Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: Ionut on January 06, 2016, 07:24:17 AM
E foarte buna ideea. Practic transformarea semnaturii mele in harta. :D

Pe harta (si in general in comunicarea cu ne-specialisti, sau chiar comunicare eficienta/persuasiva cu specialisti) nu incap prea multe informatii. Deci trebuie sintetizat si prioritizat in multe privinte, spre exemplu intre data contractuala si estimarea realista a darii in folosinta.  La mine scrie Traian Vuia- Margina 2016, Margina-Holdea 2018, in semnatura ta scrie "Dumbrava-Cosevita: deschidere 05.16".

Semnatura ta nu e adresata pentru ne-specialisti (de ex nou-veniti pe forum sau lurkers care doar citesc forumul fara sa aiba cont), dar cred ca pentru ei este derutanta. Cred ca pe om il intereseaza cand are sanse sa circule pe o anumita autostrada (si poate de-aia intra pe forum), nu contracte,  rezilieri si alte detalii de acest fel. Sigur, daca il intereseaza amanunte, poate da click pe "detalii si legenda" si le afla. Dar daca vede "deschidere mai 2016" poate nu mai da nici un click (sa afle crudul adevar) si se duce sa-si faca planuri de calatorie pentru iunie 2016 pe A1 Nadlac-Deva si 130 pe Dumbrava-Cosevita, nu planuri pe DN7 (sau planuri cu trenul sau avionul, ca pe DN e periculos).

Quote from: TibiV on January 06, 2016, 02:47:06 AM
Dar ceva de genul termenul contractual (odată începută lucrarea) să nu fie schimbată.
Dar să apară apoi şi data reală a finalizării.
Ca să poţi vedea dintr-un foc cât s-a întârziat sau (Doamne fereşte, avem doar 2 cazuri...) cât s-a devansat...

Tocmai, eu as  vrea sa arat omului aproximativ (cu granularitate de un an) cam cand poate calca cu roata pe acolo (sau ca va fi gata dar nu va avea acces, spre rusinea autoritatilor). Restul informatiilor (termenul contractual etc) pot sa apara dupa click pe segmentul respectiv. Intarzierea (sau eventual devansarea) se poate exprima si prin culoare. Dar nu stiu cu ce-l incalzeste (sau racoreste) pe soferul de rand ca un segment e intarziat.

Deci sunt mai multe discutii
- daca putem sa actualizam regulat niste estimari de timp pt fiecare tronson aflat in lucru sau pregatire (eu zic ca da)
- daca vrem sa iesim public (eventual regulat) cu estimarile sau lasam doar presa/publicul sa le "gaseasca" pe forum.
- cine sa poata actualiza informatiile care apar pe harta. Eu prefer sa fac suportul tehnic, ca nu e sigur ca o sa am timp (desi odata la trei luni probabil as gasi :) ). In functie de discutiile despre estimari, as lasa asta la latitudinea API
- daca termenii contractuali sa apara pe harta, eu zic ca nu. Pe un segment poate aparea un singur an, din motive tehnice (uneori pur si simplu nu incap doi) si de usability (ar confuza privitorul chiar daca ar fi in culori diferite)
- care din starile unui contract sa fie reprezentate prin culoare. Eu zic cat mai putine (pt nespecialisti) eventual intarzierile, etc.
- localitatile de la limita segmentelor. Nu sunt asa importante ca vede omul cam pe unde e tronsonul dar poate e mai bine ca in timpul constructiei sa fie numele localitatii celei mai apropiate (Grind) si apoi numele oficial al iesirii (Dobra pe OSM, dar exista oficial nume de iesiri in ro? Pe indicatoare in filmari nu vad. Nici numere de iesiri, n-avem multe, nu le incurcam ;) )
- solutia tehnica a hartii. Sunt convins ca sunt solutii mai simple (dar mai putin estetice) decat ce am facut pana acum, segmente colorate (si chiar punctate) se pot afisa peste o harta existenta ca aici

dr4qul4

in legatura cu termenele de dare in folosinta eu consider ca putem gasi o solutie. Propun urmatoarele:

- API (daca vrea) sa faca lunar o estimare a termenelor de deschidere.
- Facem un sondaj aici pe forum si fiecare voteaza. Poate nu e cea mai buna solutie, dar macar e democratica.

Harta trebuie neaparat sa contina termen contractual si termen estimat pt deschiderea circulatiei!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#2837
Un mic inceput: aici sunt autostrazile + toate drumurile in constructie la OSM (albastru punctat) sau toate drumuri propuse (albastru deschis punctat)

http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html

Am lasat deocamdata si alte drumuri decat autostrazi pt ca unele sunt poate interesante (gen DX). Lipseste vreo autostrada (DX) pt care exista traseu cunoscut?

Quote from: dr4qul4 on January 06, 2016, 05:41:15 PM
Harta trebuie neaparat sa contina termen contractual si termen estimat pt deschiderea circulatiei!

Poate sa contina multe informatii la click (inclusiv poze de pe santier), dar pe harta nu cred ca incape decat indicativul autostrazii si un an. Oricum nu stiu inca exact cum o sa le pun :)


horatiu.cosma

Cel mai inteligibil ar fi ca la hover in interiorul coordonatelor ce delimiteaza un anumit lot, sa apara undeva jos, sub harta, toate informatiile: finalizare conform contractului, finalizare presupusa de noi, si in general orice alte date de interes.

Anonymous Rider

#2839
^^

Incearca cu Leaflet.js si Mapbox. Poti interveni cu detalii, info-box, hover, restrict to area, layer switching, etc. ;)

cristi5

Leaflet folosesc la harta calitatii drumurilor (vezi link-ul de jos). Ar merge dar nu accepta tiles vectoriale. Dar informatia vectoriala (autostrazi + proposed) nefiind asa mare, merge si fara tiles.

Mapbox e pe bani din cate stiu.

Dar problema e sa plasez anii si indicativele autostrazilor fara sa incarc harta. Un tronson de A e facut din multe geometrii care fiecare ar primi "textul" ei. Trebuie unite geometriile unui tronson, sunt 2 sensuri de mers, etc. Deci problema nu e dependenta de biblioteca sau alta. La randare bitmap, toate problemele astea sunt rezolvate de renderer (mapnik).

Daca vrei sa ajuti, vorbim pe PM sa nu plictisim lumea cu detalii tehnice. Sau poate ne facem un topic :)

TibiV

Quote from: cristi5 on January 06, 2016, 09:24:10 PM
vorbim pe PM sa nu plictisim lumea cu detalii tehnice. Sau poate ne facem un topic :)

Ionuț, fă-le topic separat !...

Eu am făcut Fortran, şi îmi duceam în geantă lucrările la "Programare" la IBM-urile din "Automatică"...
Efectiv în geantă, pentru că erau pe... cartele perforate !...

Da, generaţia mea a cunoscut fizic cartelele perforate..
Şi ce nashpa era era dacă la aglomerația din autobuz se scutura geanta şi se încurcau între ele 2-3 cartele... (o cartelă= o linie de program)... :D

Nu înţeleg detaliile despre care vorbesc oamenii ăştia, dar dacă lor le place... Fă-le părtie !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#2842
^

:lol: De-asta n-am ajuns eu programator, sa dea dracii-n ele masini de facut cartele, tavite cu cartele si fetele care iti faceau calendar cu Eminescu
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Puteti discuta pe privat deocamdata, nu are sens sa fac topic pentru cativa useri.
:cheers:

Legat de harta, se pot adauga si anii/datele exacte de deschidere pe segmente? Sau un tooltip/altceva cu detalii despre segment?

c_alecs

Cum sa fie inutil un topic nou? Chiar daca e (foarte) tehnic, poate unora le e util sau sunt interesati de subiect.

cristi5

Ideea cu un topic nou e si ca ar fi bine sa fie mai multe persoane care stapanesc tehnica hartilor (si alte tehnici GIS cum ar fi randari 3D gen @delacroix, profilurile longitudinale pe care le-am trasat pt PiSi etc). Daca discutam pe PM, cei care "vin din urma" si vor sa invete nu au acces la documentatie.

^ Anii de deschidere (posibila si reala) sunt teoretic disponibili la OSM. Practic nu sunt completati in toate cazurile dar OSM e usor de editat.

Se pot arata direct pe harta (cel mai greu), ca tooltip sau cand mouse-ul e deasupra  (hover).

horatiu.cosma

Sunt putini pe forum care stapanesc un domeniu asa de narrow si la fel de putini interesati. Plus ca se cam indeparteaza de sfera de interes a forumului. Daca apare cineva nou interesat, nu e o problema sa primeasca un PM cu toata documentatia si status-ul discutiei, fiindca nu o sa fie impartita in prea multe locuri. Parerea mea :).

cristi5

#2847
Un fragment din stadiul actual al "hartii proiectelor de infrastructura" (cu Izvin-Sanovita selectat)



http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html

La lucrari terminate am pus doar autostrazile, iar la cele in lucru toate lucrarile de la OSM afara de cele pe drumuri rezidentiale (locale). Daca stiti lucrari care lipsesc (centuri de exemplu, sau alte lucrari cu traseu cunoscut), dati de veste.

La autostrazile aflate in circulatie sunt si anii de dare in folosinta... S-ar putea face un timeline interactiv... 1972, 1987, ..., 2004, 2006, 2009 ...

Deocamdata interactiunea e cu click, nu cu mouse-over (hover), si deasemenea culorile se pot imbunatati.

Asta pt ca m-am concentrat mai mult pe date...  Exista la OSM cateva campuri care s-ar putea folosi creativ:
- description: putem adauga data contractuala a lucrarii, situatia curenta descrisa in cuvinte
- status: putem pune status-ul ca in semnatura lui Ionut
- url: url cu informatii suplimentare. Putem de exemplu sa facem un mesaj pe forum cu informatii si poze despre lotul respectiv, si sa il modificam cand se schimba situatia.
- wikipedia: (alternativ) putem face o pagina wikipedia pt lotul respectiv
- wikimedia: se poate folosi pt poze de pe lot
- web: pagina oficiala a proiectului

Am pus si variantele de viteza din reabilitarea Coridorului IV, unele sunt spectaculoase.

(unele segmente cum ar fi Centura Brasov nu au marcata corect 2016 ca data deschiderii, o sa apara mai "corect" maine)

nenea_hartia

Quote from: TibiV on January 07, 2016, 02:53:54 AM
Eu am făcut Fortran [...]
Și eu la fel :lol:. Nu le înțeleg discuțiile nici cu subtitrare în limba română.
Dar, @cristi5: toată stima pentru activitatea ta de pe forum!!

cristi5

Intrebare: ar fi realist ca CNADNR sa imparta proiectele pe loturi astfel incat un lot terminat sa poata fi imediat folosit, de exemplu asa:

- fiecare lot sa inceapa si se termine la un nod, care _nu_ face parte din lot
- nodurile dintre loturi sa faca parte dintr-un _lot_separat_. Grupate mai multe noduri intr-un lot, sau chiar un lot de sine statator pt interchange intre autostrazi (cum sunt acum A1/A10, A10/A3 etc)

Sigur, riscul e ca termini ambele loturi si daca nodul ramane in vreun litigiu, nu le poti folosi pe niciunul... Dar cred ca e mai putin probabil sa apara probleme la noduri decat la loturi grele cum urmeaza pe PiSi, etc.