Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

#4620
Quote from: NGC20 on March 02, 2017, 09:17:43 PM
Quote from: NGC20 on February 20, 2017, 07:45:54 PM
Quote from: NGC20 on February 13, 2017, 08:02:34 PM
Quote from: NGC20 on December 29, 2016, 02:48:20 PM
A fost lansata astazi licitatia pentru "Servicii de de Elaborare SF+PT+DE+AT+ DTAC pentru obiectivul: ,,Varianta ocolitoare Giurgiu"".

Valoarea estimata:  2,924,999.50 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 06.02.2017

Termen predare SF: 6 luni de la ordinul de incepere
Termen predare PT / DDE: 11 luni de la ordinul de incepere

Termenul pentru depunerea ofertelor s-a amanat din nou, de data aceasta pana in 23.02.2017.

Acum este 02.03.2017.

Iar acum este 13.03.2017, si a mai fost si 06.03.2017, dar nu am mai scris decat in sinteza.

Astazi trebuia sa se deschida ofertele. Acest lucru insa nu s-a mai intamplat pentru ca aproape in ultimul moment a fost depusa o contestatie de catre un posibil ofertant.

O vrabiuta a ciripit ca este vorba despre CONSITRANS.

De data aceasta contestatia este intemeiata, pentru ca clauza despre care este vorba a fost modificata deja pentru alte licitatii, dar aici nu s-a mai facut.
Asa ca in mod logic s-a contestat, iar acum procesul se va lungi putin, pana la rezolvarea contestatiei si adoptarea masurilor de remediere, plus un nou termen pentru depunerea ofertelor.

alin_simeriaveche

#4621
Am gasit un video pe facebook cu VO Tg Mures. Slab de tot se misca....parca ar fi autostrada. Ce autostrada...metrou
https://www.facebook.com/InMuresbyReea/videos/1600259460001863/

infraAdi_ro

CENTURA SATU MARE: PESTE 18 MILIOANE LEI PENTRU EXPROPRIERI

Guvernul va investi aproape 18,57 milioane de lei pentru exproprierea imobilelor de pe amplasamentul drumului de centură a municipiului Satu Mare, după ce s-a constatat că 436 de imobile sunt situate pe raza viitoarei variante ocolitoare. Din suma totală de 18,57 milioane de lei, 41,36 mii de lei reprezintă valoarea totală a despăgubirii pentru construcțiile existente, în timp ce restul de bani reprezintă despăgubirea pentru preluarea terenurilor. Suprafața totală a imobilelor vizate de procedura de expropriere este de 950.645 mp. Coridorul de expropriere se întinde pe raza a trei localități, din județul Satu – Mare. Este vorba despre orașul de reședință, Ardud și Botiz. În majoritatea lor imobilele sunt încadrate în categoria de folosință teren arabil și sunt situate în extravilanul localităților. Dintre proprietarii imobilelor expropriate, cea mai mare remunerație, 3,08 milioane de lei, o va primi Comex SRL Satu Mare, urmând ca acesta să cedeze statului 15.795 mp dintr-un teren arabil, situat în intravilanul municipiului Satu Mare. Totodată, Comex SRL va mai primi 23,58 mii de lei, pentru cedarea a încă 131 mp teren arabil din intravilanul orașului de reședință. Mai departe, pe locul al doilea în clasamentul despăgubirilor, se află un teren de 7,44 mii mp teren arabil din intravilanul municipiul Satu Mare. Imobilul are un singur proprietar, Ioan Sabău, urmând ca acesta să fie despăgubit cu 1,11 milioane de lei. Top 3 despăgubiri este completat de cele 449,46 mii de lei pe care urmează să le primească Sentosa Impex SRL. Proprietarul își va ceda drepturile asupra a 2,49 mii mp teren arabil din extravilanul municipiului Satu Mare. Este de menționat că Sentosa Impex SRL va mai fi despăgubit cu 374,76 mii de lei și 78,62 mii de lei, pentru 2,08 mii mp și 6,55 mii mp din alte două terenuri arabile, primul din intravilan și al doilea din extravilanul municipiului. Planurile cu amplsamentul lucrării au fost avizate de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Satu Mare, în timp ce suma alocată pentru despăgubiri a fost calculată de un evaluator autorizat ANEVAR. Despăgubirile vor fi acoperite din bugetul de stat, prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), și vor ajunge la proprietari, în termen de 30 de zile de la data solicitării, într-un cont bancar deschis pe numele Compania Națională de Administrare a Infrastructurii – S.A.


https://www.arenaconstruct.ro/centura-satu-mare-peste-18-milioane-lei-pentru-exproprieri/?utm_source=Newsletter__Newsletter&utm_medium=yahoo.com&utm_campaign=newsletter_362176
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Horațiu 87

#4623
Situatia proiectelor de centuri si variante ocolitoare in luna MARTIE 2017

Varianta de ocolire Brasov, Lot 1: Tronson I, DN1 - DN11, procent fizic realizat  99.00% (februarie 99.00%)

In data de 29.11.2016 a avut loc Receptia la Terminare a Lucrarilor. La data prezentei contractul se afla in Perioada de Notificare a Defectiunilor.

Varianta de ocolire Brasov, Lot 3: Tronson II, DN11 - DN13, procent fizic realizat  97.00% (februarie  95.00%)

Data estimata de finalizare Aprilie 2017

Varianta de ocolire Caracal, procent fizic realizat 92.00% (februarie 92.00%)

Contract executie lucrari semnat in data de 5 august 2014. Data de finalizare - Mai 2016 ca urmare a determinarii Inginerului. Avand in vedere ca Antreprenorul a fost instructat sa execute lucrari la sensurile giratorii care racordeaza varianta de ocolire Caracal la DN6, se estimeaza ca termenul
de finalizare a lucrarilor va fi prelungit pana in Mai 2017. Problema: Necesitatea exproprierii unor suprafete de teren suplimentare, pentru executia lucrarilor de relocare a utilitatilor electrice.
Masuri: Urmare transmiterii de catre Antreprenor a documentatiei de expropriere suplimenatare,va fi inaintata Directiei Suport in vederea demararii procedurii de emitere HG. Antrepenorul a fost intocmita o documentatie prin care se solicita avizul CTE CNADNR pentru derogari de unghiuri si distante pentru amplasarea stalpilor LEA 20 kv in zona de siguranta a drumurilor. A fost obtinut Avizul CTE Siguranta Circulatiei in data de 31.01.2017. Acesta a fost inaintat Antreprenorului...... (informatie incompleta, CNAIR-ul doarme)

Varianta de ocolire Mihailesti, procent fizic realizat 6.00% (februarie 3.50%)

In data de 21.04.2016 a fost semnat contractul de executie lucrari. In data de 06.06.2016 a fost desuspendat Contractul de Servicii de Supervizare. In data de 26.07.2016 a fost emis Ordinul de Incepere a Contractului de Lucrari.
Probleme:
1) Obtinerea autorizatiei de demolare/desfiintare. Antreprenorul intampina dificultati la Primaria Orasului Mihailesti in ceea ce priveste obtinerea autorizatiei de demolare a imobilului apartinand domnului Fasui Dumitru.
2) Deversarea apelor pluviale de la km 0+900. Datorita colmatarii emisarului, precum si din cauza modificarii in plan a configuratiei drumului de exploatare existent, Solutia cu sant de beton nu mai poate fi aplicata.
3) Diferente intre exproprierile realizate si necesitatea actuala din teren. Dupa efectuarea studiului topografic de catre Antreprenor s au constatat neconcordante fata de situatia prezentata in cadrul PT astfel ca este necesara realizarea.......??????? (informatie incompleta, CNAIR-ul iar doarme)

Varianta de ocolire Carei, procent fizic realizat  88.00% (februarie 88.00%)

Data estimata de finalizare conform ultimei extensii de timp aprobate de Consultant Semestrul II 2016. Motivul intarzierii executiei l-a constituit necesitatea exproprierii suplimentare a suprafetelor identificate ca urmare a adaptarii proiectului la situatia din teren si necesitatea promovarii unei Hotarari de Guvern pentru exproprierea suplimentara cat si slaba mobilizare a Antreprenorului fapt pentru care CNADNR a inaintat notificare de revendicare catre Inginer. A fost aprobat HG-ul de exproprieri suplimentare in data de 28.03.2016. In data de 05.07.2016 a fost emisa Decizia
de expropriere. In data de 30.06.2016 Antreprenorul a transmis Notificarea de Reziliere a Contractului de Lucrari. Beneficiarul a contestat motivele invocate de catre Antreprenor pentru care acesta se considera indreptatit sa rezilieze contractul de lucrari. In data de 19.09.2016 Beneficiarul a solicitat Inginerului aplicarea prevederilor subclauzei 16.3 si sub-clauzei 16.4, respectiv efectuarea evaluarii lucrarilor executate si necertificate cat si cuantificarea posibilelor prejudicii aduse Beneficiarului de care Antreprenor. In data de 05.10.2016 Beneficiarul solicita Inginerului
instruirea Antreprenorului in vederea conservarii si punerii in siguranta a lucrarilor si efectuarea testelor privind conformitatea lucrarilor executate si receptionate de catre Benenficiar.

Modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti intre A1 - DN 7 si DN 2- A2:Sectiunea A1- DN 7, procent fizic realizat 57.00% (februarie 57.00%)

Data estimativa de receptie la terminarea lucrarilor - trimestrul III 2017. Au fost prelungite/reinnoite Autorizatiile de Construire aferente proiectului:
- AC nr. 036/06.07.2015 a fost prelungita in data de 02.03.2016
- AC nr. 036/07.10.2013 a fost reinnoita si s-a obtinut AC nr. 01/22.01.2016.;
- AC nr.017/01.07.2016 privind lucrarile pe suprafete de teren suplimentare. A fost transmisa catre ISC instiintarea privind inceperea lucrarilor aferente acestei Autorizatii.
A fost obtinuta incheierea de intabulare pentru suprefetele de teren din coridorul de expropriere aferent UAT Chiajna si UAT Chitila (km 64+038 - 64+215). Urmeaza a fi intabulate suprafetele de teren aferente coridorului de expropriere pe raza administrativa a UAT Dragomiresti si UAT Chitila (km 60+500 - 64+038). A fost remobilizat Inginerul Search Corporation incepand cu data de 17.06.2016. Ordin de începere executie lucrari: 10.05.2013 (existent) si 10.10.2013 (largire la 4 benzi). Inginerul va stabili, cu exactitate, durata extinderii perioadei de executie in cadrul determinarii finale in baza careia se vor face demersuri pentru incheierea unui act aditional la contractul de executie lucrari de prelungire a perioadei de executie lucrari.

Varianta de ocolire Sacueni, procent fizic realizat 53.01% (februarie 53.01 %)

Data estimata de finalizare conform ultimei extensii de timp 15.11.2015. In data de 21.05.2015 a fost transmisa Notificarea de reziliere a contractului de catre Antreprenor. In data de 19.06.2015 contractul de executie lucrari SEMNAT CU IDECON S.A.U. ZARAGOZA a fost reziliat de catre
Beneficiar ca urmare a intentiilor Antreprenorului din data de 21.08.2015.In prezent CNADNR SA pregateste documentatia pentru relicitarea lucrarilor ramase de executat, data estimata de lansare a procedurii semestrul IV 2016. In data de 04.11.2016 a fost lansata procedura de achizitie directa " Asistenta Tehnica pentru elaborare Proiect Tehnic de conservare / protejare lucrari executate pe Amplasamentul Variantei de ocolire Sacueni si Reactualizare Documentație de atribuire in vederea demararii procedurii de achizitie publica pentru contractul "Constructia Variantei de Ocolire Sacueni- Relicitare". In data de 03.01.2017 a fost semnat contractul de prestari servicii, urmand ca la sfarsitul lunii Mai 2017 sa se sfarseasca perioada contractuala, prestatorul de servicii urmand a
inainta catre CNAIR SA toate livrabilele in conformitate cu prevederile contractuale si caietul de sarcini.

Varianta de ocolire Tecuci, procent fizic realizat 17.00% (februarie 15.30%)

In data de 24.09.2013 a fost inaintata Instiintarea de Reziliere a Contractului de lucrari de catre Beneficiar ca urmare a slabei mobilizari a Antreprenorului SOCIEDADE DE CONSTRUCOES SOARES DA COSTA S.A. si a intarzierii in executie. Stadiul fizic al lucrarior executate la data rezilierii: 14,77%. Dupa lansarea procedurii de relicitare, Contractul pentru finalizarea lucrarilor a fost semnat in data de 11.05.2015. Data de incepere a lucrarilor 03.08.2015. In prezent au fost inaintate mai multe instructiuni de catre Inginer in vederea recuperarii intarzierilor acumulate la care Antreprenorul nu a dat curs.Intarzierea demararii lucrarilor are drept cauza necesitatea realizarii unei expertize tehnice a lucrarilor executate, expertiza care nu a fost inca finalizata de
Antreprenor. In data de 06.06.2016 a fost inaintata Revendicarea Beneficiarului conform sub clauzei 8.7 "Penalitati de intarziere" pentru nerespectarea duratei de executie ofertata de catre Antreprenor. In data de 21.07.2016 a fost inaintata Revendicarea Antreprenorului pentru prelungirea Duratei de executie si costuri suplimentare. Ca urmare a analizarii revendicarii Antreprenorului, Inginerul a emis modul de solutionare prin care a acordat o extensie a duratei de executie cu 144 de zile, respectiv pana la data de 23.12.2016. Beneficiarul a aprobat extensia duratei de executie pana in data de 23.12.2016.

Varianta de ocolire Bacau, procent fizic realizat 0.95% (februarie 0.90%)

Inginerul a notificat Antreprenorul cu privire la reluarea lucrarilor.Ordinul de Incepere al lucrarilor este 25.05.2016. In data de 06.05.2016 a avut loc Predarea Amplasamentului catre Antreprenor.
A fost efectuata inspectia completa a santierului si a suprafetelor pe care se vor executa lucrarile cu scopul de a identifica orice suprafete in care este posibil sa fie gasite fosile, monede, articole de valoare sau antichitati, structuri sau alte ramasite sau articole de interes geologic sau arheologic.
In acest sens, a fost realizat diagnosticul arheologic intruziv pentru identificarea siturilor arheologice pe intreg amplasamentul proiectului de infrastructură și delimitarea fizică a acestora. In prezent se lucreaza la descarcarea arheologica a celor 7 situri care au fost identificate pe amplasamentul viitoarei variante de ocolire. In vederea executiei si implicit a finalizarii lucrarilor este necesar a se realiza descarcarea arheologica si obtinerea certificatului de eliberare de sarcina arheologica.
Antreprenorul a realizat reteaua topografica si ridicarea terenului natural pentru cele trei obiecte.
In data de 13.07.2016 a fost aprobat de catre CNAIR S.A certificatul pentru plata Avansului.
Pe obiectul 1 au fost efectuate lucrarile de foraje la piloti.

Varianta de ocolire Craiova Sud DN 6-DN 65, procent fizic realizat  98.00% (februarie 98.00 %)

Antreprenorul a finalizat lucrarile principale de lucrari de drum. In data de 06.12.2016 a avut loc Receptia Lucrarilor. Contractul este in Perioada de notificare a Defectiunilor.

Varianta de ocolire Stei, procent fizic realizat 0.00% (februarie 0.00 %)

Contract de lucrari semnat in data de 05.10.2016. In teremen de 15 zile de la data semnarii contractului Antreprenorul are obligatia de a constituii Scrisoarea Bancara de Buna Executie.
Beneficiarul a demarat procedura privind achizitionarea unui contract de servicii de supervizare. Beneficiarul a demarat procedurile de obtinere a Autorizatiei de Construire si a suprafetelor de teren necesare realizarii lucrarilor.

Varianta de ocolire Busteni Obiectiv 1 Busteni Sud km 0+000 - km 1+020, procent fizic realizat 0.00% (februarie 0.00 %)

In derulare procedura de achizitie publica pentru semnare contract de proiectare si executie lucrari

Varianta de ocolire Comarnic Obiectiv 1 km 0+000 - km 2+850, procent fizic realizat 0.00% (februarie 0.00 %)

In derulare procedura de achizitie publica pentru semnare contract de proiectare si executie lucrari

Fluidizarea traficului pe DN 1 intre km 8+100-17+100 si centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti - Obiect 7 [Completarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti prin construirea sectorului cuprins intre DN 7-DN 1A (4benzi)], procent fizic realizat 76.00% (februarie 76.00 %)

In anul 2015, ca urmare a realizarii exproprierii terenurilor, au fost reluate lucrarile, pentru finalizarea bretelei nr.4, la strada Rozelor si pentru amenajarea sensului giratoriu de sub pasaj. Lucrarile au fost finalizate in cursul anului 2016 si urmeaza a fi demarate procedurile de Receptie la Terminarea Lucrarilor. La aceasta data, din totalul lucrarilor proiectate si contractate, au mai ramas neexecutate: lucrarile pentru realizarea drumurilor colectoare si cele pentru realizarea bazinelor de retentie/decantoare, din cauza lipsei terenurilor pe care aceste lucrari urmeaza sa fie amplasate si pentru care procedura de expropriere intarzie sa se finalizeze, precum si stratul de uzura (MAS) pe
breteaua nr.4, lucrare ce nu a fost inclusa in contractele AKtor si care va face obiectul unei noi achizitii.

Drum de centura in municipiul Oradea - etapa a II a, procent fizic realizat 100% (februarie 100%)

In curs de semnare PV de receptie la terminarea lucrarilor.

Varianta de ocolire Slatina, procent fizic realizat 0.00% (februarie 0.00 %)

Varianta noua de traseu a fost avizata in CTE-CNADNR (aviz 4523/28.01.2016)

Centura de ocolire Craiova - Varianta Sud DN 56-DN 55 - DN6, procent fizic realizat 0.00% (februarie 0.00%)

Contract reziliat cu Antreprenorul SC SCT SA in data de 3.02.2014, in data de 28.12.2015 s-a semnat cu Luka Way contractul de revizuire documentatie tehnica (Proiect Tehnic si Detalii de executie). Termenul estimat de finalizare a proiectului tehnic este de 90 de zile de la ordinul de incepere (pana la data prezentei inca nu s-a emis ordinul de incepere)

Largire la 4 benzi Centura Bucuresti Sud intre km 23+600 - km 55+520, procent fizic realizat 0.00% (februarie 0.00%)

In prezent este in derulare contractul cu priectantul SC luca Way pentru revizuirea Studiului de fezabilitate, termen estimat semestrul I 2017.

Centura municipiului Radauti, procent fizic realizat 0.00 % (februarie 0.00 %)

Fara ordin incepere executie lucrari, se analizeaza posibilitatea rezilierii contractului ca urmare a modificarilor aparute in normative fata de Proiectul Tehnic elaborat si aprobat in anul 2011.

Varianta de ocolire Targu Mures, procent fizic realizat 25.74% (februarie 25.74%)

In data de 02.06.2015 a fost comunicata hotararea civila nr. 52, pronuntata de Curtea de Apel Targu Mures in Dosarul nr. 121/43/ 2015 prin care s-a dispus suspendarea executarii dispozitiilor art. 1,6 si 7 din HG nr. 378/2013 (suspendarea amplasamentului lucrarii). Drept urmare, in data de 15.06.2015, Inginerul a dispus Suspendarea Lucrarilor. Cauza a fost judecata in data de 18.02.2016 la Curtea de Apel Targu Mures. Prin Hotararea Curtii de Apel Targu Mures nr. 19/2016 din 18.02.2016 a fost respinsa cererea de suspendare formulată de reclamanţi până la
soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Prin Decizia nr. 19/2016, pronunţată în ședința publică din 18.02.2016 și comunicată în data de 07.04.2016 de către Curtea de Apel Târgu Mureş Secţia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ şi Fiscal în Dosarul nr. 257/43/ 2015 s-a respins cererea de suspendare formulată de reclamanți până la soluționarea definitivă a cauzei. Cu drept de recurs in 15 zile de la comunicare. Beneficiarul, in data de 29.04.2016 dispune ridicarea suspendarii lucrarilor si reluarea activitatii.

Modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti intre A1 - DN 7 si DN 2-A2:Sectiunea DN2 - A2, procent fizic realizat 7.00% (februarie 7.00 %)

Contractul semnat cu Asocierea Tehnologica Radion / SC Consitrans / SC Procons a fost reziliat in februarie 2015 din cauza slabei mobilizari a Antreprenorului. In data de 21.06.2016, a fost semnat contractul de servicii "Asistenta tehnica in vederea elaborarii documentatiei de atribuire pentru achizitia contractului de lucrari la centura Municipiului Bucuresti: sector DN2 (km 12+300) – A 2 (km 23+750)". In data de 20.04.2016 a fost publicat in Monitorul Oficial HG. nr 304 pentru exproprierea suprafetelor de teren suplimentare coridorului de expropriere initial. In data de 02.06.2016, a fost emisa Decizia de expropriere nr. 441. Proiectul a primit acceptabilitate pentru finantare din POIM, urmeaza semnarea contractului de finantare si emiterea deciziei de finantare.

Varianta de ocolire Targu Jiu, procent fizic realizat 30.00% (februarie 30.00%)

Contract executie lucrari semnat in data de 20.11.2013. Motivul intarzierii in executie este cauzat de: mobilizarea deficitara a Antreprenorului, interferenta proiectului cu imobile (constructii), identificarea unor retele de utilitati suplimentare si a 7 situri arheologice, pe amplasamentul
lucrarii, obtinerea de catre un petent a unei Ordonante Presedintiale de suspendare a lucrarilor pe o parte din amplasament. A fost transmisa o revendicare interimara de prelungire durata contract.

Varianta de Ocolire Satu Mare, procent fizic realizat 0.00 % (februarie 0.00 %)

Contract de proiectare si executie semnat in data de 16.11.2015, Contract de supervizare semnat in data de 30.09.2016, HG 669/19.09.2016 schimbare sursa de finantare publicat in Monitorul Oficial nr 732/21/09/2016.

adigsm

Varianta de Ocolire Satu Mare
O firma din Cluj-Napoca face studii geo pe teren. Fara poze, doar informatii de la geologi.

pentium10

Locuitorii din Livezeni, nemulțumiți de lucrările la centura ocolitoare a Tîrgu-Mureșului

Localnicii se plâng de disconfortul creat și de faptul că drumurile din comună sunt distruse pe perioada lucrărilor. În plus, în proiect nu există nici un drum de acces spre viitoarea sosea.
La acestea se adaugă faptul că termenele asumate de Compania de Autostrăzi și Drumuri sunt mereu depășite.
Plângerile cetățenilor nemulțumiți curg la Primărie, dar edilul susține că nu are nici o pârghie de control. Este și motivul pentru care primarul din Livezeni, Banyai Istvan, vrea să-i pună față în față pe localnici cu constructorul și cu autoritățile județene:
"De asta vreau să fac o ședință deschisă pentru că oamenii mă pun la zid. Eu sun constructorul și-mi zice tot ce vreau să aud dar faptic, pe teren, nu se întâmplă nimic. Degeaba îmi promite mie executantul că finalizează sau repară ceva și eu promit mai departe și eu rămân ca și ...mincinos și ... bun politician. Zilnic mă sună oamenii, sunt multe sesizări, multe neplăceri, multe străzi distruse și multe ... promisiuni."

O problemă o reprezintă și depozitarea pământului excavat pe terenurile oamenilor, spune primarul comunei Livezeni, Banyai Istvan:
"Acum sunt o grămadă de excavări și se fac ceva contracte cu oamenii pentru depozitare temporară. Și vreau să lămuresc. Cum adică depozitare? Și pentru cât timp? Dacă rămâne bătrânica aceea cu pământul acolo pentru veșnicie pe terenul ei? Deci, sunt astfel de manevre și, din păcate, n-am nici o pârghie oficială prin care aș putea să constrâng puțin... această construcție să fie cât mai prietenoasă pentru noi."

Ședința publică va avea loc în data de 24 martie, începând cu ora 11,00 , în sala de ședințe a Consiliului Local din Livezeni.
Au fost invitați să participe reprezentanți ai Consiliului Județean, Prefecturii Mureș, executantul lucrării, precum și locuitorii comunei Livezeni.

http://www.radiomures.ro/stiri/locuitorii-din-livezeni-nemultumiti-de-lucrarile-la-centura-ocolitoare-a-tirgu-muresului.html
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Cuneo

Centura de sud a Timisoarei nu mai are niciun termen. Anuntul lui Grindeanu de la Timisoara

Deși în această primăvară ar trebui să se cunoască firma care trebuia să reactualizeze proiectul centurii de sud a Timișoarei, planurile au fost schimbate. Premierul Sorin Grindeanu a anunțat, sâmbătă, la Timișoara, că va fi lansată o nouă licitație, care va stabili în același timp cine face proiectul, dar și execuția, special pentru începerea mai rapidă a lucrărilor, conform prim-ministrului.


Grindeanu susține că cel târziu la începutul lunii aprilie va fi lansată o nouă licitație pentru centura de sud de ocolire a orașului.

,,Până la finalul lunii martie, asta este ceea ce am de la Ministerul Transporturilor, început de aprilie, hai să nu punem presiune, se termină documentația pentru atribuire, proiectare, plus execuție. Se va ridica pe SEAP, deci va fi o singură licitație. Acesta este un pas extrem de important pentru centura de sud, după care se intră în termenele date de lege", a declarat Sorin Grindeanu.

Premierul spune că licitația veche va fi anulată de îndată ce va fi gata documentația pentru noua licitație. De ce această decizie? Pentru ,,o scurtare a termenelor".

,,Tocmai pentru a porni cele două etape, CNAIR a luat decizia de a face o singură licitație, pentru proiectare și execuție. Se anulează cea veche în momentul în care este gata documentația pentru proiectare și execuție. Înseamnă o scurtare a termenelor, fiind o singură licitație", a completat prim-ministrul României.

Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților, și premierul Sorin Grindeanu au mai anunțat la Timișoara că se lucrează la o nouă Lege a achizițiilor publice, care va permite derularea mult mai rapidă a licitațiilor.

,,Se lucrează acum intens la o Lege a achizițiilor strategice, care se va finaliza cu un proiect de lege, care va fi dezbătut în Parlament, care să aibă în mod nominal și foarte clar în anexă investițiile care vor fi cuprinse în această procedură simplificată, în cel puțin trei domenii mari: infrastructură, energie și apărare, cu niște proceduri inspirate din țările dezvoltate care nu au aceste întârzieri uriașe în istorie. Cred că în maximum 2-3 săptămâni proiectul de lege va putea fi lansat în dezbatere publică", a declarat Dragnea.
http://www.tion.ro/centura-de-sud-a-timisoarei-nu-mai-are-niciun-termen-anuntul-lui-grindeanu-de-la-timisoara/1800301

north

Quote from: adigsm on March 10, 2017, 09:05:29 AM
Quote from: esendy on March 10, 2017, 12:34:28 AM
La fel ar trebui sa fie toate, mai ales Centura SM, sa fie minim DX daca nu A; pe viitor sa poata fi inglobate in reteaua de drumuri rapide
Din pacate va fi o banda pe sens. Bine macar ca au acceptat ca podul peste Somes sa fie cu 2 benzi pe sens (sunt doar 2 in tot judetul SM, chiar in centrul  municipiului, iar Somesul taie judetul in 2).  :(

Va fi DX 2x2 (practic similar cu centura Ploiești Vest - din punctul de vedere al profilului transversal, dar fără intersecții la nivel) între drumul de Baia Mare și drumul spre Sătmărel (unde de asemenea va fi un nod rutier), doar porțiunea până la șoseaua de Zalău (lângă aeroport) va fi cu o bandă pe sens.

Quote from: esendy on March 10, 2017, 12:34:28 AM
[...] pe viitor sa poata fi inglobate in reteaua de drumuri rapide

Exact așa a și fost gândită.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pentium10

legat de VO Tirgu Mures se cere acces la varianta ocolitoare Tg.-Mureș (VO are doar noduri la capete)
http://standup.csc.kth.se/maps/projects.html#map=12/46.566/24.703/0

Postat de primarul Istvan Banyai, comuna Livezeni, jud. Mures.

Către:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Stimate domnule Ministru Alexandru-Răzvan CUC,
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA
Str. Dinicu Golescu nr. 38, Bucuresti, Sector 1
Stimate domnule director general IONIŢĂ STEFAN,
CABINETELE PARLAMENTARILOR MUREŞENI
INSTITUŢIA PREFECTULUI-JUDEŢUL MUREŞ
Domnului prefect dr. Lucian GOGA,
CONSILIUL JUDEŢEAN MUREŞ
Domnului preşedinte Péter Ferenc,
Supunem atenţiei dumneavoastră, problemele identificate de Primăria Comunei Livezeni din judeţul Mureş, de autorităţi ale administraţiei publice, de cetăţeni şi reprezentanţi ai agenţilor economici de pe Valea Nirajului, ca urmare a demarării lucrărilor în cadrul proiectului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA ,,Construcţia Variantei de ocolire Tîrgu Mureş".
Conform proiectului, construirea liniei de centură a avut scopul de a reduce volumul traficului rutier care traversează municipiului Tîrgu Mureş în direcţia Nord – Sud, de la drumul naţional DN 13 din comuna Corunca la drumul naţional DN 15 E60 spre municipiul Reghin, cu intrare în localitatea Ernei şi intersecţia drumului judeţean DJ 135 în comuna Livezeni.
În urma demarării lucrărilor de execuţie pe raza comunei Livezeni, s-a constatat că, în proiect nu a fost prevăzut acces din drumul judeţean DJ 135 pe centura ocolitoare a municipiului Tîrgu-Mureş.
Prin urmare, nefiind acces spre varianta de ocolire, traficul de pe zona Văii Nirajului va intra în municipiul Tîrgu-Mureş şi va îngreuna circulaţia rutieră.
Trebuie menţionat faptul că, după finalizarea lucrărilor de modernizare a drumului judeţean DJ 135 pe tronsonul Măgherani-Sărăţeni, numărul autovehiculelor pe această zonă a crescut considerabil, inclusiv a celor de mare tonaj.
Faţă de cele prezentate mai sus, vă adresăm rugămintea de a ne susţine la instituţiile centrale abilitate pentru identificarea unei soluţii tehnice pentru proiectarea şi execuţia unui drum de acces din DJ 135 pe varianta de ocolire a municipiului Tîrgu Mureş.
În condiţiile în care, locuitori ai comunei Livezeni au fost expropriaţi de suprafeţele lor de teren pentru relizarea investiţiei Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA şi sunt supuşi disconfortului creat ca urmare a realizării lucrărilor de construcţie, apreciem că, se cuvine ca aceştia să poată beneficia direct de avantajele pe care le va crea accesul pe centura de ocolire a municipiului Tîrgu Mureş pentru deplasarea spre drumurile naţionale DN 13 şi DN 15, fără a mai fi nevoiţi să străbată municipiul Tîrgu Mureş, care este din ce în ce mai aglomerat, mai ales în orele de vârf, când se circulă bară la bară.
Conform datelor statistice, de avantajele pe care le-ar crea realizarea drumului de acces solicitat ar beneficia 36.000 de locuitori din localităţile situate pe Valea Nirajului, şi nu numai.
Alte argumente care justifică necesitatea realizării drumului de acces din DJ 135 pe Varianta de ocolire a municipiului Tîrgu Mureş sunt următoarele:
 numărul de locuinţe proprietate privată construite şi persoanele stabilite pe raza unităţii administrativ-teritoriale Livezeni a crescut, astfel că, în ultimii trei ani numărul de gospodării din comună aproape s-a dublat, ajungând la 2200;
 traficul din zona Miercurea Nirajului-Sovata ar putea fi preluat de centura ocolitoare atât în direcţia DN 13 spre Sighişoara cât şi pe DN 15 spre Reghin;
 transportul de marfă cu autovehicule de mare tonaj de pe zona Văii Nirajului ar fi direcţionat spre drumurile naţionale şi nu ar mai străbate municipiul Tîrgu Mureş;
 prin reducerea traficului în municipiul reşedinţă de judeţ s-ar îmbunătăţii factorii de mediu;
 pe termen lung, o astfel de investiţie determină efecte economice pozitive şi crează oportunităţi pentru dezvoltarea localităţilor de pe Valea Nirajului;
 ca urmare a reabilitării şi modernizării drumului judeţean DJ 135 pe tronsonul Măgherani – Sărăţeni, după anul 2015 traficul de marfă şi de persoane pe Valea Nirajului a crescut pentru că pe această rută se reduce timpul de călătorie dar şi costurile de deplasare spre staţiunile turistice Sovata din judeţul Mureş şi Praid din judeţul Harghita.
Având în vedere cele de mai sus, considerăm că, problema expusă prezintă interes pentru întreg judeţul Mureş şi de aceea, ţinând seama de scopul proiectului, vă rugăm respectuos să ne sprijiniţi pentru idetificarea unei soluţii tehnice în cazul prezentat, pentru proiectarea şi execuţia accesului de pe drumul judeţean DJ 135 pe varianta de ocolire a municipiului Tîrgu Mureş.
În speranţa că demersul nostru va avea finalitatea dorită, vă asigurăm de înalta noastră consideraţie şi aşteptăm cu interes decizia dumneavoastră.
În susţinerea celor de mai sus, ataşăm prezentei lista localităţilor care vor beneficia de avantajele construcţiei drumului de acces, precum şi repretentanţi ai autorităţilor administraţiei publice şi ai agenţilor economici care susţin realizarea acestei lucrări.
Cu deosebită stimă,
PRIMAR,
Ing. Bányai István
Adrese trimise sau inregistrate astazi: Nr.:1089 din 17.03.2017

https://www.facebook.com/banyaiistvanofficial/posts/1836667903280602
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

#4629
Quote from: NGC20 on March 13, 2017, 08:22:01 PM
Quote from: NGC20 on March 02, 2017, 09:17:43 PM
Quote from: NGC20 on February 20, 2017, 07:45:54 PM
Quote from: NGC20 on February 13, 2017, 08:02:34 PM
Quote from: NGC20 on December 29, 2016, 02:48:20 PM
A fost lansata astazi licitatia pentru "Servicii de de Elaborare SF+PT+DE+AT+ DTAC pentru obiectivul: ,,Varianta ocolitoare Giurgiu"".

Valoarea estimata:  2,924,999.50 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 06.02.2017

Termen predare SF: 6 luni de la ordinul de incepere
Termen predare PT / DDE: 11 luni de la ordinul de incepere

Termenul pentru depunerea ofertelor s-a amanat din nou, de data aceasta pana in 23.02.2017.

Acum este 02.03.2017.

Iar acum este 13.03.2017, si a mai fost si 06.03.2017, dar nu am mai scris decat in sinteza.

Astazi trebuia sa se deschida ofertele. Acest lucru insa nu s-a mai intamplat pentru ca aproape in ultimul moment a fost depusa o contestatie de catre un posibil ofertant.

O vrabiuta a ciripit ca este vorba despre CONSITRANS.

De data aceasta contestatia este intemeiata, pentru ca clauza despre care este vorba a fost modificata deja pentru alte licitatii, dar aici nu s-a mai facut.
Asa ca in mod logic s-a contestat, iar acum procesul se va lungi putin, pana la rezolvarea contestatiei si adoptarea masurilor de remediere, plus un nou termen pentru depunerea ofertelor.

Dupa cum era de asteptat (partea marcata cu bold mai sus), contestatia CONSITRANS a fost acceptata.

Se vor adopta masuri de remediere, se va da un nou termen pentru depunerea ofertelor si se va ridica suspendarea.

NGC

Quote from: Cuneo on March 18, 2017, 04:10:31 PM
Centura de sud a Timisoarei

Quote
Grindeanu susține că cel târziu la începutul lunii aprilie va fi lansată o nouă licitație pentru centura de sud de ocolire a orașului.

,,Până la finalul lunii martie, asta este ceea ce am de la Ministerul Transporturilor, început de aprilie, hai să nu punem presiune, se termină documentația pentru atribuire, proiectare, plus execuție. Se va ridica pe SEAP, deci va fi o singură licitație. Acesta este un pas extrem de important pentru centura de sud, după care se intră în termenele date de lege", a declarat Sorin Grindeanu.

Premierul spune că licitația veche va fi anulată de îndată ce va fi gata documentația pentru noua licitație. De ce această decizie? Pentru ,,o scurtare a termenelor".

,,Tocmai pentru a porni cele două etape, CNAIR a luat decizia de a face o singură licitație, pentru proiectare și execuție. Se anulează cea veche în momentul în care este gata documentația pentru proiectare și execuție. Înseamnă o scurtare a termenelor, fiind o singură licitație", a completat prim-ministrul României.

Ce ar trebui sa faca acum un potential ofertant? Sa se ia dupa declaratia de mai sus si sa nu isi mai bata capul cu licitatia actuala sau sa continue? :o
Intrebarile vin in contextul in care la DRDP Timisoara inca sosesc solicitari pentru clarificari si DRDP Timisoara raspunde la aceste solicitari. Ultima data s-a intamplat in 24.03.2017, deci dupa declaratie.

pentium10

#4631
conform reprezentantiilor Copisa (Călin Bobiș si Adrian Bria) VO Tirgu Mures e la 40% la structuri si 20% la terasament. Proiectantul Arcadis nu mai raspunde fiind un proiect foarte vechi dn 2007, si Copisa sunt necesari sa refaca proiectul la anumite zone.
Primarul a zis cu topo sunt la 70%.

REPORTAJ. Tensiuni în Livezeni. 30% din Centura municipiului Târgu-Mureş, gata. Restul, ,,greu de spus"

La aproximativ 28 de luni de la inaugurarea şantierului Centurii ocolitoare a municipiului Târgu-Mureş (octombrie 2014), primarul comunei Livezeni, Bányai István, a convocat vineri, 24 martie, la sediul Primăriei din localitate, o întâlnire sub formă de dezbatere publică despre problemele apărute pe perioada derulării proiectului, la care au participat atât reprezentanţi ai autorităţilor judeţene, ai constructorului şi ai finanţatorului proiectului, cât şi aproape 30 de cetăţeni ai comunei.

După mai bine de o oră de discuţii, singurele certitudini legate de Centura ocolitoare a municipiului Târgu-Mureş – proiect care după spusele primarului Bányai István ,,taie în două" comuna Livezeni – sunt următoarele: pasarela construită pe drumul judeţean care tranzitează localitatea are ,,o problemă de proiectare", iar termenul de finalizare a lucrării ,,e greu de spus".

Din prezidiul întâlnirii au făcut parte Călin Bobiş şi Adrian Bria – reprezentanţi ai societăţii Copisa – constructorul Centurii, Monica Epure din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii
Rutiere (CNAIR), Ioan Pascu – şeful Corpului de Control al Instituţiei Prefectului – Judeţul Mureş, Ovidiu Dancu – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Mureş şi Bányai István – edilul şef al comunei Livezeni, care a precizat autorităţile locale că nu doresc să pună obstacole construirii Centurii, ci ,,să stabilească reguli simple de convieţuire întrucât astăzi comuna Livezeni trăieşte într-un şantier".

*Întrebări pentru invitaţi*

Primarul comunei Livezeni a adresat apoi, în numele comunităţii, mai multe întrebări invitaţilor, după cum urmează: "Care este termenul de finalizare a lucrărilor?" şi "Este prevăzut în contract, în devizul de lucrări, o sumă suficientă pentru repararea străzilor care duc la Centură? (către CNAIR); "Conform graficului de lucru, în ce stadiu vă aflaţi momentan, în ce procent aveţi lucrarea astăzi finalizată?", "Cum preconizaţi finalizarea lucrărilor prin drumurile comunei Livezeni, ce am discutat anul trecut până în decembrie, pentru că acum se lucrează, şi aş dori un nou termen, dar de data aceasta bătut în cuie?", "Când se deschide circulaţia la pasarela de pe Drumul Judeţean?", "Până la deschiderea circulaţiei la pasarelă, se va mai repara asfaltul din buclă, pentru că avem foarte multe plângeri că se rup maşini în bucla aceea?", "Străzile distruse când se repară, cum se repară? Spre Poieniţa drumul este imediat impracticabil, nu numai asfaltul, ci şi străzile pietruite..." şi "Ce măsuri puteţi lua să reduceţi viteza deplasărilor camioanelor întrucât aceste drumuri pe care construiesc deservesc de fapt zone rezidenţiale?" (către Copisa); "Dacă constructorul nu reuşeşte să repare drumurile şi noi deja am făcut un buget şi am introdus anumite
reparaţii, avem posibilitatea de a restricţiona traficul greu pe străzile noastre şi cum putem face asta conform legii, dacă se poate?" (către Instituţia Prefectului – Judeţul Mureş); "Am putea primi un mic sprijin financiar pentru reparaţii, întrucât comuna Livezeni a tras un loz necâştigător cu această Centură?" (către Consiliul Judeţean Mureş).

*Monica Epure (CNAIR): Termenul de finalizare, ,,greu de spus"*

În intervenţia sa, Monica Epure (CNAIR) a precizat că nu este mandatată să reprezinte poziţia oficială a CNAIR, ci să consemneze toate problemele ridicate, la care să se găsească soluţii legale, împreună cu
reprezentanţii constructorului şi ai proiectantului.

"După cum ştiţi, a fost întrerupt acest contract timp de un an de zile, din cauza proceselor. Bineînţeles că acest lucru a dat peste cap absolut tot graficul cu care a pornit constructorul la drum. A trebuit un an de
zile să disponibilizeze oamenii şi utilajele şi tot ce au avut, după care a trebuit să îşi refacă echipa de lucru şi capacitatea de execuţie. Sunt câteva probleme pe care încercăm să le rezolvăm. Ca şi termen de finalizare, depinde foarte mult de finanţare, pentru că s-au pierdut nişte bani prin faptul că s-a întrerupt această execuţie, s-a pierdut o etapă de finanţare, acum se fac eforturi pentru continuarea pe un alt program de finanţare. Este greu de spus astăzi, aici, care este data de finalizare a lucrărilor. Poate domnul constructor ştie mai multe date, dar eu din ceea ce cunosc, va fi foarte greu să se respecte termenul
iniţial de finalizare a lucrărilor prevăzut la data semnării contractului, care era 2017 la sfârşit", a menţionat Monica Epure, care a solicitat conducerii Primăriei comunei Livezeni să notifice în scris toate problemele ivite în decursul executării proiectului.

*Cine şi când repară drumurile afectate?*

Astfel, după inventarierea problemelor de şantier care afectează comunitatea din Livezeni, CNAIR ar putea aloca un buget pentru repararea drumurilor din localitate afectate de circulaţia de mare tonaj. ,,Refacerea acestor căi de acces este posibilă la finalizarea lucrărilor, pentru că pe aceste drumuri se circulă în continuare şi se va circula până va fi gata Centura", a spus Monica Epure.

,,Pagubele nu pot să fie suportate, potrivit legii, de către autoritatea publică locală, pagube produse printr-o relaţie contractuală între companie şi executant. Executantul este cel care trebuie să suporte aceste pagube, nicidecum bugetul local", a intervenit şeful Corpului de Control al Instituţiei Prefectului – Judeţul Mureş.  ,,Nici nu vreau să aud că după finalizare se repară străzile, că noi aici trăim. Trăim în şantier! Avem nevoie de întreţinere permanentă! Înţelegeţi că aici oamenii trăiesc, copii se joacă cu bicicleta pe aceste străzi", şi-a expus punctul de vedere primarul comunei Livezeni.

*,,Problemă de proiectare" la pasarelă*

La începutul intervenţiei sale, Adrian Bria a afirmat că societatea Copisa a executat reparaţii la drumul care face legătura cu satul Poieniţa, în data de 28 noiembrie 2016, însă acestea nu au supravieţuit sezonului rece. ,,Fundaţia drumului respectiv nu este prevăzută pentru tonajele pe care le folosim noi", a spus Adrian Bria.

În privinţa pasarelei de pe drumul judeţean, reprezentantul Copisa a recunoscut că aceasta are ,,o problemă de proiectare" şi a promis remedierea acesteia, fără însă a anunţa o dată concretă în acest sens.

,,Nu l-am finalizat (pasajul – n.a.) pentru că avem o problemă de proiectare. Dacă până la Paşti nu se rezolvă problema respectivă, să putem deschide circulaţia prin pasaj, vom repara varianta ocolitoare (a
pasajului – n.a.). Atunci o să plombăm şi drumul spre Poieniţa", a menţionat Adrian Bria.

,,La pasaj e o problemă de scurgere a apelor care intră, că nu e stabilită de proiectant. E bine proiectat, dar nu e complet, mai trebuie adăugat ceva. O să încercăm să reparăm mai repede. Nu pot să dau
termen", a completat Adrian Bria.

*Centura, realizată în proporţie de 30%*
Cel de-al doilea reprezentant al societăţii Copisa, Călin Bobiş, a anunţat că procentul de realizare a Centurii de ocolire a municipiului Târgu-Mureş este de 30%.

,,Pe partea de terasamente s-a executat undeva la 20%, şi acum dacă mă repet, că e problemă de proiectare, o să ziceţi că e vina noastră. Problema cu proiectarea, ca să înţelegeţi, în momentul în care această
lucrare a fost proiectată, a fost proiectată de un proiectant pe nume Arcadis, care din păcate, în momentul de faţă nu mai răspunde de  lucrare. Noi avem în contract parte de asistenţă tehnică sau reproiectare, care ne repară greşelile proiectantului iniţial. Şi de aici apar fel de fel de modificări sau de nereguli în proiectare. Pe parte de structuri, ceea ce înseamnă poduri – podeţe, ca şi procentaj 40-45%. În total, media e de 30%", a precizat Călin Bobiş.

*Reparaţiile de la pasarelă = costuri suplimentare*

Refacerea pasarelei necesită, însă, costuri suplimentare, astfel încât constructorul lucrării a făcut o notificare în acest sens către CNAIR, finanţatorul proiectului
,,Lucrarea sub pasarelă ne împiedică, cum a zis şi colegul meu, greşelile de proiectare care există, pentru că nu putem să facem un pod şi pe urmă la finalitatea podului să constatăm că nu se scurge apa de pe centură sau alte probleme, sau inundăm toată zona. În momentul de faţă, ca şi constructor, prin reprezentant, am trimis o notificare către beneficiar, cu soluţia tehnică, şi aşteptăm un răspuns din partea beneficiarului, pentru că sunt nişte lucrări suplimentare care costă. Aşteptăm să vină cât mai repede (răspunsul – n.a.), nu putem să vă dăm un termen, o săptămână-două", a explicat Călin Bobiş.

*Recomandări pentru primar, de la Judeţ*

Pe lista vorbitorilor s-a aflat şi Ovidiu Dancu, potrivit căruia primarul localităţii Livezeni ar trebui să sesizeze Inspectoratul  Teritorial de Muncă pe linia protecţiei muncii, pentru a se verifica dacă semnalizarea, echipamentele şi maşinile corespund din punct de vedere al protecţiei muncii, precum şi să aplice la condiţiile din Livezeni prevederile Ordonanţei 434 care reglementează circulaţia pe drumurile publice.

,,Din punct de vedere al relaţiei cu executantul, din punctul meu de vedere aveţi abilitatea de a face aproape orice doriţi pe raza localităţii. Ordonanţa 434 cu drumurile... Puteţi întreba ce camioane se
folosesc. De 24 de tone? Drumul meu e comunal. Ce capacitate portantă trebuie să aibă? De 12 tone. Păi dumneata ori nu mai circuli pe el şi îmi plăteşti o autorizaţie specială, ori îmi refaci drumul de câte ori e
necesar. S-a ajuns într-o situaţie în care mai departe în stilul acesta nu se mai poate continua", a afirmat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

*Ovidiu Dancu: ,,Cine strică, repară!"*

De asemenea, Ovidiu Dancu a exclus posibilitatea ca din bugetul Consiliului Judeţean Mureş să se facă despăgubiri pentru refacerea drumurilor din Livezeni afectate de construirea Centurii de ocolire a
municipiului Târgu-Mureş.

,,Eu nu v-aş recomanda nici dumneavoastră să puneţi bani de la Consiliul Local ca să reparaţi ce strică alţii şi cu atât mai puţin să ne cereţi nouă ca să reparăm după ei, sau să vă ajutăm să reparaţi după ei", a
spus, tranşant, Ovidiu Dancu. ,,Cine strică, repară!", a concluzionat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

*Bányai István: ,,De aici încolo o să citim legea!"*

Aflat în sală, printre cetăţenii comunei, conf. univ. dr. Daniel Ştefan, prodecan didactic al Universităţii ,,Petru Maior" din Târgu-Mureş, a intervenit reproşându-i primarului Bányai István că pune rezolvarea
problemelor pe cală amiabilă mai presus de lege.
,,Domnule primar, nu aveţi voie să apelaţi la cale amiabilă! Dumneavoastră reprezentaţi comuna şi sunteţi obligat să respectaţi legea! Creaţi un avantaj pentru ei şi vă ia ăia cu DNA-ul după aceea. Cale amiabilă nu există aici, este lege!", a recomandat conf. univ. dr. Daniel Ştefan.

,,Eu am crezut că în decembrie se termină construcţia prin străzile comunei şi am trăit cu această impresie şi undeva eram bucuros dacă asta s-ar fi rezolvat. În anul acesta am fi umblat pe traseu şi discuţia nu
ar fi trebuit să aibă loc. Dar din păcate, nu aşa este şi de aici încolo o să citim legea şi sunt pregătit, am vorbit deja cu un jurist, cu un avocat, pe tema asta, să ne consilieze", a răspuns primarul Bányai István, care a mărturisit că este adeptul tacticii ,,prima dată trebuie încercat cu bun simţ, poate merge."

*Drumul spre Poieniţa, reparat după Paşti*

Întrebat când vor fi reparate drumurile din Livezeni afectate de autovehiculele de mare tonaj utilizate la realizarea Centurii de ocolire a municipiului Târgu-Mureş, Adrian Bria (Copisa) a răspuns: ,,Varianta de
ocolire la pasaj o vom reabilita săptămâna viitoare, iar către Poieniţa după sărbători. După Paşti."

,,Să nu fie la Paştele Cailor!", a replicat, acid, un cetăţean.

*Planul parcelar, necesar pentru exproprieri*

Printre subiectele dezbătute s-a aflat şi cel referitor la exproprieri, iar răspunsuri lămuritoare în acest sens au fost oferite de reprezentanta CNAIR.

,,Din punct de vedere legal, coridorul de expropriere este întăbulat de statul român. Deci în momentul de faţă constructorul poate lucra. Treaba cu exproprierea, şi dacă studiaţi, cine a venit la Secţia de Drumuri
Naţionale, poate şi dintre dumneavoastră au fost care aţi venit, v-am dat inclusiv legile, să vedeţi cum funcţionează această legislaţie. Noi o aplicăm. Nu noi am făcut-o. Noi o aplicăm pur şi simplu", a punctat
Monica Epure.
,,Banii pentru exproprieri prevăzuţi în Hotărârea de Guvern sunt în cont, la CEC. Deci Compania, în momentul în care a declanşat acest proiect, a prevăzut acei bani şi sunt în cont. S-au făcut procedurile, Compania şi-a terminat treaba, în sensul în care a întăbulat tot coridorul de expropriere pe statul român, pentru că legea i-a permis acest lucru fără ca proprietarii să fie 100% identificaţi. Legea permite acest lucru, asta vreau să mă înţelegeţi. Acum mai rămâne ca Primăria să finalizeze acest plan parcelar, să-l depună la Cadastru, la Oficiul de Cadastru acest plan parcelar se suprapune cu coridorul expropriat şi se
stabileşte clar ordinea parcelelor, câţi metri pătraţi are fiecare parcelă şi care este proprietarul de drept. În momentul în care Primăria finalizează acest plan parcelar şi se obţine viza de la Cadastru, din momentul acela se poate întruni Comisia de expropriere care să analizeze documentele fiecărei persoane în parte. La Comisie nu se pot negocia banii, doar în instanţă", a adăugat reprezentanta CNAIR.

În discuţii s-au implicat şi câţiva cetăţeni din comuna Livezeni, din intervenţiile cărora am spicuit următoarele nemulţumiri:
– ,,La drumul spre Poieniţa nu putem vorbi de plombare. Drumul efectiv s-a crăpat, ca un puzzle. Eu merg zilnic cu maşina acasă, şi înainte de proiect drumul nu era aşa. Cred că s-a făcut un studiu că rezistă drumul la aşa ceva, s-a verificat. Dacă nu se face ceva, maşinile dumneavoastră n-o să mai circule pe acolo. 100%."

– ,,De ce s-a mai făcut acel cap de pod dacă nu era bine proiectat? Dacă e incomplet, înseamnă că au fost nişte greşeli de proiectare şi atunci aţi construit ceva numai ca să vă luaţi banii, ca să decontaţi un avans, şi pe noi ne lăsaţi să traversăm zona aia cu hop, hop, hop. Cine plăteşte pagubele la maşini?"
– ,,Semnalizările din zona pasarelei nu trebuie puse în prima lună, când se taie panglica, şi după aceea să dispară! Nu mai este nimic din semnalizările care au fost plasate iniţial. Nici într-o parte, nici în
alta. Să le întreţină cel puţin. Se aprindeau cândva, acum nu mai merge nimic şi asta nu mai ţine de Paşti sau de Paştele Cailor."

– ,,Drumul acesta este foarte necesar, sunt de acord, dar nu în orice condiţii! Proiectul are bube şi dacă se ştia exact pe unde trece, Primăria trebuia să atragă atenţia unor oameni despre cum să
construiască, că trece Centura prin living!"

http://www.zi-de-zi.ro/2017/03/27/reportaj-tensiuni-livezeni-30-din-centura-municipiului-targu-mures-gata-restul-greu-de-spus/

VIDEO: Discuţii aprinse la Livezeni, pe tema Centurii de ocolire
https://www.youtube.com/watch?v=j5UFHWlwjnQ
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

Quote from: pentium10 on March 27, 2017, 10:51:26 AM
Quote
În intervenţia sa, Monica Epure (CNAIR) a precizat că nu este mandatată să reprezinte poziţia oficială a CNAIR, ci să consemneze toate problemele ridicate, la care să se găsească soluţii legale, împreună cu reprezentanţii constructorului şi ai proiectantului.

"După cum ştiţi, a fost întrerupt acest contract timp de un an de zile, din cauza proceselor. Bineînţeles că acest lucru a dat peste cap absolut tot graficul cu care a pornit constructorul la drum. A trebuit un an de zile să disponibilizeze oamenii şi utilajele şi tot ce au avut, după care a trebuit să îşi refacă echipa de lucru şi capacitatea de execuţie. Sunt câteva probleme pe care încercăm să le rezolvăm. Ca şi termen de finalizare, depinde foarte mult de finanţare, pentru că s-au pierdut nişte bani prin faptul că s-a întrerupt această execuţie, s-a pierdut o etapă de finanţare, acum se fac eforturi pentru continuarea pe un alt program de finanţare. Este greu de spus astăzi, aici, care este data de finalizare a lucrărilor. Poate domnul constructor ştie mai multe date, dar eu din ceea ce cunosc, va fi foarte greu să se respecte termenul iniţial de finalizare a lucrărilor prevăzut la data semnării contractului, care era 2017 la sfârşit", a menţionat Monica Epure, care a solicitat conducerii Primăriei comunei Livezeni să notifice în scris toate problemele ivite în decursul executării proiectului.

Nu zau!

Si cam care ar fi acea etapa de finantare pierduta? POST 2007 - 2013 cumva?

Pai in ce data s-a atribuit contractul? Pai in 30.06.2014.
Si cand era prevazut sa fie gata? Scrie chiar mai sus, "2017 la sfarsit".

Si din ce motiv s-a pierdut finantarea de care pomeniti? Sa nu ziceti acum ca daca nu era procesul, nu pierdeati cel putin o parte din finantare!

Sa vedem ce estimare ati prezentat in Iunie 2014 in cadrul CM POST, chiar inainte de semnarea contractului.
Estimarea se gaseste in fisierul in format Excel referitor la situatia fazarii in arhiva de aici.

Quote

Valoare contract (EURO fara T.V.A.):                 39,964,763 Euro
Sume platite până la 31.12.2013 (euro fara TVA):         63,778 Euro
Estimari plati în anii 2014 și 2015 (Euro fără TVA): 24,099,904 Euro
Estimari plati dupa 31.12.2015 (Euro fara TVA):      15,801,081 Euro


Ordinul de incepere initial a fost dat in Octombrie 2014, iar lucrarile au fost suspendate din 15.06.2015 pana in 03.05.2016, cand a fost dat noul termen de incepere. Stadiul fizic in momentul suspendarii era de 10,60%.

Stadiul fizic la mai bine de 9 luni de la reluarea lucrarilor este de 25,74%.

Deci cam tot in acelasi punct ar fi ajuns si la sfarsitul lui 2015 daca s-ar fi lucrat fara intrerupere. Hai sa zicem la 35%, dar tot nu ar fi ajuns la estimarea CNADNR din Iunie 2014.

captiva

Comunicat de presă

28.03.2017

CNAIR poate semna contrcatul pentru proiectarea și execuția Pasajului de la Domnești

A expirat perioada legală pentru depunerea de contestații aferente comunicării rezultatului procedurii de licitație având ca obiect "Proiectare şi execuţie Pasaj Suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti - Domneşti".

Având în vedere că în termenul legal nu a fost depusă nicio contestație, începând de astăzi, 28.03.2017, CNAIR SA demarează procedura administrativă pentru semnarea contractului, procedură ce se va finaliza în cursul lunii aprilie 2017.

Durata realizării acestui obiectiv este de 27 de luni, din care 3 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic și 24 de luniu pentru execuție.

Oferta câstigătoare a fost depusă de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. COMNORD S.A. - S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L

dumbravaandrei