-au si executat, evident provizoriu.

Daca eram primar la Bucuresti le blocam accesul la toti in sediul CNADNR. Cea mai apropiata statie de RATB la 500m, dezapezire niciodata, racaiam trotuarele pentru o teava de gaze si le lasam in noroi, ingustata iesirea sa nu poata iesi din institutie decat cu TICO, linii continue, interzis la stanga si puneam 2 masini de politie sa le ia carnetele cand o incalcau. Si le faceam 350 de studii de trafic/SFuri sa se uite la ele. Adica exact ce fac ei pentru Bucuresti.
Bucurestiul este cel mai poluat oras din tara, cea mai mare concentratie de masini, cele mai mari centre logistice, cel mai mare contributor la Buget, cel mai mare consum de carburant (deci si taxe de drum/supra acciza de 7 centie, etc) si are cele mai mari probleme de trafic de tranzit (practic Port Constanta-Bucuresti 220km ii faci mai repede decat A2 - A1 pe DNCB = 35km in 2-3h). DNCB este blocat tot timpul iar omul promite un giratoriu. A0 a sarit din plan, n-are nici SF valabil. Suntem la stadiul de mai facem inca un studiu de pre-fezabilitate daca facem A0 sau stam cu DNCB, in fapt doar un drum de carute de la 1900 facut doar sa uneasca cele 4-5 forturi de aparare a carui singura calitate este ca de fapt ocoleste Bucurestiul. Comunistii l-au betonat cu zale, Mitrea l-a asfaltat, Boc/Boagiu a incercat ceva dar fara cap si coada, iar de atunci doar studii, proiecte prost scoase la licitatie, semnari si rezilieri, doar promisiuni.

Homor mai face un giratoriu pe cel mai aglomerat drum din tara!


Ionut

Harta autostrăzilor. Constructorii care au făcut cele mai mari progrese în ultima lună
Cei de la Economica ne fac putina publicitate. :)

marisRO

Cele mai mari progrese în construcţia şoselelor de mare viteză au fost înregistrate în ultima lună pe şantiere proaspăt deschise precum lotul 2 din autostrada Târgu Mureş-Ogra (atribuit Strabag) şi primii 3 kilometri din autostrada Bucureşti-Braşov (Aktor), dar şi pe şantiere mai vechi precum lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda (Tirrena Scavi) şi pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva (Salini).

Sursa: http://www.economica.net/harta-autostrazilor--constructorii-care-au-facut-cele-mai-mari-progrese-in-ultima-luna_127092.html#ixzz4O6OFpNCz

dumbravaandrei

fara suparare, dar articolul de mai sus a fost facut cel putin pentru o acadea... (sau in contul unei acadele)
Avand in vedere ca se incheie sezonul de constructii, de ce nu au facut o analiza pe tot sezonul? Prea Strabag cel mai tare si spre final "UMB 0,4% ca e a lui Umbrarescu" cand stim cu totii ce au facut pe A3 si cum arata lucrarea pe A1 unde au avut AC.... Au luat de pe forum fix ce le-a convenit, scos din orice context... Rusine celor de la economica care citesc forumul regulat si au putut sa produca doar atat...

simplex11

#3712
Conform tabelului Excel: Traficul mediu anual pe 2015 - Drumuri Nationale, Craiova - Pitesti (DN65) ar fi prioritara fiind al 11-lea drum ca trafic din țara iar în fata sa aflându-se Centura Bucureștiului (în construcție), doua autostrăzi, DN5 (deja pe 4 benzi) dar și șosele ca DN39-Constanta sau DN2-Moldova care ar avea întâietate. Ca urmare, dacă este sa ne luam strict după tabel, Craiova-Pitești nu ar fi prima la rând.


Traficul mediu anual pe 2015 - Drumuri Nationale

Ionut

#3713
Trebuie sa intelegeti ceva: acele date CESTRIN care sunt in acest moment publice nu sunt bune de nimic pentru ca ele arata MZA medie PER TOTAL DRUM. Adica, de exemplu, la DN1 (Bucuresti-Oradea), ai MZA mediu de la Oradea la Bucuresti. Adica fix inutil. Nu poti trage nicio concluzie...

Datele per segmente de drum NU SUNT PUBLICE.

Astfel ca e inutil sa compari DN65 cu DN1, de exemplu.
Sau cu DN2 - vedeti LUNGIMEA DN65 si lungimea DN2 - si veti vedea ca se compara mere cu pere!

TibiV

Pai cine citeste atent poate observa ca cei 2,3 km A11 erau cruciali !
Pe 2,3 km ai trafic la mai mult de jumatate decat pe cei 550  km ai DN1...
Va dati seama ce nenorocire ar fi fost fara astia 2,3 km ?.... O:-)
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

#3715
Am cateva situatii, nu stiu daca s-au mai discutat.

Masinile care au drum Sud est/ Bucuresti - vestul tarii/Europei.  Nu credeti ca dupa deschiderile imediate de sectoare A1 toti , fara exceptie vor merge pe valea Oltului , A1?  Am cunostinte care inainte de A1 Sibiu - Deva mergeau pe sud, acum doar pe Sibiu. Masini mici si tir-uri.
Oare Traficul local Drobeta Craiova Bucuresti va genera trafic de autostrada?  Daca pana acum traficul e subtiat de sate si orase,  nu ar trebui largita A1 de la intersectia cu A12pana la Bucuresti? Apoi toata lumea buluc in Bucuresti.

Dupa cum ati spus deja, eu visez urmatoarele:

Plecare din Bucuresti Sud -est, coborat usor spre Giurgiu nord-vest, scutim A5, apoi spre Alexandria  , Rosiori, Slatina sud-vest, Bals, Craiova Sud, apoi  aproape de Calafat. Si din nou spre nord vest.

Separam traficul de A1, aducem autostrada cat mai aproape de Bulgaria si de podul de la Calafat, iar intre Slatina si Pitesti ramane un sector ok de drum. Apoi rezolvam si aglomeratia de pe Dn6 la intrare in Capitala, nu blocam nici Iuliu Maniu /Bucuresti. Mai repede vom avea ceva Autostrada in sud , decat o intrare rapida in Bucuresti.

Peste toate, traseul e in mare parte la campie. Zona se va dezvolta si mai mult, e nevoie. Aici vad chiar drum expres.

Parerea mea, nu aruncati cu asfalt.  O:-)
Dar intre Autostrada Craiova Pitesti si apoi 3 Benzi pana la Bucuresti, deci reconstructie totala, parca un drum expres care multumeste tot Sudul Romaniei si elibereaza A1 este mai ok. De ce nu, poate si o legatura cu Bulgaria cat mai rapida. Avem nevoie de ei, si ei de noi.

carutasul

Mie imi place mult varianta ta ( si ma si avantajeaza personal, dar nu e principalul motiv) insa ma tem ca 1. o sa ne alunge Ionut de pe topicul asta si 2. daca iar ne apucam sa plimbăm autostrăzile pe hartă in final n-o să iasă nimic, exact argumentul cu care l-am "combătut" pe Paşadia cu CoBra, asa că vreau să fiu principial şi să n-o schimb acum cand imi convine :)   Dacă vreodată se va face "autostrada Sud" chiar cred că e varianta ideală.

pasadia

De fiecare data ma bucur cand mi se aminteste ca am fost tinut minte pentru motivele gresite.

Cat priveste problema voastra, eu v-as invita sa a imaginati asa ceva:

Faza 1 (partial 2020, complet 2025) (Ploiesti - Targoviste) - Gaesti - Slatina - nordul Craiovei - spre Filiasi (A12)
Faza 2 (partial 2025, complet 2035): pd peste Dunare pe la Turnu Magurele, legat de Bucuresti pe la Alexandria si de capatul vestic al A12 pe la vest de Craiova (cu legatura si spre Calafat) - combinatie autostrada, half-profile si DX.

Practic un romb turtit mult. Un romb care eventual poate fi strabatut N-S de un DX pe ruta Tigveni - Rm. Valcea - Slatina - Caracal.

dr4qul4

Trebuie facut intai Craiova-Pitesti. Pentru ca de la Pitesti se poate ajunge si la Brasov, si la Ploiesti si la Bucuresti.

Iar tabelul acela, dezavantajeaza drumurile mai lungi si avantajeaza centurile. Dar e bun pt a-ti face o idee despre trafic.

si ce avem acolo:
DNCB, Centura Oradea, Centura Gherla, A1 si A2. Excludem centurile si autostrazile si ramanem cu:

DN1 - care va fi dublat de autostrada si care cu siguranta are segmentele cele mai aglomerate
DN5 - un drum scurt pe 4 benzi care face fata cu brio traficului
DN39 - DN scurt pe 4 benzi pentru care se cauta solutii pentru o alternativa la Eforie, singurul loc unde are "doar" 3 benzi.
DN2 - DN cu  "aproape" 4 benzi, care trebuie urgent inlocuit de o autostrada (prioritatea 3 dupa mine, dupa PiSi si DNCB)

Si imediat avem CraPi (DN65B+DN65). 114 km de DN cu 2 benzi, care leaga orase cu un potential economic imens, strangulat de un orasel, Bals, unde trecerile de pietoni sunt mai dese ca la Comarnic. Doar ca prin Bals trec camioane; e chiar comic sa vezi cum opresc tirurile la trecerile de pietoni din Bals.

Salut ideea de a incepe cu centurile Bals si Slatina direct la standard de autostrada. Desi "regia proprie" aici mi se pare o gluma proasta.
cele 2 centuri vor scadea timpul de parcurgere intre cele 2 orase, de la 1h40-2h  la  cel mult 1h15min.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

simplex11

#3719
Daca înțeleg bine, acel trafic mediu zilnic anual pe un drum de lungime data este media anuala a mediei debitelor zilnice de vehicule măsurate într-o serie de puncte de-a lungul tronsonului.

Adica numeri zilnic cațe vehicule trec prin cele N puncte de supraveghere dispuse pe lungimea unei șosele de interes după care aduni cele N rezultate și le împarți la N reținând cifra și asociind-o cu ziua din an. Faci asta zi de zi și în final aduni mediile zilnice și le împărți la 365.

Asemenea metoda ar fi independenta de lungimea drumului.

Se pot imagina cazuri limita cum ar fi o sosea compusa din 4 sectoare de 100 km cu trafic de 40 mii mașini pe primul și zero în rest. Media ar fi 10 mii vehicule și ai trage concluzia ca s-ar justifica autostrada pe 400 km în loc de doar 100 km. Da, însa la fel de bine, pe un drum de 120 km (comparabil cu Craiova-Pitești) poți fi în aceeași situație adică trafic de 40 mii mașini pe un sector de 30 km și zero în rest iar media iți da tot 10 mii.

In concluzie tabelul de mai sus poate fi înșelător însa în egala măsura pentru drumuri foarte lungi de 4-500 km cât și pentru șosele de aproximativ 100 km sau mai scurte, însă doar dacă dai peste cazuri extreme ca în exemplul prezentat.