Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vice33

Nu drumul te omoara, ci prostia soferului care nu stie sa conduca. Daca ar fi aplicat practica din legislatia rutiera, adica sa circuli cu maxim 50 in localitati, sa reduci viteza inainte de trecerile de pietno si sa iei curbele deosebit de periculoase cu maxim 30 de km/h, sa nu depasesti pe linie continua si sa adaptezi viteza la conditile de drum si la conditiile atmosferice, atunci nu ar mai fi asa de multe accidente...

Ionut

De câte ori ai circulat tu pe DN2?

dr4qul4

Daca circuli legal pe DN2 (de fapt DN2+DN28 pana la iasi ca e acelasi drum) ai 50-50 sanse sa faci accident.
Chiar as vrea sa vad pe cineva ca merge doar pe banda de circulatie cu 100 km/h. Oare cati il vor depasi pe acostament, si mai ales, de cate ori se va retrage pentru a le face loc celor care vin de pe contrasens si incaleca linia continua  (asta mi se pare cauza accidentului acum).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Quote from: TibiV on October 08, 2017, 05:43:38 PM
Zi neagra rau...

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-vrancea-traficul-pe-dn2-este-oprit-din-cauza-unui-accident-rutier1507468849

Quote
JUDEŢUL VRANCEA: TRAFICUL PE DN2 ESTE OPRIT, DIN CAUZA UNUI ACCIDENT RUTIER
Data: 08 Octombrie 2017
Ora: 16:05

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că din cauza unui accident rutier în care au fost implicate un autocar şi o autoutilitară, circulaţia pe DN2 (E85) Focşani – Râmnicu Sărat este oprită pe ambele sensuri la ieşirea din localitatea Dumbrăveni (jud. Vrancea) către Râmnicu Sărat. Evenimentul a avut loc în jurul orei 15.30.
Bine ca macar in cazul asta nu de discuta despre morti...

din pacate a murit deja unul din raniti: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22043733-doua-persoane-grav-ranite-intr-accident-care-fost-implicat-autocar-2-vrancea-circulatie-oprita-iesirea-din-dumbraveni.htm

Alt accident de azi cu microbuzul Bucuresti-Chisinau pe centura Buzau :http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22043698-buzau-patru-persoane-printre-care-copil-fost-ranite-dupa-masina-lovit-microbuz-13-pasageri.htm

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Deci astazi pe DN2 avem 3 accidente grave: 2 morti + 19 raniti.

pasadia

@vice: exista nenumarate sectoare de DN-uri care sunt adevarate capcane - viraje aiurea, acostament lipsa, trotuar lipsa in sate, etc... Faptul ca nu exista un audit serios de siguranta, faptul ca ne-am invatat sa dam vina pe soferi si luam masuri stupide care nu rezolva nimic (vezi interzicerea depasirii pe bucata de DN11 de dupa intersectia cu DN 10 spre Lunca Calnicului in urma unui accident cu procurori implicati) nu inseamna ca drumul nu poate fi imbunatatit astfel incat sa evitam accidentele.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


TibiV

Quote from: tom_sawyer on October 08, 2017, 08:07:50 PM
Deci astazi pe DN2 avem 3 accidente grave: 2 morti + 19 raniti.
Mda....
"Subtire, de toamna devreme"...
Nu avem scuze.
Nici ca autoritati, nici ca soferi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Quote from: pasadia on October 08, 2017, 08:49:01 PM
....... Faptul ca nu exista un audit serios de siguranta, faptul ca ne-am invatat sa dam vina pe soferi si luam masuri stupide care nu rezolva nimic (vezi interzicerea depasirii pe bucata de DN11 de dupa intersectia cu DN 10 spre Lunca Calnicului in urma unui accident cu procurori implicati) nu inseamna ca drumul nu poate fi imbunatatit astfel incat sa evitam accidentele.

...... Mda... Se pare că a devenit o modă trasarea unor linii continue, pe zone de kilometrii întregi (de te întrebi dacă cei ce au trasat linia au făcut-o că așa au vrut ei -- am văzut asta într-un oraș și cei cu marcarea au răspuns "și ce dacă" --  sau este trecută în proiectul pentru marcajul respectiv), fapt ce te aduce la disperare, la un moment, oricât de echilibrat ai fi, mai ales când ai în față un regulator de trafic, ce a ieșit la plimbare și "bântuie" sub viteza minimă legală pe tronsonul respectiv, fără motiv întemeiat....

dorum

nu stiu ce sa zic... dar mi se pare ca cu acest 1+1 reabilitat si latit bine nu mai sunt asa multe accidente, dar cand se intampla e groasa treaba. Imi aduc aminte cum era inainte de A1, DN Tm-Lug nereabilitat si reabilitat...

Problema e ca se depaseste si se forteaza chiar daca vine din fata, pt ca de'... drumul e lat... Problema e ca cel care depaseste are pretentia ca cel depasit sa se traga de pe banda de mers pt ca de'... "are loc, ce plm"... Daca toti ar fi experimentati si calmi, ar merge chiar si depasire concomitenta pe ambele sensuri... dar din pacate unii sunt agresivi si altii se pierd :(

cristi5

#1015
Da, deci daca CNAIR vrea siguranta pe DN2 +DN28, face 2+1 alternativ maine. Costa vopsea si niste bidoane intre sensuri. 2+1, chiar pe 13m poate duce MZA 20000.

https://i.imgur.com/3ZFbqMk

Daca CNAIR si cetatenii vor viteza, il lasa asa. Chestie de prioritati.

Hai ca se poate, 2-3 sectoare experimentale, etc.

tom_sawyer

Stiu ca s-a discutat mult pe forum de 2+1. Pana la urma avem vreo explicatie oficiala de ce CNAIR nu ia in calcul solutia asta? I-a propus cineva?

cristi5

#1017
Pentru ca nu e cunoscuta la noi. E greu sa schimbi standarde si mentalitati. E greu sa introduci practici noi, etc.

Au facut experimental cativa km, este si pe valea Oltului (fara separatori, dar macar linie continua), etc. Dar sa zici: peste tot unde am platforma de 13m fac separare de sens, cine o sa-si asume asa ceva? Sunt ocupati cu urcarea pe SEAP... E mult mai usor de pastrat starea de fapt si dat vina pe soferi.

Sigur, drumul trece prin localitati, treceri de pietoni, etc. Cand fluxul incetineste e putin greu la 2->1. Dar eu zic ca merita incercat. In filmarile pe Valea Oltului am vazut ca oamenii sunt destul de civilizati in aceste puncte.

Adevarul e ca daca nu incercam macar 2 tronsoane de 10 km fiecare, nu vom sti niciodata cum merge 2+1 pe DN2.  Nu va sti nici API, nici CNAIR. E o solutie care functioneaza de minune pe 13m in alte parti. Putem sa o testam sau putem sa lasam lucrurile asa.

cristi5

#1018
De fapt, un rapuns mai sintetic. Viteza sau siguranta?.

Asta a fost pana la urma dezbaterea pe forum, ca la 2+1 alternativ se reduce capacitatea fata de 1,5+1,5 deci la un moment dat se va merge incet sau poate se va stagna. Posibil, dar pe alte tronsoane depasesti relaxat in siguranta maxima... si ajungi acasa intreg. Cum duc suedezii 20000 de vehicule pe zi pe 2+1,  om duce si noi 10-15-17 mii.

Neavand un raspuns clar, o prioritate clara, nu am putut avea o pozitie publica. O idee a fost sa stam sa mai asteptam dar cand e gata A7, atunci siii-guuur facem 2+1 pe DN2...

Deci, viteza sau siguranta? Una n-o exclude pe alta, dar trebuie prioritizat. E de fapt o intrebare mai generala, pentru forum, pentru API, pentru soferul roman si pentru CNAIR.

Si ce inseamna de fapt "pasiunea pentru mobilitate"? Sa te dai pe un drum de mare viteza "pe banda ta" sau sa ajunga cat mai multi la destinatie sanatosi, intr-un timp de parcurs decent, chiar daca unii au trebuit sa incetineasca sa lase loc la altii?

Vice33

Quote from: Ionut on October 08, 2017, 06:46:50 PM
De câte ori ai circulat tu pe DN2?

Nu am fost in acele părți, însă am fost din Brașov până la Severin prin Bran- Dâmbovicioara și crede-ma că dacă nu conduceam preventiv și atent, cu viteză puțin mai mică vdecat limita maximă și dacă nu eram super atent la nesimțiții care făceau manevre periculoase păream și eu la știri.

@pasadia da, am fost de multe ori la sfântu Gheorghe prin Lunca calnicului și circul atent... dacă e bandă continuă respect marcajul și nu îl contest de ce e pus în acel loc..