News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

StefanCelMare

Asta e chiar o veste excelenta. Altceva bun si pe bani nu foarte multi nu se mai poate face degraba la Cluj. Continuarea logica a centurii Apahida Valcele e dificila din multe puncte de vedere - geomorfologic, geologic, ca vegetatie - e padure si sunt arii protejate, deci si ca sume. Iar centura sud descrisa de PMUD desi e trasata si in PUG e nu doar scumpa ci si se termina dubios spre vest. Vom mai vedea.

istvan78

Quote from: adrian rosca on January 20, 2016, 10:00:39 PM
Pai nu va e suficient fratilor? Vorbesc din perspectiva banilor alocati de la bugetul de stat.

Uite, eu zic ca oricine e in stare sa construiasca ceva util in Romania, sa primeasca bani pt. asta.
Administratia din Timisoara se vaicareste de un deceniu ca nu-s bani la stat pentru centura, de fapt e clar ca le lipseste capacitatea administrativa de a sustine si organiza proiectul.

Bravo Clujului! Bravo Oradei! Bravo Brasovului! Nu-mi pare rau de niciun leu cheltuit acolo.

StefanCelMare

Ca oameni pasionați de mobiitate, mă miră că spuneți că centura sud Cluj este campanie.
NU este, este un plan pe cât se poate de necesar, și real.
Este deja prins în PUGul Cluj, și de ceva vreme.
Pe acele terenuri nu se poate face nimic.
Și cum se zice mai sus, dacă este dorință, jos pălăria, nu văd de ce ne-am limita la atitudini de gen, hei, dar voi construiți prea mult acolo.
Referitor la costurile estimate, eu am făcut un calcul, poate mă contraziceți.
Centura în sine are cam 12 km. La un cost de construcție de 10 mil./km, să zicem, ar fi cca. 120 mil. euro.
Exproprierile, la un cost estimat de cca. 80 euro / mp , și o lățime drum de 20 m, ar fi de 1600 euro metru liniar centură.
Asta vine 160.000 de euro suta de metri, 1.600.000 de euro km, 16 mil. euro ptr. 10 km.
Nici dacă punem dublu, nu e o sumă astronomică.
Hai 40 de mil euro exproprieri, cu tot cu benzi de legătură centură-drumuri locale.
Hai 150 mil. euro construcția propriu-zisă.
La 200 mil. euro total, mi se pare atacabil chiar și din bugetul Clujului.
PMUD-ul recomandă folosirea fondurilor POR (POIM e legat de masterplan, unde centura... nu e!).
Este chiar inatacabilă această centură sud Cluj?

horatiu.cosma

10 mil euro/km? Si pe asta o facem de "diamant" :)? Nu e inatacabila, se tot aude de ea in ultima perioada pe plan local, dar se aude de faza I a ei. Deci probabil se va incepe ceva, dar nu se va termina pana in 2020(2022).

StefanCelMare

#3290
Să sperăm. Tot PMUD-ul e construit în jurul ideii de alternative de trafic pe direcția Est-Vest.
Centura - sau alternativele ei, mai fanteziste (tunel pe sub centru sau casetare cale ferată cu construire șosea deasupra), sunt trecute în PMUD ca prioritate zero a orașului Cluj.
Cel puțin teoretic ar trebui să fie și la nivel cel puțin județean sau regional o prioritate, deși datorită faptului că majoritatea traficului dinspre est (Moldova inclusiv) trece prin Cluj, e chiar o prioritate națională, fără exagerare.

Prețul l-am exagerat intenționat.
Că vor fi ceva km de benzi de legătură (poate chiar încă cât centura, adică 10-12km).

horatiu.cosma

Dubleaza directia Gilau->A3->viitor drum de legatura A3 cu DN 1 -> centura Apahida Valcele, dar pe o distanta mult mai scurta si pe un traseu utilizabil de clujeni.

NGC

Quote from: StefanCelMare on January 20, 2016, 10:58:51 PM
Legatura de la Tureni ar putea fi folosita de TIRuri. Pentru transportul auto personal nu cred ca va fi utilizata pentru ca ocoleste binisor.
Daca macar s-ar face, ca nu am mai auzit nimic de ea recent.

Am scris deja despre acest proiect inca de saptamana trecuta in topicul de drumuri nationale, adica aici.

Quote from: adrian rosca on January 20, 2016, 11:49:48 PM
Insa s-a publicat pe site-ul ANPM Cluj, vezi aici. Iar acolo termenul de 8 zile e de la publicarea deciziei pe site, adica de azi.

Acolo e publicat de mult, iar ultima zi in care se mai pot face observatii este de fapt azi.

Daca e nevoie sa continuam discutia, haideti sa o facem in topicul de drumuri nationale, pentru ca ar trebui sa primeasca indicativ de DN.

nicolaem

Quote from: adrian rosca on January 21, 2016, 11:14:38 AM
Proiectul este promovat ca si autostrada urbana si dubleaza centura Apahida-Valcele. Si atunci de ce sa fie construit cu bani de la buget?

nu iti inteleg stilul, parca vrei sa trollezi.
Daca nu sti zona, m-am chinuit 1 ora sa pun harta respectivei centuri pe GE. te rog foloseste-o daca tot postezi pe subiect.

Valcele Apahida e buna pt cine vine de la Turda si merge spre Dej. Autostrada urbana vezi ca e pe directia V-E unde Clujul e sufocat de trafic.
E ca si cum ai zice ca Timisoara nu mai are nevoie de alte centuri ca are A1 pe directia NE.
Intradevar un proiect de viitor, prevazut in PUG inca de anul trecut. Nu si-a asumat nimeni termene de executie si nici nu a adus in discutie anul electoral.

istvan78

Quote from: adrian rosca on January 21, 2016, 11:14:38 AM
dubleaza centura Apahida-Valcele.
Nici eu nu inteleg cum vezi tu asta...
S-ar putea sustine ca daca ar fi fost construita centura asta prima, atunci drumul Valcele-Apahida nu-si mai avea justificarea (partea pana la intersectia DN1C), dar invers nicicum nu vad logica...

nicolaem

Nu, nu ar fi fost logic deloc.
Cum sa preaia 109A partial traficul cand acest drum are 1 banda pe sens si in realitate e o strada intr-un cartier de case din oras???
Mai la Nord unde ar fi loc, daca te uiti in 3D vei vedea ca din Valea Chintaului in dealul Lomb ai diferenta de nivel de 300m.

Ti s-a mai spus de un coleg, centura respectiva e solutia gasita de un studiu de specialitate, un plan de mobiliutate urbana comandat de primarie in urma cu ceva vreme. Sunt cateva sute de pagini, dar am pus aici doar parte de centuri care ar fi de interes pe acest thread.

nicolaem

ok, fie cum vrei tu.
un plan pt o centura ocolitoare a unui oras nu e topic de "centura" pt ca planul e facut de o firma privata la comanda unei primarii.

horatiu.cosma

E la fel de on-topic ca centura Brasov, Bucuresti, subiecte ce le discutam atat pe topicurile locale, cat si aici si nimeni nu comenteaza.

nicolaem

#3298
da-i pace horatiu, chiar imi pare rau ca am intrat in "dezbatere"

posturile lui nu au legatura unul cu celallat.
in primul ne spunea "sa luam exemplul Oradiei" unde primaria a luata taurul de coarne si a rezolv problema, pt ca in ultimul sa ne zica ca daca se implica primaria nu e topicul corect.
Probabil e un pic de suparare pe oras altfel nu vad ura din "pai nu va e suficent fratilor?"

Nimeni aici nu a vorbit de finantare si nici de "cerut" bani undeva. Pur si simplu e un plan la o centura la un oras. Nici macar nu  s-a obosit sa se uite pe unde trece, dar a simtit nevoia sa critice eronat traseul ca e "paralel" cu un alt DN.




StefanCelMare

Quote from: adrian rosca on January 21, 2016, 05:43:45 PM
Quote from: nicolaem on January 21, 2016, 05:31:55 PM
un plan de mobiliutate urbana comandat de primarie in urma cu ceva vreme.

Aha, primarie! Atunci nu este topicul corect. Q.E.D.

PMUD nu este comandat de primarie. E facut la solicitarea UE pentru toti polii de dezvoltare.